×

Programe TV -- Data și ora publicării: 02.02.2023 10:03:13

Prima News a intrat în măsurătoarea oficială de audiență din ianuarie 2023



București (MEDIA EXPRES) / 2 feb 2023 / În sondajul Kantar Media din ianuarie 2023 a intrat televiziunea de știri Prima News, deținută de Clever Group, care mai operează Prima TV, Prima Sport 1, 2, 3, 4, Cinemaraton, Agro TV, Cinema Est și Profit.ro.

Jurnalistul Petre Barbu notează în articolul intitulat „Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel NAȚIONAL – IANUARIE 2023” publicat pe site-ul forbes.ro că Prima News a avut în ianuarie o medie de 1.000 de telespectatori pe minut, situându-se pe locul 82 din 84 de televiziuni măsurate de Kantar Media.

În prima lună a anului, Pro TV și-a consolidat poziția de lider în sondajele de audiențe. Televiziunile Kanal D, Happy Channel și Film Cafe (filme) au obținut creșteri importante de audiență. TVR 1 a revenit la ratingul obișnuit după ce s-a încheiat Campionatul Mondial de fotbal din Qatar, ocupând locul 14 în topul audienței naționale.

În ianuarie 2023, Pro TV a înregistrat cea mai mare creștere a ratingului general de pe piața TV: 71.000 de telespectatori față de luna decembrie 2022. Locomotivele în sondaje au fost programele „Survivor România” și „Românii au talent”.

Astfel, Pro TV s-a distanțat de televiziunile concurente Antena 1 și Kanal D. Ratingul Pro TV a fost de 765.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media, față de 488.000 la Antena 1 și 432.000 la Kanal D.

Antena 1 a pierdut 14.000 de telespectatori față de luna decembrie 2022, în timp ce Kanal D a câștigat 35.000 de persoane.

Dacă România TV și Antena 3 CNN au înregistrat pierderi minore de 2.000, respectiv 3.000 de telespectatori față de decembrie 2022.

În schimb, Realitatea Plus a câștigat 9.000 de persoane, urcând pe locul 6 în top cu un rating general de 75.000 de telespectatori pe minut (toată ziua).

Creșteri importante au obținut Happy Channel (+13.000) și Film Cafe (+13.000). Film Cafe se află pe locul 9 în clasamentul național, peste televiziunea Pro Cinema.

Așa cum era de așteptat, după încheierea CM de fotbal din Qatar, audiența programelor TVR 1 scăzut. Căderea este drastică: 81.000 de telespectatori, cea mai mare de pe piața TV. TVR 1 se află pe locul 14 în topul național cu un rating de 52.000 de persoane.

Televiziuni care au câștigat audiență comparativ cu luna decembrie 2022: Antena Stars (9.000 de telespectatori), Pro Cinema (6.000) și Național TV (7.000).

Televiziuni care au pierdut audiență față de decembrie 2022: Prima TV (-2.000) și TVR 2 (-2.000).

Televiziunea de știri Digi24 și-a conservat ratingul din decembrie 2022: 64.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), ocupând locul 11 în top.

LA NIVEL URBAN, audiențele TV din ianuarie 2023 s-au menținut la nivelul lunii precedente. Excepțiile sunt în cazul televiziunilor Pro TV, Kanal D, Realitatea Plus și Național TV, care au crescut în sondaje, și TVR 1 care, fără fotbalul de la Mondialul din Qatar, a coborât la un rating urban de 28.000 de telespectatori pe minut.

Audiența urbană a televiziunii Pro TV a crescut cu 26.000 de telespectatori față de decembrie 2022, cea mai mare majorare de pe piața TV, ajungând la o medie de 341.000 de telespectatori pe minut, conform Kantar Media. Orășenii au fost prinși de programele-locomotivă „Survivor România” și „Românii au talent”.

Realitatea Plus a câștigat 5.000 de telespectatori față de decembrie, având un rating de 42.000 de orășeni pe minut. Este o audiență egală cu cea deținută de Digi24, care și-a conservat ratingul din luna precedentă. Astfel, pe nișa televiziunilor de știri s-a aprins lupta pentru ocuparea poziției a treia între Digi24 și Realitatea Plus, primele două locuri fiind ocupate în continuare de România TV și Antena 3 CNN.

TVR 1 a avut o medie de 28.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media, în scădere cu 47.000 de persoane față de decembrie 2022, lună în care a difuzat meciurile de la CM de fotbal din Qatar. Televiziunea publică ocupă locul 14 în topul audienței urbane.

Televiziuni care au crescut în audiență comparativ cu decembrie 2022: Kanal D (10.000 de telespectatori), Antena 3 CNN (2.000), Antena Stars (2.000), Happy Channel (2.000), Film Cafe (1.000) și Național TV (4.000).

Televiziuni care au scăzut ușor în sondajele din ianuarie față de luna precedentă: Antena 1 (-1.000 de persoane), România TV (-1.000), Prima TV (-1.000), DigiSport 1 (-1.000) și Pro Cinema (-1.000).
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL