×

Programe TV -- Data și ora publicării: 16.06.2020 14:37:08

COPII-TELEVIZIUNI-PUBLICITATE / CNA a sesizat difuzarea ilegală de reclamă pentru suplimente alimentare la Nick JR și Nickelodeon



București (MEDIA EXPRES) / 16 iun 2020 / CNA va trimite o sesizare autorităților care au licențiat televiziunile pentru copii Nick JR și Nickelodeon și reprezentanților acestora din România, deoarece au difuzat reclame la suplimente alimentare, încălcând art. 127 alin (1) din Codul audiovizualului, potrivit unei decizii din ședința autorității din audiovizual din 16 iunie.

Nickelodeon și Nick JR sunt două televiziuni pentru copii care aparțin Viacom (alături de MTV și Paramount), sunt licențiate în Cehia, vând publicitate în România prin compania Thematic Channels și se distribuie în cablu și satelit prin reprezentantul Tematic Media Group / Tematic Cable.

Decizia a fost luată după monitorizarea televiziunilor Boomerang, Cartoon Network, Disney, Disney JR, JimJam, Minimax, Nick JR, Nickelodeon și Nicktoons în perioada 13-19 aprilie 2020, ca urmare a unei sesizări înregistrată la CNA în 14 aprilie.

În sesizarea anonimizată în monitorizarea CNA, se arată că la televiziunile pentru copii „se face reclamă la OB-uri”, „reclame cu monștrii care ies din toaletă” și petentul întreabă CNA „de ce nu reglementați cumva acest lucru?”.

De asemenea, reclamantul mai spune că “în perioada asta cu COVID când copii stau numai în casă și se plictisesc și atunci se uită mult și la desene, sunt spălați pe creieri cu reclame... Vă rog să luați niște măsuri în perioada aceasta. Măcar să fie limitată publicitatea pe perioada când copii mici se uită neavând așa mult loc să facă alte activități”.

Potrivit legislației, televiziunile monitorizate nu sunt licențiate în România și CNA nu poate interveni direct, ci doar prin sesizarea autorităților care au licențiat televiziunile.

Consiliul Național al Audiovizualului nu deține înregistrări ale emisiunilor acestor televiziuni și situația difuzării spoturilor a fost analizată pe baza datelor puse la dispoziție de KANTAR MEDIA, se arată în monitorizarea CNA.

CNA a constatat că, în perioada monitorizată, spoturile difuzate de televiziunile pentru copii nu au depășit durata admisă de publicitate, potrivit normelor europene, și că acestea au promovat jucării, produse de curățenie, produse de îngrijre, detergenți, produse pentru bucătărie, electrocasnice, oferte de telefonie mobilă, aplicații de telefonie mobilă, suplimente alimentare, alimente și băuturi nonalcoolice.

Din monitorizare reiese că Boomerang a difuzat fără să încalce legislația din România 33 de spoturi care poartă denumiri diferite în datele KANTAR. Aceste spoturi aparțin următoarelor branduri (conform categoriei denumite astfel, în datele KANTAR): ACE, ACE - SPRAY FARA CLOR, ACE COLORS, AQUADABRA, BOSCH + FINISH, CALGON, FAIRY, FAIRY – CAPSULE, FRUCTXPERT, HEAD & SHOULDERS, LEGO, LENOR, L'OREAL - VOPSEA DE PAR, L'OREAL ELSEVE - HAIR CARE, MILDE, MR. PROPER, NIVEA DEO – WOMEN, NORIEL, ORAL B-PERIUTE, PAMPERS, PANTENE, SEMANA, THERMO KLASS, TOMA PAN, VANISH. Acestea au promovat jucării, produse de curățenie, produse de îngrijre, detergenți, produse pentru bucătărie.

Cartoon Network a difuzat fără să încalce legislația din România 28 de spoturi care poartă denumiri diferite în datele KANTAR. Aceste spoturi aparțin următoarelor branduri (conform categoriei denumite astfel, în datele KANTAR): AQUADABRA, BOSCH + FINISH, DOMESTOS WC, FAIRY, FAIRY – CAPSULE, FRUCTXPERT, HEAD & SHOULDERS, LEGO, LENOR, L'OREAL - VOPSEA DE PAR, L'OREAL ELSEVE - HAIR CARE, MILDE, MR. PROPER, NAPOLACT – IAURT, NAPOLACT – LAPTE, NIVEA DEO – WOMEN, NORIEL, PAMPERS, PANTENE, SEMANA, THERMO KLASS, VANISH. Acestea au promovat jucării, produse de curățenie, produse de îngrijre, detergenți, produse pentru bucătărie, alimente.

Disney a difuzat fără să încalce legislația din România 42 de spoturi care poartă denumiri diferite în datele KANTAR. Aceste spoturi aparțin următoarelor branduri (conform categoriei denumite astfel, în datele KANTAR): ALTEX, AQUADABRA, BONUX – GAMA, FAIRY, FAIRY – CAPSULE, FRUCTXPERT, GARNIER – FACE CARE, GARNIER – VOPSEA, GLISS – VOPSEA DE PAR, HEAD & SHOULDERS, LEGO, LENOR, L'OREAL - VOPSEA DE PAR, L'OREAL ELSEVE - HAIR CARE, MILDE, MR. PROPER, NAPOLACT – IAURT, NAPOLACT – LAPTE, NATURE BOX – HAIR CARE RANGE, NIVEA DEO – WOMEN, NORIEL, ORAL B-PERIUTE, ORANGE, ORKAS&CO., PALETTE, PAMPERS, PANTENE, PERSIL, PERWOLL, PLANT LINE – GAMA MIXTA, SEMANA, SOMAT, SYOSS CLASSIC, THERMO KLASS, VODAFONE. Acestea au promovat jucării, produse de curățenie, produse de îngrijre, detergenți, produse pentru bucătărie, electrocasnice, oferte de telefonie mobilă, alimente.

Disney Junior a difuzat fără să încalce legislația din România 51 de spoturi care poartă denumiri diferite în datele KANTAR. Aceste spoturi aparțin următoarelor branduri (conform categoriei denumite astfel, în datele KANTAR): ACE - SPRAY FARA CLOR, ANA ARE - SUC NATURAL, AQUADABRA, BORMASINA MAGICA, BOSCH + FINISH, BREF, BUILD OR BOOM, CALGON, FAIRY, FAIRY – CAPSULE, FRUCTXPERT, GARNIER - FACE CARE, GLISS, GLISS - VOPSEA DE PAR, GLOVO, HEAD & SHOULDERS, INSULA OMIDUTELOR, LEGO, LENOR, L'OREAL - VOPSEA DE PAR, MR. PROPER, NAPOLACT – IAURT, NAPOLACT – LAPTE, NATURE BOX - HAIR CARE RANGE, NIVEA DEO – WOMEN, NORIEL, ORAL B-PERIUTE, ORKAS&CO, PALETTE, PAMPERS, PANTENE, PERSIL, PERWOLL, PLANT LINE - GAMA MIXTA, PUFIES, SEMANA, SOMAT, SYOSS CLASSIC, THERMO KLASS, VANISH, ZEWA HARTIE IGIENICA. Acestea au promovat jucării, produse de curățenie, produse de îngrijre, detergenți, produse pentru bucătărie, alimente și băuturi nonalcoolice.

JIM JAM a difuzat fără să încalce legislația din România 25 de spoturi care poartă denumiri diferite în datele KANTAR. Aceste spoturi aparțin următoarelor branduri (conform categoriei denumite astfel, în datele KANTAR): BREF, CREME PATISSERIE, DIGI TELEFONIE, DOMESTOS WC, FAIRY – CAPSULE, FRUCTXPERT, GLISS, GLISS – VOPSEA DE PAR, HIMALAYA'S ELITE, JARDIN DU RICE, LEGO, LENOR, LONG CHIPS, NATURE BOX – HAIR CARE RANGE, PALETTE, PERSIL, PERWOLL, SOMAT, SYOSS CLASSIC, THERMO KLASS. Acestea au promovat jucării, produse de curățenie, produse de îngrijre, detergenți, produse pentru bucătărie, oferte de telefonie mobilă, alimente.

Minimax a difuzat fără să încalce legislația din România 60 de spoturi care poartă denumiri diferite în datele KANTAR. Aceste spoturi aparțin următoarelor branduri (conform categoriei denumite astfel, în datele KANTAR): ALTEX, BONUX – GAMA, BREF, CALGON, CREME PATISSERIE, DANONE BIO, DOMESTOS WC, ETI MILK BURGER, ETI PUF, FAIRY, FAIRY – CAPSULE, FRUCTXPERT, GARNIER – FACE CARE, GARNIER – VOPSEA, GLISS, GLISS – VOPSEA DE PAR, HEAD & SHOULDERS, HIMALAYA'S ELITE, HOCHLAND, JARDIN DU RICE, LEGO, LENOR, LONG CHIPS, L'OREAL - VOPSEA DE PAR, L'OREAL ELSEVE - HAIR CARE, MERCI, MILDE, MR. PROPER, NATURE BOX – HAIR CARE RANGE, NIVEA DEO – WOMEN, ORAL B-PERIUTE, PALETTE, PAMPERS, PANTENE, PERSIL, PERWOLL, PLANT LINE – GAMA MIXTA, PUFIES, SEMANA, SOMAT, SYOSS CLASSIC, THERMO KLASS, TOFFIFEE, VANISH, ZEWA HARTIE IGIENICA. Acestea au promovat jucării, produse de curățenie, produse de îngrijre, detergenți, produse pentru bucătărie, alimente.

Nicktoons a difuzat fără să încalce legislația din România 36 de spoturi care poartă denumiri diferite în datele KANTAR. Aceste spoturi aparțin următoarelor branduri (conform categoriei denumite astfel, în datele KANTAR): BREF, FAIRY, FRUCTXPERT, GLISS, GLISS – VOPSEA DE PAR, GLOVO, HIMALAYA'S ELITE, JARDIN DU RICE, LEGO, LONG CHIPS, MERCI, NATURE BOX – HAIR CARE RANGE, NIVEA DEO – WOMEN, NORIEL, ORKAS&CO., PALETTE, PANTENE, PERSIL, PERWOLL, SOMAT, SYOSS CLASSIC, THERMO KLASS, TOFFIFEE. Acestea au promovat jucării, produse de curățenie, produse de îngrijre, detergenți, produse pentru bucătărie, aplicații telefonie mobilă, alimente.

Pe de altă parte, din monitorizarea CNA rezultă că Nick JR a difuzat cu încălcarea legislației care interzice reclama la suplimente alimentare în televiziunile pentru copii 55 de spoturi care poartă denumiri diferite în datele KANTAR. Aceste spoturi aparțin următoarelor branduri (conform categoriei denumite astfel, în datele KANTAR): BOSCH + FINISH, BREF, CALGON, ETI MILK BURGER, FAIRY, FAIRY – CAPSULE, FRUCTXPERT, GARNIER – FACE CARE, GLISS, GLISS – VOPSEA DE PAR, HEAD & SHOULDERS, HIMALAYA'S ELITE, JARDIN DU RICE, LEGO, LENOR, LONG CHIPS, L'OREAL – VOPSEA DE PAR, MERCI, MILDE, MR. PROPER, NAPOLACT – IAURT, NAPOLACT – LAPTE, NATURE BOX – HAIR CARE RANGE, NERVOCALMIN, NIVEA DEO – WOMEN, NORIEL, ORAL B-PERIUTE, PALETTE, PAMPERS, PANTENE, PERSIL, PERWOLL, PLANT LINE - GAMA MIXTA, PUFIES, SOMAT, SYOSS CLASSIC, THERMO KLASS, TOFFIFEE, VANISH, ZEWA HARTIE IGIENICA. Acestea au promovat jucării, produse de curățenie, produse de îngrijre, detergenți, suplimente alimentare, alimente.

De asemenea, Nickelodeon a difuzat cu încălcarea legislației care interzice reclama la suplimente alimentare în televiziunile pentru copii 61 de spoturi care poartă denumiri diferite în datele KANTAR. Aceste spoturi aparțin următoarelor branduri (conform categoriei denumite astfel, în datele KANTAR): ACE, ACE – SPRAY FARA CLOR, ACE COLORS, ALTEX, ANA ARE – SUC NATURAL, AQUADABRA, BREF, DANONE BIO, ETI MILK BURGER, ETI PUF, FAIRY, FAIRY – CAPSULE, FRUCTXPERT, GLISS, GLISS – VOPSEA DE PAR, HEAD & SHOULDERS, HIMALAYA'S ELITE, HOCHLAND, JARDIN DU RICE, LEGO, LENOR, LONG CHIPS, L'OREAL – VOPSEA DE PAR, MERCI, MILDE, MR. PROPER, NAPOLACT – IAURT, NAPOLACT – LAPTE, NATURE BOX – HAIR CARE RANGE, NERVOCALMIN, NIVEA DEO – WOMEN, NORIEL, ORAL B-PERIUTE, ORANGE, PALETTE, PAMPERS, PANTENE, PERSIL, PERWOLL, SEMANA, SOMAT, SYOSS CLASSIC, THERMO KLASS, TOFFIFEE. Acestea au promovat jucării, produse de curățenie, produse de îngrijre, detergenți, produse pentru bucătărie, electrocasnice, oferte de telefonie mobilă, suplimente alimentare, alimente, băuturi nonalcoolice.
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL