×

Programe TV -- Data și ora publicării: 12.05.2021 14:02:22

TELEKOM a pierdut din abonații la TV până la 1,1 milioane dar are succes la vânzarea Smart TV Stick



București (MEDIA EXPRES) / 12 mai 2021 / Telekom are mai puțini abonați TV în cifre absolute față de primul trimestru 2020, ajungând în prezent la 1,1 milioane, dar noul produs Smart TV Stick a crescut cu 47% față de sfârșitul anului 2020, dispozitivul permițând transformarea televizorului obișnuit într-unul inteligent, fără alte intervenții tehnice, potrivit ultimului raport financiar al companiei.

Compania a înregistrat o creștere a EBITDA ajustată după IFRS-16 cu 2%, față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 34,5 milioane de euro în T1 2021. Rezultatul arată o creștere continuă, în ciuda efectelor de lungă durată ale pandemiei COVID-19 asupra economiei românești.

Fluxul de numerar liber ajustat a rămas pozitiv în primul trimestru al anului 2021, pentru al optulea trimestru consecutiv. Creșterea EBITDA are loc în ciuda veniturilor mai mici înregistrate, comparativ cu aceeași perioadă din 2020, de 210 milioane de euro în primul trimestru al anului 2021, reflectând în mare măsură baza de comparație ridicată din primul trimestru al anului trecut, datorită etapizării proiectelor ICT și a efectelor negative generate de pandemie.

Veniturile din activitatea tradițională de voce fixă au scăzut la 12,1 milioane de euro în primul trimestru al anului 2021, rămânând însă la un nivel similar cu trimestrul anterior, continuând să încetinească tendințele de scădere. Veniturile din internet fix se situează la 16,9 milioane de euro, înregistrând o scădere în comparație cu nivelurile pre-pandemice, însă o creștere de 4% față de T4 2020.

În ceea ce privește activitatea de telefonie mobilă, numărul de contracte postpaid de telefonie mobilă a continuat să crească, ajungând la 1,66 milioane, o creștere de 8% față de aceeași perioadă a anului precedent, marcând al patrulea trimestru consecutiv de creștere a numărului de abonați.

În același timp, a continuat să crească și numărul abonaților în cadrul segmentului de servicii convergente fix-mobil (FMC), ajungând la 924.000 de clienți, cu 8% mai mult de la an la an. Realizările înregistrate în ceea ce privește abonamentele de telefonie mobilă fac din Telekom Romania furnizorul cu cea mai rapidă creștere a abonaților de pe piața din România, potrivit unui studiu de piață independent*.

Veniturile din telefonia mobilă au scăzut cu 3% de la un an la altul, până la 93,7 milioane de euro, fiind afectate de o reducere a traficului de interconectare, precum și de restricțiile impuse, ca urmare a pandemiei COVID-19. Baza totală de clienți mobili era de 3,55 milioane la sfârșitul primului trimestru al anului 2021.

Telekom arată că un factor important care a determinat creșterea susținută a EBITDA și a fluxului de numerar al companiei este programul de succes și cuprinzător de transformare a costurilor, care a fost început în a doua jumătate a anului 2018 și care continuă să genereze îmbunătățiri semnificative în baza de costuri a Telekom Romania. Comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, compania și-a redus costurile indirecte cu 9%, ca urmare a îmbunătățirilor structurale din toate categoriile.

„Ca parte a transformării noastre strategice din ultimii ani, am lucrat pentru a crea o bază financiară solidă pentru compania noastră și pentru a fi mai rezistenți în fața presiunilor pieței externe. Rezultatele din primul trimestru arată că acest efort a reprezentat direcția strategică potrivită și dă roade, întrucât am reușit să creștem în continuare EBITDA de la an la an, în ciuda unui piețe dificile, după un an de pandemie și chiar compensând efectele unice sezoniere din trecut”, a declarat Nicolas MAHLER, Director Executiv Financiar Telekom Romania.

„Un ingredient cheie pentru succesul nostru financiar constă în concentrarea riguroasă pe gestionarea fluxurilor de numerar și eforturile concertate de revizuire structurală a bazei de costuri. Prin programul Cash for Growth, am implementat aproape 200 de inițiative începând din 2018 și continuăm să ne optimizăm activitatea, pentru a supracompensa orice efect al pandemiei asupra rezultatelor noastre.”

Nicolas MAHLER a continuat: „În același timp, sunt fericit că putem să ne surprindem clienții. Produsele noastre inovatoare, Smart WiFi și Smart TV Stick, continuă să atragă noi abonați, permițând tot mai multor clienți să beneficieze de serviciile noastre, fără a fi nevoie de instalări sau echipamente scumpe. În același timp, un număr tot mai mare de clienți de servicii de telefonie mobilă decid să se alăture Telekom, pentru a beneficia de serviciile companiei, care înregistrează cel mai mare ritm de creștere a abonaților de mobil din România”.

„Produsele noastre inovatoare, creșterea numărului de abonați în segmente cheie ale afacerii și efortul de digitalizare a serviciilor noastre, împreună cu programul continuu de transformare a costurilor, ne permit să ne consolidăm în continuare situația financiară, chiar și în fața provocărilor externe semnificative, precum continuarea pandemiei COVID-19. Strategia noastră de afaceri rămâne aceeași și vom continua să o implementăm, pentru a ne asigura că atât compania de servicii fixe, cât și cea de servicii mobile continuă performanța financiară solidă, în timp ce vom depune toate eforturile pentru a ne servi clienții la cele mai înalte standarde”, a conchis Nicolas MAHLER.


*„Studiul de măsurare a cotelor de piață ale furnizorilor de servicii mobile pentru persoane fizice”, realizat de Institutul de Marketing Mia, pe un eșantion reprezentativ național, în ianuarie-februarie 2021 (6.000 de respondenți).
*
Brandul Telekom aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile lider global de telecomunicații integrate.
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL