×

Revista presei -- Data și ora publicării: 16.08.2022 12:12:33

REVISTA PRESEI / 16 aug 2022 /



Digi raportează venituri de 731 milioane euro în S1/2022, cu un profit de 30,5 milioane euro. Serghei Bulgac, CEO: Deschidem operaţiunile în Belgia în cadrul unui joint-venture
Pozițiile Orange și Digi cu privire la principiul must-carry aplicabil la tv prin satelit (DTH), dezvăluite în cadrul ședinței CNA din 11 august 2022
Radio România Actualități a ratat cursa de record mondial al lui David Popovici
Euronews România a obținut licență de emisie și prin satelit
"Back 2 School", o campanie cu 50% reducere timp de 9 luni la portarea în rețeaua DIGI
YouTube intenţionează să lanseze un serviciu de streaming video
Cu camerele TV înțepenite, ca-n fiecare vară, pe România-la-mare, la-soare, televiziunilor de știri le scapă ceva
Florin Salam trăiește. De murit a murit PRO TV – sfârșit de eră
OPINIE Cum am fost înjurați și jigniți de Mădălin Hodor, Mihai Demetriade și Florin Iaru pentru că am arătat cum TVR a spălat Securitatea comunistă
Mihai Demetriade, despre emisiunea TVR privind femeile din Securitate: ”O mizerie marca TVR”/ După sesizarea CNA: ”O emisiune bună”/ Istoricul CNSAS: ”Ambele realități sunt funcționale/ În documentarul TVR, în afară de manipulările de care vorbeam, există și informații veridice”
Lungmetrajul „107 Mothers”, regizat de Peter Kerekes, a câștigat Trofeul Anonimul 2022
Google a fost amendat cu 43 mil. dolari pentru inducerea în eroare a utilizatorilor
O selecţie de filme pentru întreaga familie, de sâmbătă până luni, la AXN
Burduja: Unele ministere au întârzieri la implementarea unor proiecte din PNRR. Problema este lipsa forței de muncă, iar România nu a găsit formula prin care să angajeze la stat IT-iști pe care să îi plătească competitiv
Apple ar urma să afişeze reclame în aplicaţiile preinstalate pe iPhone
Serialul românesc ''Egregora-Comoara pierdută'', mix între Harry Potter şi Codul lui DaVinci, prezentat la SMARTFest
Câți români folosesc Facebook, Instagram, YouTube, TikTok și LinkedIn. Numai în ultimii doi ani au fost create 1,3 milioane de conturi
Profitul net al Huawei Technologies a scăzut cu 52% în primul semestru
O nouă lovitură: deși criza cipurilor s-a domolit, creșterea inflației și a prețurilor la energie duc piața în jos după creșteri consecutive
Statele Unite au adoptat controale mai stricte pentru exporturile tehnologiilor legate de producția de semiconductori
Ministrul Digitalizării: Semnez munți de documente pe hârtie. Sunt întrebat zilnic: când scăpăm de dosarul cu șină?
Uniunea Europeană va anunța în curând o decizie în cazul unei investigații care vizează Instagram
Box office nord-american: „Bullet Train” conduce din nou clasamentul, „Top Gun: Maverick” a ajuns pe trei
Cine prezintă noul sezon Chefi la cuţiţe? Gina Pistol sau Irina Fodor?
Scandal la TVR după noul record al lui Popovici. Fără buget pentru jurnalişti la faţa locului. „Sunteţi nişte „manageri” iscusiţi“
Cu sursă, fără sursă! Cum a dat România TV cazul Salam? "Avem două confirmări!" Au dat sursa Pro TV doar ...când s-a infirmat
Anatomia unui DERAPAJ: Florin Salam, dat mort de Ştirile Pro TV. "Mă omorâţi voi, cu vorbele! Copiii mei plâng!"
Splash! Vedete la apă a făcut valuri în audienţă, cu ediţia a treia. A fost lider pe toate targeturile
ANALIZĂ. Site-urile Digi, primele la încasări în online! Cine şi cât şi-a făcut reclamă în România? Netflix, HBO, Disney, plus consistent. La fel jocurile de noroc.
Florin Călinescu revine pe micul ecran. Va putea fi urmărit într-o emisiune foarte populară
Câți lei primește salariu lunar un operator call-center la Digi RCS-RDS, în București. Singura condiție impusă
Milionară din diaspora, fiica unui liberal, consilieră la ministerele Energiei și Digitalizării. Legătura cu Rareș Bogdan




Digi raportează venituri de 731 milioane euro în S1/2022, cu un profit de 30,5 milioane euro. Serghei Bulgac, CEO: Deschidem operaţiunile în Belgia în cadrul unui joint-venture

Compania îşi extinde portofoliul de clienţi şi veniturile pe segmentele de servicii mobile şi fixe. Operatorul de telecomunicaţii Digi Communications (simbol bursier DIGI) a înregistrat venituri totale de 731,1 milioane de euro în S1/2022, în creştere cu 20% faţă de aceeaşi perioadă de anul trecut, când rezultatul a fost de 608,8 milioane de euro, potrivit calculelor realizate de ZF pe baza datelor de la BVB. Cea mai mare pondere au avut-o veniturile din România, 490 mil. euro, urmate de cele din Spania, respectiv 229 milioane de euro. „Grupul Digi a înregistrat rezultate solide în al doilea trimestru al anului 2022, cu performanţe pozitive obţinute pe toate pieţele în care activăm. Am continuat să ne extindem portofoliul de clienţi şi veniturile pe segmentele de servicii mo­bile şi fixe, deşi ne-am confruntat cu o situaţie economică delicată într-un context internaţional incert. Totodată, suntem încântaţi să înce­pem un nou capitol în dezvoltarea noastră - deschiderea operaţiunilor din Belgia în cadrul unui joint-venture cu Citymesh NV şi ne propunem să aducem pe piaţa belgiană serviciile noastre atractive şi competitive“, spune Serghei Bulgac, CEO al Digi Communications.
https://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/digi-raporteaza-venituri-de-731-milioane-euro-in-s1-2022-cu-un-21084799

Pozițiile Orange și Digi cu privire la principiul must-carry aplicabil la tv prin satelit (DTH), dezvăluite în cadrul ședinței CNA din 11 august 2022

În ședința CNA din 11 august 2022 au fost discutate două modificări de avize, unul al Orange România (care, conform reprezentaților CNA, a fost "în regulă", adică un aviz privind introducerea în grilă a televiziunii TVR Info) și unul al Orange România Communications (DTH) (care, conform reprezentaților CNA, nu ar respecta principiul must-carry în rețelele DTH, principiu intrat în vigoare de mai puțin de o lună pentru furnizorii de tv prin satelit - anterior, era aplicabil doar pentru cablu tv). De asemenea, a fost solicitată eliberarea unui aviz pentru relocarea stației de uplink a semnalului Orange România, care se mută din Franța în România. Reprezentanții Orange au explicat că principul must-carry aplicabil pentru DTH generează "costuri mari care nu sunt legate de rețeaua noastră. Pentru a putea retransmite aceste programe, noi suntem nevoiți să închiriem spațiu pe satelit de la un terț cu care avem un contract. Este vorba despre un număr mare de canale, având în vedere că noi avem în grilă în jur de 150 de programe, deci 25% ar însemna aproximativ 40 de programe de retransmis pe baza principului must-carry. Deci am avea nevoie de un număr mare de transpondere, ceea ce se traduce într-o sumă foarte mare pentru compania noastră, sumă care nu a fost bugetată, aceasta obligație intervenind la mijlocul anului, fără ca noi sa fi fost vreodată consultați. Practic, în luna iulie ne-am trezit cu o lege care spune că de a doua zi, teoretic, operatorii de rețele DTH ar trebui să transmită aceste canale must-carry. În opinia noastră, aceste costuri sunt de fapt o condiționare financiară pentru că sunt niște costuri care nu sunt legate de programele si canelele pe care noi dorim sa le transmitem și pe care clienții noștri își doresc sa le vadă. O parte dintre canalele din lista must-carry au o audiență foarte mică, deci nu prezintă interes pentru marea majoritate a clienților noștri. Retransmiterea, așa cum spuneam mai înainte, presupune aceste costuri foarte mari, care ne fac să ne gândim la viabilitatea acestei activități din punct de vedere economic. În al doilea rând, trebuie să aveți în vedere și faptul ca închirierea acestui spațiu pe satelit nu este operațiune care se rezolvă de pe azi pe mâine, sunt niște contracte comerciale care trebuie renegociate si upgradate, trebuie făcute o serie de operațiuni tehnice, deci am avea nevoie oricum de o perioadă îndelungată de timp. În discuțiile de ieri pe care le-am avut cu reprezentanții CNA am încercat să găsim o soluție care să împace cumva toate părțile interesante. Nu am găsit altceva decât posibilitatea de a reveni către Parlament cu o scrisoare în care sa prezentăm aceste probleme cu care ne confruntăm și să solicităm împreună cu CNA, eliminarea acestei obligații din lege. Prin urmare, astăzi am revenit din nou în fața dvs. cu aceeași problemă și așteptam decizia dvs. oficială.
https://www.hdsatelit.com/2022/08/pozitia-orange-si-digi-cu-privire-la.html

Radio România Actualități a ratat cursa de record mondial al lui David Popovici

La euforia națională generată de victoria lui David Popovici în proba de 100 de metri liber de la Roma, postul public Radio România Actualități (RRA) nu poate participa sincer și autentic. Pentru că RRA a ratat acest moment istoric. Sâmbătă seara, în cadrul emisiunii „Arena Națională”, Catrinel Oprișiu, trimisul special al radioului la Roma, a intrat în direct cu câteva minute înainte de startul probei de 100 metri liber. A spus numai banalități, lucruri deja știute, nimic deosebit (exclusivități) care să justifice deplasarea reporterului sportiv al RRA la Roma. Trebuie spus că radioul public are un corespondent în Italia, Elena Postelnicu, care, de asemenea, transmite în cursul săptămânii numai materiale banale (politică, economie, turism), niște încropiri din presa italiană. Dar să nu facem mare caz de această deplasarea, Catrinel Oprișiu este specializată mai cu seamă în polo și are obiceiul de umple buletinele sportive cu tot felul de rezultate de la polo, un sport „popular” și de interes în România! Până la urmă, radioul a trimis un om „competent”, pe felie, ca să-l comenteze pe Popovici! Numai că, în momentul în care a început cursa și Catrinel Oprișiu a început să comenteze, vocea acesteia a început să tremure, nu se mai înțelegea nimic, de parcă reportera intrase la apă, în urmărirea lui David Popovici, era evident că transmisiunea suferea, era bruiată, se pierduse legătura, comentariul s-a transformat într-o bolboroseală caraghioasă, dar enervantă, moment de mare frustrare, moment penibil pentru Radiodifuziunea Română. Conexiune proastă! Transmisiune eșuată!
https://www.libertatea.ro/opinii/radio-romania-actualitati-a-ratat-cursa-de-record-mondial-al-lui-david-popovici-4242762

Euronews România a obținut licență de emisie și prin satelit

Universitatea Politehnica din București a solicitat si obținut în cadrul ședinței CNA din data de 11 august 2022, cu voturi în unanimitate, o licență audiovizuală pentru difuzarea prin satelit a serviciului de programe Euronews România din București, cu aceeași structură de programe cu televiziunea Euronews România ce deja emite pe baza unei licențe audiovizuale pentru difuzarea prin rețele de comunicații electronice (de exemplu, cablu tv). Televiziunea de știri si informații Euronews România a obținut astfel licența prin satelit în format SD si HD (fără înscrierea HD în denumire), zona de difuzare prin satelit fiind națională și internațională - Republica Moldova. Procentul propriilor producții rămâne același, de 60 %. Producțiile de la alți producători sunt în procent de 40%. Orarul de difuzare este același, de 24 ore/zi (cu reluări de aproximativ 7 ore zilnic, mai ales noaptea). Nu au fost evidențiate cheltuieli suplimentare comparativ cu planul financiar depus la obținerea licenței de difuzare prin cablu tv (investiția inițială a fost de 3.610.000 euro, dintre care 600.000 euro pentru amenajarea studioului și 3.010.000 pentru echipamente și software). Sursele de finanțare ale Euronews România sunt din publicitate tv și digitală, venituri din educație-formare în domeniul media, din evenimente, vânzări de conținut și împrumuturi. Andra Diaconescu, redactorul șef al Euronews România, e explicat că solicitarea licenței de satelit, în vederea difuzării programelor către public, "este atât în avantajul televiziunii, cât și al publicului", care consideră televiziunea (prin feedback-ul actual) ca fiind un "post serios". Reprezentanții televiziunii au precizat că Euronews România este deja preluată de o companie de televiziune prin cablu din Republica Moldova, iar emisia prin satelit va ajuta de asemenea operatorii de cablu tv să preia semnalul în anumite localitati, inclusiv din România. Măsurătorile audiențelor vor fi efectuate începând din septembrie 2022.
https://www.hdsatelit.com/2022/08/euronews-romania-obtinut-licenta-de.html

"Back 2 School", o campanie cu 50% reducere timp de 9 luni la portarea în rețeaua DIGI

În perioada 16 – 31 august 2022, DIGI desfășoară campania „Back 2 School”, și oferă o reducere de 50% din valoarea facturii, timp de 9 luni, la portarea în rețeaua mobilă, pentru toți clienții. Oferta este disponibilă în toate magazinele DIGI, online, pe site-ul DIGI.ro, prin apel la serviciul Relații Clienți și prin intermediul reprezentanților de vânzări. Pe parcursul anului 2022, DIGI a rămas principala alegere de portare a clienților, depășind pragul de 3,6 milioane de numere portate, anunță compania printr-un comunicat remis către HD Satelit România. "DIGI aduce noi motive de bucurie pentru abonați și anunță campania tradițională de toamnă „Back 2 School”, prin care oferă o reducere de 50% din valoarea facturii, timp de 9 luni, la portarea în rețeaua mobilă DIGI. Promoția se adresează tuturor clienților, persoane fizice și se poate efectua atât din prepaid, cât și din postpaid. Astfel, abonații care își portează numărul la DIGI în perioada 16-31 august, beneficiază de super prețuri atât la contractarea tipului de abonament Optim Nelimitat, cât și Optim 2, respectiv Optim 3, pentru o perioadă de 24 de luni. Reducerea se aplică la contractarea serviciului de telefonie mobilă, iar clienții pot opta fie pentru reducerea de 50% din valoarea abonamentului de telefonie mobilă, fie pentru achiziționarea unui telefon în 24 de rate DIGI, cu avans 0, aceasta din urmă fiind disponibilă doar pentru clienții care dețin minimum un serviciu fix DIGI. Clienții care optează pentru abonamentul Optim Nelimitat au parte de beneficii nelimitate în ceea ce privește traficul de internet, minute în orice rețea națională fixă și mobilă, SMS-uri în rețeaua DIGI, 3000 de minute internaționale în principalele rețele mobile din SUA, Canada, China și UE, pentru convorbiri cu cei dragi, indiferent de distanță", precizează compania în comunicatul de presă.
https://www.hdsatelit.com/2022/08/back-2-school-o-companie-cu-50-reducere.html

YouTube intenţionează să lanseze un serviciu de streaming video

Alphabet Inc intenţionează să lanseze un magazin online pentru servicii de streaming video în cadrul platformei You Tube, a informat Wall Street Journal. Compania a reînnoit discuţiile cu companiile de divertisment cu privire la participarea la platformă ce ar putea deveni un „magazin de canale”, se arată într-un raport citat de MSN. Platforma este în lucru de cel puţin 18 luni şi ar putea fi disponibilă din această toamnă. Având în vedere că mai mulţi consumatori au renunţat la televiziunea prin cablu sau prin satelit şi au trecut la servicii de streaming pe bază de abonament, lansarea planificată va permite platformei YouTube să se alăture unor companii precum Roku Inc şi Apple în încercarea de a câştiga o parte din piaţa de streaming deja aglomerată şi dominată de Netflix, HBO Max, Disney Plus, Amazon Prime şi Hulu. La începutul acestei săptămâni, New York Times a raportat că Walmart Inc a purtat discuţii cu companii media despre crearea unei platforme de streaming.
https://www.zf.ro/business-international/youtube-intentioneaza-sa-lanseze-un-serviciu-de-streaming-video-21084807

Cu camerele TV înțepenite, ca-n fiecare vară, pe România-la-mare, la-soare, televiziunilor de știri le scapă ceva

Televiziunile mai ales, și după modelul lor mulți alții, decupează vara, mai ales în august, o Românie veselă și tolănită pe plajă. Știm din statistici că două treimi dintre români nu ajung în concediu, dar e în continuare o bătălie întreagă pentru prezentarea ”sexy” a României de la Mamaia, Vamă și Predeal. De multe ori e lipsa de imaginație a unor editori și șefi de televiziuni care de o viață trimit reporteri la plajă să facă materiale haioase. Sau, haios-tragice, cum am văzut adineauri la un buletin de știri. După ce a prezentat un înec-două, reporterița a făcut și o baie de spumă la Costinești. Dacă tot era acolo! Știți faza. Un cameraman cu ochi libidinos pune cadre strânse pe câteva corpuri frumoase, dup-aia mai vorbim despre diverse stresuri de la mare (aglomerație, șezlongul, plaja lată de la Mamaia cu care m-au înnebunit) și gata buletinul de știri. În ultima săptămână, la o monitorizare relaxată pe TVR, ProTV, Antena 1,3, Kanal D etc., o imensă proporție au ocupat-o aceste știri. Acum, n-am nimic cu ele, în afară cu stilul sexist de a da zoom pe fesele femeilor, dar aceste știri redundante sunt ca romanele fantasy – distractive, dar fără nicio treabă cu lumea mare a celor fără concediu.
https://www.libertatea.ro/opinii/tara-ignorata-cu-camerele-tv-intepenite-ca-n-fiecare-vara-pe-romania-la-mare-la-soare-televiziunilor-de-stiri-le-scapa-ceva-4241189

Florin Salam trăiește. De murit a murit PRO TV – sfârșit de eră

Site-ul știrileprotv.ro, unul dintre cele mai citite site-uri de știri și legat direct de emisiunile informative ale celui mai mare post tv din țară, a anunțat eronat că a murit cântărețul Florin Salam. Nu doar că a anunțat moartea cântărețului, dar a și dat detalii despre cauza decesului, care ar fi fost drogurile, deși tot ei spuneau că Salam se afla de miercuri în spital, fiind infectat cu SARS CoV. Vă puteți imagina ce putea înțelege un om cu experiență în presă din formularea știrii. Aflat în spital, Florin Salam a avut totuși acces la droguri și o fi luat o supradoză, care i-a provocat și decesul. Desigur, primul lucru pe care-l faci când dai de o astfel de știre este să verifici informația. Dacă ești ziarist, mai ales asta faci prima dată. Cei de la PRO TV au ratat pe deplin acest prim pas. Au ratat, cu seninătate, și următorii pași, cum ar fi să contacteze spitalul unde era cântărețul internat, să contacteze rudele și așa mai departe. Ei pur și simplu au publicat informația.
https://www.libertatea.ro/opinii/florin-salam-traieste-de-murit-a-murit-pro-tv-sfarsit-de-era-4242559

OPINIE Cum am fost înjurați și jigniți de Mădălin Hodor, Mihai Demetriade și
Florin Iaru pentru că am arătat cum TVR a spălat Securitatea comunistă
La sfârșitul lui iulie am publicat în G4Media un articol despre cum Securitatea comunistă a fost spălată la televiziunea publică TVR, într-o emisiune în care se vorbea despre ”șansa femeilor” de a intra în sistem și în care securiștii erau prezentați drept oameni ”absolut minunați, cu greutăți, onești”. Emisiunea punea sub semnul întrebării mai multe fapte ale Securității, folosind declarațiile audio ale unor foste securiste. TVR nu a intervenit nicio secundă cu precizări și informații despre torturile și crimele Securității. Două zile mai târziu CNA s-a autosesizat și a cerut un raport de monitorizare a emisiunii și a sesizat CNSAS cu privire la producția TVR. În tot acest timp, TVR nu a răspuns solicitării trimise pe e-mail, nu a formulat un punct de vedere public și nu a transmis vreun drept la replică. TVR nu a răspuns, de fapt, nici până astăzi. În schimb, eu și colegii de la G4Media am fost înjurați și jigniți de Mădălin Hodor și Mihai Demetriade, angajați CNSAS, și scriitorul Florin Iaru. Niciunul nu a explicat însă unde am greșit în articol sau ce informație a fost prezentată incorect. Cea mai recentă reacție a fost a lui Florin Iaru, în 12 august, la trei săptămâni de la articolul despre emisiune. A doua zi după reacția CNA, Mădălin Hodor publică un mesaj pe Facebook în care ne înjură de morți, ne face ”jegoși”, ”lăutari”, ne cere să ”dăm jos labele de pe adevăr” și spune că s-a enervat atât de tare de ”linșajul emisiunii”, încât o să scrie despre asta. Mădălin Hodor anunță că oamenii vor fi ”și dezamăgiți”, dar ”și uimiți” de ce va scrie. După două zile, istoricul de la CNSAS publică pe Facebook un mesaj lung la finalul căruia se identifică printr-un hashtag cu emisiunea TVR, ”#JeSuisAdevaruriDespreTrecut”, dar nu spune nimic despre conținutul acesteia. Începe mesajul prin a lăuda echipa TVR care realizează emisiunea și spune că ar trebui apreciată pentru că a ajuns la 271 de episoade. Apoi curg jignirile la adresa mea, a colegilor și cititorilor G4Media.
https://www.g4media.ro/opinie-cum-am-fost-injurati-si-jigniti-de-madalin-hodor-mihai-demetriade-si-florin-iaru-pentru-ca-am-aratat-cum-tvr-a-spalat-securitatea-comunista.html

Mihai Demetriade, despre emisiunea TVR privind femeile din Securitate: ”O mizerie marca TVR”/ După sesizarea CNA: ”O emisiune bună”/ Istoricul CNSAS:
”Ambele realități sunt funcționale/ În documentarul TVR, în afară de manipulările de care vorbeam, există și informații veridice”
Mihai Demetriade, angajat CNSAS, și-a exprimat prima opinie despre emisiunea în care TVR a spălat Securitatea comunistă, în 25 iulie, printr-un comentariu la postarea jurnalistei G4Media care a relatat despre producția televiziunii publice, spunând că este ”o mizerie marca TVR”, care este ”efectul influence-ului securist (rezerviștii) pe lângă redactori”. Două zile mai târziu, după ce CNA decide să întocmească un raport de monitorizare a emisiunii și sesizează CNSAS, iar colegul său de instituție Mădălin Hodor are o ieșire deplasată în spațiul public, Mihai Demetriade își schimbă opinia spunând că emisiunea este, de fapt „bună chiar dacă cu nuanțe și diferențe”. Mai mult, Demetriade nu explică unde e greșit articolul G4Media și ce nu e scris corect, dar consideră materialul ”un derapaj critic” și o ”înfierare proletară”. Contactat de G4Media, pentru a înțelege când spune ceea ce crede, de fapt, Mihai Demetriade a declarat că susține ambele declarații și că în documentarul TVR, ”în afară de manipulări, există și informații veridice”. Demetriade a explicat că atunci când vorbește despre discuțiile ofițerilor cu TVR și influența securistă se referă, de fapt, la cele trei interviuri făcute de televiziune cu fostele securiste: ”De fapt, nu mi-am schimbat poziția. Ambele realități sunt funcționale și la lucru. Există un influence important al rezerviștilor din fosta Securitate asupra întregii lumi contemporane, atât din mass-media dar nu numai. Unul dintre cele mai toxice influenceuri și extrem de subversive și cu consecințe și efecte dintre cele mai stranii. Pot schimba decizii publice, pot influența opinii publice, pot gira comportamente publice, pot modifica decizii economice, un lucru care mă îngrijorează și afectează memoria democratică de fapt în primul și în primul rând. În contextul dat, în contextul documentarului TVR, o parte din memoria asta e la lucru, își face simțită prezența, din păcate insuficient amendată de colegii care au redactat, care au regizat documentarul. Memoria acestor rezerviști e vizibilă atât timp cât colegii de la TVR vorbesc cu ofițerii. Dar în același timp, simultan, tipul de mitologizare și preluare in corpore, necritică, a unor informații cum face, din păcate, colega dumneavoastră, e practic din aceeași mitologie falsificatoare. Asistăm dacă vreți la două fațete la fel de toxice. O fațetă a foștilor rezerviști, obișnuiți, abili să manipuleze realitatea istorică, și o preluare mitologică, într-un fel fals indignată neinformată și necalibrată a unor informații luate la sac, la grămadă din documentarul TVR, pentru că în documentarul TVR, în afară de manipulările de care vorbeam, există și informații veridice și verificabile (…) Din păcate, distincția între informații veridice și manipulări nu este făcută în integralitate și cu rigoare de cei care au regizat documentarul TVR, dar aceste discuții evident că au apărut întrucât ele fac substanța, subiectul acelui documentar, sunt trei interviuri cu doi ofițeri și un subofițer al fostei Securități, din structurile județene ale Securității”.
https://www.g4media.ro/mihai-demetriade-despre-emisiunea-tvr-privind-femeile-din-securitate-o-mizerie-marca-tvr-dupa-sesizarea-cna-o-emisiune-buna-istoricul-cnsas-ambele-re.html

Lungmetrajul „107 Mothers”, regizat de Peter Kerekes, a câștigat Trofeul Anonimul 2022

Publicul Festivalului Internațional de Film Independent ANONIMUL a votat câștigătorii celei de-a 19-a ediții. Filmul „107 Mothers” (producție Slovacia, Cehia, Ucraina)) a primit Marele Premiu în valoare de 3.000 de euro, oferit de OTP Bank. Filmul „107 Mothers” spune povestea bazată pe realitate a mamelor dintr-o închisoare pentru femei din Odesa (Ucraina). Lungmetrajul a câștigat, la Festivalul de la Veneția 2021, premiul secțiunii Orizzonti pentru cel mai bun scenariu și a fost inclus în competiția Zabaltegi-Tabakalera a Festivalului de la San Sebastián. Cinci lungmetraje de ficțiune și documentare au concurat anul acesta pentru marele trofeu: „107 Mothers” (Slovacia, Cehia, Ucraina), regizat de Peter Kerekes, „I’m So Sorry” (China), de Zhao Liang, „Mighty Flash” (Spania), de Ainhoa Rodríguez, „Talking About the Weather” (Germania), de Annika Pinske, și „Zuhal” (Turcia), de Nazlı Elif Durlu. Selecția competiției de lungmetraje a fost realizată de Ludmila Cvikova. Cel mai bun scurtmetraj românesc a fost ales „Fragmentări”, de Miruna Minculescu. Filmul a primit un premiu în valoare de 1.000 de euro, oferit de DACIN-SARA. Premiul pentru cel mai bun scurtmetraj străin, tot în valoare de 1.000 de euro, a revenit filmului „Fantasma Neon” (Brazilia), de Leonardo Martinelli. „Aurică, viață de câine”, regizat de Mihai Dragolea, este scurtmetrajul căruia Fundația ANONIMUL i-a acordat Premiul „Ovidiu Bose Paștină”, în valoare de 1.000 de euro.
https://www.forbes.ro/lungmetrajul-107-mothers-regizat-de-peter-kerekes-a-castigat-trofeul-anonimul-2022-282097

Google a fost amendat cu 43 mil. dolari pentru inducerea în eroare a utilizatorilor

Un tribunal din Australia obligă Google să plătească 43 de milioane de dolari pentru inducerea în eroare a utilizatorilor. Autoritatea de supraveghere a concurenţei din Australia a anunţat vineri că Google, care aparține gigantului Alphabet Inc., a fost obligată de Curtea Federală să plătească 60 de milioane de dolari australieni (42,7 milioane de dolari) sub formă de penalităţi. Concret, instanța a constatat că Google a indus în eroare unii clienţi cu privire la datele personale privind locația colectate prin intermediul dispozitivelor mobile Android în perioada ianuarie 2017 – decembrie 2018. Google arăta utilizatorilor că setarea „istoricului de localizare” de pe telefoanele lor Android era singura modalitate prin care datele de localizare puteau fi colectate, însă o funcţie de monitorizare a activităţii web şi a aplicaţiilor permitea şi ea colectarea şi stocarea datelor locale, transmite Reuters. Autoritatea de supraveghere estimează că 1,3 milioane de utilizatori de conturi Google din Australia ar fi putut fi afectaţi. Procesul împotriva companiei a început în luna octombrie 2019, însă Google a luat măsuri de remediere încă din 2018, a precizat autoritatea de reglementare.
https://www.forbes.ro/google-a-fost-amendat-cu-43-mil-dolari-pentru-inducerea-in-eroare-a-utilizatorilor-281872

O selecţie de filme pentru întreaga familie, de sâmbătă până luni, la AXN

Telespectatorii se vor bucura şi mai mult de vară cu o selecţie de filme pentru întreaga familie, de sâmbătă până luni, la AXN. Sâmbătă, 13 august, de la ora 21:00, Jack Black dă viaţă unei versiuni ficţionale a celebrului autor pentru copii R.L. Stine, în „Goosebumps: Îţi facem părul măciucă” (Goosebumps). Supărat pentru că s-a mutat dintr-o metropolă într-un oraş mic, adolescentul Zach Cooper (Dylan Minnette) se animă când o întâlneşte pe frumoasa Hannah (Odeya Rush), care locuieşte în apartamentul de lângă. Singura problemă este că tatăl lui Hannah este R. L. Stine (Jack Black), misteriosul autor al bestsellerului Goosebumps. Curând, Zach află de ce Stine este atât de ciudat - acesta este prizonierul propriei imaginaţii, personajele celebre din cărţile sale sunt reale, iar Stine îşi protejează cititorii, ţinând creaturile închise în cărţile sale. Când Zach dezlănţuie neintenţionat creaturile şi acestea încep să terorizeze oraşul, Stine, Zach şi Hannah fac echipă pentru a-i readuce pe păpuşa Slappy, pe fetiţa cu mască, gnomii şi alte creaturi în manuscrise şi a salva situaţia.
https://www.news.ro/cultura-media/o-selectie-de-filme-pentru-intreaga-familie-de-sambata-pana-luni-la-axn-1922401812512022081520814933

Burduja: Unele ministere au întârzieri la implementarea unor proiecte din PNRR. Problema este lipsa forței de muncă, iar România nu a găsit formula prin care să angajeze la stat IT-iști pe care să îi plătească competitiv

Ministrul Cercetării Inovării și Digitalizării, Sebastian Burduja, a declarat în cadrul emisiunii ”Banii, azi” de la TVR INFO că unele ministere au întârzieri privind implementarea unor proiecte din PNRR, iar o problemă esențială o reprezintă forța de muncă și modul în care sunt plătiți specialiștii în digitalizare. Acesta a mai precizat că din această cauză unele instituții plătesc ”o avere” pentru actualizarea unor sisteme informatice. „Avem în acest moment ministere captive, cu mâinile încătușate efectiv. De câte ori mai adaugă câte un buton, o funcționalitate la o platformă trebuie să plătească o avere. Sunt și întârzieri (la implementarea unor proiecte din PNRR, n.red.) și marea problemă a României în general este că nu a găsit formula prin care să angajeze la stat specialiști în IT pe care să îi poată plăti la un nivel competitiv, și care să stie să facă un caiet de sarcini, ce specificații să ceară. Noi avem banii alocați de UE, din Fonduri Structurale, dar ca să poți să ai impact trebuie să știi ce să ceri unor firme private”, a declarat Burduja. El a subliniat faptul că în sistemul public ”nu avem pe grila de salarizare poziții de Project Manager în IT sau arhitecți de sistem, business analyst, care să fie plătite la nivelul pieței” și din această cauză unele proiecte nu conțin detalii esențiale. „Lucrăm la asta și avem exemple din Republica Moldova, unde au identificat două poziții care nu se supun grilei standard. Ei voi fi invidiați de colegii din sistemul public, dar nu au de ce. Atunci când faci o comparație și vezi că în sistemul privat dai salarii de 10.000, 12.000, 15.000 de euro pe lună pentru un arhitect de sistem bun, tu nu poți să pretinzi muncă patriotică de la un asemenea om. Trebuie să-l plătești ca să poată să-ți livreze”, a explicat ministrul, potrivit tvr.ro
https://www.g4media.ro/burduja-unele-ministere-au-intarzieri-la-implementarea-unor-proiecte-din-pnrr-problema-este-lipsa-fortei-de-munca-iar-romania-nu-a-gasit-formula-prin-care-sa-angajeze-la-stat-it-isti-pe-care-sa-ii.html

Apple ar urma să afişeze reclame în aplicaţiile preinstalate pe iPhone

Unele dintre aplicaţiile Apple care vin preinstalate pe iPhone-uri ar putea în curând să afişeze reclame, după ce compania şi-a stabilit ca obiectiv creşterea veniturilor din reclame, relatează News.ro. Deşi nu este o companie care să trăiască din reclame, precum Google şi Facebook, iar de multe ori chiar a pozat într-un opozant al acestui model de business din cauza implicaţiilor avute asupra intimităţii utilizatorilor, Apple a decis să crească semnificativ focusul pe reclame. Gigantul american şi-ar fi fixat ca obiectiv, conform Bloomberg, creşterea semnificativă a veniturilor din reclame. De la 4 miliarde de dolari pe an, şefii companiei vor să ajungă la venituri anuale de două cifre din publicitate. În acest scop, Apple ar urma ca în curând să afişeze reclamele în propriile aplicaţii, aplicaţii care sunt deja instalate pe iPhone în momentul în care smartphone-ul este cumpărat. Maps, News, Books şi Podcasts se vor număra printre aplicaţiile în care Apple urmează să afişeze reclame. Acestea sunt acum testate intern, înainte de a fi implementate. În Apple Maps, de exemplu, la fel ca la Google Maps, urmează ca reclamele să ia forma recomandărilor de restaurante, magazine etc. care să fie afişate în legătură cu căutările realizate de utilizator în cadrul aplicaţiei. Tot în aceeaşi idee, Apple ar lua în calcul lansarea unei versiuni cu reclame a serviciului de streaming Apple TV+, urmând aceeaşi direcţie pe care vor să meargă Netflix, Disney+ şi HBO Max.
https://www.startupcafe.ro/afaceri/apple-reclame-aplicatii-preinstalate-iphone.htm

Serialul românesc ''Egregora-Comoara pierdută'', mix între Harry Potter şi Codul lui DaVinci, prezentat la SMARTFest

Primul episod al serialului românesc "Egregora - Comoara pierdută", regizat de Andrei Chiriac, considerat un mix între Harry Potter şi Codul lui DaVinci, este prezentat la cea de-a doua ediţie a SMARTFest care se desfăşoară la Borsec, în prezenţa regizorului şi a actriţei Ramona Bădescu. "Rolul meu este Contesta Francesca, un rol în care se recită în italiană pentru că are loc la Vatican. În film sunt o contestă italiancă, care trăiesc la Vatican şi am o soră bună, pentru că eu sunt sora cea rea, o soră bună care e Maia Morgenstern în această poveste istorică. Nu este o poveste ca Harry Potter, este un mixt între Harry Potter şi Codul lui Leonardo DaVinci. Este un science fiction dar cu documentaţie istorică, pentru că se întâmplă acum 2000 de ani şi istoria aceasta Egregora se va petrece în timp. Acum, Andrei Chiriac a reuşit să facă primul episod, este un episod pilot cu mare greutate, pentru că este un regizor, zic eu, science fiction. El însuşi a făcut filmări cu hergheliile de cai, a făcut filmări cu cascadori, a făcut filmări la Babele, la Sfinx, pe înălţimi. Este într-adevăr o nebunie ceea ce a făcut el şi de abia aştept să văd ce a reuşit să scoată în 50 de minute, pentru că într-adevăr este minunat. Se vorbeşte de comoara lui Decebal, se vorbeşte de Vlad Ţepeş, se vorbeşte de romani, se vorbeşte de un cod secret ascuns în Vatican, se vorbeşte în primul rând de istorie", a declarat, pentru AGERPRES, Ramona Bădescu.
https://www.agerpres.ro/cultura/2022/08/13/serialul-romanesc-egregora-comoara-pierduta-mix-intre-harry-potter-si-codul-lui-davinci-prezentat-la-smartfest--963762

Câți români folosesc Facebook, Instagram, YouTube, TikTok și LinkedIn. Numai în ultimii doi ani au fost create 1,3 milioane de conturi

În ianuarie 2022, în România existau 13,3 milioane de utilizatori de rețele sociale. Numărul de utilizatori de social media din România la începutul anului era echivalent cu 69,7% din totalul populației, dar este important de reținut că utilizatorii de social media pot să nu reprezinte indivizi unici, ci din contră, un singur om să dețină mai multe conturi, arată datele datareportal, care citează Kepios. Analiza companiei de consultanță Kepios arată că utilizatorii de social media din România au crescut cu 1,3 milioane (+10,8%) între 2021 și 2022. Datele publicate în resursele publicitare ale Meta indică faptul că Facebook avea 9,9 milioane de utilizatori în România la începutul anului 2022. Cu toate acestea, Meta a făcut schimbări importante în modul în care resursele sale de publicitate raportează datele privind atingerea audienței la sfârșitul anului 2021 – inclusiv a făcut revizuiri semnificative ale datelor de bază privind audiența pentru Facebook – astfel încât cifrele prezentate aici nu sunt direct comparabile cu cifrele publicate în rapoartele anterioare realizate de sursa citată.
https://www.economica.net/cati-romani-folosesc-facebook-instagram-youtube-si-tiktok-numai-in-ultimii-doi-ani-au-fost-create-13-milioane-de-conturi_605366.html

Profitul net al Huawei Technologies a scăzut cu 52% în primul semestru

Profitul net al grupului chinez Huawei Technologies a scăzut cu 52% în primul semestru, din cauza condiţiilor economice dificile care au redus cererea din partea clienţilor, agravând problemele aduse de restricţiile impuse de Statele Unite, transmite Reuters. Veniturile au scăzut cu 5,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 301,6 miliarde de yuani (44,73 miliarde dolari), cu un declin mai accentuat în perioada ianuarie-martie, scrie News.ro. ”În timp ce afacerea noastră cu dispozitive a fost puternic afectată, afacerea noastră cu infrastructura TIC şi-a menţinut o creştere constantă”, a declarat Ken Hu, preşedintele prin rotaţie al Huawei, referindu-se la divizia de business to business. Marja de profit a companiei chineze de tehnologie s-a redus la 5%, cu un profit net de 15,08 miliarde de yuani, conform calculelor Reuters, faţă de 31,39 miliarde de yuani în prima jumătate a anului 2021.
https://www.economica.net/profitul-net-al-huawei-technologies-a-scazut-cu-52-in-primul-semestru_605561.html

O nouă lovitură: deși criza cipurilor s-a domolit, creșterea inflației și a prețurilor la energie duc piața în jos după creșteri consecutive

Veniturile la nivel mondial din domeniul semiconductorilor vor crește doar cu 7,4% în 2022, după ce anul trecut acestea au avansat cu 26,3%, potrivit celor mai recente previziuni ale Gartner. Aceasta este în scădere față de prognoza din trimestrul anterior, care indica o creștere de 13,6% în 2022. De vină sunt creșterea inflației, a impozitelor și a ratelor dobânzilor, împreună cu costurile mai mari ale energiei și combustibilului. „Deși penuria de cipuri se atenuează, piața globală a semiconductorilor intră într-o perioadă de slăbiciune, care va persista până în 2023, când se estimează că veniturile din semiconductoare vor scădea cu 2,5%”, a declarat Richard Gordon, Practice VP la Gartner. „Observăm deja slăbiciune pe piețele finale de semiconductori, în special pe cele expuse la cheltuielile de consum. Creșterea inflației, a impozitelor și a ratelor dobânzilor, împreună cu costurile mai mari ale energiei și combustibilului, pun presiune asupra venitului disponibil al consumatorilor. Acest lucru afectează cheltuielile pentru produse electronice, cum ar fi PC-urile și smartphone-urile.”
https://www.economica.net/desi-criza-cipurilor-s-a-domolit-cresterea-inflatiei-si-a-preturilor-la-energie-duc-piata-in-jos_605346.html

Statele Unite au adoptat controale mai stricte pentru exporturile tehnologiilor legate de producția de semiconductori

Statele Unite au adoptat controale mai stricte pentru exporturile tehnologiilor legate de producția de semiconductori și motoare cu turbină cu gaze, despre care consideră că sunt esențiale pentru securitatea națională, transmite Reuters. ”Tehnologiile emergente și de bază” acoperite de măsură includ oxidul de galiu și diamantul, deoarece ”dispozitivele care utilizează aceste materiale au crescut semnificativ potențialul militar”, a spus Departamentul de Comerț. ”Avansurile tehnologice care permit tehnologiilor precum semiconductorii și motoarele să funcționeze mai rapid, mai eficient, mai mult timp și în condiții mai severe pot schimba jocul atât în context comercial, cât și în cel militar. Când recunoaștem atât riscurile, cât și beneficiile și acționăm în comun cu partenerii noștri internaționali, ne putem asigura că obiectivele noastre de securitate comune sunt îndeplinite”, a declarat subsecretarul pentru Comerț pentru Industrie și Securitate, Alan Estevez.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/statele-unite-au-adoptat-controale-mai-stricte-pentru-exporturile-tehnologiilor-legate-de-productia-de-semiconductori-20818400

Ministrul Digitalizării: Semnez munți de documente pe hârtie. Sunt întrebat zilnic: când scăpăm de dosarul cu șină?

Ministrul Digitalizării, Sebastian Burduja, a dezvăluit că zilnic semnează ”munți de documente” pe hârtie, dar afirmă că a semnat și electronic contractul de implementare al cloud-ului guvernamental. Burduja a precizat că în România nu vom scăpa prea curând de dosarul cu șină. Întrebat, la Digi24, dacă semnează documente pe hârtie, la Ministerul Digitalizării, Sebastian Burduja a explicat că face acest lucru zilnic. ”Munți (de documente de hârtie am semnat - n.r.). În fiecare dimineață așa îmi încep ziua. Intru în acest minister și găsesc vrafuri de documente pe care le semnez. Am semnat și electronic, am semnat și contractul de implementare al cloud-ului guvernamental, l-am semnat electronic, dar când vine vorba de fluxurile de documente, ministerul nu are în acest moment o platformă care să gestioneze acest flux de documente. Am pus această problemă din prima zi, cum să fii în Ministerul Digitalizării și să plimbi hârtii toată ziua?”, a declarat Burduja, citat de News.ro.
https://www.profit.ro/stiri/economie/ministrul-digitalizarii-semnez-munti-de-documente-pe-hartie-sunt-intrebat-zilnic-cand-scapam-de-dosarul-cu-sina-20816221

Uniunea Europeană va anunța în curând o decizie în cazul unei investigații care vizează Instagram

Instagram va afla în următoarele săptămâni dacă a fost găsită vinovată de încălcarea normelor GDPR în Europa și, dacă da, ce penalități va trebui să suporte. Platforma socială deținută de Meta este investigată de Comisia Irlandeză pentru Protecția Datelor într-un caz în care în centrul atenției sunt datele personale ale minorilor. Lăsând minorii că-și creeze conturi business, Instagram a făcut publice datele de contact ale acestora, susținea autoritatea europeană în septembrie 2020, atunci când a demarat investigația.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/uniunea-europeana-va-anunta-in-curand-o-decizie-in-cazul-unei-investigatii-care-vizeaza-instagram-20814242

Box office nord-american: „Bullet Train” conduce din nou clasamentul, „Top Gun: Maverick” a ajuns pe trei

Thrillerul de acţiune „Bullet Train”, care se află din nou pe prima poziţie la box office-ul nord-american în al doilea weekend de la lansare cu 13,1 milioane de dolari încasări din 4.357 de cinematografe, a fost singurul film care a încasat cel puţin 10 milioane de dolari din vânzarea de bilete. După două săptămâni pe ecrane, filmul cu Brad Pitt a generat 54,4 milioane de dolari la box office-ul nord-american. „DC League of Super-Pets” a rămas pe doi, în al treilea weekend de la premieră. Animaţia a strâns 7,1 milioane de dolari din 3.181 de cinematografe, o scădere de 35% faţă de weekendul anterior. Aventura DC Comics a generat 58 de milioane de dolari la box office-ul intern. Blockbusterul Paramount „Top Gun: Maverick” s-a clasat pe trei, în al 12-lea weekend de la debut. Continuarea de succes a avut încasări de 1,7 milioane de dolari din 3.181 de cinematografe, veniturile la nivel naţional ajungând la 673,8 milioane de dolari. „Thor: Love and Thunder” de la Disney şi Marvel s-a menţinut pe patru. A avut încasări de 5,3 milioane de dolari. După şase weekenduri pe marele ecran, cel de-al patrulea film „Thor” a generat 325,4 milioane de dolari pe plan intern, depăşindu-l pe predecesorul din 2017 „Ragnarok” (315 milioane de dolari).
https://www.news.ro/entertainment/box-office-nord-american-bullet-train-conduce-din-nou-clasamentul-top-gun-maverick-a-ajuns-pe-trei-1922401515072022080820818315

Cine prezintă noul sezon Chefi la cuţiţe? Gina Pistol sau Irina Fodor?

Antena 1 a anunţat un nou sezon Chefi la cuţiţe. Însă formula de prezentare a show-ului culinar este una neobişnuită. Cine rămâne în echipă - Gina Pistol sau Irina Fodor? Răspunsul este simplu: ambele! De altfel, Irina Fodor a mai înlocuit-o pe Gina Pistol şi pe finalul sezonului trecut al emisiunii, când aceasta se pregătea să nască. „Este prima dată când show-ul are două prezentatoare, o formulă care face cu atât mai special sezonul 10 Chefi la cuţiţe. Irina Fodor prezintă primele ediţii Chefi la cuţiţe, rol pe care l-a preluat atunci când Gina Pistol a fost diagnosticată cu COVID-19“, a transmis Antena 1 într-un comunicat. Gina Pistol: “Mă pregătisem pentru începutul noului sezon Chefi la cuţite, dar am aflat cu două zile înainte că am Covid şi astfel nu am putut să particip la filmări. De aceea Irina a preluat rolul de prezentatoare, iar atunci când m-am însănătoşit, am revenit pe platouri. Îmi pare rău că am ratat startul sezonului 10, dar, în acelaşi timp, pot spune că această formulă nu face decât să adauge acel ingredient aparte, perfect pentru un show aniversar“.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/chefi-la-cutite-prezentatoare-gina-pistol-irina-fodor-20819803

Scandal la TVR după noul record al lui Popovici. Fără buget pentru jurnalişti la faţa locului. „Sunteţi nişte „manageri” iscusiţi“

Noul record al lui Popovici a adus scandal, din nou, în „curtea“ TVR. Televiziunea Română transmite Europenele de la Roma, însă nu a avut buget şi pentru a trimite jurnalişti la faţa locului, scrie gsp.ro. David Popovici a fost la înălţime sâmbătă, dar postul public a ratat iar momentul. Tânărul de 17 ani a bătut un nou record la proba de 100 de metri liber şi a luat aurul la Campionatele Europene de la Roma. Cu toate acestea, TVR nu a avut bani pentru a trimite jurnalişti în Italia. Decizia a declanşat un scandal intern. „Doresc să-i felicit pe cei care NU au aprobat deplasarea unei echipe TVR (formată din 2 persoane) la C.E. de Nataţie de la Roma, acolo unde David Popovici a ieşit campion european spulberând recordul mondial! Aţi făcut o economie majoră instituţiei. Milioane de români NU vor avea reacţii după acest rezultat fabulos pentru România. Sunteţi nişte „manageri” iscusiţi. Sincere felicitări”, a scris Tudor Furdui, angajat al TVR, pe contul personal de Facebook, notează gsp.ro. Emil Hossu Longin comentează campionatele din studioul din ţară. TVR a obţinut acreditări pentru comentatorul Sorin Hobana, reporterul Dana Alexe şi cameramanul Dorin Turc, potrivit unor surse autorizate GSP, însă în cele din urmă nu a mai trimis pe nimeni la Roma.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/scandal-tvr-popovici-jurnalisti-roma-europene-20818736

Cu sursă, fără sursă! Cum a dat România TV cazul Salam? "Avem două confirmări!" Au dat sursa Pro TV doar ...când s-a infirmat

"Fake News ordinar marca Ştirile Pro TV! România TV cere scuze pentru această preluare a informaţiilor de la Ştirile Pro TV!" scria aseară România TV pe Facebook, după ce moartea lui Florin Salam s-a dovedit o ştire falsă. Dar cum a dat România TV informaţia? Paginademedia.ro a monitorizat emisiunea şi vă prezintă concluzia. Pe scurt: România TV a difuzat iniţial informaţia fără a da niciun fel de surse. Ba chiar vorbea de "două confirmări"! Abia după infirmarea de către fiica lui Salam, România TV a pus mare sursa "Ştirile Pro TV". Detaliat: - la 20.34, la doar câteva minute după ce ştirea e publicată de site-ul Ştirile Pro TV, România TV intră în Breaking News. Burtiere: Regele Manelelor, Florin Salam a murit. - timp de două minute, pe România TV este doar burtiera cu Florin Salam a murit, cu o coloană sonoră cu ...Salam. Şi cu un duet cu Delia. - după două minute, moderatorul anunţă: "Informaţie cutrmurătoare, doamnelor, domnilor. Cunoscutul căntăreţ Florin Salam a murit. O informaţie pe care colegii mei au încercat să o confirme." Nu se spune de unde această "informaţie" - intră prin telefon reporterul România TV Roxana Ciucă: "Din nefericire, este o veste cumplită. Stimaţi telespectatori, avem două confirmări în momentul de faţă. Este vorba de o asistentă de la spital care ar fi confirmat, dar ne vom întoarce cu detalii". Despre a doua confirmare nu se spune nimic.
https://www.paginademedia.ro/derapaj/romania-tv-florin-salam-a-murit-20817795

Anatomia unui DERAPAJ: Florin Salam, dat mort de Ştirile Pro TV. "Mă omorâţi voi, cu vorbele! Copiii mei plâng!"

"Mi-aţi supărat familia, copiii mei plâng! Nu mă omoară nimeni, mă omorâţi voi, cu vorbele care le spuneţi". Fraza lui Florin Salam, spusă într-un live după ce site-ul ŞtirilePro TV l-a dat mort - o ştire falsă - rezumă, dincolo de derapajul profesional, efectul unei astfel de informaţii publicate iresponsabil. Reporterii de la Ştirile Pro TV au primit "pe surse", dar nu au verificat (sau au dat fără să verifice). Au publicat, fără să se gândească la consecinţe. Consecinţe majore - una puternic emoţională, asupra familiei, cealaltă în zona profesională, asupra credibilităţii întregii pieţe. Anatomia derapajului momentului, un fals de la Ştirile Pro TV: 1. "Florin Salam a murit. Manelistul avea 42 de ani". Ştirea a fost publicată sâmbătă seara, pe site-ul ŞtirilePro TV.ro. Acesta este url-ul ştirii publicate. Aceeaşi ştire nota că manelistul "a decedat din cauza consumului de droguri". Ştirea mai nota că "a lăsat în urmă o soţie şi cinci copii". 2. Florin Salam publică pe Facebook un scurt mesaj, în care infirmă informaţia dată de Ştirile Pro TV. Postarea a fost ştearsă apoi. Textul via g4media: "Dragilor. Voi fi scurt şi la obiect. Nu. Nu am murit. Iar din păcate această informaţie reprezintă o palmă dură asupra credibilităţii presei din România. Ne vom revedea curand la concerte. Va doresc sănătate tuturor. Ruşine Pro TV".
https://www.paginademedia.ro/derapaj/derapaj-florin-salam-mort-stirile-pro-tv-20817298

Splash! Vedete la apă a făcut valuri în audienţă, cu ediţia a treia. A fost lider pe toate targeturile

A treia ediţie a emisiunii Splash! Vedete la apă a pus Antena 1 în poziţia de lider. Postul Antena 1 a fost urmărit de aproape 720.000 de persoane din întreaga ţară. A fost o seară în care Pro TV a pus la bătaie filmul Uimitorul Om Păianjen, urmat de Lara Croft Tomb Raider: Leagănul vieţii. Kanal D, care a ocupat locurile trei şi patru în audienţe, a avut emisiunea Se strigă darul. Romania TV a fost a treia televiziune în mediul urban. Naţional. Splash! Vedete la apă a pus Antena 1 pe primul loc în audienţe, la nivel naţional. Show-ul a fost urmărit, sâmbătă seară, de peste 700.000 de persoane din întreaga ţară în cele trei ore de emisiune. Locul secund i-a revenit Pro TV-ului, urmărit de aproape 630.000 de persoane, în timp ce Kanal D a avut poziţia a treia, cu o medie de 540.000 de privitori. Romania TV a fost a patra televiziune, cu o medie de 420.000 de telespectatori pe intervalul Splash!
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/audiente-splash-vedete-la-apa-13-august-20817673

ANALIZĂ. Site-urile Digi, primele la încasări în online! Cine şi cât şi-a făcut reclamă în România? Netflix, HBO, Disney, plus consistent. La fel jocurile de noroc.

Cum a fost publicitatea în prima jumătate de an pe online, radio, presa scrisă şi outdoor? Ce domenii au crescut? Ce site-uri şi posturi de radio sunt în top la încasări din reclame. O analiză BRAT - Biroul Român de Audit Transmedia. Înainte de detalii, câteva concluzii: - cea mai mare creştere, dintre categorii, vine de la video on demand: Netflix, Disney+ şi HBO Max au contribuit. - Gazeta Sporturilor a încasat cel mai mult dintre ziare. - La radiouri, Radio ZU şi Kiss FM sunt "la mustaţă" - dintre site-uri, două publicaţii online din grupul Digi au avut cele mai multe reclame - "campionul" creşterilor, dintre clienţi, este o casă de pariuri: un plus de 160% în materie de cheltuieli cu publicitatea pentru Unibet - "campionul" creşterilor, dintre branduri, este Mega Image: aproape 50% investiţii în reclame faţă de anul trecut. - "campionul" după volum este o companie pharma – Zdrovit. Două dintre site-urile grupului Digi domină topul publicităţii online pe primele şase luni din 2022, potrivit analizei BRAT. Digisport a atras aproape 20% din totalul investiţiilor în publicitatea onlie, iar Digi24, 14%. BRAT a făcut şi un calcul al sumelor brute, la Rate-Card (adică preţul de listă al publicaţiilor, fără discounturi şi comisioane, care sunt considerabile, mai ales în online). La Rate-Card, sunt estimate peste 10 milioane de euro împreună la cele două site-uri Digi. Site-ul GSP completează top 3.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/piata-publicitate-romania-analiza-20814951

Florin Călinescu revine pe micul ecran. Va putea fi urmărit într-o emisiune foarte populară

Florin Călinescu revine pe micul ecran. Îndrăgitul om de televiziune va fi prezent într-o emisiune foarte populară de la Antena 1. Vestea reprezintă o adevărată surpriză pe piaţa media din România. Călinescu schimbă decorul la doar câteva luni după ce a încheiat aventura de la Prima TV. Fost jurat la „Românii au talent” şi prezentator al emisiunii „Chestiunea zilei”, Florin Călinescu va putea fi văzut la „iUmor”, în următorul sezon al show-ului. El este invitat ca jurat. Anunţul a fost făcut prin intermediul unui promo postat pe pagina de Instagram a emisiunii iUmor. „Fazele care te dau pe spate şi te amuză la maxim, se văd, în curând, în sezonul 13, iUmor”, este mesajul transmis pe reţeaua de socializare, iar în imagini poate fi observat şi Florin Călinescu.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/florin-calinescu-revine-micul-ecran-putea-urmarit-intr-o-emisiune-foarte-populara-1_62f92d465163ec42719d7e95/index.html

Câți lei primește salariu lunar un operator call-center la Digi RCS-RDS, în București. Singura condiție impusă

Compania Digi RCS-RDS face angajări. Sunt căutați operatori call-center, iar salariul lunar este de 3.000 lei. Pentru a se califica, e nevoie ca viitorii candidați să îndeplinească o condiție. Conform unui anunț de angajare, postat pe un site de profil, are nevoie de noi oameni în echipă. Oferă un salariu lunar de 3.000 de lei. Pentru a se putea angaja în companie, viitorii candidați trebuie să aibă minimum 3 ani de experiență în acest domeniu, conform informații publicate pe site-ul undelucram.ro.
https://www.gandul.ro/financiar/cariere-financiar/piata-muncii/cati-lei-primeste-salariu-lunar-un-operator-call-center-la-digi-rcs-rds-in-bucuresti-singura-conditie-impusa-19825765

Milionară din diaspora, fiica unui liberal, consilieră la ministerele Energiei și Digitalizării. Legătura cu Rareș Bogdan

O tânără româncă din Spania, secretar general adjunct al PNL Diaspora, organizație condusă de europarlamentarul Rareș Bogdan, cu o avere impresionantă, fiica unui lider local liberal, a fost angajată la Ministerul Energiei pe funcția de consilier. După doar două săptămâni, a trecut la Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, unde este consilier superior în direcția Comunicare, Transparență și Dialog Social. Rareș Bogdan a admis, pentru PressHUB, că a sprijinit-o pe Oana Babagianu să revină în țară și să se angajeze la Guvern, dar afirmă că a recomandat-o pentru că are un CV remarcabil. „Faptul că are avere arată că se poate descurca oriunde și că nu a venit în România pentru bani”, a fost explicația europarlamentarului. Oficial, în jur de 6 milioane de români se află în străinătate, dar neoficial cifra ar fi în jur de 8 milioane. Declarația aparține lui Florin Cârciu, secretar de stat și șeful Departamentului pentru Românii de Pretutindeni. Mulți dintre ei ar dori să se întoarcă în țară dacă ar avea un loc de muncă plătit decent. Iar promisiunile, în acest sens, din partea politicienilor curg fără reținere, mai ales după ce au înțeles că diaspora poate schimba rezultatul votului prin prezență și determinare. Au inclus, așadar, printre aceste promisiuni electorale, și aducerea românilor în țară. PNL a adus o tânără din diaspora direct în funcția de consilier la Ministerul Energiei, condus de Virgil Popescu, iar ulterior la cel al Inovării și Digitalizării, condus de Sebastian Burduja. Anunțul a fost făcut chiar de cea care a primit post în guvernul României, Oana Babagianu. Într-o postare pe rețelele de socializare, aceasta mulțumește familiei Bogdan, Florina și Rareș Bogdan, pentru sprijinul pe care l-a acordat în revenirea ei acasă.
https://presshub.ro/milioanara-din-diaspora-fiica-unui-liberal-consilier-la-ministerele-energiei-si-digitalizarii-legatura-cu-rares-bogdan-232464/

(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL