×



Revista presei -- Data și ora publicării: 05.07.2022 12:15:01

Cele mai importante știri despre media, TV, comunicații, cinema și conținut online apărute marți, 5 mai 2022



... //
Exclusiv. Marius Tucă a pierdut procesul cu Adrian Sârbu. Jurnalistul își cerea drepturile de la Aleph News //
Câteva nelămuriri privind sponsorizarea de 100.000 de euro acordată de CEC Bank pentru show-ul „Vocea României” de la PRO TV //
Exclusiv. 100% mai multe știri pozitive pentru PSD și PNL. Partidele au dublat banii pentru presă //
Judecătoarea Adriana Stoicescu: Dacă vă e dor să vă întoarceți in comunism, treceți pe Radio România Actualități. Osanalele ceaușiste, odele cârmaciului sunt apă de ploaie față de Cântarea NATO și UE //
La ANCOM se urcă sinecurile în Copaci. Sau invers //
Ancom una și mă duc //
Românii cumpără anual peste 1,3 milioane de televizoare - Ce preferă, cât plătesc în medie și cum ne comparăm cu Europa de Vest //
Nicușor Dan a ales noua conducere de la CSM București. Printre ei, un comentator sportiv, fost angajat al TVR //
HBO Max opreşte producţiile din multe ţări europene. Mai multe filme şi seriale româneşti au dispărut de pe platformă //
Gabriel de Achim: „Am prieteni care sunt profesori la Sorbona şi care nu ratează niciun episod din Las Fierbinţi“ //
Documentarul „Johnny Depp vs. Amber Heard - De la dragoste la ură”, serialul „Schitt’s Creek” şi „Survivor USA”, din iulie, pe Voyo //
"Iluzii pierdute/ Illusions perdues", o adaptare spectaculoasă a romanului lui Balzac, câştigătoare a şapte premii César, din 8 iulie în cinema //
STUDIU: Un român din cinci a folosit servicii online pentru asigurări //
INTERVIU. Monica Stan, regizoarea lui „Imaculat”, filmul premiat la Veneţia, care spune povestea unei tinere internate într-o clinică de dezintoxicare: „Când intri acolo, tu nu mai ai intimitate” //
Simona Gherghe, infectată cu COVID-19 pentru a doua oară. Cine îi ține locul în emisiunea de la Antena 1: „Să ne revedem cu bine” //
Motivul pentru care Mihai Morar nu revine în televiziune. „E foarte greu să mă oferteze cineva pe mine” //
Rusia înlocuiește gadgeturile occidentale cu mărci chinezești. Ce smartphone-uri au umplut golul lăsat de Apple și Samsung //
DE CE RENUNȚĂM LA NETFLIX? //
Seriale franţuzeşti de investigaţii, la Diva. Detectivul Poirot, invitat special //
Dan Negru, încă o emisiune la Kanal D. Când începe şi cum se numeşte //
Jurnaliştii americani cer o presă liberă. Ce denunţă 68 de reporteri acreditaţi la Casa Albă //
Caravana Metropolis - cinema în aer liber ajunge la Tulcea şi oferă publicului şase dintre cele mai bune filme premiate cu distincţii importante //
Filmul ucrainean ''Stop Zemlia'' - joi şi pe 14 iulie, la Cinema Muzeul Ţăranului //

...
Exclusiv. Marius Tucă a pierdut procesul cu Adrian Sârbu. Jurnalistul își cerea drepturile de la Aleph News
Jurnalistul Marius Tucă a pierdut procesul cu Adrian Sârbu, prin care solicita achitarea unor restanțe financiare de pe vremea când lucra pentru trustul Aleph.
Daniel Coltuc
05.07.2022 | 09:03
Marius Tucă a pierdut, în primă fază, procesul pe care i-l intentase fostului său prieten și partener de afaceri, Adrian Sârbu. Jurnalistul invocase întârzieri ale executării obligațiilor de plată ca urmare a contractului pe care l-a avut cu firmele din trustul Aleph.
Marius Tucă și Adrian Sârbu au fost prieteni și parteneri în proiectul Aleph
Marius Tucă a lucrat cu Adrian Sârbu încă de la startul proiectului Aleph News, în anul 2020, iar cei doi au pozat încă de la început în parteneri cu drepturi egale. Marius Tucă a realizat un talk-show în prime-time, la televiziunea lui Sârbu, însă emisiunea a fost scoasă de pe post la sfârșitul anului 2021, alimentând zvonurile legate de o posibilă ruptură între cei doi.
Atât Sârbu cât și Tucă au refuzat să comenteze pe marginea situației create, însă la sfârșitul lunii aprilie, jurnalistul a depus două acțiuni în instanță, în nume propriu, împotriva a două societăți din trustul Aleph.
Tucă mai are un proces cu televiziunea lui Sârbu
Acum câteva zile, magistrații au respins acțiunea pe fond împotriva companiei Docudrama SRL, la care Aleph Media deține 99,9% din părțile sociale (restul fiind deținute de Daniel Iacob), Tucă având la dispoziție 10 zile să atace decizia.
În celălalt proces, în care Marius Tucă a dat în judecată societatea Aleph Media SRL, o primă decizie s-ar putea lua miercuri, 6 iulie 2022. Aleph Media SRL îi are ca asociați pe Ana Cristina Iacob, Zazu Film SRL și Prosperya Financial Management SRL.
Dacă procesele deschise de Marius Tucă fostului său prieten se referă la datoriile pe care acesta le are ca urmare a apariției sale pe post, conform informațiilor FANATIK, el și Adrian Sârbu continuă să rămână legați prin afaceri pe care le dețin împreună.
https://www.fanatik.ro/exclusiv-marius-tuca-a-pierdut-procesul-cu-adrian-sarbu-jurnalistul-isi-cerea-drepturile-de-la-aleph-news-20081034

Câteva nelămuriri privind sponsorizarea de 100.000 de euro acordată de CEC Bank pentru show-ul „Vocea României” de la PRO TV

Publicistul Petre Barbu analizează sponsorizarea pe care CEC Bank, instituție de stat, o acordă unei televiziuni private și se întreabă care a fost strategia de brand care i-a făcut pe mai-marii băncii să fie atât de generoși. Zilele trecute, am aflat dintr-un comunicat de presă, difuzat de CEC Bank, că instituția bancară va oferi Marele Premiu, în valoare de 100.000 de euro, câștigătorului celei de-a X-a ediții a show-ului „Vocea României” de la PRO TV, care va începe în toamna acestui an. Astfel, CEC Bank devine sponsorul principal al acestui program TV, care a fost întrerupt timp de doi ani din cauza pandemiei. Presa noastră de turmă a preluat (copy-paste) acest comunicat de interes național. Anunțul confirmă satisfacția părților implicate: românii vor avea ce să vadă la televizor (la câte lipsuri și frustrări vor avea de îndurat la toamnă!), PRO TV va oferi un program de mare audiență, consolidându-și poziția de lider pe piața TV, și va da peste nas concurenței Antena 1 și Kanal D cu această sponsorizare, o veritabilă lovitură de business, presa va avea ce să ronțăie, preluând (copy-paste) declarațiile vedetelor angajate în show, iar CEC Bank își va face un titlul de glorie, negreșit, pentru că a livrat poporului telespectator un produs „premium”, câștigând la capitolul imagine. Toată lumea va fi mulțumită. Pe foamea de bugete de publicitate care s-a instalat în presa românească, o sponsorizare de 100.000 de euro reprezintă „aur curat”. Marile companii care investesc în comunicare, în special multinaționalele, și-au limitat deja bugetele de publicitate sub presiunea crizei, incertitudinii, lipsei de predictibilitate și a taxelor puse la cale de politicieni. Este firesc, ca în orice criză, companiile să-și reducă, în primul rând, bugetele de marketing și publicitate.

https://www.libertatea.ro/opinii/cateva-nelamuriri-privind-sponsorizarea-de-100-000-de-euro-acordata-de-cec-bank-pentru-show-ul-vocea-romaniei-de-la-pro-tv-4198092

Exclusiv. 100% mai multe știri pozitive pentru PSD și PNL. Partidele au dublat banii pentru presă

Legătura secretă între partide și site-urile care promovează mesajele PSD și PNL s-a întărit în 2022, iar sumele aruncate în joc s-au dublat față de perioada similară a anului trecut. Pe baza contractelor, partidele primesc știri favorabile, care nu sunt însă marcate cu vreun semn publicitar. Europa Liberă a făcut o analiză a banilor publici care au fost utilizați de partide în 2022 pentru promovarea în presă și propagandă. Jocul vizibilității în mass-media este unul important, remarcă analiștii, iar marile partide se asigură să fie insistent promovate. Pe scurt, își plătesc aparițiile. Rețeta este următoarea: partidele încasează sume consistente ca subvenție, peste 210 milioane de lei în 2022 (42 de milioane de euro), iar banii încasați lunar pleacă ulterior spre presă, prin intermediul unor contracte care sunt ținute la secret. Datele oficiale de anul trecut indică un fenomen clar: aproape jumătate din subvenția cheltuită de PSD și PNL a avut un singur destinatar: presa. Din acest moment intervine secretomania de partid. Marile partide răspund cu greu solicitărilor venite în baza Legii 544/2001, privind accesul la informațiile de interes public. Site-urile nu doresc să se afle cât plătesc partidele sau pentru ce. Legea nu le obligă să marcheze articolele pentru care încasează diverse sume de la PSD sau PNL. Cele două partide sunt cei mai mari jucători în piață și devin aproape investitori în presă prin sumele alocate. De exemplu, social-democrații conduși de Marcel Ciolacu au plătit aproape 40 de milioane de lei (8 milioane de euro) pentru presă și propagandă în 2021. Destinația niciunui leu nu a fost dezvăluită în mod oficial. PNL a prezentat contractele cu presa din 2021 în urma unei solicitări Europa Liberă, iar suma alocată a fost de aproape 20 de milioane de lei (4 milioane de euro). Datele oficiale consultate de Europa Liberă arată că bugetul pentru presă și propagandă s-a dublat în 2022. Creșterea de 100% se reflectă în cazul PSD, PNL și USR. Ultimul partid se promovează însă doar prin intermediul rețelelor de socializare și Google Ads și nu are contracte cu vreun site. Dacă ar fi să facem o comparație, PSD a plătit în cinci luni de 22 ori mai mulți bani publici pentru presă și propagandă decât USR, iar PNL de 14 ori mai mult decât partidul condus de Cătălin Drulă. Primii doi jucători în piața media sunt astfel PSD și PNL. În primele cinci luni ale lui 2022, social-democrații au utilizat din subvenția pentru presă și propagandă peste 22,4 milioane de lei (4.5 milioane de euro), iar PNL a plătit 14,7 milioane de lei (aproape 3 milioane de euro). USR se apropie de 1 milion de lei în cele cinci luni. Comparativ cu datele din 2021, se observă dublarea sumelor. PSD a sărit de la 11,8 milioane de lei, în primele cinci luni ale anului trecut. la 22,48 milioane de lei în 2022. Liberalii au plusat și ei de la 6,4 milioane de lei în primele cinci luni din 2021, la 14,7 milioane de lei în intervalul ianuarie – mai 2022. Pentru a avea o imagine completă asupra sumelor investite în presă, trebuie precizat că niciun alt capitol privind cheltuielile partidelor nu este întrecut de cel privind presa și propaganda. Europa Liberă vă prezintă câți bani au încasat partidele de la bugetul de stat în intervalul ianuarie – mai 2022 și cât au utilizat pentru presă și propagandă. • PSD: 40.071.070 lei bani publici, din care 22.481.716 pentru presă și propagandă • PNL: 33.970.177 de lei bani publici, din care 14.702.194 pentru presă și propagandă • USR: 18.312.603 de lei bani publici, din care 992.518 pentru presă și propagandă • AUR: 8.110.069 de lei bani publici, din care 0 lei pentru presă și propagandă.

https://romania.europalibera.org/a/exclusiv-s-au-dublat-banii-pentru-presa-psd-si-pnl/31928472.html

Judecătoarea Adriana Stoicescu: Dacă vă e dor să vă întoarceți in comunism, treceți pe Radio România Actualități. Osanalele ceaușiste, odele cârmaciului sunt apă de ploaie față de Cântarea NATO și UE

Sunt mare consumator de radio. Daca va e dor sa va intoarceti in comunism, treceti pe Radio Romania Actualitati. Osanalele ceausiste, odele carmaciului sunt apa de ploaie fata de Cantarea NATO si UE. Iar azi, de ziua Unchiului Sam, s-a depasit orice limita….limbajul de lemn, combinat cu pupincurismul la limita vomitiva, ma fac sa cred ca Ceausescu poate fi invidios, a scris pe Facebook judecătoarea Adriana Stoicescu.

https://flux24.ro/judecatoarea-adriana-stoicescu-daca-va-e-dor-sa-va-intoarceti-in-comunism-treceti-pe-radio-romania-actualitati-osanalele-ceausiste-odele-carmaciului-sunt-apa-de-ploaie-fata-de-cantarea-nato-si-ue/

La ANCOM se urcă sinecurile în Copaci. Sau invers

Nu mai scriseserăm de multă vreme despre ANCOM, acea instituție a statului român unde se duc elefanții tineri să trăiască bine, pe bani mai buni decât în orice alt loc în care se distribuie sinecuri. Iată că o facem acum, că s-au mai copt condițiile. Pe 31 mai 2022, pe site-ul ANCOM a fost afișat anunțul pentru ocuparea postului de șef birou la Biroul Documente Clasificate și Probleme Speciale. Proba scrisă a concursului este programată pentru 24 iunie. Tot 2022. Nu vă faceți speranțe, însă, pentru că lucrurile sunt deja într-un stadiu avansat de atribuire cu dedicație. În primul rând, concursul a fost declarat unul intern. Adică la el nu au cum să participe decât angajați ai ANCOM. Cum ar veni, dacă ai deja o sinecură, cu ocazia asta te prezinți la mărire. Nu e tocmai legal, ca să nu spunem că este complet ilegal, dar vom spune că este la limita legii. În partea eronată a acesteia. Cum problema asta s-a rezolvat din pix, așadar să mergem mai departe. Cum-necum, după proba de dosare, s-a descoperit că în cursă se află un singur candidat. Doar el, într-o completă solitudine, va susține proba scrisă. Destul de trist, pentru că nu va avea de la cine copia. Glumim. Nu va avea nevoie să copieze. Nu datorită nivelului deosebit de pregătire profesională, neapărat, ci pentru că ANCOM are de respectat o tradiție pe care Sorin Grindeanu a făcut-o aproape lege, pe vremea când era șeful instituției: aici nu se există să candidezi singur și să ieși pe locul doi! Am vrea să vă putem spune cine este fericitul deja câștigător prin simplă participare, dar nu putem, pentru că, în înțelepciunea lui, statul român se folosește de GDPR pentru a elimina transparența mânăriilor. Deci numele candidatului unic la concursul inter ANCOM este anonimizat. El este Alin Constantin Copaci și este un tânăr membru al Partidului Național Liberal, reprezentând partidul în Consiliul Local al sectorului 6 și chiar vicepreședinte al filialei PNL din același sector. Faptul că s-a născut în județul Gorj nu-l ajută momentan în carieră, pentru că premierul este născut în județul Dolj. Da, seamănă, dar nu sunt același lucru. Alin Constantin Copaci ocupă deja funcția de șef birou la Biroul Documente Clasificate și Probleme Speciale, dar ca interimar. Și face acest lucru încă din 2020. Înainte de asta a fost expert în aceeași instituție și consilier la cabinetul vicepreședintelui ANCOM. În același timp, o vreme, pentru că pare multitasking.

https://www.catavencii.ro/la-ancom-se-urca-sinecurile-in-copaci-sau-invers/

Ancom una și mă duc

Așa cum frumos se întâmplă cam la fiecare schimbare de guvernare, sinecurile trebuie redistribuite conform planului de afaceri al fiecărui partid. Dacă se poate, este de preferat să se împartă cu precauție mai ales sinecurile cele mai importante. Că nu se face, pur și simplu, să strici orzul public pe gâsculițe care n-au făcut altceva decât să lipească afișe. Pe ziduri, în anii de început ai democrației post-1989, și mai apoi pe wall-urile Facebook-ului. Nu spunem că peste tot se întâmplă așa și că fiecare angajat la stat este un sinecurist. Dar… În 2017, când prin piețele publice ale țării încă se mai urla împotriva Ordonanței 13, coaliția PSD-ALDE l-a numit la ANCOM pe Adrian Diță, transferat direct de la Telekom România. Adrian Diță a început să taie în carne vie de cum a venit, restructurând, chipurile, instituția. Peste noapte a concediat o grămadă de oameni, anunțându-i de lucrul ăsta prin poștă. În locul lor a adus, repede-repede, persoane devotate. Lui sau partidelor pe care le reprezenta. Așa a ajuns, la vremea aceea, Ciprian Boloș, fost vicepreședinte al PSD Diaspora și al PSD Sector 5, să lucreze la ANCOM, pe bani mult mai buni decât câștiga înainte. Printre cei concediați în 2017 se numără și un grup eterogen de directori executivi, vreo cinci la număr. Ca să-i facă loc lui Ciprian Boloș, de exemplu, ca director executiv pe zona de investiții, Diță a fost nevoit să-l concedieze pe Ovidiu Florin Tabără. Așa a fost să fie. Nici directorii concediați, însă, n-au stat cu mâinile în sân și au dat în judecată instituția, cerând reîncadrarea în funcții și plata salariilor pe perioada în care nu au beneficiat de funcțiile respective. Domnul Tabără n-a cerut decât salariile, nu și reîncadrarea în funcție. Oricum, nimerise bine, pe o poziție de director general adjunct la Agenția Națională pentru Achiziții Publice. În 2020, Ovidiu Florin Tabără a câștigat procesul cu ANCOM, primind și frumoasa sumă de 398.127 de lei drept despăgubiri/salarii restante. Anii au trecut, banii s-or fi dus, nevoile l-or fi ajuns din urmă (sau nu) pe domnul Tabără, căci anul acesta s-a hotărât să se întoarcă, totuși, la ANCOM, loc ce i-a adus atâtea satisfacții financiare de-a lungul timpului. În luna mai, când ANCOM a organizat concurs pentru funcția de șef al Direcției Economice, Ovidiu Florin Tabără a participat. A fost o participare de succes, domnul Tabără câștigând concursul cu 86 de puncte la proba scrisă și 88 de puncte la interviu. Pe lângă conturile bancare ale domnului Tabără, care vor fi, din nou, alimentate cum se cuvine din salariul consistent de la ANCOM, s-au mai bucurat de revenirea în instituția de suflet a sinecuriștilor de toate soiurile sora și cumnatul domniei-sale, care, de asemeni, freacă reglementarea pieței telecomunicațiilor prin ANCOM, ca să nu spunem direct că, de fapt, despre mentă este vorba. Oricum, o frumoasă reîntregire de familie în curtea unuia dintre cei mai generoși angajatori ai României.

https://www.catavencii.ro/ancom-una-si-ma-duc-2/

Românii cumpără anual peste 1,3 milioane de televizoare - Ce preferă, cât plătesc în medie și cum ne comparăm cu Europa de Vest

În toată lumea s-au vândut anul trecut peste 200 milioane de televizoare, dintre care 1,3 milioane în România, iar prețul mediu pentru un model nou a fost de peste 1.600 de lei. Într-un interviu acordat HotNews.ro de Victor Armășelu de la Samsung România puteți citi despre perioadele când românii cumpără televizoare, despre cele mai recente tendințe și despre diferența dintre TV-ul din sufragerie și cel din bucătărie. În lume s-au vândut anul trecut peste 210 milioane de TV-uri noi de toate tipurile și din toate mărcile, iar în ultimul deceniu piața mondială a variat între 200 și 220 de milioane unități. Samsung este lider global la vânzările de TV-uri din 2006 până în prezent - 16 ani la rând - iar anul trecut a avut în lume o cotă de 29,5%, iar LG a avut 18,5%, conform datelor companiei de analiză Omdia. Sony a avut 9,5% din piață, TCL 8%, iar Hisense, 6,8%. Cifrele nu reprezintă numărul de unități, ci valoarea totală. În trimestrul al doilea din 2022 Samsung a avut 32,9% din piață, iar LG a avut 17,7%. Per total, românii au cumpărat 1,3 milioane de TV-uri noi în 2021, iar în primele patru luni din 2022, piața a scăzut cantitativ cu peste 10% față de perioada similară din 2021, a spus pentru HotNews.ro Victor Armășelu, vicepreședinte la Samsung pentru România și Bulgaria. Au fost în trecut și ani cu peste 1,6 milioane de unități vândute. Un ciclu de viață pentru un TV este de minim 5-6 ani. Prețul mediu al unui TV nou în România s-a situat mulți ani în jurul a 1.250 - 1.300 lei, când euro era pe la 4,2-4,3 lei și deci prețul era aproximativ 300 de euro. În ianuarie-aprilie se estimează un preț mediu de 330 euro, dar cum euro a crescut mult, prețul ajunge să fie în lei de peste 1.600. Când este vorba despre piața locală, 2021 a fost un an făcut din două bucăți, adică prima jumătate a anului a adus o creștere de 20% față de perioada similară a lui 2020 și cifrele trebuie luate în context, pentru că semestrul unu din 2020 a fost cu lockdown, cu pandemie, dar 2021 a avut o ușoară creștere, nu una spectaculoasă, dar una de aproape 10% pe întregul an, spune reprezentantul Samsung. În prima jumătate din 2021 creșterea pieței a fost mai mare, dată fiind comparația cu un început de 2020 foarte slab, dar creșterea din prima parte a lui 2021 a fost compensată de scăderea din a doua parte.

https://economie.hotnews.ro/stiri-it-25659928-romanii-cumpara-anual-peste-1-3-milioane-televizoare-prefera-cat-platesc-medie-cum-comparam-europa-vest.htm

Nicușor Dan a ales noua conducere de la CSM București. Printre ei, un comentator sportiv, fost angajat al TVR

După ce CSM București a pierdut titlul în fața Rapidului, Nicușor Dan a început să schimbe oamenii din conducere. Cristina Vărzaru va fi noul manager al echipei feminine de handbal, iar Vlad Enăchescu a primit funcția de șef al secției de handbal. Astfel că, Vlad Enăchescu va fi noul șef al secției de handbal de la CSM București, iar Cristina Vărzaru va ocupa postul de team manager al echipei de fete. Așadar, Cristina Vărzaru reprezintă noul team-manager al echipei feminine de handbal CSM București, conform unui anunț pe site-ul oficial al clubului din Capitală, potrivit prosport.ro.

https://www.b1tv.ro/eveniment/nicusor-dan-a-ales-noua-conducere-de-la-csm-bucuresti-printre-ei-un-comentator-sportiv-fost-angajat-al-tvr-1171674.html

HBO Max opreşte producţiile din multe ţări europene. Mai multe filme şi seriale româneşti au dispărut de pe platformă

Warner Bros. Discovery a decis că este timpul să facă economii şi a oprit producţia de conţinut local din multe ţări europene, inclusiv România. În ultimele zile, abonaţii HBO Max din România şi alte ţări europene au putut observa cum, fără nicio avertizare sau vreun anunţ oficial, mai multe filme şi seriale locale au dispărut de pe platforma de streaming. Acum, HBO Max confirmă pentru Variety că a decis să înceteze producţia de conţinut local în Europa Centrală, Europa de Nord, Olanda şi Turcia. Singurele ţări care au scăpat sunt Franţa şi Spania. Tăierea conţinutului produs în aceste zone face parte, spun surse din cadrul companiei, dintr-un plan mai amplu prin care Warner Bros. Discovery vrea să reducă cheltuielile cu trei miliarde de dolari. Nu doar că a încetat producţia locală în regiunile amintite, însă, platforma americană a scos de la vizionare şi conţinutul creat până acum. Este al doilea semn clar că perioada de graţie a serviciilor de streaming video s-a încheiat, după problemele pe care Netflix a început să le aibă din primul trimestru al acestui an, când, pentru prima oară după aproape zece ani, a pierdut abonaţi.

https://adevarul.ro/entertainment/tv/hbo-max-opreste-productiile-multe-tari-europene-mai-multe-filme-seriale-romanesti-disparut-platforma-1_62c3bdac5163ec42714da6a7/index.html

Gabriel de Achim: „Am prieteni care sunt profesori la Sorbona şi care nu ratează niciun episod din Las Fierbinţi“

Regizorul de film Gabriel de Achim a lansat pe 1 iulie cel mai nou film al său ”Uneori ninge cu zăpadă, alteori cu întuneric". Filmul rulează în cinematografele din toată ţara şi a avut premiera la TIFF, anul acesta. Dar Gabriel de Achim este cunoscut marelui public şi ca regizor pentru celebrul serial TV Las Fierbinţi, la care lucrează de peste cinci ani, cu 300 de episoade realizate. Prezent in ediţia Adevarul Live, Gabriel de Achim spune despre Las Fierbinţi că acest serial, care rămâne cu cea mai mare audienţă de public, nu este doar o comedie. ”În Las Fierbinţi este şi multă dramă şi suferinţă. Pentru ca tot ceea ce se întâmplă acolo este şi vesel şi trist, în egală măsură“, spune de Achim. Referindu-se la audienţa pe care serialul a reuşit să o acumuleze in timp, de Achim arată că „Publicul este extrem de variat. De la oameni simpli, chiar analfabeţi, până la intelectuali. Am prieteni, în afara ţării care sunt profesori la Sorbona şi care îmi spun că nu ratează niciun episod. Doar să se întâmple ceva foarte grav şi să rateze.” În paralel cu munca la serialul Las Fierbinţi, Gabriel de Achim a realizat până acum trei lung metraje, printre care amintim Ultima zi, Visul lui Adalbert şi Uneori ninge cu zăpadă, alteori cu întuneric, fiind considerate filme de artă şi prezentate în festivaluri internaţionale. Întrebat dacă nu se teme că este, poate, criticat de creatorii de film din România, din zona de artă, pentru colaborarea la o producţie de televiziune adresată publicului larg, Gabriel de Achim spune: „Las Fierbinţi nu este o scădere pentru mine. Am avut o experienţă extraordinară, din toate punctele de vedere şi care mă ajută mult. Las Fierbinţi nu este o comedie la care doar râzi. Este o treabă foarte, foarte serioasă şi foarte frumoasă. Eu cred că orice faci, dacă îl acoperi cu efort intelectual şi moral, este extraordinar. Noi nu trăim zilnic doar din lucruri enorme, de cultură înaltă” Gabriel de Achim nu face nicio diferenţă între Las Fierbinţi şi filmele de artă pe care le regizează. Din punctul lui de vedre, metoda este aceaşi. Filmul trebuie să fie o oglindă pe care regizorul o pune in faţa spectatorului şi în care el se priveşte şi se confruntă cu ce vede acolo. „Dacă faci asta ieşi in castig. Poti să îţi pui un diagnostic, să vezi ce este in neregulă cu tine şi să te tratezi. Pentru mine, Las Fierbinţi este acelaşi tip de film”, spune regizorul Gabriel de Achim.

https://adevarul.ro/entertainment/tv/gabriel-achim-am-prieteni-profesori-sorbona-nu-rateaza-niciun-episod-las-fierbinti-1_62c31e785163ec427149a15f/index.html

Documentarul „Johnny Depp vs. Amber Heard - De la dragoste la ură”, serialul „Schitt’s Creek” şi „Survivor USA”, din iulie, pe Voyo

Documentarul „Johnny Depp vs. Amber Heard - De la dragoste la ură” este disponibil din această lună pe Voyo. Relaţia tumultoasă a celor doi actori a culminat cu un divorţ costisitor, care s-a regăsit în paginile tuturor publicaţiilor şi a fost intens mediatizat pe toate platformele din întreaga lume. Producţia prezintă fiecare perspectivă şi modul în care s-a degradat relaţia celor doi. Serialul „Schitt’s Creek” prezintă povestea magnatului Johnny Rose şi a familiei lui. Loviţi de faliment, aceştia sunt forţaţi să părăsească viaţa îndestulată şi plină de răsfăţ, pentru a se regrupa şi a încerca să-şi reclădească imperiul în Schitt’s Creek, o suburbie a unui mic oraş pe care îl cumpăraseră în glumă. Primul sezon al serialul care a fost premiat de 47 de ori la gale internaţionale importante de film, a avut 119 nominalizări şi a primit 9 premii Emmy, se vede în luna iulie pe Voyo. Tot în iulie, abonaţii Voyo pot urmări, în exclusivitate, „Survivor USA”, formatul fenomen, care a avut în fiecare ediţie milioane de urmăritori şi a doborât recorduri de audienţă. În plus, vara aceasta toate sezoanele serialului „Las Fierbinţi”, episoade exclusive din „Lecţii de viaţă”, toate galele UFC şi filme de referinţă româneşti şi internaţionale sunt disponibile pe platformă.

https://adevarul.ro/entertainment/film/documentarul-johnny-depp-vs-amber-heard-dragoste-ura-serialul-schitts-creek-survivor-usa-iulie-voyo-1_62bff07c5163ec42713690bb/index.html

"Iluzii pierdute/ Illusions perdues", o adaptare spectaculoasă a romanului lui Balzac, câştigătoare a şapte premii César, din 8 iulie în cinema

"Iluzii pierdute/ Illusions perdues", adaptarea lui Xavier Giannoli a romanului lui Honoré de Balzac despre ambiţii literare şi corupţia din media în Parisul secolului XIX, ajunge în cinema din 8 iulie, distribuit de Independenţa Film. Prezentat în premieră internaţională la Festivalul de la Veneţia şi câştigător a şapte premii César, printre care şi premiul pentru cel mai bun film, "Iluzii pierdute" reuneşte în distribuţie nume cunoscute precum Cécile de France, Xavier Dolan sau Gérard Depardieu. Lucien (Benjamin Voisin), un tânăr poet în Franţa secolului al XIX-lea, cu mari speranţe şi visuri, se îndrăgosteşte nebuneşte de baroneasa Louise de Bargeton (Cécile de France), iubitoare de arte. De teama unui scandal, cei doi iubiţi fug la Paris, unde Lucien încearcă să se afirme. Abandonat în scurt timp de baroneasă şi falit, tânărul Lucien va descoperi, în Parisul pe care şi l-a dorit cu atâta ardoare, o lume unde orice şi oricine poate fi cumpărat. Îşi va regăsi el drumul spre idealurile de la început? „Xavier Giannoli merită toată preţuirea, atât pentru onorarea spiritului romanului Iluzii pierdute, cât şi pentru evidenţierea relevanţei pe care o are şi astăzi” - Screen Daily. În 1821, Lucien de Rubempré (Benjamin Voisin) ajunge la Paris. Un tânăr poet sensibil şi idealist, hotărât să scrie un roman care să-i aducă reputaţia mult visată. În schimb, devine jurnalist, într-o epocă în care tiparul la scară largă duce la expansiunea presei. Sub îndrumarea editorului Étienne Lousteau (Vincent Lacoste), Lucien acceptă să scrie recenzii de teatru favorabile în schimbul mitei, obţinând succesul material în detrimentul conştiinţei sale. Cu această adaptare amplă şi somptuoasă a unuia dintre cele mai mari romane ale lui Honoré de Balzac, Xavier Giannoli creează o poveste surprinzător de contemporană despre corupţie în mijlocul unei forme timpurii de „ştiri false”, lăudându-se cu o distribuţie care îi include pe Gérard Depardieu şi Jeanne Balibar.

https://www.news.ro/entertainment/iluzii-pierdute-illusions-perdues-o-adaptare-spectaculoasa-a-romanului-lui-balzac-castigatoare-a-sapte-premii-c-sar-din-8-iulie-in-cinema-video-1922403204242022071320762748

STUDIU: Un român din cinci a folosit servicii online pentru asigurări

Un român din cinci (21%) a folosit în anul 2022 servicii online pentru achiziţionarea/utilizarea unei poliţe de asigurare, cu 3 puncte procentuale mai mult faţă de 2021, arată barometrul publicat de Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR) şi Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES). ”1 din 5 români (21%) a folosit în anul 2022 servicii online pentru achiziţionarea/utilizarea unei poliţe de asigurare, cu 3 puncte procentuale mai mult faţă de 2021”, arată rezultatele celei mai noi ediţii a Barometrului UNSAR- IRES privind Percepţia riscului şi cultura asigurărilor din România. Totodată, aproximativ două treimi dintre participanţii la studiu (64%) au declarat că soluţiile online sunt importante (36%) şi foarte importante (28%) pentru ei atunci când achiziţionează sau beneficiază de acoperirile unui asigurări. În acelaşi timp, şi ponderea celor care folosesc servicii online în general, altele decât cele de asigurări, este mai mare: 59% în 2022, faţă de 56% în 2021. Aceste cifre indică faptul că există, în continuare, un potenţial de creştere important pentru serviciile care pot să uşureze accesul oamenilor la protecţia financiară oferită de asigurări. Categoria de populaţie pentru care soluţiile online au o importanţă mai crescută este reprezentată de persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 30 de ani (77%), cu educaţie superioară (77%) şi care locuiesc în mediul urban (68,9%). De altfel, serviciile online reprezintă, după interacţiunea cu personalul, al doilea factor de satisfacţie în ceea ce priveşte experienţa cu companiile de asigurări. 71% dintre participanţii la studiu au declarat că sunt mulţumiţi şi foarte mulţumiţi de instrumentele online existente în asigurări.

https://www.news.ro/economic/studiu-un-roman-din-cinci-a-folosit-servicii-online-pentru-asigurari-1922400605002022071020763740

INTERVIU. Monica Stan, regizoarea lui „Imaculat”, filmul premiat la Veneţia, care spune povestea unei tinere internate într-o clinică de dezintoxicare: „Când intri acolo, tu nu mai ai intimitate”

Regizoarea Monica Stan vorbeşte, la fel ca personajul Daria, pe un ton blând, delicat, ca şi cum cuvintele îi valsează prin aer înainte să ajungă la tine. Însă - iar aici viaţa se desparte de film - nu este vocea nesiguranţei. Monica Stan ştie exact ce-a vrut să facă prin „Imaculat”. Şi i-a ieşit. „Imaculat” este debutul regizoral Monicăi Stan, dar ea lucra de ani buni în cinema, ca scenaristă. Monica face trecerea spre regie cu o poveste profund personală, inspirată din experienţa sa, în perioada adolescenţei, într-o clinică de dezintoxicare. Operă însă de ficţiune, fără pretenţii autobiografice, „Imaculat” spune povestea Dariei, care ajunge în clinică pentru a scăpa de dependenţa de droguri, insuflată de prima ei dragoste. Inocenţa fetei, aşa cum o percep cei din jur, îi atrage iniţial protecţia celorlalţi pacienţi, însă curând Daria descoperă că această protecţie are un cost ridicat. Filmul, coregizat de George Chiper, a avut premiera în România în urmă cu o lună, nu înainte de a impresiona în festivaluri. Lungmetrajul a obţinut trei premii la prestigiosul festival de film de la Veneţia: Premiul pentru debut, premiul pentru cel mai bun scenariu la Authors under 40 (Autori sub 40 de ani) şi premiul pentru regie al secţiunii Giornate degli Autori.

https://www.libertatea.ro/entertainment/interviu-monica-stan-regizoarea-lui-imaculat-filmul-premiat-la-venetia-care-spune-povestea-unei-tinere-internate-intr-o-clinica-de-dezintoxicare-cand-intri-acolo-tu-nu-4195181

Simona Gherghe, infectată cu COVID-19 pentru a doua oară. Cine îi ține locul în emisiunea de la Antena 1: „Să ne revedem cu bine”

Simona Gherghe a anunțat pe Instagram, la secțiunea Instastory, că este infectată cu COVID-19 pentru a doua oară. Prezentatoarea de la Antena 1 a luat toate măsurile de protecție, s-a izolat, așadar, în următoarele zile ea nu va mai apărea pe micul ecran. Ieri, 4 iulie, Simona Gherghe a lipsit din emisiunea „Mireasa”, cea pe care o prezintă de câțiva ani la Antena 1. I-a ținut locul Gabriela Cristea. În mediul online, prezentatoarea a anunțat că e din nou infectată cu COVID-19. „Am COVID. După patru luni, m-am îmbolnăvit din nou. Habar n-am de unde, cum, cert e că sunt în izolare până joi. Pare o formă mai ușoară, sunt mult mai bine ca data trecută și sper să rămână așa. Mi-e foarte dor de copii, au rămas la bunici, la țară. De altfel, așa m-am și testat, având simptome de răceală ușoară. Știam că mergem la bunici să-i luăm pe Ana și Vlad și am zis să nu riscăm nimic. Și bine am făcut… Cam asta e! Să ne vedem cu bine”, a scris Simona Gherghe, pe pagina contului personal de Instagram.

https://www.libertatea.ro/stiri/simona-gherghe-infectata-cu-covid-19-pentru-a-doua-oara-4199534

Motivul pentru care Mihai Morar nu revine în televiziune. „E foarte greu să mă oferteze cineva pe mine”

Mihai Morar a prezentat ani de zile o emisiune mondenă la Antena Stars. La începutul pandemiei, prezentatorul a renunțat la televiziune și a continuat cu jobul de la Radio Zu. Are și un podcast pe YouTube, însă acum, într-un interviu pentru revista VIVA!, a vorbit despre revenirea pe TV și ofertele pe care le-a primit. Prezentatorul de la radio spune că nu îi este dor de televiziune. „Nu îmi lipsește televiziunea, așa cum radio nu e doar radio, nici televiziunea nu mai e doar pe televizor. Televiziunea e și online, e și aici, iar podcastul cumva este cea mai bună dovadă că nu mai există media clasică, că podcastul este și interviu de presă scrisă, e și radio – audio și este și televiziune – vizual”, a explicat el. Cât despre propunerile pe care le-a primit pentru a reveni pe micul ecran, Mihai Morar spune că nu a primit multe oferte, că el are un program special atât acasă, cât și la radio. „Pentru proiecte speciale, pentru că eu nu sunt nici genul de vedetă tipică pentru reality show având un job zi de zi la radio, nu pot să plec. E foarte greu să mă oferteze cineva pe mine, pentru că știe că în primul rând am trei copii acasă, am 5 emisiuni de dimineață de făcut de luni până vineri la radio și toată lumea știe, după 18 ani de matinal împreună cu Buzdugan, că nu e nimic mai important pentru mine decât fetele de acasă și decât radioul. Pentru nicio sumă nu m-ar putea scoate, nu știu, o lună, două luni. Trebuie să fie ceva, nu o sumă, trebuie să mă tentezi cu ceva care să îmi aducă mie o experiență mai mare peste radio și peste familie ca să fac asta, numai de împlinire aș face-o”, a mai declarat el pentru viva.ro.

https://www.libertatea.ro/entertainment/motivul-pentru-care-mihai-morar-nu-revine-in-televiziune-4199547

Rusia înlocuiește gadgeturile occidentale cu mărci chinezești. Ce smartphone-uri au umplut golul lăsat de Apple și Samsung

Telefoanele inteligente și electrocasnicele chinezești au început să înlocuiască marile mărci occidentale care au părăsit piața rusă din cauza invadării Ucrainei de către forțele Moscovei, scrie luni cotidianul economic Kommersant, preluat de The Moscow Times. Rezultatele din perioada ianuarie-iunie 2022, analizate de furnizorul IT Marvel Distribution, arată că cel puțin șapte mărci chinezești de smartphone-uri conduc vânzările în Rusia, potrivit Kommersant. Companii precum Realme, Xiaomi, Tecno și Infinix au înregistrat împreună o creștere de peste 100% pe piața rusă, față de anul trecut. Realmi, de exemplu, și-a dublat vânzările, de la mai puțin de o jumătate de milion de unități în ianuarie-iunie 2021, la peste 1 milion în perioada similară a acestui an. Iar raportarea pentru ultimele luni a retailerilor de produse electronice arată că vânzările de smartphone-uri chinezești au înregistrat creșteri de până la douăzeci de ori. Între timp, ponderea vânzărilor de smartphone-uri Apple și Samsung în Rusia a scăzut cu 14%, respectiv 15%.

https://www.libertatea.ro/stiri/rusia-telefoanele-electrocasnicele-occidentale-inlocuite-de-marci-chinezesti-razboi-ucraina-4199170

DE CE RENUNȚĂM LA NETFLIX?

Eun pic deconcertant să vezi că iei o decizie despre care crezi că e o dovadă de nonconformism, doar ca să descoperi că toată lumea face exact același lucru ca și tine. Când mi-am anulat abonamentul la Netflix la începutul acestui an credeam că sunt nemaipomenit de original. La câteva zile a apărut știrea că nu sunt singur. Poate că stăteam cu toții acolo, milioane de oameni, oftând în timp ce butonam prin meniul acela infinit – fiecare dintre noi fiind visul unui creativ, fiecare dintre noi un individ generic – gândindu-ne: „asta poate că prinde la mase, dar nu găsesc nimic pentru gustul meu foarte rafinat!” Netflix are probleme mari, în primele trei luni ale anului pierzând 200.000 de abonați, și se estimează că în următoarele trei luni vor pierde alte două milioane. La fel ca în multe alte domenii, vinovată pare a fi întoarcerea la normalitate, deoarece oamenii nu mai stau atât în casă. Și cu toate astea… Dacă ceea ce am trăit eu nu este experiența originală pe care o credeam eu, atunci problema principală cu Netflix sunt tocmai filmele sau ceea ce se numește astăzi „conținut”. Astăzi există (și asta e adevărat pentru toate canalele online nu doar pentru Netflix) o abundență de seriale împovărător de lente, slab luminate, superficial frumoase, dar plictisitoare, cu o acțiune care poate fi condensată în 50 de minute dar este înfățișată în 10 episoade pe sezon. Pe lângă asta sunt tot felul de încercări chinuite la profunzime și semnificație, în special în genuri – SF, groază, comedie – prețuite în trecut pentru frivolitatea lor spumoasă. Mai presus de toate, sunt dozele mari de comentarii sociale și politice predictibile – fiecare dintre ele înțesate cu aceleași texte progresiste zgrunțuroase. Rămâi cu câteva bucățele de mâncare și o tonă de reziduuri. Nici măcar nu te face supărat – e lipsit de viață. Am văzut oameni care se înnebuneau după un serial Netflix fără să-și amintească nimic din serial la o săptămână după. Netflix a început să dea afară oameni și chiar foarte mulți – 450 de persoane ultima oară, adică 4% din angajați. CEO-ul Netflix le-a trimis recent un memo angajaților în care le reamintea că vor trebui inevitabil să lucreze la seriale pe care s-ar putea să le găsească inacceptabile. Asta a dus cum era previzibil la reacții de tipul „fiți justițiari, fiți falimentari” („go woke, go broke”), dar cred că sunt premature aceste exclamații. Progresiștii vor avea întotdeauna mai mulți bani și mai multă influență, și serios vorbind, sunt atât de mulți în industria creativă! A cere industriei tv să fie în zilele noastre mai puțin ortodoxă înseamnă a cere imposibilul, indiferent de cât de mulți telespectatori închid ecranele. Am așteptat de 10 ani ca realitatea să demanteleze perspectiva justițiarilor sociali asupra culturii pop, și au fost multe speranțe înșelate, iar asta s-ar putea să fie încă una. Problema mai largă depășește rețelele de televiziune. Problema sunt așa-zișii creativi care au opinii și își exprimă acele opinii. Problema este că toți au aceeași opinie: șablonul de la departamentul de HR și campusul californian. Pentru un scenarist sau actor de comedie mai tânăr ar fi sinucigaș profesional și de negândit să discute așa cum o face Ricky Gervais sau Dave Chappelle. Sunt atâtea subiecte fierbinți care ar putea fi puncte de plecare pentru un creativ – BLM, agenda verde, transgenderism – și vă garantez că nu veți găsi un film critic despre asta în următorii 30 de ani.

https://contramundum.ro/2022/07/04/de-ce-renuntam-la-netflix/

Seriale franţuzeşti de investigaţii, la Diva. Detectivul Poirot, invitat special

Televiziunea Diva a inclus în grila de vară seriale de investigaţii. Sezonul trei din Căpitanul Marleau, plus un nou serial, scrie Paginadeseriale.ro. Serialele vor fi difuzate în stil maraton, în cursul săptămânii, de la ora 19.00. Sezonul trei din Căpitanul Marleau începe azi, 4 iulie. Iar din 27, Diva va difuza un nou serial. Cine este Căpitanul Marleau? O detectivă care are modul ei de a analiza cazurile, un umor şi un comportament aparent bizar. În plus, într-unul dintre episoade i se alătură un invitat special, însuşi David Suchet (Poirot). După ce se termină maratonul Marleau, începe un alt serial ce are în centru tot o detectivă neobişuită, rol jucat de actriţa Audrey Fleurot. Morgane, geniul investigaţiilor (HPI - Haut Potentiel Intellectuel, 2021) începe din 27 iulie.

https://www.paginademedia.ro/seriale/capitanul-marleau-diva-seriale-investigatii-poirot-20762949

Dan Negru, încă o emisiune la Kanal D. Când începe şi cum se numeşte

Dan Negru face încă o nouă emisiune la Kanal D. Postul de televiziune aduce un nou format de game show. "Tu urmezi!“ este numele noii emisiuni a lui Dan Negru, după formatul internaţional "Next One“. Este tot un game show şi va intra în grila de toamnă a televiziunii Kanal D. Emisiunea a fost difuzată pentru prima oară în Italia ("Avanti un altro!"), în 2013. Datorită cifrelor bune de audienţă, formatul a fost achiziţionat de televiziuni din multe ţări precum Spania, Ungaria, Polonia, Brazilia, Canada şi Albania, potrivit informaţiilor furnizate de Kanal D. Ce spune Dan Negru despre noua lui emisiune? "Pentru prima dată în România o să vedeţi ceva ce până acum părea de necrezut: oameni aşteptând la coadă la cultură generală. Marele anunţ pe care vrem să-l facem e că astfel de oameni există în România şi că o să-i vedeţi la televizor, la Kanal D“.

https://www.paginademedia.ro/stiri-media/dan-negru-emisiune-kanal-d-tu-urmezi-20762796

Jurnaliştii americani cer o presă liberă. Ce denunţă 68 de reporteri acreditaţi la Casa Albă

În preajma zilei Statelor Unite, zeci de jurnaliştii acreditaţi la Casa Albă cer o „presă deschisă“ şi eliminarea restricţiilor care le limitează accesul la preşedintele Biden. 68 de jurnalişti au trimis săptămâna trecută o scrisoare de protest oficialilor de la Casa Albă. Ei denunţă lipsa de transparenţă cu care sunt selectaţi reporterii care au acces la evenimentele care-l au în centru pe preşedintele Biden, scrie New York Post. „Metoda actuală de a permite unui număr limitat de reporteri să participe la aceste evenimente nu este doar restrictivă şi în antiteză faţă de conceptul de presă liberă, dar a fost făcută fără niciun proces transparent privind modul în care reporterii sunt selectaţi pentru a acoperi aceste evenimente”, spun jurnaliştii în scrisoare, potrivit New York Post. Scrisoarea a fost adresată ofiţerului de presă de la Casa Albă, Karine Jean-Pierre. Jurnaliştii solicită ca personalul lui Biden să renunţe la procesul „misterios“ de pre-evaluare şi să dea acces liber tuturor jurnaliştilor pentru evenimentele mari.

https://www.paginademedia.ro/stiri-media/jurnalisti-americani-biden-scrisoare-protest-20762704

Caravana Metropolis - cinema în aer liber ajunge la Tulcea şi oferă publicului şase dintre cele mai bune filme premiate cu distincţii importante

Caravana Metropolis - cinema în aer liber ajunge anul acesta, pentru prima dată, la Tulcea, şi oferă publicului şase dintre cele mai bune filme premiate cu distincţii importante la festivaluri de film internaţionale prestigioase, printre care şi "Metronom", regizat de Alexandru Belc, câştigător al premiului pentru regie la Festivalul de la Cannes, a anunţat luni seara, în timpul unei conferinţe de presă, reprezentantul asociaţiei Metropolis, Paul Grec. Filmele vor putea fi urmărite gratuit în perioada 5-10 iulie, de la ora 21,30, în spaţiul de proiecţie amenajat în Piaţa Tricolorului, iar înscrierea în ateliere va fi anunţată pe pagina dedicată evenimentului de pe reţeaua socială facebook.com. "Filmul 'Metronom' al lui Alex Belc, premiat anul acesta la Cannes va avea proiecţia sâmbătă. Va fi urmată de o sesiune de întrebări şi răspunsuri susţinută de membri ai echipei de filmare. Filmul încă nu a avut premiera în cinematografe. A fost doar în festivaluri, iar la Tulcea este printre primele proiecţii cu public, în afara festivalurilor", a menţionat reprezentantul asociaţiei Metropolis, potrivit Agerpres.ro. Paul Grec a mai spus că cele patru ateliere vor fi susţinute vineri şi sâmbătă de membri ai echipei de filmare a peliculei "Metronom". Caravana Metropolis - cinema în aer liber va fi deschisă marţi, 5 iulie, de drama inspirată din fapte reale "Succes de public", regizată de Emmanuel Courcol, care a câştigat Premiul pentru Comedia Europeană a anului 2020 la European Film Awards.

https://www.stiripesurse.ro/caravana-metropolis---cinema-in-aer-liber-ajunge-la-tulcea-si-ofera-publicului-sase-dintre-cele-mai-bune-filme-premiate-cu-distinctii-importante_2456765.html

Filmul ucrainean ''Stop Zemlia'' - joi şi pe 14 iulie, la Cinema Muzeul Ţăranului

Publicul tânăr este aşteptat să descopere, joi şi pe 14 iulie, de la ora 18,30, la Cinema Muzeul Ţăranului, pelicula ucraineană "Stop Zemlia" (cu traducere în limba română), anunţă Muzeului Naţional al Literaturii Române, într-o postare pe Facebook. Intrarea este gratuită. Filmul, realizat de Kateryna Gornostai, a câştigat Ursul de Cristal al secţiunii Generation 14 plus la Festivalul Internaţional de Film de la Berlin 2021. "Acest ambiţios lungmetraj de debut al regizoarei ucrainene Kateryna Gornostai introduce spectatorul în lumea adolescentină a personajelor sale, interpretate de tineri neprofesionişti. Introvertita Masha se vede ca un outsider dacă nu se află cu cele mai bune prietene ale sale, Yana şi Senia. În timpul ultimului său an de şcoală, Masha se îndrăgosteşte într-un mod care o forţează să iasă din zona ei de confort", transmite MNLR. Printre participările la festivaluri şi premiile obţinute de "Stop Zemlia" se numără: Grand Prix - Festivalul Internaţional de Film de la Odesa 2021; Premiul Naţional Shevchenko - Ucraina 2022.

https://www.agerpres.ro/cultura/2022/07/04/filmul-ucrainean-stop-zemlia-joi-si-pe-14-iulie-la-cinema-muzeul-taranului--944599
(MEDIA EXPRES)

Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




IBC2022 advertising for the live event in Amsterdam Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover

Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2021-2022 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover


Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Nu e nevoie să ne credeți, dar citiți aici probabil prima știre online publicată de mediaexpres.ro în anul 2001: Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.
Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL