×

Revista presei -- Data și ora publicării: 16.05.2022 12:27:22

REVISTA PRESEI / 16 mai 2022 /



...
AMC Networks International UK lansează vânzările de publicitate în România, în parteneriat cu Thematic Channels. Lansarea oficială a feed-ului local dedicat al televiziunii CBS Reality //
O companie din Emiratele Arabe a plătit 4,4 miliarde de dolari pentru o participaţie de 9,8% la Vodafone //
Ucraina a câștigat Eurovision, susținută masiv de votul publicului. România, doar locul 18 pentru WRS / Moldova, marea surpriză – locul 7 cu Zdob și Zdub, cu voturi record de la telespectatori //
Casele de pariuri sportive sunt pe locul 5 în topul investitorilor în publicitatea TV din România, în ciuda reglementărilor privind protecția minorilor. Estimări de sume
Televiziunea CBS Reality lansează feed special pentru România şi începe să vândă publicitate. Ce regie se ocupa de vânzări 3
Melodia “Stefania”, câştigătoarea Eurovision, cântată în Azovstal de un soldat/ Kalush Orchestra a lansat videoclipul piesei, filmat în oraşe distruse de ruşi
BREAKING Scandal la Eurovision cu presupuse tentative de manipulare a votului de către juriile din 6 țări. România, posibil implicată în controversă. Managerul de proiect a fost Iuliana Marciuc
Eurovision: Diferențe uriașe între votul publicului și votul juriului. Telespectatorii au votat masiv pentru Ucraina, Moldova, Spania și Serbia / Juriul a mizat pe Marea Britanie și Suedia
BREAKING: TVR acuză organizatorul Eurovision că a schimbat fără explicații votul juriului din România și a dat Ucrainei punctajul maxim în loc de Moldova
EXCLUSIV Noi detalii din scandalul Eurovision: organizatorul european al concursului a schimbat voturile date de juriul din România la 24 de ore după ce au fost transmis
WRS, reprezentantul României la Eurovision: "Sunt recunoscător şi mândru pentru acest moment"
Formaţia Zdob şi Zdub a mulţumit fanilor pentru susţinere şi a felicitat România şi Ucraina.
Scandal la Eurovision - Directorul Teleradio-Moldova, Vlad Ţurcanu, a acuzat juriul din ţara sa că a ignorat concurentul României
Europarlamentul Eugen Tomac: Voi cere explicaţii Uniunii Europene de Radio şi Televiziune. Punctajul României nu poate fi anulat sub pretextul unor probleme "tehnice"
Zeci de noi bugetari în Guvernul Ciucă. Servicii călduțe la stat apărute peste noapte
Filme, regizori, producători, actori şi scenarişti români, la Festivalul de la Cannes
„Almanah Cinema. Şase filme scurte” de Radu Jude, din 1 iulie pe marile ecrane
Elon Musk suspendă cumpărarea Twitter, valoarea acţiunilor scade cu 25%
Android TV este folosit pe mai mult de 100 de milioane de dispozitive
O companie din Emiratele Arabe Unite a achiziționat aproape 10% din acțiunile Vodafone
Bittnet Systems își majorează semnificativ afacerile la T1, dar afișează o pierdere de 3 milioane lei. Compania așteaptă rate de creștere spectaculoase pentru Dendrio
Reclamele "țipătoare" de pe clădiri - intenție să fie interzise în București
Ora de Profit.ro - Ministrul Digitalizării despre interzicerea în administrație a soluțiilor IT produse de ruși, anunțată în premieră de Profit.ro
Schimb de acționari la HP Enterprise România pentru aproape 11 milioane de euro
Disney+ a anunțat o ofertă specială înainte de lansarea în România: 12 luni la prețul pentru 8 luni
BT Sport și Eurosport fuzionează în Marea Britanie
Audienţe RECORD. Finala Eurovision a plasat TVR pe cel mai bun loc din ultimii ani. Între primele trei
AUDIENŢE. Vineri 13 a fost ziua primei semifinale Românii au Talent. Show-ul, lider de audienţă, cu peste 1,7 milioane de telespectatori
Fondatorul Agrointeligenţa, fost redactor-şef al EVZ, emisiuni la TVR
Miron Mitrea vine în emisiunea lui Denise Rifai. La ce întrebări răspunde fostul ministru PSD?
Cofondatorul Skype vine în România. George Buhnici, Radu Georgescu şi Sebastian Burduja, la eveniment
Cătălin Bordea, unul dintre cei mai longevivi parteneri de „păcate” ai lui Dan Capatos, a renunţat la Xtra Night Show
TikTok sponsorizează campionatul feminin UEFA, ocazie cu care va lansa funcţii noi
Cum a ajuns TVR să facă reclamă pro-Schweighofer și cine sunt „îndrăgostiții de la lemn” de pe ecran și din spatele lui
Andra Petrescu, noua prezentatoare de știri de la Antena 1. Face echipă cu Andreea Țopan și Valentin Butnaru
Ca să ascundă că nu a putut stabili conexiunea la Eurovision, TVR a mințit pe site
Iuliana Marciuc, declarații după scandalul votului de la Eurovision: „Jurizarea la București a fost organizată respectând toate regulile, în prezența unui notar”
CINE A CÂȘTIGAT JOCUL DE RECOMPENSĂ DE LA SURVIVOR, 15 MAI 2022. PREMIUL A FOST UNUL SPECIAL
STS la munte și la mare căutare
Elveţienii au aprobat propunerea ca serviciile globale de streaming să investească în ţara lor o parte din veniturile obţinute în Elveţia
Netflix ar putea oferi transmisiuni directe
Samsung Electronics vrea să crească preţurile semiconductorilor pe care îi produce cu până la 20%. E al doilea producător global
Apple testează primul iPhone cu USB-C

...
AMC Networks International UK lansează vânzările de publicitate în România, în parteneriat cu Thematic Channels. Lansarea oficială a feed-ului local dedicat al televiziunii CBS Reality

AMC Networks International UK lansează vânzările de publicitate în România, în parteneriat cu Thematic Channels. În același timp, va fi lansat un feed local dedicat al televiziunii CBS Reality, anunță AMC printr-un comunicat remis către HD Satelit România. AMC Networks International UK (AMCNI UK) a anunțat astăzi lansarea vânzărilor de publicitate pe televiziunea de divertisment real, CBS Reality, un joint venture între AMCNI UK și Paramount Global. CBS Reality se va alătura portofoliului principalei companii de vânzări, Thematic Channels, care se va ocupa de rezervări începând de astăzi. Louise Cottrell, SVP pentru parteneriate afiliate, AMC Networks International UK, a declarat: "România continuă să fie o piață importantă pentru AMC Networks International, în timp ce ne concentrăm pe extinderea în regiune a amprentei noastre de vânzări de publicitate. Suntem încântați de parteneriatul cu Thematic Channels, pentru a conecta CBS Reality cu agenții de publicitate". ”Suntem încântați să reprezentăm CBS REALITY în România. Cu profilul său unic în peisajul stațiilor TV de tipul factual entertainment, acest canal de crime și investigații aduce un plus de valoare portofoliului Thematic Channels, contribuind la facilitarea accesului oferit clienților de publicitate la o audiență de o foarte bună calitate” , adăugă Radu Budeș, managing partner a Thematic Channels.
https://www.hdsatelit.com/2022/05/amc-networks-international-uk-lanseaza.html

O companie din Emiratele Arabe a plătit 4,4 miliarde de dolari pentru o participaţie de 9,8% la Vodafone

Cel mai mare operator de telecomunicaţii de Emiratele Arabe Unite, care în prezent poartă numele e&, a anunţat sâmbătă că a achiziţionat o participaţie de 9,8% la grupul britanic de telecomunicaţii Vodafone pentru 4,4 miliarde de dolari, în încercarea de a-şi diversifica operaţiunile la nivel global informează Reuters, citată de Agerpres. Într-un comunicat remis bursei de valori de la Abu Dhabi, Abu Dhabi Securities Exchange (ADX), compania cunoscută oficial sub numele Emirates Telecommunications Group Company PJSC, a informat că a preluat un pachet de aproximativ 2,766 milioane de acţiuni Vodafone. e& a subliniat că nu are intenţia de a face o ofertă de preluare a Vodafone şi că sprijină în totalitate actuala strategie de business a companiei şi echipa managerială existentă. „Vedem această investiţie ca o bună oportunitate pentru e& şi acţionarii său care ne va permite să ne extindem şi să ne dezvoltăm portofoliul internaţional, în linie cu ambiţia noastră strategică”, a declarat directorul general Hatem Dowidar.
https://www.g4media.ro/o-companie-din-emiratele-arabe-a-platit-44-miliarde-de-dolari-pentru-o-participatie-de-98-la-vodafone.html

Ucraina a câștigat Eurovision, susținută masiv de votul publicului. România, doar locul 18 pentru WRS / Moldova, marea surpriză – locul 7 cu Zdob și Zdub, cu voturi record de la telespectatori

Ucraina a câștigat Eurovision în urma unui vot masiv din partea telespectatorilor, care au răsturnat scorul înregistrat după votul juriilor naționale. România a încheiat concursul pe locul 18 (din 25 de finaliști), Republica Moldova pe locul 7. Podiumul ediției Eurovision 2022 este: Ucraina, Marea Britanie, Spania. Finala Eurovision a fost însă umbrită de scandalul declanșat de acuzele aduse de organizatori, care susțin că juriile din șase țări, printre care și România, ar fi încercat să manipuleze voturile. La această ediție au existat diferențe uriașe între votul juriilor naționale și votul telespectatorilor. Ucraina a beneficiat de sprijinul cel mai puternic al telespectatorilor (439 puncte), urmată de Republica Moldova (239 puncte) și Serbia (225 puncte). România a primit de la telespectatori doar 53 de puncte. La votul juriilor naționale, România se clasase abia pe locul 21 (12 puncte), Moldova pe 20 (14 puncte), primele trei locuri fiind ocupate de Marea Britanie 283, Suedia 258 și Spania 231 puncte. Dar votul juriilor a fost răsturnat complet de votul telespectatorilor. Votul telespectatorilor: Marea Britanie 183 puncte, Suedia 180 de puncte, Spania 228 puncte, Ucraina 439 puncte, Portugalia 36 puncte, Grecia 57 puncte, Italia 110 puncte, Olanda 42 puncte, Australia 2 puncte, Azerbaidjan 3 puncte, Serbia 225 puncte, Elveția 0 puncte, Belgia 5 puncte, Polonia 105 puncte, Estonia 98 puncte, Armenia 21 puncte, Norvegia 146 puncte, Lituania 93 puncte, Cehia 5 puncte, Moldova 239 puncte, România 53 puncte, Finlanda 26, Islanda 10, Franța 8 puncte, Germania 6 puncte
https://www.g4media.ro/live-incepe-marea-finala-eurovision-romania-intra-in-concurs-cu-melodia-llamame-a-cantaretului-wrs-o-combinatie-latino-bollywood.html

Casele de pariuri sportive sunt pe locul 5 în topul investitorilor în publicitatea TV din România, în ciuda reglementărilor privind protecția minorilor. Estimări de sume
De Petre Barbu, Luni, 16 mai 2022, 11:00 Jocul la pariurile sportive a devenit un sport național la români. Într-o lume românească amorțită, în care se aleargă după „norocul chior”, oferta operatorilor de pariuri este mare, pe măsura cererii. Concurența acerbă de pe piața pariurilor a generat, în mod firesc, campanii de marketing și publicitate agresive. Anul trecut, de exemplu, cel mai mare investitor în publicitatea online din România, a fost Superbet, cu un buget de 7,3 milioane de euro (rate card), conform monitorizărilor Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT). (Suma de 7,3 milioane de euro a fost calculată pe baza tarifelor-listă de publicitate ale site-urilor pe care au apărut reclamele Superbet, din care nu au fost scăzute discounturile și gratuitățile oferite de editori.) Cel de-al doilea mare investitor în publicitatea online, în 2021, conform aceleiași surse, a fost platforma Betano (operat de compania Gambling Malta Ltd) cu un buget de 3,3 milioane de euro (rate card). Abia pe locul trei al topului s-a aflat un investitor care… potolește foamea românilor: rețeaua de supermarketuri Lidl, cu un buget calculat la 2,65 milioane de euro (rate card). Iar pe locul patru, nicio surpriză!, s-a situat platforma online de pariuri Unibet, cu 2,63 milioane de euro (rate card)....
https://www.libertatea.ro/stiri/casele-de-pariuri-sportive-sunt-pe-locul-5-in-topul-investitorilor-in-publicitatea-tv-din-romania-in-ciuda-reglementarilor-privind-protectia-minorilor-estimari-de-sume-4128703

Televiziunea CBS Reality lansează feed special pentru România şi începe să vândă publicitate. Ce regie se ocupa de vânzări

Televiziunea de divertisment real CBS Reality va avea un feed local şi începe vânzarea de publicitate în ţara noastră, potrivit unui anunţ al companiei care operează postul. CBS Reality se va alătura portofoliului principalei companii de vânzări, Thematic Channels, care se va ocupa de rezervări începând de astăzi. Louise Cottrell, SVP pentru parteneriate afiliate, AMC Networks International UK, a declarat: „România continuă să fie o piaţă importantă pentru AMC Networks International, în timp ce ne concentrăm pe extinderea în regiune a amprentei noastre de vânzări de publicitate. Suntem încântaţi de parteneriatul cu Thematic Channels, pentru a conecta CBS Reality cu agenţii de publicitate".
https://www.paginademedia.ro/adnews/cbs-reality-romania-20704992

Melodia “Stefania”, câştigătoarea Eurovision, cântată în Azovstal de un soldat/ Kalush Orchestra a lansat videoclipul piesei, filmat în oraşe distruse de ruşi

Imagini cu un soldat ucrainean în oţelăria Azovstal din Mariupol, cântând melodia câştigătoare a Eurovisionului, “Stefania”, au apărut duminică seară în social media, trasmite News.ro. Apărătorul din Azovstal poate fi văzut cântând în timp ce pe fundal se aud bombardamente. “În acest fel, soldaţii ucraineni i-au mulţimit trupei Kalush pentru susţinerea de la Eurovision şi pentru apelul către întreaga lume pentru a fi ajutaţi apărătorii Mariupolului”, notează The New Voice of Ukraine. Duminică, Kalush Orchestra a lansat videoclipul piesei “Stefania”, precizând că acesta a fost filmat în Bucea, Irpin, Gostomel şi Borodianka.
https://www.g4media.ro/video-melodia-stefania-castigatoarea-eurovision-cantata-in-azovstal-de-un-soldat-kalush-orchestra-a-lansat-videoclipul-piesei-filmat-in-orase-distruse-de-rusi.html

BREAKING Scandal la Eurovision cu presupuse tentative de manipulare a votului de către juriile din 6 țări. România, posibil implicată în controversă. Managerul de proiect a fost Iuliana Marciuc

Articol inițial: Organizatorul concursului Eurovision 2022 a eliminat juriile din șase țări din calculul notelor finale pentru melodiile concurente din cauza unor neregularități, potrivit unui comunicat oficial al Uniunii Europene de Radio și Televiziune (EBU). Comunicatul nu menționează explicit cele șase țări, dar o publicație specializată în Eurovision susține că e vorba despre juriul din România, alături de cele din Moldova, Azerbaidjan, Polonia, San Marino și Muntenegru. UPDATE 14.29: TVR acuză organizatorul concursului Eurovision, Uniunea Europeană de Radiodifuziune (EBU), că a modificat rezultatul votului dat de juriul românesc fără a explica motivele. TVR arată într-un comunicat că juriul românesc acordase punctajul maxim (12 puncte) melodiei ce a reprezentat Republica Moldova, dar EBU a schimbat rezultatul și a acordat punctele Ucrainei. ”Cu toate acestea, am fost surprinși să constatăm că rezultatul votului juriului României nu a fost preluat în calculul clasamentului final, organizatorii atribuind un alt set de punctaje concurenților din finală, în numele juriului țării noastre. Precizăm că juriul din România a decis să acorde punctaj maxim reprezentanților Moldovei”, se arată în comunicatul TVR. Juriul României a fost format din Alexandra Ungureanu, Ozana Barabancea, Randi, Cristian Faur şi Adrian Romcescu, potrivit unui comunicat TVR. Managerul de proiect pentru Eurovision al TVR a fost Iuliana Marciuc, fostă prezentatoare tv din anii 90.
https://www.g4media.ro/breaking-scandal-la-eurovision-cu-presupuse-tentative-de-manipulare-a-votului-de-catre-juriile-din-6-tari-romania-posibil-implicata-in-controversa.html

Eurovision: Diferențe uriașe între votul publicului și votul juriului. Telespectatorii au votat masiv pentru Ucraina, Moldova, Spania și Serbia / Juriul a mizat pe Marea Britanie și Suedia

Ucraina a câștigat finala de sâmbătă noapte a concursului Eurovision de la Torino cu piesa folk-rap „Stefania” cântată de Kalush Orchestra. Ucraina a fost propulsată în top de votul masiv al telespectatorilor, după ce juriile naționale mizaseră pe Marea Britanie. Piesa Moldovei – „Trenuleţul” – cântată de Zdob şi Zdub & Fraţii Advahov, s-a clasat pe locul secund în preferințele telespectatorilor, deși juriul o clasase abia pe locul 20. La final, după ce s-a făcut media celor două note, Moldova s-a clasat pe locul 7. În ceea ce privește România, melodia Llamame cântată de WRS s-a clasificat modest atât după votul juriului (locul 21), cât și al telespectatorilor (locul 13), obținând la final locul 18.
https://www.g4media.ro/video-eurovision-diferente-uriase-intre-votul-publicului-si-votul-juriului-telespectatorii-au-votat-masiv-pentru-ucraina-moldova-spania-si-serbia-juriul-a-mizat-pe-marea-britanie-si-suedia.html

BREAKING: TVR acuză organizatorul Eurovision că a schimbat fără explicații votul juriului din România și a dat Ucrainei punctajul maxim în loc de Moldova

TVR acuză organizatorul concursului Eurovision, Uniunea Europeană de Radiodifuziune (EBU), că a modificat rezultatul votului dat de juriul românesc fără a explica motivele. TVR arată într-un comunicat că juriul românesc acordase punctajul maxim (12 puncte) melodiei ce a reprezentat Republica Moldova, dar EBU a schimbat rezultatul și a acordat punctele Ucrainei. ”Cu toate acestea, am fost surprinși să constatăm că rezultatul votului juriului României nu a fost preluat în calculul clasamentului final, organizatorii atribuind un alt set de punctaje concurenților din finală, în numele juriului țării noastre. Precizăm că juriul din România a decis să acorde punctaj maxim reprezentanților Moldovei”, se arată în comunicatul TVR. Reamintim că organizatorul concursului Eurovision 2022 a eliminat juriile din șase țări din calculul notelor finale pentru melodiile concurente din cauza unor neregularități, potrivit unui comunicat oficial al Uniunii Europene de Radio și Televiziune (EBU). Comunicatul nu menționează explicit cele șase țări, dar o publicație specializată în Eurovision susține că e vorba despre juriul din România, alături de cele din Moldova, Azerbaidjan, Polonia, San Marino și Muntenegru. ”Așadar, regulile au fost schimbate în timpul jocului, fără ca participanții să fie anunțați în prealabil, aceștia aflând în timpul transmisiunii că unele voturi ale juriilor naționale au fost modificate de organizator. În acest context ieșit din comun, care ne-a surprins neplăcut, TVR a solicitat organizatorilor ESC să ne furnizeze, în mod oficial, motivele concrete pentru care au înlocuit punctajul juriului din România cu un “substitut” calculat într-un mod netransparent. În funcție de răspunsul care ne va fi trimis, TVR își rezervă dreptul de a lua măsuri pentru corectarea situației create”, mai arată TVR.
https://www.g4media.ro/breaking-tvr-acuza-organizatorul-eurovision-ca-a-schimbat-fara-explicatii-votul-juriului-din-romania-si-a-dat-ucrainei-punctajul-maxim-in-loc-de-moldova.html

EXCLUSIV Noi detalii din scandalul Eurovision: organizatorul european al concursului a schimbat voturile date de juriul din România la 24 de ore după ce au fost transmis
Scandalul schimbării votului acordat de juriul din România la Eurovision de către organizatorul european, Uniunea Europeană de Radiodifuziune (EBU), se extinde. Potrivit informațiilor G4Media, EBU cunoștea rezultatul tuturor voturilor acordate de juriile naționale încă de vineri, 13 mai, cu o zi înainte de marea finală de la Torino. Potrivit regulamentului oficial al Eurovision, juriile naționale (compuse din muzicieni) acordă voturile în urma unei reprezentații speciale a concurenților ce are loc cu o zi înainte de finală. Reprezentația pentru juriu a avut loc vineri, și tot vineri voturile juriilor naționale – deci și ale României – au fost comunicate oficial către EBU. TVR acuză Uniunea Europeană de Radiodifuziune (EBU) că a modificat rezultatul votului dat de juriul românesc fără a explica motivele. TVR arată într-un comunicat că juriul românesc acordase punctajul maxim (12 puncte) melodiei ce a reprezentat Republica Moldova, dar EBU a schimbat rezultatul și a acordat punctele Ucrainei.
https://www.g4media.ro/exclusiv-noi-detalii-din-scandalul-eurovision-organizatorul-european-al-concursului-a-schimbat-voturile-date-de-juriul-din-romania-la-24-de-ore-dupa-ce-au-fost-transmis.html

WRS, reprezentantul României la Eurovision: "Sunt recunoscător şi mândru pentru acest moment"
WRS, reprezentantul României la Eurovision 2022 cu melodia „Llamame”, a obţinut 65 de puncte, locul al 18-lea în clasamentul final ESC 2022. Artistul a mulţumit publicului pentru susţinere şi a declarat că "aventura Eurovision va rămâne un moment special" pentru el. „Sunt recunoscător şi mândru pentru acest moment. Recunoscător celor care au fost alături de mine, în echipa României, şi mândru pentru că am muncit extrem de mult şi am reuşit să-mi reprezint ţara la nivel înalt! La fel ca orice sfârşit, este un nou început. Am numeroase proiecte în lucru, dar aventura Eurovision va rămâne mereu un moment special în inima mea. Vă mulţumesc pentru că aţi fost alături de noi!”, a declarat wrs la finalul evenimentului.
https://www.news.ro/entertainment/wrs-reprezentantul-romaniei-la-eurovision-sunt-recunoscator-si-mandru-pentru-acest-moment-video-1922404515002022050820706652

Formaţia Zdob şi Zdub a mulţumit fanilor pentru susţinere şi a felicitat România şi Ucraina.
Muzicienii i-au asigurat pe fanii nemulţumiţi de punctaje: "Referitor la voturile juriului a intervenit EBU. Le-a anulat"

Formaţia Zdob şi Zdub, reprezentanta Republicii Moldova la Eurovision 2022, a transmis mulţumiri fanilor şi României, fiind recunoscătoare pentru locul 7 obţinut în finala de sâmbătă. Ei i-au asigurat pe fanii, după ce mulţi internauţi au criticat punctajele pe pagina lor de Facebook, că voturile unor jurii naţionale au fost anulate de EBU, organizatorul concursului. "Referitor la voturile juriului a intervenit EBU. Le-a anulat. Căutaţi în internet declaraţia EBU. Voturile din 6 ţări au fost anulate", au scris muzicienii de la Zdob şi Zdub care au făcut show la Torino cu "Trenuleţul". "Locul 7!!!! Locul 2 la televoting. Mulţumim!!!! Thank youuuu! Peace, Love, Folklore and Rock’n’Roll! Ukraine, Romania, felicitări!!! Europa, felicitări! Drag public, MULŢUMIM!", au scrie ei. "Noi, ieri, am avut emoţii enorm de mari. Vreau să zic că în scena a fost toată Moldova, toată România. Am simţit o susţinere enormă, şi pe scenă, şi în sală. A fost o nebunie. Vă mulţumim pentur susţinere. Cei din sală au dansat, au strigat. Sala a inviat, a fost o atmosferă incendiară", spuneau Zdob şi Zdub după calificarea în finală.
https://www.news.ro/cultura-media/formatia-zdob-zdub-multumit-fanilor-sustinere-felicitat-romania-ucraina-muzicienii-i-au-asigurat-fanii-nemultumiti-punctaje-referitor-voturile-juriului-intervenit-ebu-le-anulat-1922401815002022051420706932

Scandal la Eurovision - Directorul Teleradio-Moldova, Vlad Ţurcanu, a acuzat juriul din ţara sa că a ignorat concurentul României

Directorul Teleradio-Moldova, Vlad Ţurcanu, a acuzat juriul de la Chişinău că, spre deosebire de publicul moldovean care a acordat cele mai multe voturi artiştilor din România şi Ucraina, a ales să ofere cele mai multe puncte Ucrainei şi Marii Britanii, ignorând prestaţia României. "Atitudinea juriului moldovean faţă de prestaţia artiştilor români pe scena concursului Eurovision nu este totuna cu atitudinea Republicii Moldova faţă de România", făcând referire la faptul că publicul din Moldova a votat preponderent artiştii din România şi Ucraina, iar juriul nu a acordat niciun punct României. Într-o intervenţie la TVR 1, Ţurcanu a declarat că nu s-a mai întâmplat ca un concurent din România la Eurovision să nu fie punctat de Chişinău.
https://www.news.ro/entertainment/scandal-la-eurovision-directorul-teleradio-moldova-vlad-turcanu-a-acuzat-juriul-din-tara-sa-ca-a-ignorat-concurentul-romaniei-1922403115002022052020707172

Europarlamentul Eugen Tomac: Voi cere explicaţii Uniunii Europene de Radio şi Televiziune. Punctajul României nu poate fi anulat sub pretextul unor probleme "tehnice"

Europarlamentul Eugen Tomac şi şeful PMP, a declarat că va solicita oficial explicaţii Uniunii Europene de Radio şi Televiziune (EBU), organizatorul Eurovision, pentru că "punctajul României nu poate fi anulat sub pretextul unor probleme “tehnice”. "Uniunea Europeană de Radio şi Televiziune are de oferit explicaţii extrem de serioase şi voi solicita oficial acestei instituţii lămuriri pentru că, în asemenea situaţii, transparenţa şi respectarea regulilor sunt sacre. Am fost uimit să constat aseară că juriul nostru nu acordase niciun punct pentru o piesă din R. Moldova cu un mesaj direct şi clar, prin care este scoasă în evidenţă relaţia unică dintre statele noastre, fiind români de o parte şi alta a Prutului", a scris pe Facebook Eugen Tomac.
https://www.news.ro/cultura-media/europarlamentul-eugen-tomac-voi-cere-explicatii-uniunii-europene-de-radio-si-televiziune-punctajul-romaniei-nu-poate-fi-anulat-sub-pretextul-unor-probleme-tehnice-1922403315102022051620707002

Zeci de noi bugetari în Guvernul Ciucă. Servicii călduțe la stat apărute peste noapte
Numărul bugetarilor crește aproape continuu în Executivul de la București, după ce ministerul Cercetării și Digitalizării a dispus crearea a 87 de posturi noi, plus un nou post de subsecretar de stat. Astfel, până înainte de Hotărârea de Guvern publicată la finalul lunii trecute, ministerul Digitalizării avea un număr maxim de 271 de posturi. Acesta a crescut cu 87 până la un total de 358 de posturi, adică o creștere de aproximativ 30%. Mai mult, ministerul prevedea 4 posturi de secretar de stat și 2 posturi de subsecretari de stat, numărul lor fiind suplimentat cu încă un subsecretar. Noii bugetari din minister vor fi distribuiți astfel: - direcția gestiune și coordonare PNRR al României - direcția tehnologia informației și transformare digitală, - direcția comunicare, transparență și dialog social precum și prin reorganizarea unor direcții și înființarea unor noi structuri (direcția economică, direcția administrativ și achiziții, serviciul resurse umane și direcția juridică și relația cu parlamentul). Una dintre principalele motivații ale ministerul Digitalizării pentru creșterea numărului de angajați este „să răspundă standardelor de organizare și funcționare a unei instituții cu rol deosebit de important în viitorul României și implementării PNRR al României și nu numai”:
https://ziare.com/nicolae-ciuca/sumedenie-bugetari-guvernul-ciuca-1741033

Filme, regizori, producători, actori şi scenarişti români, la Festivalul de la Cannes
Mai mulţi cineaşti români îşi vor prezenta filmele la cea de-a 75-a ediţie a Festivalului de la Cannes, care se va desfăşura la Palatul Festivalurilor de pe Croisette, în perioada 17 - 28 mai. Institutul Cultural Român de la Paris va sprijini, şi la această ediţie a Festivalului, participările româneşti. Filmul „Metronom”, regie Alexandru Belc, va fi prezentat în premieră la Cannes, figurând în selecţia oficială „Un Certain Regard”. Cineastul explorează povestea de iubire dintre doi liceeni, în România comunistă a anilor ’70. Filmul este produs de Cătălin Mitulescu şi Ruxandra Slotea (Strada Film International), co-produs de Midralgar (Franţa) şi Chainsaw Europe (România) şi îl are pe Tudor Panduru ca director de imagine. În distribuţie, figurează Mara Bugarin, Şerban Lazarovici, Vlad Ivanov, Mara Vicol, Mihai Călin, Andreea Bibiri. Radu Jude prezintă în premieră mondială scurtmetrajul „Potemkiniştii”, în programul „Quinzaine des Réalisateurs”, o secţiune paralelă a prestigiosului festival. Filmul scris şi regizat de Jude porneşte de la gestul de sfidare la adresa Rusiei făcut în 1905 de marinarii de pe Crucişătorul Potemkin, care au primit azil politic în România. În 2021, un sculptor (interpretat de Alexandru Dabija) încearcă să facă o lucrare inspirată de acest eveniment. „Potemkiniştii” este o comedie despre artă, istorie, memorie şi cinema. Alexandru Dabija şi Cristina Drăghici interpretează rolurile principale, producătoarea filmului fiind Ada Solomon. Producătoarea Diana Păroiu face parte dintre cei mai dinamici şi în plină ascensiune 20 de producători europeni selectaţi de EFP (European Film Promotion) pentru a participa la programul „Producers on the Move”, program prestigios care se derulează de 22 de ani în cadrul Festivalului de la Cannes şi care îşi propune dezvoltarea coproducţiilor internaţionale, intensificarea schimburilor de experienţe, contribuind la crearea de noi reţele profesioniste de cel mai înalt nivel. De asemenea, Diana Păroiu este prezentă în festival cu lungmetrajul „Retour à Séoul”, ea fiind producătorul executiv desemnat de Aurora Films (producătorul francez al proiectului) să realizeze filmările pentru epilogul filmului, în România. Filmul va avea premiera mondială în cadrul secţiunii „Un Certain Regard”. Actriţa Cosmina Stratan, cea care acum 10 ani, tot la Cannes, a fost revelaţia filmului lui Cristian Mungiu „După dealuri”, primind, alături de Cristina Flutur, Premiul pentru interpretare feminină, se regăseşte anul acesta în distribuţia lungmetrajului „Frère et sœur”, alături de Marion Cotillard şi Melvil Poupaud. Filmul, regizat de Arnaud Desplechin, va fi prezentat în Competiţia oficială a acestei ediţii a festivalului. Regizorul Liviu Săndulescu participă, alături de scenarista şi actriţa Iulia Lumânare, la programul de dezvoltare de scenarii ScripTeast. Scenariul lungmetrajului „Roşu”, scris de Liviu Săndulescu împreună cu Iulia Lumânare, a fost selectat la cea de-a 16-a ediţie a ScripTeast din peste 60 de scenarii primite. Lungmetrajul „Roşu” va fi regizat de Liviu Săndulescu, Iulia Lumânare va juca rolul principal şi va fi produs de Parada Film. ScripTeast, unul dintre cele mai eficiente workshopuri de formare pentru scenariştii experimentaţi din Europa Centrală şi de Est, ajută scenariştii selectaţi să fie mai bine conectaţi la piaţa europeană şi internaţională de film.
https://www.news.ro/entertainment/filme-regizori-producatori-actori-si-scenaristi-romani-la-festivalul-de-la-cannes-1922405014282022051220706046

„Almanah Cinema. Şase filme scurte” de Radu Jude, din 1 iulie pe marile ecrane
Şase dintre cele mai apreciate scurtmetraje recente ale cineastului Radu Jude vor fi lansate pe 1 iulie pe marile ecrane din România sub titlul „Almanah Cinema. Şase filme scurte”. „Aşa cum un scriitor poate publica un volum de povestiri sau de poezii, aşa ar trebui să poată şi un regizor de film să îşi adune filmele scurte şi să le ofere publicului într-un volum”, spune Radu Jude despre proiectul lansat de microMULTILATERAL. „Este ceea ce facem cu acest Almanah cu 6 filme. Din şase, sper ca măcar unul sau două să fie pe placul spectatorilor”, adaugă regizorul. Filmele reunite în proiect sunt „Caricaturana”, „Potemkiniştii”, „Amintiri de pe Frontul de Est”, „Cele două execuţii ale Mareşalului”, „A pedepsi, a supraveghea” şi „Plastic semiotic”.
https://www.news.ro/entertainment/almanah-cinema-sase-filme-scurte-de-radu-jude-din-1-iulie-pe-marile-ecrane-1922402813402022051220705093

Elon Musk suspendă cumpărarea Twitter, valoarea acţiunilor scade cu 25%

CEO-ul Tesla şi SpaceX Elon Musk anunţă vineri, într-un tweet, că ”acordul (achiziţionării Twitter) este temporar suspendat” şi creează panică pe Wall Street. Antreprenorul anunţă că aşteaptă rezultatul unui audit potrivit căruia conturi false reprezintă mai puţin de 5% dintre utilizatorii reţelei de socializare. Valoarea acţiunii Twitter a scăzut imediat cu 25%.
https://www.news.ro/externe/elon-musk-suspenda-cumpararea-twitter-valoarea-actiunilor-scade-cu-25-1922404213002022051320705175

Android TV este folosit pe mai mult de 100 de milioane de dispozitive

Grație producătorilor de televizoare care i-au adoptat sistemul de operare, dar și celei mai noi versiuni a stick-urilor de streaming Chromecast, Android TV a crescut cu un procent semnificativ în ultimul an. Google a discutat, în cadrul conferinței dedicate dezvoltatorilor pe care o desfășoară zilele acestea, și despre Android TV, sistemul de operare pentru televizoare al companiei, care, până nu demult, se numea Google TV. Cândva în cursul acestui an, utilizatorii vor putea să trimită filme și seriale de pe telefon pe televizorul cu Android TV, pentru a le urmări pe un ecran mai mare în timp ce le controlează fie cu telefonul, fie cu telecomanda, a anunțat compania americană.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/android-tv-este-folosit-pe-mai-mult-de-100-de-milioane-de-dispozitive-20704812
Android a pierdut teren în fața iOS în ultimii ani
Piața sistemelor de operare pentru smartphone-uri este, în continuare, dominată de Android, însă, iOS a câștigat o importantă cotă de piață în ultimii ani. Conform unui studiu recent dat publicității de StockApps, sistemul de operare dezvoltat de Google are în prezent o cotă de piață de 69,74%. Asta, în comparație cu 77,32%, cota de piață pe care o avea în 2018, reprezintă o scădere de aproape opt procente pentru Android.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/android-a-pierdut-teren-in-fata-ios-in-ultimii-ani-20706597

O companie din Emiratele Arabe Unite a achiziționat aproape 10% din acțiunile Vodafone
Compania de telecomunicații e& din Emiratele Arabe Unite intră în acționariatul Vodafone, companie care a pierdut o cincime de capitalizare în ultimii 4 ani. Compania de telecomunicații e& din Emiratele Arabe Unite a cumpărat un pachet de 9,8% din acțiunile Vodafone, pentru 4,4 miliarde de dolari, la câteva zile după ce a declarat că intenționează să se extindă pe noi piețe și domenii conexe, cum ar fi tehnologia financiară, transmite Reuters, preluată de News.ro. E&, cunoscută anterior ca Emirates Telecommunications Group, a declarat că a făcut investiția pentru a obține ”expunere semnificativă la un lider mondial în conectivitate și servicii digitale”, adăugând că nu are intenția de a face o ofertă pentru întregul grup Vodafone. Vodafone, la fel ca alți operatori de telefonie mobilă, are dificultăți pe piețele sale mature, unde concurența și reglementările au dus la scăderea prețurilor.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/o-companie-din-emiratele-arabe-unite-a-achizitionat-aproape-10-din-actiunile-vodafone-20706691

Bittnet Systems își majorează semnificativ afacerile la T1, dar afișează o pierdere de 3 milioane lei. Compania așteaptă rate de creștere spectaculoase pentru Dendrio
Prima firmă de IT listată la BVB, Bittnet Systems raportează venituri sporite din investițiile realizate în anii precedenți. Bittnet Systems (BNET) a realizat în primul trimestru venituri consolidate din contractele cu clienții de 33,13 milioane lei, cu 64,01% mai mari decât cele de 20,20 milioane lei din perioada similară a anului trecut. „Schimbările operaționale implementate în ultimele 18 luni, în primul rând în Divizia de Educație, au generat cel mai mare număr de noi clienți aduși pe tot parcursul unui an (35 de companii)”, spune CEO-ul Mihai Logofătu.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/financiar/piata-de-capital/bittnet-systems-isi-majoreaza-semnificativ-afacerile-la-t1-dar-afiseaza-o-pierdere-de-3-milioane-lei-compania-asteapta-rate-de-crestere-spectaculoase-pentru-dendrio-20707353

Reclamele "țipătoare" de pe clădiri - intenție să fie interzise în București

Reclamele țipătoare de pe clădiri ar putea fi interzise în București, potrivit unui regulament de publicitate și afișaj, propus de primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu. Regulamentul este propus inițial pentru Sectorul 6, dar ar putea fi extins la nivelul întregului oraș, dacă va fi aprobat de Consiliul General. Regulamentul vizează reclamele puse pe sediile firmelor, farmacii, piețe, baruri etc, arată Hotnews. ”Multe reclame din București efectiv țipă la tine. Urlă la tine, pentru atenție. Sunt extrem de deranjante. Dau un aspect de oraș de Africa Centrală sau subsahariană. Nu există niciun fel de regulă. Și dacă există vreo regulă, ea nu este aplicată. Uitați-vă la orice piață din Sectorul 6 sau din ce sector vreți, în orice centru comercial o să vedeți în ce hal arată aceste firme care nu respectă niciun fel de regulă", a explicat Ciprian Ciucu.
https://www.profit.ro/stiri/social/reclamele-tipatoare-de-pe-cladiri-intentie-sa-fie-interzise-in-bucuresti-20704547

Ora de Profit.ro - Ministrul Digitalizării despre interzicerea în administrație a soluțiilor IT produse de ruși, anunțată în premieră de Profit.ro
: O autoritate locală mare din România a cumpărat în urmă cu doar o săptămână!

O autoritate locală mare din România a cumpărat, prin achiziție publică, în urmă cu doar circa o săptămână, servicii de antivirus rusesc, fiind practic obligată în acest sens de lege, a anunțat, la Ora de Profit.ro, noul ministru al Cercetării, Inovării și Digitalizării, Sebastian Burduja. Profit.ro a anunțat anterior, în premieră, că România se pregătește să interzică achiziționarea și utilizarea de către autoritățile și instituțiile publice, atât de la nivel central, cât și local, a produselor și serviciilor legate de securitatea cibernetică (antivirus, antimalware, firewall ș.a.) provenind din Federația Rusă sau aflate sub controlul direct sau indirect al unei persoane fizice sau firme din Rusia. La acest moment, a explicat Profit.ro, autoritățile publice din România achiziționează programe software de antivirus rusești din cauza prețurilor mici, principal factor luat încă în calcul în achizițiile publice. "În urmă cu o săptămână și ceva, o autoritate locală mare din România a achiziționat, prin achiziție publică, servicii de antivirus rusesc, pentru că au venit la un cost mic și, practic, legea i-a obligat să contracteze respectivul furnizor. Dar noi știm că SUA, Italia, Germania și alte state europene au deja reglementări prin care exclud aceste servicii software din zona rusească, pentru că ele lasă vulnerabilități și permit unor actori guvernamentali din Federația Rusă să intervină - sau există riscul ca aceștia să intervină - asupra sistemelor unde sunt plasate astfel de soluții software", spune ministrul.
https://www.profit.ro/emisiuni-tv/video-ora-profit-ministrul-digitalizarii-interzicerea-administratie-solutiilor-it-produse-rusi-anuntata-premiera-profit-autoritate-locala-mare-romania-cumparat-urma-saptamana-20705328

Schimb de acționari la HP Enterprise România pentru aproape 11 milioane de euro

Un pachet de acțiuni reprezentând 99,9915% din capitalul social al Hewlett Packard (HP) Enterprise Romania și controlat de Hewlett-Packard Central Eastern European Holding GmbH (Austria) a fost cedat către Hewlett-Packard The Hague BV (Olanda) pentru 10,9 milioane de euro. Celălalt acționar al Hewlett Packard Enterprise Romania este Hewlett-Packard Gouda BV (Olanda) - 0,0085%, potrivit termene.ro. Hewlett Packard Enterprise Romania a fost înființată în anul 2016 și desfășoară activități de comerț cu ridicata al calculatoarelor, echipamentelor periferice și software- ului.
https://www.profit.ro/stiri/schimb-de-actionari-la-hp-enterprise-romania-pentru-aproape-11-milioane-de-euro-20702742

Disney+ a anunțat o ofertă specială înainte de lansarea în România: 12 luni la prețul pentru 8 luni

Disney+ a anunțat printr-un comunicat de presă că fanii din România se pot înregistra pe disneyplus.com pentru a beneficia de oferta exclusivă de lansare de 239,90 lei pentru abonamentul anual. Astfel, cei care accesează oferta se pot bucura de 12 luni de Disney+ la prețul pentru 8 luni, raportat la costul abonamentului lunar. Oferta de lansare este disponibilă până pe 13 iunie la miezul nopții (înainte de lansarea Disney+) și poate fi activată până în data de 26 iunie 2022. Serviciul de streaming se va lansa în România pe 14 iunie. Prețul standard al abonamentului lunar va fi de 29,99 de lei, iar al abonamentului anual de 299,90 de lei.
https://www.hdsatelit.com/2022/05/disney-anuntat-o-oferta-speciala.html

BT Sport și Eurosport fuzionează în Marea Britanie

BT Sport și Eurosport vor deveni o singură entitate în Marea Britanie, astfel încât BT și Warner Bros. Discovery să se poziționeze mai bine raportat la concurența acerbă a Sky Sports. Cele două companii au confirmat crearea unui nou joint-venture, în urma negocierilor care au fost anunțate în luna februarie. Fuziunea 50:50 va oferi ambelor companii drepturi de vot egale, în timp ce activele de producție și operaționale BT Sport vor fi transferate și vor deveni o subsidiară deținută în totalitate de Warner Bros. Discovery.
https://www.hdsatelit.com/2022/05/bt-sport-si-eurosport-fuzioneaza-in.html

Audienţe RECORD. Finala Eurovision a plasat TVR pe cel mai bun loc din ultimii ani. Între primele trei

AUDIENŢE. Finala Eurovision din 2022, câştigată de Ucraina, a adus audienţe ieşite din comun pentru postul public TVR 1, care a transmis evenimentul de la Torino. TVR 1 a ocupat locul trei în clasamentul audienţelor cu finala Eurovision, cea mai bună poziţie obţinută de postul public cu acest eveniment în ultimii ani. De exemplu, anul trecut, finala Eurovision a fost în România pe locurile 5-7, mult după televiziunile care conduceau clasamentul. S-au uitat la finala Eurovision, în medie pe minut, 370.000 de români, dublu faţă de cât se uitau anul trecut, de exemplu. Finala Eurovision a început la ora 22.00, iar câştigătorii - Ucraina - au fost anunţaţi aproape de ora două noaptea. România, a fost pe locul 18. Loc bun pentru Moldova - poziţia a şaptea cu o piesă Zdob şi Zdub. Show-ul de la Torino a fost la concurenţă cu Te cunosc de undeva (de pe Antena 1) şi cu filmul Motivat să ucidă (Pro TV). Pe prima oră, Eurovision s-a intersectat şi cu repriza a doua a meciului Voluntari - FCSB. Naţional. Finala Eurovision de pe TVR 1 a fost pe locul trei în clasamentul audienţelor. S-au uitat la finala în care România a intrat a doua în concurs 370.000 de români. Audienţa TVR a fost de două ori mai mare decât anul trecut. În 2021, la finala Eurovision s-au uitat 180.000 de români, iar TVR 1 a fost atunci pe locul şapte în top. Pe intervalul finalei Eurovision 2022, topul naţional a fost condus de Antena 1 (710.000 de telespectatori media), urmată de Pro TV (690.000). Antena 1 a avut până la miezul nopţii show-ul Te cunosc de undeva, program care a avut, pe intervalul ei de difuzate, aproape 1,1 milioane de români pe post şi a fost pe primul loc.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/audiente-eurovision-tvr-romania-20706743

AUDIENŢE. Vineri 13 a fost ziua primei semifinale Românii au Talent. Show-ul, lider de audienţă, cu peste 1,7 milioane de telespectatori

Vineri seara s-a „jucat” prima semifinală a Românii au talent, în care s-au decis primii cinci calificaţi în marea finală a show-ului de pe Pro TV. Postul de televiziune a fost lider fără emoţii, într-o seară în care a concurat cu serialul turcesc de pe Kanal D, Mă numesc Zuleyha, şi cu filmul de acţiune Escape plan: Testul suprem. Telespectatorii au decis primii cinci calificaţi în marea finală, de pe 27 mai: Martina Meola, Raisa Radu, Gabriela Dincă, Zametheea şi Alex Dowis. Naţional. Emisiunea Românii au talent a fost urmărită de peste 1,7 milioane de telespectatori. Pro TV a avut cifre aproape duble faţă de locul secund, ocupat de Kanal D, cu serialul turcesc. Antena 1 a fost pe trei, la ditanţă de primele două, cu doar 370.000 de telespectatori la nivel naţional. Postul Intact a avut cifre de aproape cinci ori mai mici decât Pro TV. În acelaşi timp, pe locurile patru şi cinci, erau televiziunile de ştiri Romania TV şi Antena 3.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/audiente-semifinala-romanii-au-talent-13-mai-20705651

Fondatorul Agrointeligenţa, fost redactor-şef al EVZ, emisiuni la TVR

Vlad Macovei, de la platforma online Agrointeligenţa, fost redactor-şef al ziarului Evenimentul zilei, va realiza două emisiuni de agricultură la TVR 1. Detalii, în continuare: Jurnalistul va realiza la TVR două emisiuni de agricultură, domeniu pe care s-a orientat odată cu lansarea site-ului agrointeligenţa.ro. Ambele programe vor fi difuzate în intervalul orar 10.00-11.00, de luni până joi. Prima emisiune, de la ora 10.00, este AgroStrategia, un program de tip talk-show, cu invitaţi.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/vlad-macovei-emisiune-tvr-20705938

Miron Mitrea vine în emisiunea lui Denise Rifai. La ce întrebări răspunde fostul ministru PSD?

Miron Mitrea, personaj controversat al politicii româneşti, vine duminică seară în emisiunea "40 de întrebări cu Denise Rifai“ de la Kanal D. Fostul politician este chemat să răspundă unor întrebări incomode în ediţia de duminică, 15 mai, de la ora 21.15, a anunţat postul TV. Miron Mitrea a făcut parte din PSD, a avut cinci mandate de parlamentar şi a fost Ministru al Transporturilor, în Guvernul Adrian Năstase. El i-a adus în PSD pe Liviu Dragnea, Radu Mazăre, Marian Vanghelie şi Sorin Oprescu, mai arată sursa citată.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/miron-mitrea-denise-rifai-kanal-d-20704257

Cofondatorul Skype vine în România. George Buhnici, Radu Georgescu şi Sebastian Burduja, la eveniment

Jonas Kjellberg, cofondatorul Skype, vine în România pentru a susţine o prelegere despre cum arată viitorul în business. Alături de el vor participa şi alţi experţi în tech la un eveniment de specialitate în Iaşi, au anunţat organizatorii. Este vorba despre summitul IQ Digital, care anul acesta va oferi acces şi publicului. Evenimentul are loc vineri, 27 mai, pe scena Teatrului Naţional "Vasile Alecsandri" din Iaşi, iar intrarea este gratuită. Summitul IQ Digital reuneşte mai mulţi experţi internaţionali în tehnologie, dar şi antreprenori tech din România. Participă: noul ministru al Digitalizării, Sebastian Burduja, care va lua parte la dezbaterea despre transformarea digitală a statului, împreună cu lideri de opinie din zona tech. Sergiu Manea, CEO BCR şi Marian Ignat, Director Executiv Distribuţie Retail vor discuta despre schimbările necesare în mediul de afaceri pentru ca antreprenorii să fie pregătiţi pentru viitor. o serie de antreprenori şi experţi IT, precum George Buhnici (producător de conţinut), Radu Puchiu (expert în e-guvernare), Delia Iliasa (managing partner SanoPass), Alexandru Holicov (fondator Adservio), Dan Zaharia (fondator Fab Lab Iaşi)
Lista speakerilor se va actualiza constant, pe site-ul oficial al summit-ului. Capul de afiş este însă cofondatorul Skype. Jonas Kjellberg a fost şi CEO al Campuz Mobile (cumpărat de Vodafone), a fondat Player.io (cumpărat de Yahoo!) şi a condus board-ul iCloud (cumpărat de Apple). Acum e investitor în BCG Digital Ventures şi Gear Up Ventures.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/cofondatorul-skype-romania-jonas-kjellberg-george-buhnici-20705206

Cătălin Bordea, unul dintre cei mai longevivi parteneri de „păcate” ai lui Dan Capatos, a renunţat la Xtra Night Show

Cătălin Bordea, partenerul lui Dan Capatos la Xtra Night Show şi înainte la Un show păcătos, renunţă la emisiune, după o colaborare de 10 ani. Bordea a anunţat, în direct la TV, că pleacă de la „Xtra Night Show”, emisiunea la care era coprezentator, scrie Libertatea. Ediţia de joi, 12 mai, a fost ultima pentru Cătălin Bordea la „Xtra Night Show”. Prezentatorul emisiunii de la Antena Stars a anunţat că Bordea ar putea fi primul concurent de la „Asia Express”. Cătălin va pleca într-un nou proiect, astfel că îi va fi imposibil să mai vină la „Xtra Night Show”. Ce spune Dan Capatos despre plecarea lui Bordea? „Dacă va veni, aici vom fi şi în vom primi cu mare drag. Cătălin se va duce şi va reprezenta ceea ce a însemnat un Show Păcătos şi XNS în bătălia pentru câştigarea noului sezonului al show-ului numit Asia Express, dar care am înţeles că se va schimba.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/catalin-bordea-xtra-night-show-20705020

TikTok sponsorizează campionatul feminin UEFA, ocazie cu care va lansa funcţii noi

TikTok a anunţat parteneriatul cu Campionatului European de Fotbal Feminin. Reţeaua socială, care numără o comunitate de peste 1 miliard de utilizatori, se bazează pe succesul pe care l-a avut prin parteneriatul cu UEFA EURO 2020. Prin urmare, a anunţat că vrea să contribuie la creşterea vizibilităţii competiţiei la nivel global. În plus, unul dintre obiective este să facă noua ediţie a Campionatului European de Fotbal Feminin mai accesibilă şi mai captivantă.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/tiktok-sponsor-uefa-fotbal-feminin-20705084

Cum a ajuns TVR să facă reclamă pro-Schweighofer și cine sunt „îndrăgostiții de la lemn” de pe ecran și din spatele lui
Emisiunile de la TVR 2 analizate zilele trecute de jurnaliștii de la Rise Project nu sunt doar publicitate și/sau o spălare de imagine a celor mai toxice firme din industria lemnului, ci un fragment dintr-o strategie de lobby mult mai amplă, menită să blocheze reformele din domeniul administrării pădurilor, să influențeze deciziile politice, în special pe cele care lovesc în mafia pădurilor, scrie fostul senator USR Mihai Goțiu într-un comentariu publicat de Libertatea. 6 miliarde de euro sunt pierderile anuale pentru economia României, cauzate de tăierile ilegale de lemn, se arată în Raportul de țară al Comisiei Europene, făcut public anul trecut. Un volum de 20 de milioane de metri cubi de lemn, dispar, fără acte, din pădurile României, potrivit Inventarului Forestier Național (IFN). Pădurari, activiști de mediu și jurnaliști sunt amenințați, bătuți ori chiar omorâți de hoții de lemne, atunci când investighează ori se opun distrugerii pădurilor. În acest timp, televiziunea guvernamentală (că TVR nu mai e de ani buni televiziune publică) promovează sfidător persoane și firme direct responsabile de situație, arată cea mai recentă investigație RISE Project pe această temă. Emisiunile de la TVR 2 analizate în ancheta jurnalistică nu reprezintă însă doar publicitate și/sau o spălare de imagine a celor mai toxice firme din industria lemnului, ci un fragment dintr-o strategie de lobby („comunicare strategică”) mult mai amplă, menită să blocheze reformele din domeniul administrării pădurilor, să influențeze deciziile politice (în special legile și măsurile executive anti-Mafia Pădurilor) și să mențină avantajele și privilegiile Cartelului Lemnului – format din cele mai mari companii (străine și autohtone) din industrie – amendat deja (cu o sumă-record, de 130 milioane de lei) pentru activitățile lui, de către Consiliul Concurenței.
https://www.libertatea.ro/opinii/cum-a-ajuns-tvr-sa-faca-reclama-pro-schweighofer-si-cine-sunt-indragostitii-de-la-lemn-de-pe-ecran-si-din-spatele-lui-4126714

Andra Petrescu, noua prezentatoare de știri de la Antena 1. Face echipă cu Andreea Țopan și Valentin Butnaru

Andra Petrescu, Andreea Țopan și Valentin Butnaru fac, de azi, 16 mai, echipă, la pupitrul Observator, Antena 1, de la ora 12.00. Andra Petrescu, jurnalist cu peste 10 ani de experiență în presă, pornind de la rolul de asistent de montaj în presa locală, până la cel de reporter pe domeniul politic în cadrul unei televiziuni de știri și prezentator TV la Postul Public, se alătură echipei care realizează Observator, la ora 12.00. „Sunt foarte fericită să fac parte din acest proiect valoros! Este o provocare pentru mine, fiind un format diferit față de ceea ce am făcut până acum, și tot ce îmi doresc este ca, împreună cu colegii mei, să ajungem la sufletele oamenilor cu energie bună și cu informații utile.”, a transmis ea înainte de debutul la Antena 1.
https://www.libertatea.ro/entertainment/andra-petrescu-noua-prezentatoare-de-stiri-de-la-antena-1-4129573

Ca să ascundă că nu a putut stabili conexiunea la Eurovision, TVR a mințit pe site

UPDATE ora 15.00. TVR a modificat informația de pe site și acuză organizatorii EUROVISION că au schimbat votul României în favoarea Ucrainei deși țara noastră a dat maximum de puncte Moldovei. TVR s-a făcut de râs sâmbătă noaptea la finala Eurovision, după ce nu a putut anunța în direct rezultatul votului juriului din țara noastră, neputând realiza conexiunea, după cum au relatat prezentatorii concursului. Anunțul rezultatului ar fi trebuit făcut de frumoasa prezentatoare a emisiunii Sport de la TVR, Eda Marcus. Cum conexiunea nu s-a putut realiza anunțul deciziei juraților din România a fost făcut de suedezul Martin Österdahl, supervizorul Eurovision 2022. Încă două țări au fost în situația în care nu au putut realiza conexiunea, Georgia și Azerbaidjan. Cu toate acestea, TVR anunță triumfător pe site-ul Eurovision că „EDA MARCUS A PREZENTAT PUNCTAJUL ACORDAT DE JURIUL ROMÂNIEI LA EUROVISION 2022”. Chiar așa?
https://www.curentul.info/life/ca-sa-ascunda-ca-nu-a-putut-stabili-conexiunea-la-eurovision-tvr-minte-pe-site/

Iuliana Marciuc, declarații după scandalul votului de la Eurovision: „Jurizarea la București a fost organizată respectând toate regulile, în prezența unui notar”

Iuliana Marciuc, care a fost șefa delegației României la Eurovision, a făcut declarații după scandalul votului. În direct, la Știrile TVR, ea a anunțat că nu știe, până în acest moment, de ce voturile acordate de juriul din țara noastră au fost modificate și cele 12 puncte pe care țara noastră le acordase Republicii Moldova au mers la Ucraina. Ea a mai precizat că jurizarea la București s-a făcut respectând regulamentul EBU, de la care așteaptă un răspuns privind această situație. „Am sunat la București, am cerut să mi se dea și mie punctajul, pentru că până în acel moment nu îl știam și am cerut amănunte cu privire la felul în care a fost organizat juriul în studio. Am aflat că a fost organizat cu toate regulile impuse de EBU, cu prezența unui notar obligatoriu, un notar care să sosească în studio înaintea membrilor juriului. Membrii juriului nu au putut comunica între ei, nu au putut vorbi, a semnat fiecare fișa lui de jurizare, nu au văzut nici la final rezultatul total al juriului. În acest fel, nu știm care este problema acestei jurizări.”, a declarat, în direct, Iuliana Marciuc. Totodată, șefa delegației României a mai dezvăluit că abia în timpul finalei Eurovision de sâmbătă seara, producătorul de televiziune Liana Damian, responsabilă cu juriul, a sesizat neconcordanțe față de procesul verbal trimis cu o zi înainte către EBU și că, practic, rezultatele juriului de specialiști aflat în studioul de la București nu a fost preluat.
https://www.libertatea.ro/entertainment/iuliana-marciuc-declaratii-dupa-scandalul-votului-de-la-eurovision-4129641

CINE A CÂȘTIGAT JOCUL DE RECOMPENSĂ DE LA SURVIVOR, 15 MAI 2022. PREMIUL A FOST UNUL SPECIAL

Un nou joc de recompensă a avut loc la Survivor România 2022, aseară, 15 mai, la Pro TV. Tigrii și Vulturii s-au luptat pentru un premiu special. Echipa câștigătoare s-a bucurat de o experineță ca în filme. Iată cine a câștigat jocul de recompensă de la Survivor, aseară, 15 mai 2022. Un nou joc de recompensă a avut loc la Survivor România 2022, aseară, 15 mai, iar Tigrii și Vulturii au luptat cu toate forțele pentru a obține premiul pus în joc. Lupta finală s-a dat între Elena Chiriac de la Vulturi și Ștefania Ștefan de la Tigri. Cea care a reușit să termina prima traseul a fost Ștefania. Astfel, ea a adus punctul câștigător pentru echipa ei. Victoria a fost a Tigrilor, cu scorul de 10 – 8, potrivit protv.ro.
https://www.tvmania.ro/cine-a-castigat-jocul-de-recompensa-de-la-survivor-15-mai-2022-352751

STS la munte și la mare căutare

Ca orice altă instituție publică, STS a băgat și ea mîna în sacul cu bani europeni, pentru că doar nu era să nu fie, tocmai ei, niște buni absorbanți de fonduri. Uite, de exemplu, cu un purcoi de bani veniți prin intermediul POCA, băieții ăștia cu urechi albastre derulează un proiect numit „Optimizarea, eficientizarea cadrului procedural şi digitalizarea proceselor de management al resurselor umane din cadrul STS“. Optimizare, deci. Iar o mică părticică din proiect, vreo 300.000 de lei – de fapt, ceva mai puțin, însă au ridicat suma în urmă cu cîteva zile –, a mers pe un sondaj de opinie, făcut de Cult Market Research. Mă rog, un „studiu privind instrumentele şi procedurile moderne de recrutare şi selecţie a resurselor umane utilizate de alte entităţi similare“. Vorba aia, racolarea și dosarul de colaborare sînt mai complexe în ziua de azi. Cum însă optimizarea asta nu se face doar așa, cu un mic studiu din care să afli cum fac alte Servicii, băieții de la STS s-au gîndit chiar să facă ceva pentru bunul mers al proiectului. Așa că vreo trei milioane din acest proiect au mers pe organizare de evenimente. Cursuri, sesiuni de instruire, sanchi, workshop-uri și alte chestii – am mai scris noi despre treaba asta – făcute cu cîteva firmulițe alese pe sprînceană. Doar din martie au studiat la astfel de workshop-uri de lucru de vreo 200.000 – în total, în aproape doi ani au făcut evenimente de vreun milion –, însă partea bună e că abia acum, că s-au dus frigul și pandemia, pot să cheltuiască și restul de vreo două milioane. Și-apoi să vedeți optimizare, eficientizare, digitalizare, chestii din astea.
https://www.catavencii.ro/sts-la-munte-si-la-mare-cautare/

Elveţienii au aprobat propunerea ca serviciile globale de streaming să investească în ţara lor o parte din veniturile obţinute în Elveţia

Elveţienii au aprobat duminică propunerile ca serviciile globale de streaming TV, precum Netflix, Amazon şi Disney, să investească o parte din veniturile generate în Elveţia în producţii locale de conţinut, transmite Reuters. Puţin peste 58% dintre alegători au susţinut propunerea, conform rezultatului final, într-unul dintre cele trei voturi naţionale desfăşurate în cadrul sistemului elveţian de democraţie directă. Elveţia va deveni cea mai recentă ţară europeană care introduce astfel de măsuri pentru a sprijini producţia locală de televiziune şi film şi pentru a stimula conţinutul produs local. ”Acest rezultat subliniază importanţa culturală a filmului în Elveţia”, a declarat ministrul elveţian de Interne Alain Berset, într-o conferinţă de presă susţinută duminică. În referendumul obligatoriu privind ceea ce se numeşte !Lex Netflix”, serviciile internaţionale de streaming trebuie să investească 4% din veniturile pe care le obţin în Elveţia în producţia de film locală. Investiţiile pot lua forma cumpărării de spectacole realizate local, realizării de programe sau să intre într-un fond de investiţii. Netflix a spus că respectă rezultatul şi că va colabora cu guvernul pentru a implementa regulamentul. ”Credem că poveştile bune pot veni de oriunde şi am investit deja în conţinut din Elveţia în trecut”, a spus un purtător de cuvânt al Netflix. Amazon a refuzat să comenteze, iar Disney nu a răspuns la o solicitare de comentarii. O lege similară a fost adoptată în Portugalia, unde furnizorii de servicii de streaming trebuie să plătească 1% din venitul lor către Institutul de Cinema şi Audiovizual. Danemarca are în vedere o taxă, iar Spania urmează să introducă una. Franţa şi Italia impun ca serviciile de streaming să investească o parte din veniturile lor în conţinut european în limbile locale.
https://www.news.ro/economic/elvetienii-au-aprobat-propunerea-ca-serviciile-globale-de-streaming-sa-investeasca-in-tara-lor-o-parte-din-veniturile-obtinute-in-elvetia-1922403116002022050620707179

Netflix ar putea oferi transmisiuni directe

Conţinutul transmis live este una dintre direcţiile pe care Netflix le evaluează în prezent, în încercarea de revitalizare a creşterii numărului de abonaţi, transmite News.ro. Netflix lucrează în prezent la o funcţie de live streaming, conform Deadline, însă nu de nivelul transmisiunilor sportive, ci mai degrabă ca o modalitate de a încerca să implice cât mai mult utilizatorii în timpul unor spectacole. Una dintre variantele luate în calcul de Netflix pare să fie transmiterea în direct a show-urilor de standup comedy. O altă opţiune este dată de serialele fără scenariu, precum concursurile de talente. Aici, ar putea exista şi o componentă de votare în timp real a competitorilor. Nu se ştie când va debuta acest gen de conţinut pe Netflix, însă va fi o premieră pentru cea mai populară platformă de video streaming, care încearcă să-şi prindă competitorii din urmă la acest capitol. Disney+ a avut deja transmisiuni directe. În februarie, acesta a transmis în direct ceremonia de desemnare a premiilor Oscar.
https://www.g4media.ro/netflix-ar-putea-oferi-transmisiuni-directe.html

Samsung Electronics vrea să crească preţurile semiconductorilor pe care îi produce cu până la 20%. E al doilea producător global

Samsung Electronics discută cu clienţii creşterea preţurilor pentru semiconductorii pe care îi produce pe bază de contract, cu până la 20%, în acest an, potrivit unui articol publicat de Bloomberg, citat de News.ro. Măsura, care ar urma să fie aplicată din a doua jumătate a acestui an, face parte dintr-un efort la nivel de industrie de a creşte preţurile pentru a acoperi costurile în creştere ale materialelor şi logisticii, a scris Bloomberg. Compania este al doilea cel mai mare producător de cipuri din lume, după Taiwan Semiconductor Manufacturing (TSMC). Preţurile cipurilor fabricate pe bază de contract ar putea creşte cu aproximativ 15% până la 20%, în funcţie de nivelul de sofisticare, potrivt Bloomberg, adăugând că Samsung a încheiat negocierile cu unii clienţi în timp ce cu alţii se află încă în discuţii. Samsung Electronics a refuzat să comenteze. TSMC a prognozat o creştere de până la 37% a vânzărilor de semiconductori în trimestrul curent, spunând că se aşteaptă ca oferta să rămână foarte strânsă în acest an, pe fondul unei crize globale de semiconductori care a permis producătorilor să perceapă preţuri premium.
https://www.g4media.ro/samsung-electronics-vrea-sa-creasca-preturile-semiconductorilor-pe-care-ii-produce-cu-pana-la-20-e-al-doilea-producator-global.html

Apple testează primul iPhone cu USB-C

Un prim iPhone cu port USB-C, în loc de Lightning, s-ar afla deja în plin proces de testare în laboratoarele Apple, înainte de a fi lansat pe piaţă, transmite News.ro. Cu doar câteva zile în urmă, analistul Ming-Chi Kuo spunea că există şanse mari ca Apple să lanseze anul viitor primul iPhone care foloseşte USB-C pentru alimentare şi transfer de date, în locul portului proprietar Lightning. Acum, Bloomberg scrie că Apple deja testează un prim iPhone cu USB-C. Informaţia pare să susţină afirmaţia analistului chinez, care crede că primul iPhone cu USB-C va fi lansat anul viitor. Apple, însă, se pare că nu se va opri doar la iPhone, ci îşi va dota, treptat, şi alte produse şi accesorii cu USB-C, care va lua locul Lightning în ecosistemul companiei. Trecerea la USB-C va aduce un plus în ceea ce priveşte viteza de încărcare şi transferare a datelor pentru iPhone, în timp ce utilizatorii vor aprecia convenienţa unui încărcător pe care să-l poată folosi pentru cât mai multe dispozitive.
https://www.g4media.ro/apple-testeaza-primul-iphone-cu-usb-c.html
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL