×

Profil -- Data și ora publicării: 25.11.2008 17:20:09

Wayne Dunsford: Jim Jam nu este un serviciu de baby-sitting, dar vrem ca el să facă parte într-o mică măsură și din procesul de dezvoltare socială a copiilor



Fost director în BBC la divizia internațională de programe de televiziune, Wayne Dunsford a studiat politica și relațiile internaționale la Universitatea Lancaster din Marea Britanie, are specializări în marketing și a lucrat înainte de a intra în televiziune în domeniul strângerii de fonduri pentru acțiuni de binefacere. Wayne Dunsford, în prezent General Manager al televiziunii pentru copii Jim Jam, a răspuns câtorva întrebări pentru Media Expres, la Convenția de Comunicații prin cablu desfășurată în 18-19 noiembrie 2008 la București.


Rep: Sunteți pentru prima oară în România?
W.D.: Nu, am mai fost de două ori, lucram pentru BBC, am lansat BBC Prime la București, acum câțiva ani.

Rep: Ce credeți despre evoluția pieței din România în acest an?
W.D.: Cred că pentru un program nou ca JimJam este o piață motivantă deoarece este foarte multă competiție care este bună pentru noi. Cu siguranță nu este o piață „încremenită”. Sunt mai mulți jucători care intră și sperăm că vor fi mai multe oportunități pentru canale ca Jim Jam să se lanseze aici. Evident sunt câțiva jucători dominanți (pe distribuție, n.red.) și este important să lucrăm cu ei dar sunt și foarte mulți jucători mici la fel de importanți pentru noi. Din păcate aceștia sunt mai greu de “atins”, dar din fericire avem un birou aici și sperăm ca asta să ne ușureze munca.

Rep: Care este poziția Jim Jam pe nișa pentru copii?
W.D.: Jim Jam este dedicat preșcolarilor, deci are ca target copii de 1-6 ani, majoritatea emisiunilor provin de la furnizorul Hit Entertainment și acesta este cel mai mare producător independent din Marea Britanie pentru acest tip de programe care deține câteva din cele mai cunoscute brand-uri de gen din lume. Acest mix de programe ușor de recunoscut de către copii și celelalte programe pe care le cumpărăm dau unicitate televiziunii noastre: ele transmit ideea de calitate și încredere pentru copii, dar și pentru părinți. Televiziunea este dublată în limba română.

Rep: Câteva detalii tehnice?
W.D.: Este un canal care emite 24 de ore, 100% localizat, emite pe satelitul Telstar 12, avem foarte puțin de când am aniversat primul an de la înființare, avem 10 milioane de abonați în Europa și doar câteva sute de mii în România. Am venit aici pentru a crește imaginea canalului pe această piață, știind că în acest moment este o piață dificilă pentru lansările noi.

Rep: Care e principalul obstacol, prețul pe care îl cereți sau “aglomerația” de pe piață?
W.D.: Nu este prețul, deoarece suntem foarte realiști să punem prețul corespunzător fie că este România, fie că este oricare altă piață. Cu siguranță aglomerația pieței, competitivitatea ei. Suntem realiști, am lansat un program pentru copii foarte târziu, deoarece sunt multe programe pentru copii care sunt aici de mult timp. Cu toate aceastea credem că succesul Jim Jam în alte piețe arată că este loc, deoarece este suficient de diferit și programul este diferit astfel încât să-l facă relevant. Tot ce avem de făcut acum este să muncim foarte mult pentru a convinge operatorii de cablu din România că ar trebui să ia și Jim Jam.

Rep: Unii susțin că nu e bine să lași copii să se uite deloc la TV, iar dvs. veniți cu un program pentru... preșcolari. Cum comentaţi?
W.D.: Așa cum vă imaginați, nu sunt de acord cu afirmaţia. Programul potrivit și emisiunile pe măsura vârstei pot fi de fapt folositoare dezvoltării copiilor. Programele noastre au fost dezvoltate cu ajutorul psihiatrilor, psihologilor pentru copii. În Italia pe un interval de vârstă alcătuit din părinții între 30 și 44 de ani, principalul target de audiență comercială pentru astfel de televiziuni, Jim Jam este al patrulea cel mai urmărit program pentru copii de pe platforma Sky Italia. Asta arată că părinții privesc Jim Jam cu copii şi cred că dacă ești un părinte bun controlezi expunerea copiilor la televizor. Jim Jam nu este un serviciu de baby-sitting, dar vrem ca el să facă parte într-o mică măsură și din procesul de dezvoltare socială a copiilor, alături de mediul familial, de educația de acasă.

Rep: Un punct de final?
W.D.: Vreau să insist asupra faptului că suntem aici pe termen lung și, odată cu distribuția, operatorii de cablu să ştie că le vom fi alături pentru promovarea televiziunii la nivelul comunităților locale.
(Interviu realizat de Mihai Pavelescu)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL