×



Revista presei -- Data și ora publicării: 08.07.2022 16:45:06

REVISTA PRESEI / 7-8 iulie 2022 /



... //
Media Fact Book 2022 (Initiative): Valoarea pieței de media din România va depăși 640 de milioane de euro în anul 2022 //
Victor Ciutacu, Mircea Badea și Mihai Gâdea au fost dați în judecată de un procuror: este apărat de avocatul Laurei Codruța Kovesi //
Comedii și un film premiat cu “Ursul de Aur” la Berlinale, în iulie la Warner TV //
Netflix anunţă un serial spin-off al seriei Stranger Things //
La Telekom Mobile, cât vezi, atât plătești, cu o singură condiție: NELIMITAT se referă doar la beneficii, nu și la preț //
HBO Max oprește extinderea //
Începutul sfârşitului pentru Netflix? Liderul industriei de streaming are un minus de 70% pe Bursa de la New York în prima jumătate a anului //
Vodafone a lansat o platformă one-stop-shop - de la servicii mobile şi fixe la gadgeturi şi soluţii IoT //
Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca a câştigat un proiect european de peste 13 mil. euro pentru digitalizare //
Facebook și Instagram riscă să fie inaccesibile în Europa, în urma unui conflict privind confidențialitatea //
„Splash! Vedete la apă” revine la Antena 1 cu un nou sezon. Cine sunt primii concurenți //
Legea pentru comunicaţiile electronice a fost promulgată de Iohannis //
Comentariile pe YouTube devin un nou instrument pentru escroci //
Samsung anunță cel mai bun profit pentru T2 din 2018. Vânzările de cipuri de memorie au compensat livrările mai scăzute de smartphone-uri //
RCS RDS va efectua modificări semnificative ale grilei de programe, prin repoziționarea televiziunilor //
Orange Pop-Up Cinema vine în 6 orașe din România //
AUDIENŢE ZI. Kanal D creşte şi ziua, dar rămâne pe trei. TVR 1 şi România TV, pe plus şi ele //
AUDIENŢE. Noul serial turcesc de pe Kanal D. A pornit sub Pro TV, dar peste Antena 1 //
Caravana Radio ZU. Transmisiuni de pe Transalpina. Câţi români au urmărit? În ce oraşe s-a oprit gaşca lui Morar şi Buzdugan //
Banii de la buget dați de guvern presei, în atenția APCE. „Au vorbit despre cumpărarea tăcerii” - titlu modificat de MEDIA EXPRES //
Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel URBAN – IUNIE 2022 //
Topul companiilor de sondare și cercetare de piață în anul 2021 //
Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel NAȚIONAL – IUNIE 2022 //
Ministerul Turismului a lansat două proceduri de prospecţie de piaţă pentru a demara ulterior o achiziţie publică privind crearea portalului Romania.travel şi derularea unor campanii de promovare TV-online în Marea Britanie şi Germania //
Autoritatea de reglementare pentru confidenţialitatea datelor din Irlanda, cu un pas mai aproape de interzicerea transferurilor de date către SUA ale Facebook şi Instagram //
Intel pariază 15 miliarde de euro pe o renaştere tech a estului Germaniei //
Exclusivitate ZF. Interviu cu James Park, CEO şi cofondator, Fitbit şi Majd Bakar - vicepreşedinte pentru inginerie al Google. //
Peste 80% dintre români, deranjați de stereotipurile din reclamele online – studiu //
Prima sală de informatică Huawei în cadrul SOS Satele Copiilor – un spațiu destinat copiilor pentru dezvoltarea abilităților digitale //
Apple va lansa o nouă funcție de protecție împotriva spionajului cibernetic, pentru jurnaliști și utilizatorii cu risc ridicat //
„Splash! Vedete la apă” revine la Antena 1 cu un nou sezon. Concurenții se vor antrena în Bazinul Olimpic de înot din Bacău //
RAPORT. Cel mai mare nivel al publicităţii de după Revoluţie! Numai televiziunile încasează peste 350 de milioane de euro! //
AUDIENŢE ZI. Kanal D creşte şi ziua, dar rămâne pe trei. TVR 1 şi România TV, pe plus şi ele //
PREMIERE CINEMA, 8 IULIE 2022: „ILUZII PIERDUTE”, „THOR: IUBIRE ȘI TUNETE” ȘI „DIN ZORI PÂNĂ ÎN ZORI” //
CHRISTIAN BALE, MARGOT ROBBIE – FILMUL „AMSTERDAM” ARE O DISTRIBUȚIE FABULOASĂ. CÂND AJUNGE PE MARILE ECRANE //
REESE WITHERSPOON ȘI WILL FERRELL JOACĂ ÎNTR-O COMEDIE PRODUSĂ DE AMAZON //
FILME LA TV AZI, 8 IULIE: „INAMICUL STATULUI”, „CĂLUGĂR ANTIGLONȚ”, „AUSTIN POWERS – GOLDMEMBER”, „ECKS CONTRA SEVER” //
CE FILME ȘI SERIALE APAR PE DISNEY PLUS ÎN IULIE 2022. PREMIERELE LUNII //

...
Media Fact Book 2022 (Initiative): Valoarea pieței de media din România va depăși 640 de milioane de euro în anul 2022
În 2021, al doilea an de pandemie, piața de media din România a ajuns la valoarea de 601 de milioane de euro, în urma unei redresări dinamice de +26%. Majorarea pieței a fost alimentată de relaxarea restricțiilor de mobilitate a populației și de revitalizarea activitatății economice. Analiza Media Fact Book estimează că, până la finalul lui 2022, piața totală de media va ajunge la 640 de milioane de euro, cu o creștere de 6% față de 2021, incluzând o creștere de +20% estimată în digital media. Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative România: „Mă bucur să văd că România depășeste ritmul de creștere al industriei de advertising globale. Anul 2021 a fost de-a dreptul spectaculos atât global (+23%), cât și în România (+26%), piața de media a depășit considerabil estimările inițiale. Ne așteptăm ca acest ritm să fie încetinit seminificativ în 2022 datorită reacției industriei noastre la criza din Ucraina, dar și a recesiunii globale. Cea mai spectaculoasă creștere în ultimii ani se înregistrează în digital – cu o dinamică de dublare a volumelor între 2019 și 2022 – accelerată de creșterea nivelului de adopție a comerțului online în rândul consumatorilor.” La finalul lui 2021, digitalul a ajuns la o valoare estimată de 186 de milioane de euro, reprezentând aproape o treime (31%) din totalul pieței de media locale. Procesul de digitalizare început în 2020 a fost susținut și în 2021 de creșterea utilizării dispozitivelor mobile, astfel că dinamica zonei de digital s-a menținut la un nivel foarte ridicat (+56%). 2021 este anul tendințelor consolidate și al digitalizării pentru noi teritorii și categorii de consumatori. Decalajul dintre mediul urban și cel rural în ceea ce privește accesul la internet este din ce în ce mai mic, de doar 4%, potrivit Institutului Național de Statistică. Segmentul senior al populației (55 – 74 de ani) a înregistrat o creștere de 8% a utilizării internetului față de anul precedent. Se așteaptă ca în anul 2022 digitalul să înregistreze o nouă creștere de 20%, atingând astfel 35% din volumul de media din România. În continuare suntem mult în urma pieței globale care atinge anul acesta un share de 65% în digital. Audiența posturilor TV în anul 2021 s-a menținut într-un trend descendent, cu un rating mediu de -8% comparativ cu 2020, în timp ce bugetele investite au revenit pe un trend crescător, aducând o cerere crescută în piață și punând sub presiune inflaționistă costul expunerii.
https://www.forbes.ro/media-fact-book-2022-initiative-valoarea-pietei-de-media-din-romania-va-depasi-640-de-milioane-de-euro-in-anul-2022-274739

Victor Ciutacu, Mircea Badea și Mihai Gâdea au fost dați în judecată de un procuror: este apărat de avocatul Laurei Codruța Kovesi
Jurnalistul Victor Ciutacu a anunțat că el, Mihai Gâdea, Mircea Badea și posturile de televiziune România TV și Antena 3 au fost dați în judecată de către procurorul Nicolae Sprîncu, după scandalul privind alegerile fraudate la Sectorul 1. Ciutacu remarcă și o coincidență, procurorul fiind reprezentat de avocatul Laurei Codruța Kovesi. ”Ne-a dat în judecată (și) procurorul Sprîncu, șeful biroului electoral de la Sectorul 1; la doi ani de la alegeri. Pe scurt, Ciutacu, Gâdea și Badea, România TV și Antena 3. Vrea câte 25.000 euro de la fiecare dintre noi și câte 75.000 euro de la posturile tv. Cică l-am denigrat premeditat și concertat, ăsta e rezumatul acțiunii. Lucrarea a fost făcută de Nicoleta Popescu, avocata lu’ Kovesi, ca să nu mai existe dubii. Uite-așa am ajuns iar coleg, acum în boxa acuzaților, cu Mihai și Mircea. Ne vedem în instanță”, scrie Victor Ciutacu.

https://www.stiripesurse.ro/victor-ciutacu-mircea-badea-si-mihai-gadea-au-fost-dati-in-judecata-de-un-procuror-este-aparat-de-avocatul-laurei-codruta-kovesi_2460550.html

Comedii și un film premiat cu “Ursul de Aur” la Berlinale, în iulie la Warner TV
Drama „Music Box”, cu Jessica Lange în rol principal, și comediile „Repossesed”, cu Leslie Nielsen, și „High Holiday”, cu Tom Arnold, vor fi difuzate de Warner TV în premieră în luna iulie. În seara de 10 iulie, de la ora 19:50, va fi difuzat lungmetrajul „Cutia muzicală/ Music Box” (SUA, 1989), regizat de Costa-Gavras, în care Jessica Lange joacă rolul unei avocate care își apără tatăl acuzat de crime de război. Ea îl consideră nevinovat pe părintele său și, pe măsură ce procurorii formulează tot mai multe acuzații, încearcă să dezvăluie adevărul. Din distribuția filmului scris de Joe Eszterhas, fac parte Armin Mueller-Stahl, Frederic Forrest, Donald Moffat și Lukas Haas. Lungmetrajul a avut premiera la Berlinală, unde a fost recompensat cu Ursul de Aur. Jessica Lange a primit ulterior o nominalizare la Globurile de Aur și la Oscar pentru interpretare.
https://jurnalul.ro/cultura/film/comedii-si-un-film-premiat-cu-ursul-de-aur-la-berlinale-in-iulie-la-warner-tv-904593.html

Netflix anunţă un serial spin-off al seriei Stranger Things
Un spin-off al serialului ”Stranger Things”, succesul răsunător al Netflix, este în curs de dezvoltare de către creatorii săi, fraţii Duffer, a anunţat platforma de streaming video, conform AFP. Saga ”Stranger Things”, una dintre cele mai vizionate de pe Netflix, îmbină genurile ştiinţifico-fantanstic, horror şi aventuri adolescentine într-o poveste a cărei acţiune este plasată într-un orăşel american din anii 1980, unde un grup de adolescenţi luptă cu monştrii care au apărut dintr-o dimensiune paralelă. Cel de-al patrulea sezon difuzat recent a fost în fruntea clasamentului platformei Netflix al serialelor în limba engleză, care ia în considerare numărul de ore vizionate în 28 de zile de la lansarea unui serial. Sezonul 4 din Stranger Things are deja 1,15 miliarde de ore vizionate, o cifră care ar trebui să crească şi mai mult, deoarece ultimul episod a fost difuzat abia săptămâna trecută. La nivel mondial, doar seria sud-coreeană Squid Game a reuşit să o depăşească. Fraţii Matt şi Ross Duffer, creatorii şi regizorii serialului, au indicat că intriga serialului Stranger Things va fi definitiv finalizată pe parcursul unui al cincilea sezon, însă au stârnit curiozitatea fanilor, afirmând într-o scrisoare deschisă că ”multe alte poveşti incitante au rămas nespuse în lumea Stranger Things”. Miercuri, Netflix a confirmat că un ”serial spin-off Stranger Things bazat pe o idee originală a fraţilor Duffer” este în lucru.
https://www.news.ro/entertainment/netflix-anunta-un-serial-spin-off-al-seriei-stranger-things-1922402307402022070920766186

La Telekom Mobile, cât vezi, atât plătești, cu o singură condiție: NELIMITAT se referă doar la beneficii, nu și la preț
A venit vara și clienții noilor abonamente „NELIMITAT” de la Telekom Mobile pot face planuri pentru a se bucura de comunicare și libertate fără limite în vacanță, fără grija roamingului când călătoresc. Noile planuri tarifare oferă acces de la bun început la serviciul de roaming în Spațiul Economic European (SEE), fără a fi necesară nicio cerere sau activare specială. Dacă ai unul dintre noile abonamente NELIMITAT, disponibile începând de la 7 euro/lună, ești liber să vorbești nelimitat în roaming și să trimiți SMS nelimitate, fără să plătești nimic în plus, și ai și trafic de internet inclus, care variază între 4,7 GB și 12 GB, în funcție de planul tarifar ales, fără costuri suplimentare pentru serviciul de roaming. Deci cu abonamentul tău din țară, te poți bucura de libertate de comunicare atât în țară, cât și afară, oricând călătorești în SEE, fără grija costurilor și fără surprize neplăcute la factură. Aceste beneficii sunt aplicabile numai în țările Spațiului Economic European (SEE), conform politicii de utilizare a serviciilor de roaming din contract. Mai mult decât atât, dacă vrei sa te bucuri de vară și de vacanță cu un telefon nou, Telekom Mobile a pregătit cele mai HOT oferte cu beneficii naționale nelimitate (minute, SMS, internet, toate nelimitate), acces roaming SEE inclus, dar și smartphone-uri de top, fie incluse (Samsung Galaxy A22 5G inclus în abonamentul Nelimitat 14, la 14 euro/lună, sau Samsung Galaxy A33 5G inclus în planul tarifar Nelimitat 18, la 18 euro/lună), fie disponibile în rate la prețuri speciale împreună cu noile abonamente.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/la-telekom-mobile-cat-vezi-atat-platesti-cu-o-singura-conditie-nelimitat-se-refera-doar-la-beneficii-nu-si-la-pret-20766655

HBO Max oprește extinderea
Valul de extindere din martie, când a ajuns și în România, va fi ultimul pentru HBO Max, cel puțin până când condițiile pieței se vor schimba. Unificarea Warner Bros. Discovery și pierderea de abonați suferită de Netflix în primul trimestru și așteptată să continue și în al doilea trimestru, au determinat modificări radicale de strategie pentru HBO Max. Din aceste motive s-a renunțat la planurile de continuare a extinderii disponibilității serviciului. HBO Max nu va mai ajunge prea curând în țările baltice, Islanda, Grecia și Turcia. În schimb, compania se concentrează pe lansarea unui serviciu care să ofere atât conținutul Warner Bros, cât și cel Discovery. Viitorul serviciu, care nu are încă un nume oficial, ar urma să fie lansat în Franța anul viitor.
https://www.profit.ro/profitul-tau/entertainment/hbo-max-opreste-extinderea-20766073

Începutul sfârşitului pentru Netflix? Liderul industriei de streaming are un minus de 70% pe Bursa de la New York în prima jumătate a anului
Câştigător al crizei sanitare, în 2022 Netflix este cel mai slab performer din S&P 500. De la o capitalizare de 306 miliarde de dolari toamna trecută, perioadă care a coincis, de altfel, cu apogeul multor acţiuni americane din industria tech, Netflix valorează în prezent circa 82 de miliarde de dolari, reprezentând un declin uriaş de peste 73%, potrivit calculelor realizate de ZF pe baza datelor de la Investing.com. Prin contrast, gigantul din Statele Unite avea o valoare de piaţă mai mare în vara lui 2017, deci cu mult înainte de avântul generat de măsurile de lockdown din timpul pandemiei. Alături de acţiuni precum Apple, Tesla şi Zoom, Netflix a fost unul dintre marii câştigători ai crizei sanitare, având în vedere că şi-a dublat capitalizarea între ianuarie 2020 şi noiembrie 2021. La fel ca Zoom, acţiunile Netflix au adoptat un trend puternic descendent ca urmare a reducerii numărului de restricţii ce au ţinut de pandemie, având în vedere că oamenii au tânjit timp de aproape doi ani după vacanţe în afara ţării, întâlniri cu prietenii şi, la nivel general, de aer proaspăt.
https://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/inceputul-sfarsitului-pentru-netflix-liderul-industriei-de-streaming-20980585

Vodafone a lansat o platformă one-stop-shop - de la servicii mobile şi fixe la gadgeturi şi soluţii IoT
Vodafone, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de telecomunicaţii, a lansat platforma comercială numită EasyTech, care aduce o gamă extinsă de produse atât în magazinul online, cât şi în magazinele fizice, cu noi dispozitive, de la electronice şi electrocasnice mici, la gadgeturi şi soluţii IoT, dar şi noi servicii, în completarea pachetelor de comunicaţii convergente existente. Astfel, clienţii vor putea testa şi achiziţiona direct din magazin sau de pe Vodafone.ro/easytech de la televizoare, la produse audio, tablete, ceasuri inteligente şi dispozitive conectate pentru locuinţă, dar şi trotinete electrice, purificatoare de aer, aspiratoare robot, sisteme Wi-Fi Mesh, accesorii, disponibile într-o gamă variată de pachete de servicii. „Odată cu introducerea platformei comerciale EasyTech, transformarea Vodafone dintr-un operator de servicii de comunicaţii electronice într-o companie de tehnologie se concretizează şi în aria de retail şi vine ca răspuns la nevoile în continuă schimbare ale clienţilor“.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/vodafone-a-lansat-o-platforma-one-stop-shop-de-la-servicii-mobile-si-20977240

Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca a câştigat un proiect european de peste 13 mil. euro pentru digitalizare
Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) a accesat un proiect european de 64,3 mil. lei (peste 13 mil. euro), finanţat prin PNRR, pentru dotarea cu infrastructură digitală în scop didactic şi de cercetare. Proiectul prevede dezvoltarea a 15 laboratoare dedicate modernizării/digitalizării unor programe educaţionale, potrivit unui comunicat de presă transmis de Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca. ’’Mă bucură această oportunitate oferită comunităţii academice a UBB prin PNRR (…). Vine la timp, în contextul transformărilor profunde prin care trece UBB. Ca să fiu sincer până la capăt, mi-ar fi plăcut, totuşi, ca proiectul să permită o digitalizare mai generală şi mai profundă a universităţilor - autorităţile focalizând sprijinul financiar, prin activităţile eligibile, oarecum pe actul educaţional şi parţial pe cercetare, lăsând zona administrativă şi zona de servicii către societate mai slab reprezentate (…). Oricum, UBB încearcă să îmbunătăţească prin forţe proprii acest demers fundamental pentru o universitate modernă, iar ca semn de seriozitate UBB va aduce în acest proiect aproximativ 10 milioane de lei din surse proprii’’, a declarat Daniel David, rectorul Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca.
https://www.zf.ro/zf-transilvania/universitatea-babes-bolyai-din-cluj-napoca-a-castigat-un-proiect-20976552

Facebook și Instagram riscă să fie inaccesibile în Europa, în urma unui conflict privind confidențialitatea
Comisia irlandeză pentru protecția datelor i-a informat joi pe omologii săi din Europa că va bloca compania Meta, care deține Facebook și Instagram, din a trimite date despre utilizatorii din Europa în SUA. Meta a avertizat în mod repetat că o astfel de decizie ar închide multe dintre serviciile sale din Europa, inclusiv Facebook și Instagram, relatează Politico. Decizia autorității irlandeze de reglementare ar elimina ultima soluție legală a companiei Meta de a transfera cantități mari de date în SUA. Compania Meta, numită Facebook până în 2021, a purtat lupte dure în justiție cu activiștii europeni pentru confidențialitate. „Dacă nu se adoptă un nou cadru transatlantic de transfer de date și nu ne putem baza în continuare pe SCC (nr. metoda prin care transferă acum date) sau pe alte mijloace alternative de transfer de date din Europa către Statele Unite, probabil că nu vom putea oferi unele dintre cele mai importante produse și servicii, inclusiv Facebook și Instagram, în Europa”, a declarat Meta în luna martie.
https://www.libertatea.ro/stiri/facebook-si-instagram-risca-sa-fie-inaccesibile-in-europa-in-urma-uni-conflict-privind-confidentialitatea-4202387

„Splash! Vedete la apă” revine la Antena 1 cu un nou sezon. Cine sunt primii concurenți
„Splash! Vedete la apă” revine în curând la Antena 1 cu un nou sezon. Iată cine sunt primii concurenți care au acceptat provocarea. Antrenamentele au început deja. Emisiunea de la Antena 1, „Splash! Vedete la apă” revine cu un nou sezon. Pe contul de Instagram al show-ului au fost publicate deja primele imagini de la antrenamente. Joi, 7 iulie, au început primele antrenamente, iar concurenții s-au deplasat special la Bacău pentru acest show. Irisha, fosta concurentă de la „Survivor România”, a acceptat provacarea și este pregătită să obțină note mari în această competiție.
https://www.libertatea.ro/entertainment/splash-vedete-la-apa-2022-concurenti-4202435

Legea pentru comunicaţiile electronice a fost promulgată de Iohannis
Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, miercuri, actul normativ pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul comunicaţiilor electronice şi pentru stabilirea unor măsuri de facilitare a dezvoltării reţelelor de comunicaţii electronice. Pe 29 iunie, Senatul a adoptat, în calitate de cameră decizională, acest act normativ, după ce a eliminat mai multe prevederi declarate neconstituţionale de CCR, între care şi cea potrivit căreia furnizorii de servicii de găzduire electronică aveau obligaţia de a furniza informaţii referitoare la date de trafic, de identificare a abonaţilor sau clienţilor, modalităţi de plată şi istoricul accesărilor, scrie Agerpres. Senatul a votat legea în forma agreată de Camera Deputaţilor, în şedinţa din 22 iunie, care a reexaminat actul normativ ca urmare a deciziei Curţii Constituţionale din 18 mai de neconstituţionalitate a anumitor dispoziţii din lege. Iniţial, proiectul a fost adoptat în 2 martie de Senat, în calitate de cameră decizională, şi a fost contestat la Curtea Constituţională de parlamentari ai USR, ai AUR şi de către Avocatul Poporului, pe motiv că ar fi încălcat unele drepturi şi libertăţi fundamentale, prin posibilitatea ca servicii care activează în domeniul siguranţei naţionale să solicite informaţii prin acces inclusiv la aplicaţii de tip WhatsApp, Telegram.
https://www.economica.net/legea-pentru-comunicatiile-electronice-a-fost-promulgata-de-iohannis_596814.html

Comentariile pe YouTube devin un nou instrument pentru escroci
Industria criptomonedelor trece printr-o perioadă tulbure. Dat fiind cursul instabil al acestora, escrocii cripto s-au orientat către noi moduri de a-și aborda victimele. Experții Kaspersky au fost martorii unei astfel de scheme neobișnuite, în care atacatorii promovează servicii cripto false pe YouTube. Ei încearcă să ajungă la cei interesați de criptomonede ieftine, lăsând comentarii la videoclipuri populare – dar, desigur, în final victimele nu primesc monedele pe care le doresc. Atacatorii aleg videoclipuri în tendințe pe YouTube și lasă comentarii care promovează o „breșă” falsă pe piața cripto. Pentru a-și face mesajul mai vizibil, ei falsifică statisticile în comentarii și plasează răspunsuri generate de boți pentru a amplifica comentariul inițial. Comentariul încurajează spectatorii să viziteze propriul canal YouTube al autorului și să vizioneze un videoclip care oferă instrucțiuni despre cum să beneficieze de o presupusă eroare a cursului de schimb. Este posibil ca utilizatorii să nu observe că acest videoclip este singurul publicat pe canal.
https://www.economica.net/comentariile-pe-youtube-devin-un-nou-instrument-pentru-escroci_596749.html

Samsung anunță cel mai bun profit pentru T2 din 2018. Vânzările de cipuri de memorie au compensat livrările mai scăzute de smartphone-uri

Samsung Electronics a raportat cel mai bun profit din 2018 în trimestrul doi din 2022, în urma vânzărilor solide de cipuri de memorie, care au compensat livrările mai scăzute de smartphone-uri, transmite Reuters. După anunţarea rezultatelor trimestriale preliminare, acţiunile gigantului sud-coreean au urcat joi cu 3,2%, faţă de un avans de 1,8% al Bursei de la Seul. Analiştii consideră că aprecierea dolarului ar fi stimulat câştigurile Samsung, care vinde cipurile în special în dolari şi raportează rezultatele financiare în woni. Profitul operaţional a crescut cu 11%, la 14.000 miliarde de woni (10,7 miliarde de dolari), de la 12.570 miliarde de woni în trimestrul doi din 2021, în timp ce analiştii Refinitiv SmartEstimate estimau un câştig de 14.450 miliarde de woni. Veniturile au urcat cu 21%, la 77.000 miliarde de woni, un nivel record şi în linie cu previziunile. „Producătorii de cipuri de memorie ar urma să-şi majoreze stocurile anul acesta, păstrând aprovizionarea prudentă, şi vor majora anul viitor livrările, când cererea şi preţurile se vor redresa”, a apreciat Park Sung-soon, analist la Cape Investment & Securities. Divizia de cipuri este responsabilă pentru aproximativ jumătate din profitul Samsung.
https://www.economica.net/samsung-anunta-cel-mai-bun-profit-pentru-t2-din-2018-vanzarile-de-cipuri-de-memorie-au-compensat-livrarile-mai-scazute-de-smartphone-uri_597054.html

RCS RDS va efectua modificări semnificative ale grilei de programe, prin repoziționarea televiziunilor

RCS & RDS S.A. și-a anunțat abonații, prin intermediul unei scrisori (un fișier .pdf denumit "scrisoare_grila_tv", atașat în emailul care anunța emiterea facturii pe luna curentă) că va efectua modificări semnificative ale grilei de programe, prin repoziționarea televiziunilor. Mai jos regăsiți textul scrisorii, citat integral: "Având în vedere modificările aduse Legii audiovizualului, de către Parlamentul României, cu susținerea Consiliului Național al Audiovizualului (CNA) și a Ministerului Culturii, vă informăm că suntem obligați să modificăm grila de programe prin repoziționarea canalelor TV. În consecință întreaga grilă de programe va suferi schimbări semnificative în ceea ce privește locul canalelor în grilă. Multe dintre canalele aflate până acum la sfârșitul grilei de canale vor fi regăsite la începutul grilei, precum și invers. Cu toate că RCS & RDS și-a exprimat dezacordul cu privire la modificările legislative, modificări pe care le considerăm în detrimentul abonaților, legea a fost adoptată de către Parlamentul României fără a se ține cont de argumentele aduse de societatea noastră. Vă anunțăm că aceste schimbări nu presupun eliminarea vreunui canal TV recepționat în prezent, ci doar repoziționarea canalelor în grilă. După actualizarea grilei, stabilirea ordinii canalelor poate fi realizată oricând de dumneavoastră din meniul televizorului, fie prin crearea propriei liste de canale favorite, fie prin aranjarea în ordine alfabetică. Pentru mai multe informații legate de această reorganizare a grilei de canale TV, vă invităm să accesați site-ul www.digi.ro, să ne contactați la numărul de telefon 031 400 4414 (pentru București) sau 03XX 400 414, unde XX reprezintă prefixul județului, ori să vizitați cel mai apropiat magazin sau punct de prezență DIGI.
https://www.hdsatelit.com/2022/07/rcs-rds-va-efectua-modificari.html

Orange Pop-Up Cinema vine în 6 orașe din România

Orange continuă și în 2022 organizarea unui eveniment lansat în pandemie, Orange Pop-Up Cinema, care s-a dovedit de succes în rândul consumatorilor de film din România. Orașele București, Iași, Galați, Oradea, Sinaia și Timișoara vor fi gazdele serilor de film în aer liber organizate de Orange România în lunile iulie, august și septembrie. Orange Pop-Up Cinema este la a treia ediție și, ca-n fiecare an, toate încasările din prețul biletelor merg spre Fundația Orange, anunță compania printr-un comunicat remis către HD Satelit România. Caravana Orange Pop-Up Cinema va ajunge la Sinaia, oraș partener, între 15-17 iulie, la Oradea între 28-31 iulie, la Iași între 12-14 august, la Galați între 19-21 august, la Timișoara între 25-28 august și la București în luna septembrie. Filme pentru cei mici, dar și producții cunoscute precum Dune sau House of Gucci vor rula pe ecranele amplasate în zone emblematice din cele șase orașe. Programul complet Orange Pop-Up Cinema poate fi văzut aici https://oran.ge/popupcinema. Biletele vor fi disponibile în curând pe iabilet.ro, dar și la fața locului. Banii încasați din vânzarea biletelor vor fi donați către Fundația Orange pentru susținerea programului Digitaliada, proiect ce promovează folosirea resurselor digitale în educație, pentru a crește performanțele școlare ale elevilor. Orange este un susținător tradițional al cinematografiei, iar prin Orange Pop-Up Cinema mută sălile de film în aer liber și oferă câteva ore de distracție, alături de prieteni sau de familie.
https://www.hdsatelit.com/2022/07/orange-pop-up-cinema-vine-in-6-orase.html

AUDIENŢE ZI. Kanal D creşte şi ziua, dar rămâne pe trei. TVR 1 şi România TV, pe plus şi ele

Audienţe după MEDIA PE ZI. Sinteza lunii IUNIE. Cum stau televiziunile la capitolul audienţe? Tendinţa generală este de scădere, însă sunt şi câteva televiziuni care au avut cifre mai mari în luna iunie. Printre ele se află Kanal D, România TV şi TVR 1. Totodată, uşoare creşteri au avut şi posturile Happy Channel şi Antena Stars. Însă aceste creşteri nu au schimbat clasamentul la nivel de vârf. Pro TV rămâne lider în continuare lider, fiind cel mai urmărit post de televiziune şi păstrându-şi o audienţă de cel puţin jumătate de milion de români, ca medie zilnică. Iar Kanal D, chiar dacă a avut creşteri rămâne pe locul trei, după Antena 1, însă a mai micşorat distanţa. Postul turcesc are cifre apropiate, fiind la distanţă de 22.000 de telespectatori faţă de televiziunea Intact. NAŢIONAL. Top 10 e împărţit în două jumătăţi: cinci posturi au urmat tendinţa verii şi au scăzut, iar alte cinci sunt contra curentului şi au crescut. Cine ce a făcut? Pe lista celor care au mai câştigat public în iunie faţă de luna mai se află: Kanal D (plus 26.000), România TV (plus 19.000), Happy Channel (plus 9.000), TVR 1 (plus 2000), Antena Stars (plus 2000). Cu toate acestea, top trei rămâne neschimbat: Pro TV, Antena 1, Kanal D. Însă, datorită creşterilor postului turcesc, corelate cu scăderile Antenei 1, distanţa dintre cele două s-a micşorat destul de mult.

https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/sinteze-lunare/audiente-zi-televiziuni-clasament-20766469

AUDIENŢE. Noul serial turcesc de pe Kanal D. A pornit sub Pro TV, dar peste Antena 1

Kanal D a difuzat un nou serial turcesc din această săptămână. Ce audienţe au avut primele episoade din Aripi frânte? Premiera noului serial turcesc a avut cifre bune, strângând în jurul televizoarelor aproape un milion de români. Dar cum a stat staţia TV, în raport cu concurenţa? Aripi frânte nu a putut „să zboare“ mai sus de Pro TV, însă a depăşit Antena 1 pe anumite segmente de public. Ce au dat celelalte posturi în cele două seri? Pro TV a mers pe reţeta clasică: Las Fierbinţi şi film de acţiune,

iar Antena 1 - pe mâna lui Nea Mărin, o redifuzare a sezonului trecut din Poftiţi pe la noi. NAŢIONAL. Aripi frânte a intrat direct pe locul doi. Primul episod din serial, difuzat luni seară de la ora 20.00 pe Kanal D, a fost urmărit de aproape un milion de români (962.000, mai exact). Cu puţin peste 1,3 milioane de români, lider a fost Pro TV, care a difuzat în acest interval un episod din Las Fierbinţi şi apoi filmul de acţiune Lunestitul: Supremaţia. Nea Mărin a ocupat locul trei, cu cifre aproape la jumate faţă de serialul turcesc de la Kanal D. Astfel, jumătate de milion de români s-au uitat la emisiunea Poftiţi pe la noi de la Antena 1.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/audiente-aripi-frante-kanal-d-nou-serial-turcesc-20765720

Caravana Radio ZU. Transmisiuni de pe Transalpina. Câţi români au urmărit? În ce oraşe s-a oprit gaşca lui Morar şi Buzdugan
Jurnaliştii de la Radio Zu au fost într-o caravană de două săptămâni prin ţară. Prin ce oraşe s-au oprit şi, mai ales, ce audienţe a avut gaşca lui Morar şi Buzdugan? Cinci vedete Radio Zu au făcut transmisiuni din mai multe oraşe din ţară, inclusiv de pe Transalpina, cea mai înaltă şosea din România. Mihai Morar, Daniel Buzdugan, Emma de la ZU, Tea Teodorescu şi Vlad Drăgulin au pornit în RADIOAVENTURA 2022 pe 19 iunie şi s-au întors pe 2 iulie. Prima oprire a fost la Ploieşti, iar de acolo au pornit spre Buzău, Mărăşeşti şi Bacău. Gaşca a bifat şi câteva locuri speciale, precum Stăniţa, unde a copilărit Daniel Buzdugan sau Baia Mare, acasă la părinţii lui Mihai Morar. Traseul lor a mai trecut prin Suceava, Cluj (la Blumfest, un festival în lanul de lavandă), Deva, au vizitat Castelul Corvinilor, apoi Timişoara şi Târgu Jiu. Caravana Radio Zu a ţinut să fie şi la înălţime, la peste 2.000 m, alegând drumul pe Transalpina, cea mai înaltă şosea din România. O altă atracţie în drumul lor spre Râmnicu Vâlcea a fost Stâna Ştefanu, unde gaşca Radio ZU a degustat balmoş, o reţetă specifică ciobănească de mămăligă cu brânză. Finalul a fost sărbătorit la Braşov, printr-un concert la care au participat peste 1.000 de oameni. Muzica a fost dată de Spike, Andia şi DJ Popoviciu.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/caravana-radio-zu-20765648

Banii de la buget dați de guvern presei, în atenția APCE. „Au vorbit despre cumpărarea tăcerii” - titlu modificat de MEDIA EXPRES

Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei (APCE) critică într-un comunicat de presă citând coraportorii pe care îi folosește în activitatea sa, practica din România prin care partidele plătesc tăcerea presei cu fonduri din bugetul de stat. Instituția reunește majoritatea statelor europene, cunoscută mai ales pentru că supervizează activitatea CEDO. Mare parte a presei ignoră marile subiecte cu impact negativ pentru PSD și PNL, ca urmare a acestei practici. ”Coraportorii și-au exprimat îngrijorarea cu privire la transparența insuficientă în ceea ce privește finanțarea mass-mediei, în special lipsa de informații privind conținutul sponsorizat. Aceștia au considerat deosebit de îngrijorător faptul că partidele politice ar folosi fondurile primite de la stat pentru a finanța diferite mijloace de informare în masă, fără a preciza sau a dezvălui natura exactă a serviciilor primite”, scrie în comunicatul transmis de instituție. „Unii dintre interlocutorii noștri au vorbit despre „cumpărarea tăcerii” și – dacă este adevărat – acest lucru reprezintă o amenințare reală la adresa pluralismului și a democrației”, au comentat coraportorii. „Această lacună din legislația relevantă ar trebui remediată după modelul aplicat în timpul campaniilor electorale. Legislația aplicată în România în timpul campaniilor electorale impune cerințe de transparență deplină și reprezintă un bun exemplu de abordare a acestei preocupări”, mai arată comunicatul citat. Jurnalistul Cristian Andrei de la Europa Liberă a relatat într-o serie de articole că PSD și PNL investesc zeci de milioane de euro în presă, fără să dezvăluie ce cumpără de fapt cu banii din subvenția acordată de stat, amintește g4media.ro. PSD și PNL au plătit peste 60 de milioane de lei în 2021, iar suma poate fi depășită în 2022. Pe baza contractelor, partidele primesc știri favorabile, care nu sunt însă marcate cu vreun semn publicitar, a scris Europa Liberă miercuri.

https://ziare.com/bani/bani-guvern-presa-psd-pnl-tacere-institutie-europeana-raport-1750213

Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel URBAN – IUNIE 2022

iulie 6, 2022, 2:07PM GMT+0200 |

Kanal D este performera lunii iunie, la nivel urban, pentru că a reușit contra curentului să-și crească audiența față de luna precedentă. Televiziunea a beneficiat de două „locomotive” care „au tras vagoanele” cu telespectatori: „Mă numesc Zuleyha” (serial turcesc) şi „Jocul cuvintelor cu Dan Negru”.

În iune, Kanal D a câștigat 19.000 de telespectatori față de luna mai, ajungând la un rating mediu de 155.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media.

Televiziunile rivale, Pro TV și Antena 1, au pierdut 32.000, respectiv 20.000 de telespectatori în urban.

Cele trei mari televiziuni au avut o cotă cumulată de piață de 37,61% (cotă de vizionare) dintr-un total de 79 de televiziuni monitorizate.

România TV a reușit, de asemenea, să-și crească audiența în prima lună a veri cu 6.000 de orășeni.

Alte televiziuni care au reușit să-și majoreze ratingurile față de luna mai: Happy Channel (+5.000 telespectatori), TVR 1 (3.000), Prima TV (2.000), DIVA (2.000) și AXN (4.000).

Televiziuni care au pierdut audiență: Antena 3 (-6.000), Digi24 (-3.000), Realitatea Plus (-1.000), Național TV (-4.000) și DigiSport 1 (-16.000).

În iunie, la nivel urban, Antena Stars și-a conservat audiența din luna mai.
https://www.forbes.ro/topul-televiziunilor-cu-cele-mai-mari-audiente-la-nivel-urban-iunie-2022-274590



Topul companiilor de sondare și cercetare de piață în anul 2021
iulie 7, 2022, 4:00PM GMT+0200 | 62 views

În 2021, afacerile cumulate ale companiilor de sondare și cercetare de piață au depășit 140 de milioane de euro, în creștere cu 12,3% față de anul precedent. Această majorare este un semn al interesului companiilor (clienților acestei industrii de cercetare) de a înțelege schimbările generate de pandemie la nivelul comportamentelor de cumpărare și consum.

Cele 56 de institute de cercetare și sondare a pieței, monitorizate de „Forbes România”, au avut afaceri totale de 142.005.120 euro, conform bilanțurilor financiare raportate la Ministerul Finanțelor și calculate la cursul mediu de 4,92 lei/euro.

Cifra de afaceri este mai mare cu 12,3% față de cea din 2020.

Din monitorizare lipsesc companiile YouGov, IRSOP și Socius pentru că, la ora redactării acestui articol, bilanțurile acestora nu figurau pe site-ul Ministerului Finanțelor.

Din afacerile totale ale industriei, Ipsos Interactive Services deține o cotă de piață de 59%, având o cifră de afaceri de 83,3 milioane de euro, în creștere cu 13% față de 2020. A raportat un profit net de 19,6 milioane de euro.

Ipsos Interactive Services este un HUB internațional și centru de colectare online de date pentru grupul internațional Ipsos. Această firmă, înregistrată în România, furnizează servicii internaționale de scripting, quality control, media processing, data processing, coding şi data visualization.

Dacă se elimină acest jucător din top, atunci piața din România (55 de companii) a avut afaceri de 58,6 milioane de euro, mai mare cu 13,7% față de anul 2020 (același număr de companii). Această creștere arată că firmele de cercetare au avut de lucru pentru că clienții au ținut să comande studii pentru a vedea schimbările care au avut loc în rândul consumatorilor și a populației în al doilea an de pandemie.

Și în anul 2021 se poate constata concentrarea afacerilor într-un număr restrâns de jucători. Șase companii multinaționale – Nielsen IQ, GfK, Kantar România, Kantar Audiențe, Ipsos Romania și IQVIA – care se află în fruntea topul, după eliminarea Ipsos Interactive Services și după eliminarea YouGov, care nu are bilanțul pe site-ul Ministerului Finanțelor, dețin împreună o cotă de piață de 61%, restul de 49 de firme autohtone însumând afaceri de circa 22,8 milioane de euro. Grupurile multinaționale de cercetare dețin controlul operațiunilor pe piața din România.

13 companii de cercetare au depășit pragul de afaceri de 1 milion de euro.

În România, grupul internațional Ipsos are două entități, Ipsos Interactive Services și Ipsos România, care au avut o cifră cumulată de 87,2 milioane de euro. Ipsos Interactive Services și Ipsos România sunt entități ce raportează separat la gigantul francez Ipsos (compania-mamă).

Grupul Kantar, format din entitățile Kantar România, Kantar Audiențe și Kantar TNS (CSOP), a realizat afaceri cumulate de 9,91 milioane de euro.

Profit net al celor 56 de companii de cercetare a fost în 2021 de 27,81 milioane de euro. Dacă se scade profitul gigantului Ipsos Interactive Services (19,6 milioane euro), atunci piața din România a raportat un profit net de 8,21 milioane de euro.

Rata profitului la nivelul celor 55 de firme (fără Ipsos Interactive Services) a fost de 14%.

Doar patru companii au raportat pierderi. Cele mai mari pierderi au fost raportate de IRES, fostul institut al actualului ministru al Apărării, Vasile Dâncu: 161.767 euro.

Printre companiile cu cele mai mari profituri se numără: GfK România (1,69 milioane euro), Daedalus New Media (559.337 euro), MIA (539.970 euro), Kantar România (482.686 euro) și Kantar Audiențe (471.744 euro).

Numărul total de angajați ai celor 56 de companii a fost de 2.226, din care 1.767 au aparținut multinaționalelor Ipsos Interactive Services (897), Nielsen IQ (216), Kantar România (157), GfK (172), Ipsos Romania (156), Kantar Audiente (111), Kantar TNS (31) și IQVIA (27). Companiile locale au numărat 459 de angajați.

Companii care au înregistrat creșteri ale cifrelor de afaceri față de 2020: Nielsen IQ (11%), GfK (6%), Kantar România (31%), Ipsos România (30%), Kantar Audiente (4%), IQVIA (20%), Kantar TNS (22%), ISRA (6%), iSense Solutions (81%), Daedalus New Media (48%), Data Diggers (18%), Mercury (13%), Reveal (122%), MIA (73%), Unlock (111%), Exact Business Solutions (3%), Retail Zoom (24%), Market Insight Solutions (43%), Brennan (74%), Mappers (50%), Wisemetry (233%), Mind the Gap (41%) și AskPeople (82%).

Printre companiile care au suferit scăderi ale cifrelor de afaceri față de 2020 se numără: IRES (-58%), Novel Research (-50%), CURS (-46%), IMAS (-5%), Field Insights (-16%), Metro Media Transilvania (-21%), Merlin (-4%), Verifield (-29%), INSCOP (-74%) și Sociopol (-38%).
https://www.forbes.ro/topul-companiilor-de-sondare-si-cercetare-de-piata-in-anul-2021-274900


Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel NAȚIONAL – IUNIE 2022

iulie 5, 2022, 5:10PM GMT+0200
Pro TV și Antena 1 au continuat să piardă telespectatori în prima lună a verii, conform reducerii consumului de televiziune în sezonul estival. Kanal D a reușit să-și crească audiența față de luna mai, mizând pe „locomotiva” din prime time – „Jocul cuvintelor cu Dan Negru”.

La nivel național, Pro TV și Antena 1 au pierdut față de luna mai circa 48.000, respectiv 23.000 de telespectatori, dar pozițiile acestora din fruntea clasamentului nu sunt amenințate.

Kanal D a câștigat 26.000 de telespectatori, ajungând la un rating mediu de 333.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media.

O altă creștere importantă a fost semnalată în cazul România TV care și-a majorat audiența cu 19.000 de persoane comparativ cu luna mai.

Happy Channel și Antena Stars au urcat în topul audienței, pe locurile 6, respectiv 7. Ambele televiziuni ale grupului Intact Media au câștigat audiență: 9.000, respectiv 2.000 de persoane.

Astfel, Intact Media Group (familia Voiculescu) are în top 7 audiență națională numai puțin de patru televiziuni: Antena 1, Antena 3, Happy Channel și Antena Stars. Acestea au o cotă de piață (de vizionare) de 23,18% dintr-un total de 79 de televiziuni înscrise în sistemul de măsurare. Cea de-a cincea televiziune a grupului este ZU TV (muzică), cu un rating național de 6.000 de telespectatori pe minut (locul 52).

Televiziuni care au câștigat audiență în luna iunie comparativ cu luna mai: TVR 1 (+2.000 de telespectatori), Realitatea Plus (3.000) și DIVA (2.000).

Televiziuni care au pierdut audiență la nivel național față de luna precedentă: Antena 3 (-5.000), Digi 24 (-4.000), Național TV (-11.000), Pro Cinema (-3.000) și Digi Sport (-28.000).

Prima TV și TVR 2 și-au conservat audiențele din luna mai.
https://www.forbes.ro/topul-televiziunilor-cu-cele-mai-mari-audiente-la-nivel-national-iunie-2022-274234


Ministerul Turismului a lansat două proceduri de prospecţie de piaţă pentru a demara ulterior o achiziţie publică privind crearea portalului Romania.travel şi derularea unor campanii de promovare TV-online în Marea Britanie şi Germania

Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului a lansat două proceduri de prospecţie de piaţă în vederea demarării ulterioare a unei proceduri de achiziţie publică privind operaţionalizarea portalului Romania.travel şi derularea de campanii de promovare TV-online în Marea Britanie şi Germania. ”Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului a lansat două proceduri de prospecţie de piaţă în vederea demarării ulterioare a unei proceduri de achiziţie publică. Prima vizează achiziţionarea de servicii pentru crearea portalului web romania.travel, iar cea de-a doua achiziţionarea de servicii pentru pentru derularea unei campanii de promovare integrate TV-online în Mare Britanie şi Germania”, anunţă ministerul. Internetul a devenit sursa principală de accesare a informaţiilor şi de planificare a călătoriilor, ceea ce determină o adaptare majoră a modului în care trebuie promovate destinaţiile turistice. Accesarea internetului de pe terminale mobile este un trend în experienţa turistică, la fel şi comportamentul de cumpărare online a produselor turistice, astfel încât utilizarea instrumentelor de marketing digital reprezintă unul dintre pilonii cei mai importanţi în orice strategie de marketing integrat al destinaţiei turistice, argumentează instituţia.

https://www.news.ro/economic/ministerul-turismului-lansat-doua-proceduri-prospectie-piata-demara-ulterior-achizitie-publica-privind-crearea-portalului-romania-travel-derularea-unor-campanii-promovare-tv-online-marea-britanie-1922402908002022071320767711

Autoritatea de reglementare pentru confidenţialitatea datelor din Irlanda, cu un pas mai aproape de interzicerea transferurilor de date către SUA ale Facebook şi Instagram

Autoritatea de reglementare pentru confidenţialitatea datelor din Irlanda se apropie de o hotărâre care ar putea opri transferurile de date din Europa în Statele Unite de către Facebook şi Instagram, deţinute de Meta, distribuind joi un proiect de ordin actualizat altor autorităţi de reglementare din UE, a declarat un purtător de cuvânt, citat de Reuters. Comisia pentru Protecţia Datelor (DPC) a emis un ordin provizoriu în 2020 pentru a bloca mecanismul pe care Meta îl foloseşte pentru a transfera date despre utilizatorii UE în Statele Unite, după ce cea mai înaltă instanţă europeană a considerat că acordul care îl permitea nu este valid din cauza problemelor de supraveghere. După emiterea interdicţiei, Uniunea Europeană şi Statele Unite au anunţat un acord preliminar referitor la transferul de date pentru a pune capăt blocajului, iar fluxurile de date au continuat până la un acord final.

https://www.news.ro/economic/autoritatea-de-reglementare-pentru-confidentialitatea-datelor-din-irlanda-cu-un-pas-mai-aproape-de-interzicerea-transferurilor-de-date-catre-sua-ale-facebook-si-instagram-1922401207132022071920766863

Intel pariază 15 miliarde de euro pe o renaştere tech a estului Germaniei

Oraşul german Magdeburg îşi plănuieşte renaşterea cu ajutorul semiconductoarelor, notează Bloomberg. Compania americană Intel Corp. a anunţat în martie că va investi 17 miliarde de euro în construcţia unei fabrici acolo care va produce semiconductoare atât pentru propriul business, cât şi pentru clienţii externi.

https://www.zf.ro/business-international/intel-pariaza-15-miliarde-de-euro-pe-o-renastere-tech-a-estului-20983638

Exclusivitate ZF. Interviu cu James Park, CEO şi cofondator, Fitbit şi Majd Bakar - vicepreşedinte pentru inginerie al Google.
Centrul Fitbit din Bucureşti a ajuns la 350 de oameni, şi va creşte cu peste 10% şi în acest an

Majd Bakar: Oamenii din acest birou sunt implicaţi în fiecare aspect al activităţii noastre în Fitbit. James Park: este o creştere incredibilă în Bucureşti, iar echipa de aici a lucrat la multe părţi esenţiale ale tehnologiei şi ale produselor noastre. Fitbit, unul dintre cei mai mari producători globali de ceasuri inteligente şi gadgeturi purtabile, care a devenit anul trecut parte a gigantului american Google, a ajuns la o echipă de 350 de oameni la centrul din Bucureşti, şi are în plan să continue recrutările cu alte câteva zeci de persoane în acest an, în contextul în care biroul a devenit unul cheie pentru businessul companiei, au spus într-un interviu exclusiv cu ZF, care a avut loc recent în Bucureşti, James Park, CEO şi cofondator, Fitbit şi Majd Bakar - vicepreşedinte pentru inginerie al Google. „Am crescut deja echipa substanţial. Este o creştere de două cifre (peste 10% - n. red.) şi plănuim să continuăm să facem asta. Nu, nu sunt pregătit să împărtăşesc un număr exact de recrutări, dar cu siguranţă vedem o creştere de peste 10% pentru echipă“, a declarat Majd Bakar - vicepreşedinte pentru inginerie al Google.

https://www.zf.ro/business-hi-tech/exclusivitate-zf-interviu-james-park-ceo-cofondator-fitbit-majd-20983732

Peste 80% dintre români, deranjați de stereotipurile din reclamele online – studiu

Peste 80% dintre românii cu vârste cuprinse între 18 și 55 de ani din mediul online susțin că sunt deranjați de reclamele online care reflectă stereotipuri, cum ar fi cele de gen, ca femeile în bucătărie sau bărbații care conduc mașini puternice. Concluziile au fost trase în urma unui studiu realizat de Zitec, lider pe piața de IT & digital marketing din România, și agenția de cercetare Ipsos, prin instrumentul automat și DIY de cercetare Ipsos.Digital, pentru evaluarea modului în care consumatorii români interacționează cu brandurile și campaniile de publicitate din mediul online. Potrivit studiului, realizat la nivel național în prima jumătate a anului 2022, pe un eșantion de 500 de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 55 de ani, peste 68% dintre respondenți afirmă că au observat prezența stereotipurilor în campaniile de promovare online, în timp ce 83% dintre aceștia s-au declarat deranjați de ele. Cele mai apreciate tipuri de reclame în ultima perioadă de către români au fost cele cu conținut amuzant, care îi ajută să se deconecteze, în proporție de 63%, urmate de cele care prezintă direct specificațiile sau caracteristicile unui produs (56%), cele care promovează valori sau îndeamnă la acțiune (52%) și reclamele cu conținut emoționant care vorbesc despre realitatea cotidiană (43%). De altfel, circa 73% dintre participanții la studiu consideră reclamele pe care le urmăresc online ca fiind relevante pentru ei.

https://www.economica.net/peste-80-dintre-romani-deranjati-de-stereotipurile-din-reclamele-online-studiu_597376.html

Prima sală de informatică Huawei în cadrul SOS Satele Copiilor – un spațiu destinat copiilor pentru dezvoltarea abilităților digitale

Huawei România a inaugurat astăzi, în cadrul Asociației SOS Satele Copiilor din București, în Satul SOS din București, sala de informatică Huawei, un spațiu prevăzut cu echipamente digitale și mobilier în care copiii din centru se pot bucura de un mediu educațional sigur, bazat pe tehnologia informației și a comunicațiilor. Ca lider în domeniul tehnologiei, pentru Huawei, sprijinirea accesului egal la educație digitală pentru copiii de pretutindeni este unul dintre principalii piloni ai activității pe care o desfășoară. Cu sprijinul oferit de Prime Telecom, care a oferit consultanță tehnică și servicii de instalare, Huawei a făcut posibilă implementarea unei soluții Wi-fi 6 în Satul SOS din București. „În ultimii zece ani, tehnologiile digitale și modul în care copiii le utilizează s-au schimbat foarte mult. Dispozitivele moderne oferă oportunități și beneficii, dându-le celor mici posibilitatea de a interacționa cu ceilalți, de a învăța online și de a se juca. În calitate de companie lider în domeniul tehnologiei, credem că tehnologia are un mare potențial educațional și ne dorim să sprijinim accesul copiilor, în special al celor aflați în situații vulnerabile, la echipamente și competențe digitale„, a declarat Vlad Doicaru, Vicepreședinte, Huawei România.

https://www.puterea.ro/prima-sala-de-informatica-huawei-in-cadrul-sos-satele-copiilor-un-spatiu-destinat-copiilor-pentru-dezvoltarea-abilitatilor-digitale/

Apple va lansa o nouă funcție de protecție împotriva spionajului cibernetic, pentru jurnaliști și utilizatorii cu risc ridicat

Noua funcție se va lansa în această toamnă pentru sistemul de operare de pe iPhone, Mac și iPad, potrivit CNN. „Lockdown Mode” va proteja, la activare, fișiere, apeluri sau e-mailuri de eventualele atacuri sau programe de spionaj. Este unul dintre cei mai mari pași de până acum ai unei companii de tehnologie importantă pentru a combate spionajul cibernetic, ale cărui instrumente pot pătrunde în dispozitive fără ca victima să acceseze niciun link. De asemenea, în acest timp, administrația Biden încearcă să limiteze utilizarea programelor-spion. Noua caracteristică, numită Lockdown Mode, va permite oricui, printr-o apăsare a unui buton, să izoleze efectiv părți ale iPhone-ului și ale altor dispozitive, inclusiv atașamentele de e-mail și apelurile FaceTime nesolicitate.

https://www.libertatea.ro/stiri/apple-program-protectie-spyware-lockdown-mode-4203352

„Splash! Vedete la apă” revine la Antena 1 cu un nou sezon. Concurenții se vor antrena în Bazinul Olimpic de înot din Bacău

Un nou sezon al emisiunii „Splash! Vedete la apă” va începe în curând la Antena 1. Zeci de personalități, care activează în domenii cu totul și cu totul diferite, vor fi provocate de antrenorii competiţiei să îşi demonstreze abilităţile în ceea ce privesc săriturile în apă, dar, mai ales, vor încerca să-și testeze limitele și să-și învingă temerile. În fiecare săptămână, curajoşii care au acceptat provocarea „Splash! Vedete la apă” se vor antrena asemenea unor campioni la înot, alături de instructorii lor. Aceștia din urmă îi vor încuraja pe „elevii“ lor să facă salturi spectaculoase de pe platformele de 3, 5, 7 sau 10 metri ale Bazinului olimpic de la Bacău. La fel ca în sezoanele trecute, jurații vor puncta curajul concurenților, tehnica săriturilor, impresia artistică și evoluția în concurs. Și, desigur, fiecare jurat va acorda o singură notă pentru fiecare participant.

https://www.libertatea.ro/entertainment/splash-vedete-la-apa-revine-la-antena-1-cu-un-nou-sezon-4203309

RAPORT. Cel mai mare nivel al publicităţii de după Revoluţie! Numai televiziunile încasează peste 350 de milioane de euro!

MEDIA FACT BOOK. Piaţa de publicitate şi-a revenit puternic anul trecut, iar cifrele pe 2021 şi 2022 arată cel mai mare nivel din ultimii 30 de ani. Numai posturile TV au atras publicitate de 350 de milioane de euro! Cât a fost piaţa de publicitate în 2021? Cât este estimat pentru 2022? Cât s-a dus spre televiziune, digital, radio, print şi outdoor? Detalii din ultimul raport Media Fact Book, realizat în România de agenţia Initiative. Piaţa totală de publicitate: mult peste 600 de milioane de euro. Anul acesta - 2022 - va aduce un record în materie de publicitate. Estimările Initiative arată că piaţa totală se va ridica la 640 de milioane de euro. Asta după ce în 2021 a sărit de 600 de milioane de euro. De fapt, 2021 a fost anul cu cel mai mare salt: 26% a fost creşterea faţă de primul an de pandemie. Cum explică Media Fact Book creşterea? Înainte de răspunsuri, cum e repartizată publicitatea.

https://www.paginademedia.ro/stiri-media/piata-publicitate-tv-media-fact-book-20766316

AUDIENŢE ZI. Kanal D creşte şi ziua, dar rămâne pe trei. TVR 1 şi România TV, pe plus şi ele

Audienţe după MEDIA PE ZI. Sinteza lunii IUNIE. Cum stau televiziunile la capitolul audienţe? Tendinţa generală este de scădere, însă sunt şi câteva televiziuni care au avut cifre mai mari în luna iunie. Printre ele se află Kanal D, România TV şi TVR 1. Totodată, uşoare creşteri au avut şi posturile Happy Channel şi Antena Stars. Însă aceste creşteri nu au schimbat clasamentul la nivel de vârf. Pro TV rămâne lider în continuare lider, fiind cel mai urmărit post de televiziune şi păstrându-şi o audienţă de cel puţin jumătate de milion de români, ca medie zilnică. Iar Kanal D, chiar dacă a avut creşteri rămâne pe locul trei, după Antena 1, însă a mai micşorat distanţa. Postul turcesc are cifre apropiate, fiind la distanţă de 22.000 de telespectatori faţă de televiziunea Intact.

https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/sinteze-lunare/audiente-zi-televiziuni-clasament-20766469

PREMIERE CINEMA, 8 IULIE 2022: „ILUZII PIERDUTE”, „THOR: IUBIRE ȘI TUNETE” ȘI „DIN ZORI PÂNĂ ÎN ZORI”

Din 8 iulie sosesc în cinematografe „Iluzii pierdute”, splendidă ecranizare după Honoré de Balzac, noua aventură amuzantă „Thor: Iubire și tunete”, regizată de Taika Waititi, darși drama „Din zori până în zori”, un portret tulburător al Turciei contemporane. Premiere cinema, 8 iulie 2022: „Iluzii pierdute” – un eveniment cinematografic veritabil. Ecranizare a capodoperei lui Honoré de Balzac „Iluzii pierdute”, cuceritorul film regizat de Xavier Giannoli a obținut, la începutul acestui an, șapte premii César (printre care cele la categoriile cel mai bun film, scenariu adaptare, imagine, costume și decoruri) din cele cincisprezece nominalizări. Eroul poveștii este Lucien Chardon (Benjamin Voisin, memorabil), un tânăr poet din Franța începutului secolului al XIX-lea. Plin de speranțe și visuri, el se îndrăgostește de baroneasa Louise de Bargeton (Cécile de France). De teama scandalului, cei doi iubiţi fug la Paris, unde Lucien încearcă să se afirme. Marele oraș îi oferă tânărului strălucirea vremelnică, dar în final îl copleșește cu deziluzii și amărăciune.

https://www.tvmania.ro/premiere-cinema-8-iulie-2022-iluzii-pierdute-thor-iubire-si-tunete-si-din-zori-pana-in-zori-363149

CHRISTIAN BALE, MARGOT ROBBIE – FILMUL „AMSTERDAM” ARE O DISTRIBUȚIE FABULOASĂ. CÂND AJUNGE PE MARILE ECRANE

Aapărut trailerul noului film regizat de premiatul David O. Russell („Scenariu pentru happy-end”, „Țeapă în stil american”), care ne dezvăluie o poveste plină de surprize și o distribuție plină de vedete, scrie deadline.com. „Nu ajungi aici fără ca lucrurile să fi început cu mult timp în urmă”, rostește enigmatic cineva la începutul trailerului pentru noul film plin de vedete al lui David O. Russell, care a fost prezentat la evenimentul CinemaCon. Povestea începe cu trei prieteni, doi soldați și o asistentă (interpretați de Christian Bale, John David Washington și Margot Robbie), care se află la Amsterdam și jură că vor avea întotdeauna grijă unii de alții, indiferent ce li se va întâmpla. Noul film al lui David O. Russell (care semnează și scenariul) combină faptele istorice cu ficțiunea, fiind lansat sub sloganul: „Multe dintre acestea s-au întâmplat, de fapt”. Imaginea este semnată de Arnon Milchan. Premiera filmului (inclusiv în România) este stabilită pentru 4 noiembrie.

https://www.tvmania.ro/filmul-amsterdam-are-o-distributie-fabuloasa-362808

REESE WITHERSPOON ȘI WILL FERRELL JOACĂ ÎNTR-O COMEDIE PRODUSĂ DE AMAZON

Reese Witherspoon și Will Ferrell sunt vedetele unei noi comedii, în centrul căreia se află două nunți. Filmul, care va fi produs de studiourile Amazon, nu are deocamdată un titlu, scrie variety.com. Studiourile Amazon au cumpărat drepturile pentru acest proiect, deocamdată fără titlu, de la Nick Stoller, scenaristul și regizorul viitorului film care îi va avea drept capete de afiș pe Reese Witherspoon și Will Ferrell. Aceștia vor fi protagoniștii filmului, dar și producători, prin companiile lor de producție, Hello Sunshine, respectiv Gloria Sanchez. Încă nu se cunosc detalii despre poveste, dar se pare că aceasta implică două nunți care se petrec în același loc și în același weekend.

https://www.tvmania.ro/reese-witherspoon-si-will-ferrell-joaca-intr-o-comedie-produsa-de-amazon-362846

FILME LA TV AZI, 8 IULIE: „INAMICUL STATULUI”, „CĂLUGĂR ANTIGLONȚ”, „AUSTIN POWERS – GOLDMEMBER”, „ECKS CONTRA SEVER”

Filmele serii de azi, vineri, 8 iulie 2022. Vezi ce filme poți urmări astăzi pe micile ecrane. Pe lângă filmele zilei, pe TvMania găsești zilnic programele TV și emisiunile preferate și ești la curent în permanență cu tot ce e important la tv. Ce filme sunt azi la tv, vineri, 8 iulie 2022. Filme la tv azi, Pro TV, 8 iulie 2022. „Inamicul statului”, de la ora 21.30 Ethan Runner (Kevin Costner) este un spion international care accepta o ultima misiune din cariera: sa descopere identitatea unui terorist pregatit sa ucida mii de oameni. Filme la tv azi, TVR 1, 8 iulie 2022. „Călugăr antiglonț”, de la ora 21.10. Timp de 60 de ani, un misterios călugăr fără nume a avut datoria de a păstra şi proteja un manuscris străvechi, care conţine secretul tinereţii veşnice şi al puterii fără limite. Acum el îşi caută un înlocuitor şi soarta i-l scoate în cale pe Kar, un tânăr hoţ de buzunare, care, la prima vedere, nu pare candidatul ideal. Dar după ce Kar îl salvează pe călugăr dintr-o situaţie dificilă, cei doi devin parteneri în lupta împotriva unui personaj periculos, avid de putere, care a pus ochii pe pergament.

https://www.tvmania.ro/filme-tv-azi-8-iulie-2022-363120

CE FILME ȘI SERIALE APAR PE DISNEY PLUS ÎN IULIE 2022. PREMIERELE LUNII

Disney+ este casa filmelor și serialelor de la Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic și Star. Serviciul de streaming și găzduiește în exclusivitate producțiile originale Disney+. Iată ce filme și seriale originale urmează să fie lansate în iulie 2022 pe Disney Plus. Începând cu luna iulie 2002 pe Disney Plus pot fi vizionate urmatoarele seriale: Audiență captivă: O poveste de groază din America / Captive Audience: A Real America Horror Story (sezonul 1, episoadele 1-3) – 6 iulie. Crime în sălbăticie / Wild Crime (serial) – 20 iulie. Orașul îngerilor, orașul morții / City of Angels | City of Death (serial) – 20 iulie.

https://www.tvmania.ro/ce-filme-si-seriale-apar-pe-disney-plus-in-iulie-2022-premierele-lunii-362230
(MEDIA EXPRES)

Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




IBC2022 advertising for the live event in Amsterdam Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover

Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2021-2022 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover


Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Nu e nevoie să ne credeți, dar citiți aici probabil prima știre online publicată de mediaexpres.ro în anul 2001: Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.
Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL