×

Revista presei -- Data și ora publicării: 30.01.2023 15:33:24

REVISTA PRESEI / 30 ian 2023 /



Piața TV din România a difuzat peste 16 milioane de reclame în anul 2022
Vânzările de smartphone-uri din China, cele mai scăzute din ultimii 10 ani
ZF Digital Summit 2022. Achilleas Kanaris, CEO al Vodafone România: În următorii şapte ani, vor fi necesare investiţii de circa 2 mld. euro în spectrul şi infrastructura 5G
ZF Digital Summit 2022. Florin Popa, business to business director, Orange România: Este important să continuăm să scalăm ca furnizor. Ne-am propus ca în 2023 să investim peste 300 milioane euro în reţea
Update: Orange îşi anunţă clienţii că trece la luna de 21 de zile pentru extraopţiunile în roaming, urmând Vodafone, care a făcut deja acest pas. Telekom Mobile mai oferă net în roaming valabil 28 de zile doar până în 15 februarie
Samsung mizează pe sustenabilitate prin inovaţie odată cu lansarea Innovation Report 2022
Un film de acțiune făcut la Bollywood s-a furișat în clasamentul box office într-un weekend slab pentru cinematografe
Poșta vrea să-și notifice prin SMS clienții către care va livra trimiteri poștale / Câte milioane de SMS-uri sunt estimate în acest an
Tara Interactive: 2023 este anul evoluției tehnologice pentru companiile din România
Barometrul vizibilităţii miniştrilor - Miniştrii Bode şi Boloş urcă mai multe poziţii / Ministrul de Externe Bogdan Aurescu se menţine pe poziţia a doua / Ministrul Apărării trece de pe locul 7 pe penultimul loc
Serialul „Clanul” revine cu sezonul 2 la Pro TV şi pe Voyo din 19 februarie
Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică avertizează asupra mesajelor capcană trimise în numele Poştei Române, al unor bănci sau al unor firme de curierat
"Avatar 2: The Way of Water" a devenit al patrulea cel mai rentabil film din toate timpurile. Filmul are încasări de 2,1 miliarde de dolari la nivel global
Cătălin Măruţă revine la TV
Medicool revine la Antena 1 cu un nou sezon. De când?
AUDIENŢE Românii au talent. Pro TV, cifre cam cât următoarele zece posturi la un loc. Cum au stat Antena 1 şi Kanal D?
AUDIENŢE. Cum a arătat lupta Survivor - America Express în această săptămână? Cifrele, pe zile
Serialul polițist "Marion", din 2 februarie la Diva
Deluxe Music lansează 4 noi televiziuni gratuite prin satelitul SES Astra 1L: Deluxe Rock, Deluxe Rap, Deluxe Dance by Kontor și Deluxe Flashback
ZILELE FILMULUI GERMAN #ZFG15 revin la București în 2023, între 2 și 5 martie
Clotilde Armand pierde apelul într-un proces de calomnie în care inițial obținuse daune de 20.000 de lei
37% au fost cu probleme – CE identifică practici manipulatoare în mediul online în 148 din cele 399 de magazine virtuale verificate în urma unei acţiuni de tip sweep
Netflix ar putea interzice 100 de milioane de conturi care partajează parole
Google a dezvoltat un instrument de AI care creează muzică
Nokia a depășit așteptările privind profitul operațional trimestrial și prognozează vânzări mai mari în 2023
CÂND ÎNCEPE IUMOR 2023. SEZONUL 14 ARE UN NOU JURIU
ZIUA ÎNDRĂGOSTIȚILOR LA PRO CINEMA. FILME ROMANTICE DE VĂZUT ÎN FEBRUARIE




Piața TV din România a difuzat peste 16 milioane de reclame în anul 2022

Anul trecut, piața de televiziune monitorizată din România (83 de stații) a difuzat 16.297.973 de reclame comerciale, conform monitorizărilor Kantar Media. Intensitatea bombardamentului publicitar s-a situat la nivelul anului precedent: o creștere de doar 3% a numărului de spoturi difuzate. Durata totală a celor 16,2 milioane de reclame difuzate în 2022, la o medie de 20 de secunde pe spot, se ridică la 10 ani. Un deceniu de reclame într-un singur an! Reclamele care i-au bombardat pe români au provenit, în principal, din patru mari categorii/domenii: Farmaceutice & servicii de sănătate – 4,55 milioane de difuzări; Produse alimentare (mâncare) – 1,92 milioane de difuzări; Magazine (retail) – 1,81 milioane de difuzări; (sunt incluse și magazinele de electrocasnice și IT&C, platformele de retail). Divertisment & media/timp liber – 1,22 milioane de difuzări. (În această categorie intră și reclamele pentru casele de pariuri sportive și jocuri de noroc.). Spoturile difuzate pentru categoria „farmaceutice & servicii de sănătate” reprezintă 28% din volumul total de reclame difuzate în cursul anului 2022. Altfel spus, una din patru reclame TV a fost fie pentru un medicament OTC (eliberare fără rețetă), fie pentru o clinică medicală sau un serviciu de sănătate. Difuzările de reclame pentru această categorie au crescut cu 16,2% față de anul 2021. În cazul categoriei „produse alimentare”, numărul de inserții difuze în 2022 este mai mic cu 13% față de anul anterior. Scăderea reflectă contracția vânzărilor de alimente pe fondul creșterii inflației și a scăderii puterii de cumpărare a românilor. O scădere a vizibilității a suferit și categoria „cosmetice & parfumerie”. Numărul de spoturi s-a micșorat cu 11% față de 2021. În schimb, expunerea categoriei „Retail” a crescut cu 31,4%. Marile lanțuri de supermarketuri și hipermarketuri au urmărit să-și fidelizeze clienții și să-i convingă că inflația a fost învinsă.
https://www.forbes.ro/piata-tv-din-romania-a-difuzat-peste-16-milioane-de-reclame-in-anul-2022-311223

Vânzările de smartphone-uri din China, cele mai scăzute din ultimii 10 ani

Vânzările de smartphone-uri din China au scăzut în 2022 cu 13% față de anul precedent, cea mai mare scădere a sectorului din ultimul deceniu, deoarece consumatorii au fost mai prudenți în cheltuieli, a declarat firma de cercetare de piață IDC, citată de Reuters. Numărul total de dispozitive livrate a fost de 286 de milioane, în scădere față de 329 de milioane în 2022. Aceasta înseamnă că volumul total de vânzări din 2022 a fost cel mai scăzut din 2013 încoace, prima dată când vânzările anuale au scăzut sub 300 de milioane, a spus IDC într-un raport. Producătorul de telefoane Android Vivo a fost cel mai vândut brand de-a lungul anului, cu o cotă de piață de 18,6%. Cu toate acestea, livrările sale totale au scăzut cu 25,1% de la an la an. Honor s-a clasat ca al doilea cel mai bine vândut brand, cu livrări în creștere cu peste 34%, deși de la o bază scăzută. Apple Inc a fost al treilea cel mai bine vândut brand de telefoane în 2022, la egalitate cu Oppo. Vânzările totale ale Apple au scăzut cu 4,4% de la an la an, depășind în general scăderea pieței. În trimestrul patru, în ciuda faptului că a fost brandul cel mai vândut în acele trei luni, vânzările anuale ale iPhone-uri au scăzut în continuare, ca urmare a agravării problemelor lanțului de aprovizionare de la fabrica producătorului Foxconn, din orașul Zhengzhou.
https://www.forbes.ro/vanzarile-de-smartphone-uri-din-china-cele-mai-scazute-din-ultimii-10-ani-311700

ZF Digital Summit 2022. Achilleas Kanaris, CEO al Vodafone România: În următorii şapte ani, vor fi necesare investiţii de circa 2 mld. euro în spectrul şi infrastructura 5G

„Trebuie să ne asigurăm că lansăm tehnologia 5G într-un mod conform cu normele de securitate şi acest lucru are anumite implicaţii, faptul că trebuie să schimbăm mult din echipamentul existent.“ Infrastructura 5G naţională va avea nevoie de investiţii de aproximativ 2 miliarde de euro în următorii şapte ani, a spus în cadrul evenimentului ZF Digital Summit 2022, care a avut loc în noiembrie 2022, Achilleas Kanaris, CEO al Vodafone România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de comunicaţii fixe şi mobile şi una dintre cele mai mari companii din economie. „În următorii şapte ani, dacă ajungem la reţele la capacităţile depline ale tehnologiei 5G, estimăm că la nivel de industrie va trebui să investim circa 2 mld. euro în piaţă, ca investiţie în spectru şi infrastructură. Este o estimare brută, dar ne vom uita probabil la o creştere de 50% pe an a capitalului necesar pe operator. Acest lucru este legat şi de obligaţia de a respecta noua lege 5G, deci pe măsură ce lansăm tehnologia 5G trebuie să ne asigurăm că o lansăm într-un mod conform cu securitatea şi acest lucru are anumite implicaţii, faptul că trebuie să schimbăm mult din echipamentul existent“, a spus Achilleas Kanaris. El a explicat că fondurile europene existente pe care le pot accesa operatorii pentru dezvoltarea infrastructurii reţelei 5G sunt reduse.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/zf-digital-summit-2022-achilleas-kanaris-ceo-al-vodafone-romania-in-21542424

ZF Digital Summit 2022. Florin Popa, business to business director, Orange România: Este important să continuăm să scalăm ca furnizor. Ne-am propus ca în 2023 să investim peste 300 milioane euro în reţea

„România azi este pe primul loc în Europa în ceea ce priveşte infrastructura de telecomunicaţii. În oraşe mari, mici, chiar şi în zone din mediul rural există o acoperire excepţională care nu se regăseşte în Europa de Vest, fie că vorbim de reţele fixe sau mobile“. Orange, liderul pieţei locale de telecom, care a preluat în 2021 şi fostul operator Telekom Fix, are în plan investiţii de peste 300 de milioane de euro în reţea, la nivel naţional, a spus în cadrul evenimentului ZF Digital Summit 2022, organizat în noiembrie anul trecut, Florin Popa, business to business director, Orange România. „Este important să continuăm să scalăm ca furnizor. (...) Pentru noi rămâne o prioritate să putem scala punând împreună infrastructura de reţea şi competenţele echipelor pe care le avem în prezent. De asemenea, este la fel de important să rămânem bine ancoraţi şi să putem răspunde provocărilor din piaţă. Ne propusesem ca în 2023 să investim peste 300 mil. euro în reţea.“ Potrivit reprezentantului Orange, România ocupă în prezent primul loc în Europa în ceea ce priveşte infrastructura de telecomunicaţii, însă, pentru a-şi menţine poziţia în clasamentul european este nevoie ca anumite demersuri în ceea ce priveşte dezvoltarea infrastructurii să fie susţinute şi de autorităţile publice.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/zf-digital-summit-2022-florin-popa-business-to-business-director-21538748

Update: Orange îşi anunţă clienţii că trece la luna de 21 de zile pentru extraopţiunile în roaming, urmând Vodafone, care a făcut deja acest pas. Telekom Mobile mai oferă net în roaming valabil 28 de zile doar până în 15 februarie

Orange, liderul pieţei locale de telecom, a început să-şi notifice clienţii cu cartele preplătite că va reduce perioada în care unele extraopţiuni sunt valabile de la 30 de zile la 21 de zile, un exemplu fiind extraopţiunea cu un cost de 12 euro. “Din 09.02.2023, opţiunea de 12 euro credit cu roaming SEE va fi valabilă 21 de zile”, conform unei notificări transmise de Orange către clienţii cu cartele preplătite. Compania menţionează în mesaj că perioada de valabilitate poate rămâne de 30 de zile, cu condiţia ca utilizatorii să activeze din cont reactivarea lunară automată a extraopţiunii cu costul menţionat. Compania are peste 10 milioane de clienţi pentru servicii de telefonie mobilă, dintre care aproximativ 4-5 milioane au contracte de abonament. Operatorul nu publică date privind numărul exact de abonamente şi de cartele preplătite. La finele lunii iunie 2022 Orange avea o cotă de piaţă de aproape 40% din numărul total de cartele SIM active, care era de 23 de milioane, conform datelor Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/update-orange-isi-anunta-clientii-trece-luna-21-zile-extraoptiunile-21541458

Samsung mizează pe sustenabilitate prin inovaţie odată cu lansarea Innovation Report 2022

Transformarea modului în care trăim, a modului în care producem şi cumpărăm, cu scopul de a reduce impactul negativ pe care îl avem asupra planetei şi de a obţine dezvoltare durabilă pe termen lung reprezintă o misiune pe care trebuie să ne-o asumăm fiecare dintre noi, fie că suntem companii sau indivizi. Unul dintre cele mai mari avantaje pe care le putem folosi pentru a determina această schimbare necesară şi pentru a lupta cu efectele crizei climatice stă în capacitatea omenirii de a inova şi de a depăşi bariere, mai ales cu ajutorul tehnologiei. „Inovaţia este motorul care face lumea să meargă mai departe, în toate domeniile. Un lucru perfect valabil inclusiv atunci când vorbim despre unul dintre cele mai populare şi mai arzătoare subiecte ale ultimilor ani: sustenabilitatea”, se arată în catalogul digital Innovation Report 2022, realizat de Samsung Electronics. Astăzi, sustenabilitatea nu este doar o tendinţă, ci o schimbare categorică a paradigmei de lifestyle şi de business. Sustenabilitatea ca stil de viaţă reprezintă convingerea că modul în care operăm şi dezvoltăm în continuare poate fi unul care să ţină mai mult cont de mediu şi de bunăstarea socială.
https://da.zf.ro/dupa-afaceri/samsung-mizeaza-pe-sustenabilitate-prin-inovatie-odata-cu-lansarea-21552738

Un film de acțiune făcut la Bollywood s-a furișat în clasamentul box office într-un weekend slab pentru cinematografe

„Pathaan”, un film indian produs la Bollywood a intrat în mod surprinzător în clasamentul box office din America de Nord într-un weekend care nu s-a remarcat prin apariția de noi lungmetraje, relatează AFP și Agerpres. Filmul Avatar: The Way of Water continuă să domine box office-ul nord-american, cu încasări de peste 15 milioane de dolari în acest weekend, potrivit estimărilor publicate duminică de compania de specialitate Exhibitor Relations, ajungând pe locul al patrulea în topul filmelor cu cele mai mari încasări. „Lungmetrajul lui James Cameron „este numărul unu de şapte săptămâni (...), o performanţă care nu a mai fost egalată” de când regizorul a lansat primul Avatar, în 2009, a precizat compania pe Twitter. Sumele importante obţinute din vânzarea de bilete în restul lumii - inclusiv 237 de milioane în China - au ajutat la propulsarea Avatar 2 pe locul al patrulea în topul filmelor cu cele mai mari încasări - cu 2,117 miliarde (neajustate la inflaţie). În urma acestei performanţe, Cameron devine regizorul a trei dintre cele patru filme cu cele mai mari încasări: Avatar,Titanic şi Avatar 2, în timp ce Avengers: Endgame al studiourilor Disney şi Marvel ocupă locul doilea în acest clasament.
https://www.hotnews.ro/stiri-film-26052182-film-facut-bollywood-furisat-clasamentul-box-office-weekend-slab-cinematografe.htm

Poșta vrea să-și notifice prin SMS clienții către care va livra trimiteri poștale / Câte milioane de SMS-uri sunt estimate în acest an

Poșta Română vrea să-și notifice prin SMS clienții către care urmează să livreze trimiteri poștale cu privire la data, ora și, după caz suma rambursului și numărul de telefon al curierului și a lansat o licitație pentru achiziția acestor servicii, arată datele din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Achiziţionarea de servicii de avizare prin SMS se va face pentru o perioadă de 12 luni, iar volumul anual de SMS-uri estimat este de 10.000.000 SMS-uri. Valoarea totală estimată a contractului este de 1,3 milioane de lei (fără TVA). După ce va fi atribuit, contractul va intra în vigoare începand cu data de 4 iulie 2023. Caietul de sarcini al procedurii de achiziții nu menționează ce clienți sunt vizați mai exact de aceste servicii de notificare prin SMS a trimiterilor poștale.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-26047427-posta-vrea-notifice-prin-sms-clientii-catre-care-livra-trimiteri-postale-cate-milioane-sms-uri-sunt-estimate-acest.htm

Tara Interactive: 2023 este anul evoluției tehnologice pentru companiile din România

Anul 2023 va fi, în România, cel al evoluției tehnologice. Companiile vor căuta soluții de eficientizare a costurilor, vor apela la (inteligența artificială) AI și se vor înscrie în curentul global de accelerare a migrării în cloud, adoptând, simultan, tehnologii sustenabile. „Odată cu simplificarea accesului la tehnologia avansată pentru companii, pe măsură ce fiecare aspect al vieții are potențialul de a fi translatat în date, pe care le putem analiza, vom începe să vedem o accelerare a inovației, iar aceasta va prolifera în 2023”, spune Vlad Lepădatu, managing partner al dezvoltatorului românesc de software Tara Interactive. Creșterea lentă a economiei globale și dinamica forței de muncă au determinat reducerea costurilor de producție, prin optimizarea proceselor operaționale și prin scăderea resurselor utilizate. Tot mai multe companii adoptă soluții de automatizare a proceselor repetitive consumatoare de timp, prin implementarea roboților sau dezvoltarea unor soluții adaptate propriilor nevoi. Tendința de reducere a costurilor operaționale se regăsește și la nivelul departamentelor IT, prin migrarea infrastructurilor, parțial sau total, către cloud, care permite companiilor inclusiv ajustarea costurilor prin achiziționarea abonamentelor pe perioade de timp limitate, dar și asigurarea unei mai bune securități, atât a datelor interne, cât și ale clienților.
https://www.forbes.ro/tara-interactive-2023-este-anul-evolutiei-tehnologice-pentru-companiile-din-romania-311742

Barometrul vizibilităţii miniştrilor - Miniştrii Bode şi Boloş urcă mai multe poziţii / Ministrul de Externe Bogdan Aurescu se menţine pe poziţia a doua / Ministrul Apărării trece de pe locul 7 pe penultimul loc

Ministrul de Externe Bogdan Aurescu s-a menţinut pe locul 2 în topul vizibilităţii membrilor Guvernului pe luna decembrie, în timp ce ministrul de Interne Lucian Bode a urcat de pe locul 8 în noiembrie, pe locul al treilea, iar ministrul Proiectelor Europene Marcel Boloş a urcat şi el de pe locul 10 pe locul 6. Miniştrii Sănătăţii şi Muncii coboară mai multe poziţii, iar ministrul Apărării Angel Tîlvăr, ajunge pe penultimul loc în top, după locul 7 în noiembrie, relevă Barometrul vizibilităţii miniştrilor, o analiză realizată de News.ro şi de Agenţia de monitorizare Klarmedia, pe baza monitorizării presei scrise şi online. Prim-ministrul Nicolae Ciucă are 14.725 de menţiuni în presa scrisă şi online în decembrie, rămânând pe primul loc, cu vârfuri de vizibilitate în ziua respingerii aderării României la spaţiul Schengen, dar şi cu ocazia vizitei de lucru în Franţa şi a ultimei şedinţe de Guvern din 2022. ”Vom apărea mai puţin la televizor şi vom prefera să facem mai mult la nivelul instituţiilor guvernamentale”, a spus Ciucă în ultima şedinţă a anului trecut. Pe poziţia a doua în top, cu peste 4.000 de menţiuni, se află ministrul de Externe Bogdan Aurescu, care se menţine pe locul al doilea, câştigat în luna noiembrie. Cele mai multe apariţii în presa scrisă şi online au fost înregistrate în momentul în care ambasadorul extraordinar şi plenipotenţiar al României în Austria, Emil Hurezeanu, a fost chemat în ţară, pentru consultări, prezentată ca ”un gest politic care subliniază poziţia României de dezacord ferm cu conduita Austriei şi indică decizia de diminuare a nivelului actual al relaţiilor cu acest stat”, dar şi în contextul contactelor cu oficialii austrieci pe subiectul Schengen, precum şi al vizitei oficiale la Chişinău. Ministrul de Interne Lucian Bode urcă de pe locul 8 în noiembrie, pe locul al treilea, cu aproape 4.000 de apariţii, ca urmare a declaraţiilor pe tema respingerii aderării României la Spaţiul Schengen, dar şi a demersurilor ulterioare deciziei Consiliului JAI pe acest subiect. Lucian Bode a înregistrat vârfuri de vizibilitate şi ca urmare a anunţului USR privind iniţierea unei moţiuni simple împotriva sa.
https://www.news.ro/politic-intern/barometrul-vizibilitatii-ministrilor-ministrii-bode-bolos-urca-multe-pozitii-ministrul-externe-bogdan-aurescu-mentine-pozitia-doua-ministrul-apararii-trece-locul-7-penultimul-loc-1922400030002023010820998092

Serialul „Clanul” revine cu sezonul 2 la Pro TV şi pe Voyo din 19 februarie

Sezonul doi al serialului „Clanul” va fi difuzat de Pro TV şi pe Voyo din 19 februarie, în fiecare duminică. Primul sezon al serialului a fost lider absolut de audienţă. „Suntem foarte entuziasmaţi să împărtăşim noutăţile despre sezonul doi din serialul Clanul. Primul sezon a avut un succes enorm, atât din punctul de vedere al audienţei, cât şi al criticilor aşa că nu vom dezamăgi cu noul sezon. Clanul, sezonul 2, va fi ultima piesă din grila noastră de primăvară, după lansarea Survivor, Românii au talent, Las Fierbinţi şi Şef sub acoperire, aşa că îi invităm pe telespectatori să-l urmărească exclusiv pe Pro TV şi Voyo”, a spus Antonii Mangov, Programming Director Pro TV, înainte de începerea celui de-al doilea sezon.
https://www.news.ro/cultura-media/serialul-clanul-revine-cu-sezonul-2-la-pro-tv-si-pe-voyo-din-19-februarie-1922402627032023011520996606

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică avertizează asupra mesajelor capcană trimise în numele Poştei Române, al unor bănci sau al unor firme de curierat

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică avertizează asupra mesajelor capcană trimise în numele Poştei Române, al unor bănci sau al unor firme de curierat. Atacatorii cibernetici susţin că, pentru livrarea unor colete, este necesară plata unei taxe suplimentare. De asemenea, încearcă să afle date sensibile, ameninţând cu suspecdarea accesului la internet banking. ”Voi ce mesaje-capcană aţi mai întâlnit în ultimul timp? Încă de la jumătatea lunii ianuarie am intrat în perioada reducerilor de iarnă, iar atacatorii adoră să se folosească de acest context pentru a-şi perfecţiona scenariile de atac. Astfel, am primit, sau poate vom primi, în această perioadă, e-mail-uri, sms-uri sau poate chiar mesaje pe social media de la atacatori care impersonau bănci, servicii online, retaileri, servicii de curierat sau chiar autorităţi ale statului, din ce în ce mai bine scrise în limba română, aşa cum se poate observa în imaginile ataşate. Din fericire, aceste texte nu sunt totuşi 100% corecte, dar pot induce în eroare, mai ales dacă acţionăm în grabă”, avertizează DNSC.
https://www.news.ro/social/directoratul-national-de-securitate-cibernetica-avertizeaza-asupra-mesajelor-capcana-trimise-in-numele-postei-romane-al-unor-banci-sau-al-unor-firme-de-curierat-1922402027002023012320997078

"Avatar 2: The Way of Water" a devenit al patrulea cel mai rentabil film din toate timpurile. Filmul are încasări de 2,1 miliarde de dolari la nivel global

"Avatar 2: The Way of Water" a continuat să domine box office-ul nord-american de weekend cu venituri mai mari de 15 milioane de dolari, potrivit estimărilor Exhibitor Relations, devenind al patrulea cel mai rentabil film din toate timpurile. Lungmetrajul lui James Cameron "este numărul 1 de şapte săptămâni (...), o performanţă care nu a fost egalată" de când regizorul a lansat primul "Avatar”" în 2009, a scris Exhibitor Relations pe Twitter. Veniturile consistente din restul lumii - inclusiv 237 de milioane în China - au contribuit la propulsarea "The Way of the Water" pe locul al patrulea în lume cu 2,117 miliarde (neajustat pentru inflaţie) între cele mai rentabile filme din istorie. Asta înseamnă că James Cameron semnează trei dintre cele patru filme cu cele mai mari încasări: "Avatar", "Titanic" şi "The Way of the Water". "Avengers: Endgame" de la studiourile Disney şi Marvel se află pe locul doi pe podium. Continuarea foarte aşteptată a blockbusterului ştiinţifico-fantastic din 2009 are loc la mai mult de un deceniu de la evenimentele din primul film şi în mediu acvatic.
https://www.news.ro/entertainment/avatar-2-the-way-of-water-a-devenit-al-patrulea-cel-mai-rentabil-film-din-toate-timpurile-filmul-are-incasari-de-2-1-miliarde-de-dolari-la-nivel-global-1922405530192023010720998721

Cătălin Măruţă revine la TV

Prezentatorul Cătălin Măruţă revine la TV, după ce a lipsit o perioadă de la emisiune, din cauza unor probleme de sănătate. Realizatorul a făcut o operaţie de ligamente încrucişate. Cătălin Măruţă revine la TV, începând de astăzi, 30 ianuarie. Emisiunea La Măruţă a fost prezentată până acum de Adela Popescu. Emisiunea este difuzată live, de luni până vineri, de la ora 15.00. Cătălin Măruţă, moderatorul emisiunii La Măruţă: Am fost să-mi scot firele, pentru că au trecut două săptămâni de la operaţie. Chiar de ziua mea. Acum vin de la spital..., notează protv.ro.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/catalin-maruta-revine-tv-20999111

Medicool revine la Antena 1 cu un nou sezon. De când?

Emisiunea MediCOOL revine în grila Antena 1 cu un nou sezon. Dr. Mihail Pautov, Carmen Brună şi Urania Cremene revin cu noi rubrici, noi experimente alături de invitaţii emisiunii. Formatul medical va putea fi urmărit pe 11 februarie, în fiecare sâmbătă, de la ora 12.00. Sezonul patru vine şi cu o rubrică cu teste amuzante şi provocatoare pentru invitaţi. Alături de aceştia, gazdele emisiunii vor veni cu tot felul de experiemente precum maparea creierului în timp real sau teste genetice, precum şi liste utile de cumpărături cu alimente benefice sănătăţii, însoţite de un program de mişcare ce poate fi făcut direct în confortul propriei case, dar şi Dieta MediCOOL.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/medicool-sezon-nou-antena-1-20999054

AUDIENŢE Românii au talent. Pro TV, cifre cam cât următoarele zece posturi la un loc. Cum au stat Antena 1 şi Kanal D?

AUDIENŢE Românii au talent. Show-ul de pe Pro TV a acaparat audienţa de vineri seară. Diferenţele faţă de celelalte televiziuni: ca şi la debut, considerabile. Românii au talent a avut, singură, cifre cât următoarele nouă televiziuni luate la un loc. Pe publicul comercial, diferenţa a fost şi mai mare: următoarele 12 staţii au însumat, cât a avut show-ul prezentat de Smiley şi Pavel Bartoş şi jurizat de Andra, Andi Moisescu, Mihai Bobonete şi Dragoş Bucur.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/audiente-romanii-au-talent-27-ianuarie-20997325

AUDIENŢE. Cum a arătat lupta Survivor - America Express în această săptămână? Cifrele, pe zile

AUDIENŢE Survivor - America Express. Trei zile pe săptămână, Survivor (Pro TV) şi America Express (Antena 1) se bat pe acelaşi interval. Cine şi ce a câştigat? Paginademedia.ro vă prezintă, pe zile, lupta dintre cele două producţii în această săptămână - luni (24 ianuarie), marţi (25 ianuarie) şi miercuri (26 ianuarie). În linii mari: publicul naţional s-a dus spre Survivor, comercialul şi urbanul (cu o singură excepţie într-o zi) pe America Express. Audienţe Survivor - America Express, Luni, 24 ianuarie. Săptămâna a început cu o medie naţională de aproape un milion şi jumătate de români la Survivor, cu 400.000 mai mulţi decât la America Express (locul trei). Show-ul de pe Antena 1 a început să recupereze la oraşe, apropiindu-se de 700.000 de telespectatori şi având primul loc, cu Pro TV pe doi, la distanţă mică. America Express s-a impus însă pe publicul comercial 21-54 de ani: 400.000 media, cu peste 100.000 mi mulţi decât la Survivor.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/audiente-survivor-america-express-date-20996684

Serialul polițist "Marion", din 2 februarie la Diva

Nu doar britanicii știu să facă seriale polițiste captivante: din 2 februarie, DIVA ne introduce într-un univers noir, ancorat în cultura franceză, prin intermediul serialului „Marion”. Acesta spune povestea unei femei puternice, pe fundalul unui mediu unic – stațiile feroviare pariziene. DIVA va difuza câte două episoade din producția tv, în fiecare joi, de la ora 21:00, anunță televiziunea printr-un comunicat remis către HD Satelit. Serialul francez este un thriller întunecat, care o are în prim-plan pe Edwige Marion (Louise Monot). Aceasta este o polițistă din Lyon, care devine comisarul-șef al Poliției Transporturilor Feroviare, în cadrul brigăzii de la Gara de Nord din Paris (cea mai aglomerată stație de tren din Europa, a cărei arhitectură a inspirat-o pe cea a Gării de Nord din București).
https://www.hdsatelit.com/2023/01/serialul-politist-marion-din-2.html

Deluxe Music lansează 4 noi televiziuni gratuite prin satelitul SES Astra 1L: Deluxe Rock, Deluxe Rap, Deluxe Dance by Kontor și Deluxe Flashback

Fanii muzicii se vor putea bucura de o nouă selecție de televiziuni gratuite operate de HIGH VIEW, o companie media independentă cu sediul la Munchen. Conform unui nou acord pentru mai mulți ani cu operatorul de sateliți SES, HIGH VIEW va beneficia de capacitate suplimentară de transmisie prin satelit prin intermediul principalei poziții tv orbitale a SES, ASTRA de la 19,2 grade Est, pentru a difuza patru noi televiziuni la liber (FTA, necriptate). Astfel, începând cu 1 februarie 2023, HIGH VIEW își va extinde marca DELUXE MUSIC cu noile televiziuni Deluxe Rock, Deluxe Rap, Deluxe Dance by Kontor și Deluxe Flashback. „Lansarea celor patru noi televiziuni gratuite marchează o piatră de hotar în extinderea ofertei muzicale a HIGH VIEW, pentru a corespunde gusturilor muzicale diverse ale publicului nostru. Prin acoperirea extinsă cu semnal pe care sateliții o pot oferi, SES și sateliții lor ASTRA sunt un partener esențial și de încredere pentru dezvoltarea DELUXE MUSIC și pentru a ne asigura continuitatea furnizării de conținut nou pentru telespectatorilor noștri fideli”, a precizat Ulrike Unseld, responsabil pentru vânzări și portofoliu muzical la HIGH VIEW. „Suntem încântați să extindem parteneriatul cu HIGH VIEW printr-un nou acord pe mai mulți ani, pentru a difuza, prin intermediul sateliților noștri, noua lor suită de televiziuni gratuite. Fără îndoială, DELUXE MUSIC este unul dintre cele mai populare mărci de muzică din Germania, iar prin cele patru noi televiziuni, HIGH VIEW poate valorifica acoperirea cu semnal a 17 milioane de locuințe, furnizată de sateliții noștri ASTRA de la 19,2 grade Est. Astfel, conținutul muzical diversificat va ajunge la cel mai larg public posibil” a precizat Christoph Mühleib, Managing Director al SES Germania.
https://www.hdsatelit.com/2023/01/deluxe-music-lanseaza-4-noi-televiziuni.html

ZILELE FILMULUI GERMAN #ZFG15 revin la București în 2023, între 2 și 5 martie

După o perioadă de pauză datorată evenimentelor prin care am trecut în ultimii ani, ZILELE FILMULUI GERMAN se întorc la București între 2-5 martie și vor aduce publicului cele mai noi producții germane ce vor fi găzduite de Cinema Elvire Popesco. Mai mult, evenimentul se extinde, în premieră, la Timișoara unde spectatorii sunt așteptați la Cinema Victoria între 9-12 martie. Organizat de Goethe-Institut, festivalul adună anul acesta cele mai bune filme germane din perioada recentă și le arată pentru prima dată pe marele ecran publicului cinefil. „Mă bucur să revenim, în sfârșit, după această perioadă în care am simțit lipsa întâlnirilor cu publicul de la Zilele Filmului German. Partea bună este că ediția cu numărul 15 însumează cele mai bune producții de film german din ultimii ani, prin urmare publicul este așteptat cu o selecție din care îi va fi greu să rateze vreun titlu” spune Marina Neacșu, coordonatorul festivalului.
https://jurnalul.ro/cultura/film/zilele-filmului-german-martie-bucuresti-922113.html

Clotilde Armand pierde apelul într-un proces de calomnie în care inițial obținuse daune de 20.000 de lei

Curtea de Apel București a admis săptămâna trecută apelul formulat de Laurențiu Botin, realizator la Realitatea Plus și firma Geopol International SRL, care deține licența postului de televiziune, în procesul având ca obiect „acțiune în răspundere delictuală”, inițiat de primarul Sectorului 1, Clotilde Armand: Solutia pe scurt: Respinge apelul incident ca nefondat. Admite apelul principal. Schimbă în parte sentinţa apelată în sensul că respinge în totalitate cererea ca neîntemeiată. Respinge cererea apelantei-reclamante privind cheltuielile de judecată în apel ca neîntemeiată. Cu recurs în termen de 30 de zile de la comunicare. Cererea se depune la Curtea de Apel Bucureşti. Pronunţată prin punerea la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei azi, 26.01.2023. Instanța de fond – Tribunalul București – dăduse inițial câștig de cauză actualului primar al Sectorului 1. Clotilde Armand ar fi urmat să primească 20.000 lei reprezentând despăgubiri pentru daune morale, precum și suma de 8.772,07 lei, reprezentând cheltuieli de judecată (taxa judiciară de timbru – 100 lei şi onorariu avocat). După cum a relatat aici publicația Aktual24.ro, Clotilde Armand a fost acuzată de Laurențiu Botin într-o emisiune la Realitatea Plus că a „făcut bani frumoși din afacerile cu Statul”. „Este cazul să cunoașteți adevărata față a politicianului de origine franco-română”, a susținut Botin, afirmând că firma condusă de Armand a avut legătură cu „una dintre cele mai mari căpușări a banului public, firma Bechtel”.
https://justnews.ro/infrastructura-de-comunicatii-a-tuturor-unitatilor-de-parchet-din-ministerul-public-va-fi-refacuta-cu-83-milioane-lei/

37% au fost cu probleme – CE identifică practici manipulatoare în mediul online în 148 din cele 399 de magazine virtuale verificate în urma unei acţiuni de tip sweep

Rezultatele unei acţiuni de verificare (sweep), care a vizat 399 de magazine virtuale ale unor comercianţi cu amănuntul (care vând produse variind de la textile la produse electronice), a arătat că 148 de site-uri se bazează pe practici manipulatoare, a anunţat luni Comisia Europeană. Executivul comunitar şi autorităţile naţionale de protecţie a consumatorilor din 23 de state membre, din Norvegia şi Islanda (reţeaua CPC) au publicat rezultatele unei acţiuni de verificare a site-urilor web de vânzare cu amănuntul. Verificarea s-a axat, de asemenea, pe trei tipuri specifice de practici manipulatoare despre care se constată deseori că sunt utilizate pentru a-i determina pe consumatori să facă alegeri care ar putea să nu fie în interesul lor, aşa-numitele „interfeţe înşelătoare”. Printre acestea se numără: numărătoarele inverse false; interfeţele web concepute pentru a-i determina pe consumatori să facă achiziţii, să cumpere abonamente sau să aleagă alte opţiuni; precum şi informaţiile ascunse, scrie Agerpres. Ancheta a arătat că 148 de site-uri conţineau cel puţin una dintre aceste trei interfeţe înşelătoare.
https://www.economica.net/37-au-fost-cu-probleme-ce-identifica-practici-manipulatoare-in-mediul-online-in-148-din-cele-399-de-magazine-virtuale-verificate-in-urma-unei-actiuni-de-tip-sweep_643929.html

Netflix ar putea interzice 100 de milioane de conturi care partajează parole

Compania de streaming va interzice partajarea de conturi între oameni și îi va încuraja să își cumpere propriul abonament, scrie The Independent. Netflix a anunțat de mai mult timp o ofensivă împotriva partajării de parole, iar acum noul sistem va începe să fie implementat pe scară largă. În prezent, pentru România, este permisă cumpărarea a trei tipuri de abonamente: basic – pentru un singur dispozitiv, standard – pentru două dispozitive și premium – patru dispozitive. Până acum, sistemul de conturi individuale a fost testat limitat în America Latină, dar compania a anunțat că îl va implementa pe o scară mult mai mare. Conform companiei, peste 100 de milioane de gospodării partajează conturile lor de Netflix, ceea ce „subminează abilitatea societății de a investi în viitor și de a îmbunătăți serviciile”.
https://www.libertatea.ro/stiri/netflix-ar-putea-interzice-100-de-milioane-de-conturi-care-partajeaza-parole-4428145

Google a dezvoltat un instrument de AI care creează muzică

În timp ce întreaga lume încă încearcă să înțeleagă la ce și cât de este bun ChatGPT, Google a prezenta un propriu logaritm de inteligență artificială care poate compune muzică plecând de la comenzi scrise. Google își numește noua creație MusicLM, iar aceasta poate crea muzică din orice gen pe baza unei descrieri textuale. MusicLM nu este primul AI care poate compune muzică, însă, spre deosebire de Jukebox, creat de Open AI, sau de AudioML, dezvoltat tot de Google, acesta se bazează pe un model care a fost antrenat cu o bază de date mult mai mare – peste 280.000 de ore de muzică.
https://www.profit.ro/profitul-tau/entertainment/google-a-dezvoltat-un-instrument-de-ai-care-creeaza-muzica-20997294

Nokia a depășit așteptările privind profitul operațional trimestrial și prognozează vânzări mai mari în 2023

Nokia a depășit așteptările privind profitul operațional trimestrial și prognozează vânzări mai mari în 2023, producătorul finlandez de echipamente de telecomunicații reușind să câștige cotă de piață, datorită lansării de servicii 5G în țări precum India, transmite Reuters. ”Acum luăm cotă de piață”, a declarat directorul general Pekka Lundmark pentru Reuters, adăugând că creșterea a avut o bază largă și numind India ”punctul culminant al acestei povești”, arată News.ro. Acțiunile Nokia au crescut joi cu 5,8% la Helsinki. Lundmark a declarat că Nokia anticipează încă un an de creștere în 2023, în contrast puternic cu principalul său rival Ericsson. Ericsson a raportat venituri de bază mai mici decât anticipa în trimestrul patru și a declarat că se așteaptă ca o scădere a marjei afacerii sale de rețele să persiste până în prima jumătate a anului 2023, invocând vânzări slabe de echipamente 5G pe piețe precum Statele Unite. ”Bănuiesc că motivul este că avem o viziune mai optimistă asupra dimensiunii pieței indiene”, a spus Lundmark, întrebat despre perspectiva mai bună a Nokia decât a rivalului său. El a adăugat că Nokia a reușit, de asemenea, să-și diversifice baza de clienți de la furnizori de servicii de rețea la clienți industriali care își instalează propriile rețele private 5G la centrale electrice, utilități și mine, printre altele.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/nokia-a-depasit-asteptarile-privind-profitul-operational-trimestrial-si-prognozeaza-vanzari-mai-mari-in-2023-20996140

CÂND ÎNCEPE IUMOR 2023. SEZONUL 14 ARE UN NOU JURIU

iUmor revine în februarie cu cel de-al 14-lea sezon la Antena 1. Noul sezon vine cu o mulţime de surprize, printre care şi o nouă formulă de juriu. Iată când va fi premiera și în ce zi va fi duzată emisiunea. Nelu Cortea şi Cătălin Bordea li se alătură Deliei şi lui Cheloo în căutarea celui mai amuzant concurent. Terapia prin comedie, aşa cum o spune şi sloganul noului sezon, va fi resimţită inclusiv în backstage, unde concurenţii vor avea parte de tratamentul special “comedy magic”, făcut de nimeni altul decât magicianul Robert Tudor. Cei doi concurenți de la America Express, Bordea şi Cortea, vin să “trateze” juriul, prezentatorii, concurentii si publicul iUmor cu o doză masivă de umor, aşa cum o spune şi sloganul – terapie prin comedie.
https://www.tvmania.ro/iumor-2023-sezonul-14-juriu-program-398598

ZIUA ÎNDRĂGOSTIȚILOR LA PRO CINEMA. FILME ROMANTICE DE VĂZUT ÎN FEBRUARIE

În luna februarie, PRO Cinema va difuza o serie de filme numai bune de urmărit alături de persoana iubită. Premiere de Box Office, comedii romantice, dar și pelicule de acțiune - toate acestea se pot vedea în luna îndrăgostiților la PRO Cinema. De Sfântul Valentin, pe 14 februarie, începând cu ora 20:30, telespectatorii vor putea urmări cunoscutul film Laguna albastră, ce spune povestea a doi copii părăsiți pe o insulă tropicală, care ajung să se îndrăgostească odată cu schimbările fizice și emoționale de care au parte. În continuarea serii, fanii celebrei povești de dragoste dintre Anastasia Steele și Christian Grey vor putea urmări Cincizeci de umbre întunecate (Fifty Shades Darker). Filmul urmărește încercările celor doi protagoniști de a-și reclădi relația într-un univers al secretelor, minciunilor și intrigilor.
https://www.tvmania.ro/ziua-indragostitilor-la-pro-cinema-filme-romantice-de-vazut-in-februarie-398715

(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL