×

Revista presei -- Data și ora publicării: 31.01.2023 13:21:01

REVISTA PRESEI / 31 ian 2023 /



SkyShowtime, noul serviciu european de streaming, va fi disponibil din 14 februarie în România
T-Mobile cercetează compromiterea datelor a 37 de milioane de clienți prepaid și postpaid
DIGI a plătit anul trecut în România taxe și impozite de 955 milioane de lei
SkyShowtime anunţă, înaintea lansării serviciului în România pe 14 februarie, producţii care vor fi difuzate pe platformă: "Ambulance", "Top Gun: Maverick", "Mayor of Kingstown", "Nope" şi "Belfast"
Grupul Clever: Prima News, cea mai nouă televiziune din portofoliu, câştigă teren în preferinţele telespectatorilor din mediul urban
Ciucă: Continuăm proiectul nostru de digitalizare, digitalizare guvernamentală, a administraţiei, a serviciilor publice. Burduja: Este vorba de platforma de cloud guvernamental, o investiţie de peste 560 de milioane de euro, fără TVA
"Pantera Neagră: Wakanda pentru totdeauna", "Fleishman are necazuri", "Războiul stelelor: Lotul rău", în februarie la Disney+
Filmul de acţiune "S.O.S.: Aterizare forţată/ Plane", cu Gerard Butler, a debutat pe primul loc în box office-ul românesc de week-end
„Murder Mystery 2”, cu Adam Sandler şi Jennifer Aniston, din 31 martie pe Netflix
FT: Twitter lucrează pentru a introduce plăţi pe platformă
Volumul cheltuielilor IT la nivel global va creşte cu 2,4%, în 2023 – studiu Gartner
Copiii sunt din ce în ce mai pasionați de programare și lumea digitală: 540 de animații dezvoltate în Scratch înscrise în Competiția Națională Orange SuperCoders
PwC: Piaţa globală de M&A a scăzut în 2022 sub nivelul record din 2021, din cauza temerilor legate de recesiune, dar va reveni pe creştere în a doua jumătate din 2023
Covasna: Cinematograful Arta din Sfântu Gheorghe aniversează şase ani de la redeschidere
SkyShowtime, o nouă platformă care concurează cu Netflix, se lansează în februarie în România. Cât va costa
Raiffeisen Bank lansează noul sezon Money Chat Podcast, cu omul de radio Andreea Remeţan
Sezon nou iUmor. Schimbare în juriu. Patru juraţi la show-ul de pe Antena 1
Cafea cu visuri, un proiect online cu Oana Andoni, de la Pro TV. Cine e prima invitată?
Fenomenul concedierilor din IT nu a ocolit România. Expert: La noi a ajuns un val de teamă
HELLO CHEF, SEZONUL 5, ÎNCEPE LA ANTENA 1. CÂND E PREMIERA




SkyShowtime, noul serviciu european de streaming, va fi disponibil din 14 februarie în România

SkyShowtime, cel mai nou serviciu de streaming din Europa, continuă lansarea cu succes în 2023. Următoarele lansări marchează cea mai mare extindere a platformei de streaming de până acum și include opt noi piețe din Europa Centrală și de Est: Albania, Cehia, Ungaria, Kosovo, Macedonia de Nord, Polonia, România și Slovacia. În 14 februarie, SkyShowtime va prezenta oferta premium clienților din Albania, Cehia, Ungaria, Kosovo, Macedonia de Nord, Polonia, România și Slovacia. Prin această lansare multi-teritorală, numărul de piețe în care serviciul de streaming va fi disponibil ajunge la 20. În Albania, Kosovo, Macedonia de Nord și Slovacia, accesul în platforma SkyShowtime va fi disponibil pentru 5,99 euro pe lună. În România, va fi disponibil pentru 3,99 euro pe lună. În Cehia, prețul va fi de 179 CZK pe lună, în Ungaria 1999 HUF pe lună și în Polonia 24,99 PLN pe lună. Clienții din piețele în care serviciul va fi lansat vor avea acces în exclusivitate la premiere TV ale unor filme semnate de Universal Pictures și Paramount Pictures, la seriale cu scenarii originale și exclusive, la conținut pentru copii și familie și la o selecție de titluri legendare de la Nickelodeon, DreamWorks Animation, Paramount+, SHOWTIME®, Sky Studios și Peacock – toate disponibile într-un singur loc. SkyShowtime va prezenta, de asemenea, producții originale locale, documentare și programe speciale de pe piețele sale. Compania a anunțat recent un acord pentru achiziționarea a 21 de seriale originale de la HBO Max în Europa, inclusiv seriale noi care vor avea premiera în 2023 sub numele de SkyShowtime Originals. Cu mii de ore de divertisment de calitate pentru întreaga familie, SkyShowtime este casa noilor blockbustere care vor fi disponibile pe platformă, după lansarea lor în cinematografe și pe micile ecrane. Odată cu lansarea, publicul local va avea acces la: Ambulance, Downton Abbey: A New Era, Jerry and Marge Go Large, Jurassic World Dominion, Ray Donovan: The Movie, Redeeming Love, The Bad Guys, The Hanging Sun, The Northman și Top Gun: Maverick.
https://www.forbes.ro/skyshowtime-noul-serviciu-european-de-streaming-va-fi-disponibil-din-14-februarie-in-romania-311996

T-Mobile cercetează compromiterea datelor a 37 de milioane de clienți prepaid și postpaid

Operatorul de comunicaţii T-Mobile (SUA) investighează compromiterea datelor a 37 de milioane de conturi ale clienţilor prepaid şi postpaid şi a declarat că va înregistra costuri semnificative legate de acest incident. Este al doilea atac cibernetic important în mai puţin de doi ani ămpotriva T-Mobile şi vine la câteva luni după ce operatorul a fost de acord să-şi îmbunătăţească securitatea datelor pentru a soluţiona un litigiu legat de un incident din 2021, care a compromis informaţii despre aproximativ 76,6 milioane de oameni, informează News.ro. T-Mobile a identificat activitatea rău intenţionată pe 5 ianuarie şi a eliminat-o într-o zi, a declarat compania, adăugând că nu au fost expuse date sensibile, cum ar fi informaţiile financiare. Cu toate acestea, T-Mobile a precizat că datele de bază ale clienţilor – cum ar fi numele, adresa de facturare, e-mailul şi numărul de telefon – au fost accesate şi că a început să notifice clienţii afectaţi. Compania T-Mobile are peste 110 milioane de abonaţi.
https://www.forbes.ro/t-mobile-cerceteaza-compromiterea-datelor-a-37-de-milioane-de-clienti-prepaid-si-postpaid-310509

DIGI a plătit anul trecut în România taxe și impozite de 955 milioane de lei

Grupul DIGI a virat, în perioada ianuarie-decembrie 2022, taxe și impozite de peste 955 de milioane de lei către bugetul de stat al României. ”Compania pune în practică o viziune de business bazată pe investiții durabile și tehnologii avansate, cu scopul de a satisface nevoile tot mai variate ale clienților”, potrivit DIGI. În trimestrul al patrulea al anului trecut, valoarea contribuțiilor fiscale ale filialelor din România ale grupului a depășit 231 milioane de lei. DIGI are aproape trei milioane de abonați la serviciile de telecomunicații fixe și mobile.
https://www.forbes.ro/digi-a-platit-anul-trecut-in-romania-taxe-si-impozite-de-955-milioane-de-lei-308571

SkyShowtime anunţă, înaintea lansării serviciului în România pe 14 februarie, producţii care vor fi difuzate pe platformă: "Ambulance", "Top Gun: Maverick", "Mayor of Kingstown", "Nope" şi "Belfast"

Serviciul de streaming SkyShowtime, cel mai nou din Europa, va prezenta în 14 februarie oferta premium clienţilor din Albania, Cehia, Ungaria, Kosovo, Macedonia de Nord, Polonia, România şi Slovacia. Prin această lansare multi-teritorală, numărul de pieţe în care serviciul de streaming va fi disponibil ajunge la 20. Clienţii din pieţele în care serviciul va fi lansat vor avea acces în exclusivitate la premiere TV ale unor filme semnate de Universal Pictures şi Paramount Pictures, la seriale cu scenarii originale şi exclusive, la conţinut pentru copii şi familie şi la o selecţie de titluri legendare de la Nickelodeon, DreamWorks Animation, Paramount+, Showtime, Sky Studios şi Peacock - toate disponibile într-un singur loc. SkyShowtime va prezenta, de asemenea, producţii originale locale, documentare şi programe speciale de pe pieţele sale. Compania a anunţat recent un acord pentru achiziţionarea a 21 de seriale originale de la HBO Max în Europa, inclusiv seriale noi care vor avea premiera în 2023 sub numele de SkyShowtime Originals. SkyShowtime este casa noilor blockbustere care vor fi disponibile pe platformă, după lansarea lor în cinematografe şi pe micile ecrane. Odată cu lansarea, publicul local va avea acces la: "Ambulance", "Downton Abbey: A New Era", "Jerry and Marge Go Large", "Jurassic World Dominion", "Ray Donovan: The Movie", "Redeeming Love", "The Bad Guys", "The Hanging Sun", "The Northman" şi "Top Gun: Maverick".
https://www.news.ro/cultura-media/skyshowtime-anunta-inaintea-lansarii-serviciului-in-romania-pe-14-februarie-productii-care-vor-fi-difuzate-pe-platforma-ambulance-top-gun-maverick-mayor-of-kingstown-nope-si-belfast-1922404231192023011021000093

Grupul Clever: Prima News, cea mai nouă televiziune din portofoliu, câştigă teren în preferinţele telespectatorilor din mediul urban

Prima News, cea mai nouă televiziune din portofoliul Grupului Clever, câştigă teren în preferinţele telespectatorilor din mediul urban, anunţă luni reprezentanţii grupului media, precizând că World Wide Banciu şi La final, prezentată de Ionuţ Cristache, au fost emisiunile cele mai urmărite de pe Prima News. ”Prima News, cea mai nouă televiziune din portofoliul Grupului Clever, reuşeşte, la doar o lună de la lansare, cifre bune de audienţă. Potrivit măsurătorilor oferite de Kantar Media, în ultimele 7 zile, în rândul populaţiei adulte din mediul urban (18+ urban), emisiunile cele mai urmărite de pe Prima News au fost World Wide Banciu, cu o audienţă medie de peste 20.000 de telespectatori, şi La final, emisiunea difuzată duminica de la 19.30 şi prezentată de Ionuţ Cristache, cu o medie de 10.000 de telespectatori”, anunţă Grupul Clever într-un comunicat. Conform aceleiaşi surse,marţi, 24 ianuarie, emisiunea prezentată de Radu Banciu a avut un rating de 0,4 puncte, 29.000 de telespectatori erau în acel moment în faţa micului ecran pe Prima News. Şi emisiunea La final, prezentată de Ionuţ Cristache, a avut în săptămâna monitorizată 0,1 puncte de rating şi o medie de peste 10.000 de telespectatori din mediul urban. Grupul citează date Kantar Media conform cărora, pe intervalul 22:00-23:00, în săptămâna 23-29 ianuarie, Prima News s-a clasat pe locul 5 în rândul televiziunilor de ştiri (medie săptămânală) pe targetul 18 + Urban.
https://www.news.ro/cultura-media/grupul-clever-prima-news-cea-mai-noua-televiziune-din-portofoliu-castiga-teren-in-preferintele-telespectatorilor-din-mediul-urban-1922405630002023011820999470

Ciucă: Continuăm proiectul nostru de digitalizare, digitalizare guvernamentală, a administraţiei, a serviciilor publice. Burduja: Este vorba de platforma de cloud guvernamental, o investiţie de peste 560 de milioane de euro, fără TVA

Premierul Nicolae Ciucă a declarat marţi în şedinţa de Guvern, că Executivul continuă proiectul de digitalizare, digitalizare guvernamentală, a administraţiei, a serviciilor publice, printr-o hotărâre de Guvern şi o Ordonanţă privind dezvoltarea sistemelor de digitalizare în administraţie. Ministrul Digitalizării, Sebastian Burduja a explicat că este vorba de platforma de cloud guvernamental, cea mai importantă investiţie pe care România o desfăşoară în domeniul transformării digitale, o investiţie de peste 560 de milioane de euro, fără TVA. ”Continuăm proiectul nostru de digitalizare, digitalizare guvernamentală, digitalizarea administraţiei, a serviciilor publice. Astăzi, avem o hotărâre de Guvern şi o Ordonanţă prin care nu facem altceva decât să venim în beneficiul cetăţenilor, cu dezvoltarea sistemelor de digitalizare în administraţie”, a spus premierul în deschiderea şedinţei. Ministrul Sebastian Burduja a afirmat că este vorba de platforma de cloud guvernamental, cea mai importantă investiţie pe care România o desfăşoară în domeniul transformării digitale, o investiţie de peste 560 de milioane de euro, fără TVA. ”Practic, România deschide multe drumuri, inclusiv la nivel european, reglementând prin această hotărâre de Guvern o serie de aspecte”, a mai arătat Burduja, enumerând cadrul de management şi stocare a datelor în platforma de cloud guvernamental, tipurile de date, ce date pot să meargă în cloud-ul privat guvernamental, ce date pot să meargă în cloud-urile comerciale, publice, furnizate de companii private.
https://www.news.ro/politic-intern/ciuca-continuam-proiectul-nostru-digitalizare-digitalizare-guvernamentala-administratiei-serviciilor-publice-burduja-vorba-platforma-cloud-guvernamental-investitie-peste-560-milioane-euro-tva-1922401931002023011121000169

"Pantera Neagră: Wakanda pentru totdeauna", "Fleishman are necazuri", "Războiul stelelor: Lotul rău", în februarie la Disney+

Disney+ anunţă în februarie filme şi seriale romantice: comedia pentru adolescenţi "Cu drag, Simon" este difuzată la timp pentru Ziua Îndrăgostiţilor, iar noul serial "Fleishman are necazuri", cu Jesse Eisenberg şi Claire Danes în rolul unui cuplu din Manhattan care trece printr-un divorţ complicat, va fi pe platformă din 22 februarie. Serviciul de streaming Disney+ este casa filmelor şi serialelor de la Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic şi Star, şi găzduieşte în exclusivitate producţiile originale Disney+. Vor fi mai multe episoade noi din "Comoara Naţională: Puterea Istoriei" ("National Treasure: Edge of History"), "Războiul stelelor: Lotul rău" ("Star Wars: The Bad Batch") şi "Misterele din Montana" ("Big Sky"). Un abonament lunar costă 29.99 lei pe lună. Disponibilitatea filmelor şi serialelor poate varia în funcţie de ţară şi se poate modifica. "Pantera Neagră: Wakanda pentru totdeauna", din 1 febraurie. În „Pantera Neagră: Wakanda pentru totdeauna" realizat de Studiourile Marvel, Regina Ramonda (Angela Bassett), Shuri (Letitia Wright), M'Baku (Winston Duke), Okoye (Danai Gurira) şi Dora Milaje (inclusiv Florence Kasumba), luptă pentru a-şi proteja naţiunea de puterile mondiale ostile în urma morţii regelui T'Challa. În timp ce oamenii din Wakanda se străduiesc să îmbrăţişeze următorul lor capitol, eroii trebuie să se unească cu Nakia (Lupita Nyong'o) şi Everett Ross (Martin Freeman) pentru a crea o nouă cale pentru regatul Wakanda. Cu Tenoch Huerta în rolul lui Namor, regele unei naţiuni submarine ascunse, filmul îi prezintă şi pe Dominique Thorne, Michaela Coel, Mabel Cadena şi Alex Livinalli.
https://www.news.ro/cultura-media/pantera-neagra-wakanda-pentru-totdeauna-fleishman-are-necazuri-razboiul-stelelor-lotul-rau-in-februarie-la-disney-1922400031512023011221000182

Filmul de acţiune "S.O.S.: Aterizare forţată/ Plane", cu Gerard Butler, a debutat pe primul loc în box office-ul românesc de week-end

Filmul de acţiune "S.O.S.: Aterizare forţată/ Plane", cu Gerard Butler în rol principal, a debutat pe primul loc în box office-ul românesc de weekend. Filmul a fost văzut în sălile de cinema de 29.225 de spectatori şi a generat venituri de 817.877 lei, potrivit datelor cinemagia.ro. În filmul de acţiune "SOS: Aterizare Forţată", pilotul Brodie Torrance (Gerard Butler) îşi salvează pasagerii de la o lovitură de fulger, făcând o aterizare riscantă pe o insulă sfâşiată de război - doar pentru a descoperi că supravieţuirea aterizării a fost doar începutul. Când majoritatea pasagerilor sunt luaţi ostatici de rebeli periculoşi, singura persoană pe care Torrance se poate baza pentru ajutor este Louis Gaspare (Mike Colter), un criminal transportat de FBI. Blockbusterul "Avatar: Calea apei" a coborât de poziţia a doua în clasament, după şapte săptămâni de la premieră, încasând 732.479 de lei. Filmul are încasări de 2,1 miliarde de dolari la nivel mondial, devenind al patrulea film din istorie cel mai rentabil. Comedia românească "Taximetrişti", cu Alexandru Ion, Rolando Matsangos, Monica Bârlădeanu, Andi Vasluianu în rolurile principale, a coborât pe locul trei, în al doilea weekend de la debut, având încasări de 470.696 lei.
https://www.news.ro/entertainment/filmul-de-actiune-s-o-s-aterizare-fortata-plane-cu-gerard-butler-a-debutat-pe-primul-loc-in-box-office-ul-romanesc-de-weekend-1922400931492023010820999861

„Murder Mystery 2”, cu Adam Sandler şi Jennifer Aniston, din 31 martie pe Netflix

„Murder Mystery 2”, regizat de Jeremy Garelick, cu Adam Sandler şi Jennifer Aniston în rolurile principale, va putea fi văzut pe Netflix din 31 martie. La patru ani după ce au rezolvat primul lor caz de crimă, Nick şi Audrey Spitz (Adam Sandler, Jennifer Aniston) sunt detectivi cu normă întreagă şi încearcă să-şi consacre agenţia de detectivi particulari. Cuplul este invitat la nunta unui maharajah (Adeel Akhtar) care le este prieten, pe insula acestuia. Dar problemele se ţin scai de familia Spitz când mirele este răpit imediat după începerea festivităţilor, transformându-i în suspecţi pe toţi stimabilii invitaţi, membri ai familiei şi chiar pe mireasă. În „Murder Mystery 2”, Nick şi Audrey Spitz se trezesc implicaţi într-un caz cu miză mare, care le oferă în sfârşit tot ce au visat: o şansă ca agenţia lor de detectivi să devină cunoscută şi... o vacanţă mult-aşteptată la Paris.
https://www.news.ro/entertainment/murder-mystery-2-cu-adam-sandler-si-jennifer-aniston-din-31-martie-pe-netflix-video-1922404330002023011620999333

FT: Twitter lucrează pentru a introduce plăţi pe platformă

Twitter lucrează pentru a introduce plăţi pe platforma sa de socializare şi a început să solicite licenţe de la autorităţile reglementare, a relatat luni Financial Times, citând persoane familiare cu problema. Noul şef Elon Musk împinge Twitter să creeze noi fluxuri de venituri, deoarece se confruntă cu o scădere a veniturilor din publicitate, după preluarea companiei, într-un acord de 44 de miliarde de dolari încheiat în octombrie, scrie News.ro. Dezvoltarea caracteristicii de plăţi este condusă de Esther Crawford, director de management de produs la Twitter, potrivit publicaţiei, care a adăugat că aceasta devenise un locotenent cheie al lui Musk, scrie News.ro. Twitter nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii a Reuters. Musk a spus anterior că achiziţia Twitter va face parte dintr-un plan general pentru a crea ”aplicaţia bună la toate”, un serviciu care ar oferi reţele sociale, plăţi peer-to-peer şi cumpărături de comerţ electronic, scrie News.ro.
https://www.economica.net/ft-twitter-lucreaza-pentru-a-introduce-plati-pe-platforma_644176.html

Volumul cheltuielilor IT la nivel global va creşte cu 2,4%, în 2023 – studiu Gartner

Cheltuielile efectuate la nivel mondial pentru produsele şi serviciile IT sunt estimate la 4,5 trilioane dolari în 2023, în creştere cu 2,4% faţă de 2022, chiar dacă inflaţia continuă să erodeze puterea de cumpărare a consumatorilor şi să reducă cheltuielile pentru dispozitive, conform ultimei prognoze Gartner. Actualele estimări ale companiei de consultanţă în IT sunt în scădere faţă de prognoza din trimestrul precedent, care preconiza o creştere de 5,1%, scrie Agerpres. „Consumatorii individuali şi companiile se confruntă cu realităţi economice foarte diferite. În timp ce inflaţia devastează pieţele de consum, contribuind la concedieri la companiile B2C, mediul enterprise continuă să crească bugetele alocate pentru iniţiativele de afaceri digitale, în pofida încetinirii ritmului economiei mondiale. O economie supusă turbulenţelor a schimbat contextul deciziilor de afaceri şi poate determina CIO să ezite mai mult, să întârzie luarea deciziilor sau să îşi reordoneze priorităţile. Am văzut acest lucru în acţiune odată cu remanierile care au loc în rândul unor companii B2B, în special a celor care au suprainvestit în creştere. Cu toate acestea, bugetele IT nu determină aceste schimbări, iar cheltuielile IT rămân rezistente la recesiune”, a precizat John-David Lovelock, distinguished VP analyst la Gartner Lovelock. Potrivit estimărilor, în acest an segmentele de software şi servicii IT vor creşte cu 9,3% şi, respectiv, 5,5%, în timp ce segmentul de dispozitive va scădea cu 5,1%, deoarece atât consumatorii individuali, cât şi companiile prelungesc ciclurile de utilizare a dispozitivelor.
https://www.economica.net/volumul-cheltuielilor-it-la-nivel-global-va-creste-cu-24-in-2023-studiu-gartner_643963.html

Copiii sunt din ce în ce mai pasionați de programare și lumea digitală: 540 de animații dezvoltate în Scratch înscrise în Competiția Națională Orange SuperCoders

Orange România susține incluziunea digitală, prin proiectele educaționale și pentru susținerea comunității, precum și prin programele dezvoltate de Fundația Orange, astfel încât tot mai multe persoane să aibă acces la un internet rapid și la toate beneficiile pe care le oferă mediul online. O astfel de inițiativă este programul de educație digitală SuperCoders, prin care copiii cu vârste între 10-14 ani, pasionați de tehnologie, sunt invitați să-și dezvolte prin joacă abilitățile și competențele digitale. Cea de-a IX-a ediție a programului SuperCoders, dezvoltat de Orange România în parteneriat cu Fundația Orange și Simplon România, a început în luna octombrie 2022 și a înregistrat un număr impresionant de participanți: 2.300 de copii au luat parte la acțiunile desfășurate în primele două etape ale programului, Caravană și Competiția națională. Tinerii au participat la atelierele de Scratch, limbajul de programare vizuală pentru copii, organizate de trainerii Simplon România, precum și la webinarele susținute de creatorii de conținut zzAndrei și Karinul. Noțiunile învățate le-au aplicat pentru a crea animații interactive, pe care le-au înscris în Competiția Națională. Cu ajutorul superputerilor pe care le dețin – creativitatea și imaginația –, copiii au continuat povestea lui Coder, supereroul programului, aflat într-o nouă misiune ce a vizat consumul responsabil de resurse. 540 de animații dezvoltate în Scratch au fost înscrise în Competiția Națională. Primii 50 de copii care au avut cele mai complexe animații au câștigat un loc în Academia SuperCoders, o experiență amplă de învățare, care începe astăzi. Pe parcursul a 12 săptămâni de cursuri online, participanții vor învăța noțiuni avansate de Web Development – HTML și CSS.
https://www.economica.net/copiii-sunt-din-ce-in-ce-mai-pasionati-de-programare-si-lumea-digitala-540-de-animatii-dezvoltate-in-scratch-inscrise-in-competitia-nationala-orange-supercoders_643951.html

PwC: Piaţa globală de M&A a scăzut în 2022 sub nivelul record din 2021, din cauza temerilor legate de recesiune, dar va reveni pe creştere în a doua jumătate din 2023

Piaţa globală de fuziuni şi achiziţii (M&A) a scăzut în 2022 cu 17% în volum şi cu 37% în valoare faţă nivelul record din 2021, din cauza temerilor legate de recesiune, dar va reveni pe creştere în a doua jumătate din 2023, potrivit raportului Global M&A Industry Trends: 2023, realizat de PwC. Anul trecut au avut loc 25.124 de tranzacţii, cu o valoare de 1,03 trilioane dolari, peste nivelurile din 2020 şi dinaintea pandemiei. Estimările optimiste pentru a doua jumătate a anului vin în contextul în care 60% dintre directorii executivi la nivel global spun că nu intenţionează să amâne tranzacţiile planificate pentru 2023, în pofida temerilor legate de recesiune, creşterea dobânzilor, scăderea evaluărilor, tensiunile geopolitice şi întreruperile lanţului de aprovizionare. ”Deşi la nivel global s-a înregistrat o scădere, piaţa de tranzacţii din România a înregistrat un an 2022 foarte bun, atât în volum cât şi în valoare, diferenţa faţă de anul 2021 fiind dată de mai multe tranzacţii de peste 100 milioane euro, precum şi o tranzacţie de peste un miliard euro încheiată în domeniul energiei. Chiar dacă se anunţă un an 2023 cu multe provocări şi incertitudini, achiziţiile strategice şi optimizarea portofoliului de investiţii rămân prioritare, indiferent de factorii macroeconomici şi geopolitici dificili, ajutând directorii executivi să-şi repoziţioneze afacerile, să-şi consolideze creşterea şi să obţină rezultate durabile pe termen lung”, a declarat Cornelia Bumbăcea, Partener Deals, PwC Romania.
https://www.zf.ro/companii/pwc-piata-globala-de-m-a-a-scazut-in-2022-sub-nivelul-record-din-21556755

Covasna: Cinematograful Arta din Sfântu Gheorghe aniversează şase ani de la redeschidere

Cinematograful Arta din Sfântu Gheorghe aniversează, la sfârşitul acestei săptămâni, şase ani de la redeschidere, printr-o serie de proiecţii de filme nominalizate şi premiate la Globul de Aur. În aceşti şase ani, cinematograful a avut peste 206.000 de vizitatori, cei mai mulţi în anul 2019 - 45.906 şi în 2018, când i-au trecut pragul 42.673 de persoane. Cel mai vizionat film a fost "Kincsem", la care s-au vândut 4.607 de bilete, precizează autorităţile locale. "De la redeschiderea sa în 2017, anul trecut a fost al treilea cel mai bun an pentru Cinema Arta din Sfântu Gheorghe, cu 40.411 spectatori, fiind proiectate 222 de filme, de 2.165 de ori. Dintre acestea, cei mai mulţi spectatori, 2.561, au fost la filmul "Acolo unde cântă racii". Al doilea cel mai popular film din 2022 a fost "Bilet pentru paradis", cu 1.582 de spectatori, iar al treilea a fost "Thor: Iubire şi tunete", cu 1.329 de spectatori. Pe locul al patrulea s-a clasat "Avatar 2: Calea apei", cu 1.129 de telespectatori, în timp ce "Top Gun: Maverick" a încheiat topul cinci cu 1.126 de spectatori. Topul filmelor de animaţie este condus de "Minionii 2" cu 2.710 spectatori, urmat de "Poveşti cu Boxi" (2.164), "Encanto" (1.992), "Sonic the Hedgehog 2" (1.255) şi "Roşu aprins" (1.075)", se arată într-un comunicat postat pe site-ul Primăriei Sfântu Gheorghe. Clădirea cinematografului a fost transferată în 2009 din patrimoniul Regiei Autonome de Difuzare a Filmelor (RADEF) în cel al municipiului Sfântu Gheorghe, iar în anul 2012 autorităţile locale au reuşit să evacueze chiriaşul care administra aici o discotecă.
https://www.agerpres.ro/cultura/2023/01/29/covasna-cinematograful-arta-din-sfantu-gheorghe-aniverseaza-sase-ani-de-la-redeschidere--1050490

SkyShowtime, o nouă platformă care concurează cu Netflix, se lansează în februarie în România. Cât va costa

Piaţa media din România va avea încă un serviciu de streaming. După Netflix, HBO Max, Amazon şi Disney+, vom avea şi SkyShowtime, o platformă ce va găzdui titluri ale caselor de producţie Universal şi Paramount, dar şi conţinut de la Nickelodeon, DreamWorks Animation, Paramount+, SHOWTIME, Sky Studios şi Peacock. Platforma se va lansa oficial în ţara noastră pe 14 februarie, alături de ţări precum Albania, Cehia, Ungaria, Kosovo, Macedonia, Polonia şi Slovacia, au anunţat reprezentanţii companiei. Preţul unui abonament va fi de 3,99 de euro. Clienţii din pieţele în care serviciul va fi lansat vor avea acces în exclusivitate la premiere TV ale unor filme semnate de Universal Pictures şi Paramount Pictures, la seriale cu scenarii originale şi exclusive, la conţinut pentru copii şi familie şi la o selecţie de titluri legendare de la Nickelodeon, DreamWorks Animation, Paramount+, SHOWTIME®, Sky Studios şi Peacock - toate disponibile într-un singur loc. SkyShowtime va prezenta, de asemenea, producţii originale locale, documentare şi programe speciale de pe pieţele sale.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/skyshotime-lansare-romania-21000069

Raiffeisen Bank lansează noul sezon Money Chat Podcast, cu omul de radio Andreea Remeţan

Raiffeisen Bank lansează noul sezon Money Chat Podcast. Podcastul de educaţie financiară este disponibil pe toate platformele de streaming audio. Fiecare invitat va dialoga pe teme financiare cu omul de radio, Andreea Remeţan. Podcastul se află la al doilea sezon, începând din 1 februarie şi va fi în fiecare zi de miercuri de la ora 12.00. Podcastul de educaţie financiară va avea 10 episoade. Invitaţii Money Chat Podcast fac parte din echipa de profesionişti ai Raiffeisen Bank şi fiecare dintre ei împărtăşesc sfaturi valoroase pentru sănătatea financiară.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/sezon-nou-money-chat-podcast-20999233

Sezon nou iUmor. Schimbare în juriu. Patru juraţi la show-ul de pe Antena 1
Începe un nou sezon iUmor, la Antena 1, prezentat de Şerban Copoţ şi Dan Badea.
În sezonul cu numărul 14 se alătură o nouă formulă de juriu. E vorba de Nelu Cortea, care a debutat pe scena iUmor în calitate de concurent şi de Cătălin Bordea, de la emisiunea Xtra Night Show, difuzată la Antena Stars. iUmor revine la TV sâmbătă, pe 11 februarie, de la ora 20.00. Show-ul iUmor - Terapie prin comedie este sloganul noului sezon, în care va avea un rol şi magicianul Robert Tudor. Actorul Mihai Bendeac a făcut parte mult timp din juriul emisiunii iUmor, însă în ediţia a şasea a sezonul trecut, Bendeac a plecat de la emisiune. Actorul s-ar fi certat cu echipa de producţie a show-ului. Ulterior, Costel Bojog s-a alăturat emisiunii, în calitate de jurat permanent.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/iumor-sezon-nou-antena-1-20999127

Cafea cu visuri, un proiect online cu Oana Andoni, de la Pro TV. Cine e prima invitată?

Oana Andoni, prezentatoarea ştirilor Pro TV, a lansat proiectul online Cafea cu visuri. Episoadele sunt disponibile pe canalul de YouTube Cafea cu visuri. Oana Andoni a fost invitată la emisiunea lui Cătălin Măruţă, în care a dat mai multe detalii despre noul ei proiect online. Proiectul constă în discuţii cu diferite persoane cunoscute din România, despre călătorii sau călătorii cu copii, visuri împlinite sau neîmplinite. Prima invitată a Oanei Andoni a fost Ramona Păun, prezentatoarea ştirilor din sport. "Ramona Păun are nişte poveşti foarte frumoase şi captivante, zic eu, dar mai are şi un vis excentric", spune Oana Andoni.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/proiect-nou-oana-andoni-protv-20996488

Fenomenul concedierilor din IT nu a ocolit România. Expert: La noi a ajuns un val de teamă

Playtika, Oracle și Electrolux sunt doar câteva dintre companiile IT din România care s-au alăturat fenomenului mondial al disponibilizării angajaților. Zeci de mii de angajați din sectorul IT din întreaga lume au fost afectați de valul de concedieri al marilor companii precum Google, Microsoft și Twitter. La începutul lunii, Amazon a anunțat că va concedia pesta 18.000 de angajați, alăturându-se astfel listei tot mai lungi de companii care disponibilizează angajații în masă. În fiecare săptămână apare un nou anunț despre concedierile angajaților acestor firme. Recent, gigantul SAP a anunțat 2.800 de concedieri, IBM - 3.900, Google - 12.000 și Microsoft - 10.000. Și în sectorul IT din România au loc concedieri, însă la o scară mai redusă. Cele mai afectate sunt posturile create în pandemie, potrivit experților. Printre firmele din industria IT care au concediat deja angajați în România se numără: Vodafone, Playtika și Oracle. O altă companie care activează în România și care a anunțat disponibilizări este Electrolux, din domeniul electrocasnicelor. Experții spun că există și alte companii afectate, însă acestea nu au comunicat acest lucru oficial. În iunie 2022, compania Vodafone a anunțat concedieri în masă, transmițând că va renunța la 300 de locuri de muncă, în contextul unei „reorganizări a companiei”. În decembrie 2022, compania de divertisment digital, Playtika, cu sediul central în Israel, dar care are mulți angajați în România, a disponibilizat 610 de angajați - 15% din angajații firmei. Doru Șupeală, consultant de marketing, management și business, spune că aceste concedieri au avut de a face cu problemele financiare ale companiei, care a ratat o achiziție, iar acest lucru a dus la nevoia de a reduce costul forței de muncă. Angajații au aflat despre pierderea jobului printr-un email: „Veștile pe care vi le împărtășesc astăzi sunt dificile. După o deliberare intensă, am decis să reducem forța de muncă cu aproximativ 15%, luându-ne la revedere de la colegii și prietenii minunați și talentați. Această decizie nu a fost ușoară, dar credem că este necesar să poziționăm cel mai bine Playtika pentru viitor. (…) Vom începe să realizăm acest lucru prin echilibrarea echipelor și redistribuirea talentelor, eliminarea inițiativelor non-core și consolidarea studiourilor pentru o mai mare eficiență și un accent mai puternic pe optimizare.”
https://romania.europalibera.org/a/concedieri-firme-it-romania/32246504.html

HELLO CHEF, SEZONUL 5, ÎNCEPE LA ANTENA 1. CÂND E PREMIERA

Hello Chef revine în luna februarie la Antena 1 cu o invitație plină de savoare, care îi va purta pe telespectatori într-o aventură gastronomică ce va combina cele mai diverse gusturi și rețete. Astfel, din 12 februarie, în fiecare duminică, de la ora 14.00, Chef Roxana Blenche și Carmen Brumă, autoarea unora dintre cele mai de succes programe de slăbit, dau startul sezonului 5 Hello Chef, pornind într-o îndrăzneață călătorie culinară în jurul lumii. Cele mai reprezentative preparate culinare din 16 noi colţuri ale lumii le vor fi prezentate telespectatorilor de Chef Roxana Blenche, Carmen Brumă şi invitaţii lor. Nu va lipsi nici surpriza sezonului – o nouă provocare culinară ce va condimenta fiecare episod cu scopul de a pune la încercare creativitatea Roxanei în bucătărie! Şi în acest sezon, Carmen va fi ghidul care va dezvălui istoria preparatelor, le va oferi telespectatorilor informaţii nutritive şi va servi porţii duble de voie bună prin jocuri savuroase şi amuzante, inspirate din cultura locală.
https://www.tvmania.ro/hello-chef-2023-sezonul-5-antena-1-398879

(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL