×

Revista presei -- Data și ora publicării: 10.02.2025 08:08:37

REVISTA PRESEI /10 feb 2025 /



EXCLUSIV O nouă companie de stat a majorat indemnizațiile șefilor în plin an al austerității / Șirul de probleme de la Radiocom
Exclusiv. Audiențele televiziunilor de filme și seriale în anul 2024
Exclusiv. Audiențele televiziunilor de știri în anul 2024
Huawei depășește sancțiunile americane și înregistrează venituri record de peste 118 mld. dolari în 2024
După 17 ani, gigantul Deutsche Telekom e aproape de vânzarea completă a fostului grup Telekom România. Consiliul Concurenţei: Am putea aviza tranzacţia de vânzare a Telekom România Mobile în primul semestru
Studiu Fundaţia Vodafone: 70% dintre elevii din România sunt de părere ca IA va juca un rol semnificativ în viaţa lor profesională şi doar 54% consideră că şcoala îi pregăteşte pentru a utiliza această tehnologie
AUDIENŢE. Românii au talent domină seara de vineri: vârfuri de peste 2,5 milioane pe minut.
AUDIENŢE. Ana, mi-ai fost scrisă în ADN, produs de Ruxandra Ion, a câştigat seara de joi în audienţe. Câţi români au urmărit serialul
FRF lansează mini-seria „Generaţia de Suflet”. Pe ce platformă va intra?
Nostalgia TV aduce filme romantice în februarie. Şi doză dublă din telenovela-fenomen Sclava Isaura
Alex Dima deschide noul sezon România, te iubesc!
Warner Bros. Discovery înființează un joint venture pentru administrarea muzicii din filme și seriale. Compania a început să ofere filme complete pe YouTube.
Februarie la BBC Earth: Natură spectaculoasă, aventuri extreme și lecții de supraviețuire
Google Maps - 20 de ani
Săptămâna iubirii la Nostalgia TV
Martin Scorsese se declară impresionat de regizorii români - Care este filmul românesc preferat

...


EXCLUSIV O nouă companie de stat a majorat indemnizațiile șefilor în plin an al austerității / Șirul de probleme de la Radiocom

Indemnizațiile directorului general și ale membrilor consiliului de administrație de la Societatea Națională de Radiocomunicații (Radiocom) au fost majorate în plin an al austerității, arată informațiile obținute în exclusivitate de Economedia. Compania este operatorul național care transmite posturile publice de radio și televiziune. Șirul de nereguli la Radiocom este însă mai lung și merge de la modul de prelungire a mandatelor directorului general și financiar la contractul de prestări servicii cu Televiziunea Publică. Indemnizația directorului general a fost astfel, majorată cu 40%, de la 22.000 lei brut la 31.000 lei brut, conform informațiilor Economedia. Decizia a fost luată în data de 9 ianuarie 2025, adică după ce Guvernul a adoptat ordonanța austerității (OUG „trenuleț”), prin care a înghețat salariile bugetarilor și pensiile tuturor românilor și a promis că va ține sub control toate celelalte cheltuieli. Reprezentanții Radicom nu au confirmat, dar nici nu au negat informația, la solicitarea Economedia, precizând doar că remunerația directorului general nu se supune prevederilor ordonanței „trenuleț”.
https://economedia.ro/exclusiv-o-noua-companie-de-stat-a-majorat-indemnizatiile-sefilor-in-plin-an-al-austeritatii-sirul-de-probleme-de-la-radiocom.html

Exclusiv. Audiențele televiziunilor de filme și seriale în anul 2024

Cele 15 televiziuni de filme și seriale, prezente în monitorizările Kantar Media, au înregistrat o cotă cumulată de piață de 8,2% la nivel național, în anul 2024. Este a treia cotă ca mărime după televiziunile comerciale generaliste și nișa de știri TV. În 2024, liderul nișei de filme și seriale a fost televiziunea Film Cafe, deținută de rețeaua AMC Networks, cu un rating mediu de 61.417 telespectatori pe minut (toată ziua), la nivel național, în scădere cu 454 de persoane față de anul precedent. Film Cafe se află pe locul 10 în topul audienței la nivel național în 2024. Pe locul secund în topul audienței se află Pro Cinema cu o medie de 49.930 de telespectatori pe minut, în scădere cu 1.587 de persoane față de anul 2023. Pro Cinema este o televiziune din grupul Pro TV. Pro Cinema a ocupat locul 14 în clasamentul național, înaintea canalului public TVR 1. Televiziunea AMC, parte a grupului internațional AMC Networks, a avut cea mai mare creștere de audiență de pe această nișă: 10.436 persoane în plus față de 2023. Notă: Forbes România consideră că televiziunile DIVA, Acasă și Acasă Gold activează pe nișa televiziunilor pentru femei și din acest motiv nu figurează în acest top cu televiziuni generaliste de filme și seriale.
https://www.forbes.ro/exclusiv-audientele-televiziunilor-de-filme-si-seriale-in-anul-2024-430427

Exclusiv. Audiențele televiziunilor de știri în anul 2024

Cele 9 televiziuni de știri, prezente în sistemul de monitorizare Kantar Media, au avut o cotă cumulată de piață (vizionare) de 17,4%, mai mare cu un punct procentual față de 2023. Rundele de alegeri electorale au crescut audiențele majorității televiziunilor de știri. Antena 3 CNN și Digi24 au suferit pierderi minore de telespectatori față de 2023. România TV și-a consolidat poziția de lider cu un rating mediu de 234.712 telespectatori pe minut la nivel național, conform măsurătorilor Kantar Media, mai mare cu 17.735 de persoane față de 2023. Antena 3 CNN și-a menținut ratingul din anul precedent (o scădere de doar 1.541 de persoane), având o medie de 158.137 telespectatori pe minut la nivel național. Realitatea Plus a urcat pe locul 3 în topul nișei, cu o medie de 77.003 de persoane pe minut. Această televiziune a avut cea mai mare creștere de audiență de pe nișa știrilor și a doua de pe piața TV (+20.660 persoane), grație promovării candidatului Călin Georgescu. Digi24 a obținut un rating de 58.238 telespectatori pe minut, mai mic cu 2.566 de persoane față de 2023. Televiziunile mici de știri au scos capul în măsurătorile de audiență, câștigând telespectatori: B1 TV (+3.100 persoane față de 2023), TVR Info (+674 persoane), Euronews (+564 persoane), Prima News (+504 persoane) și Aleph News (+30 persoane).
https://www.forbes.ro/exclusiv-audiente-televiziunilor-de-stiri-in-anul-2024-430151

Huawei depășește sancțiunile americane și înregistrează venituri record de peste 118 mld. dolari în 2024

Huawei Technologies Co. a raportat venituri anuale de peste 860 miliarde yuani (aproximativ 118,27 miliarde dolari) în 2024, marcând o creștere de 22% față de anul precedent, transmite Agerpres. Președintele companiei, Liang Hua, a anunțat aceste rezultate în cadrul unui forum economic desfășurat la Guangzhou. După ce în 2023 a înregistrat cea mai puternică creștere din ultimii patru ani, Huawei continuă să își consolideze poziția pe piață, în ciuda sancțiunilor americane. Potrivit lui Liang Hua, operațiunile grupului s-au ridicat la înălțimea așteptărilor, cu o infrastructură ITC stabilă, o revenire a vânzărilor în segmentul consumer business și o expansiune rapidă în zona soluțiilor pentru automobile inteligente. Un factor esențial în succesul companiei a fost lansarea de noi smartphone-uri echipate cu cipuri produse în China, care au permis Huawei să ocolească restricțiile impuse de SUA. Potrivit firmei de cercetare Canalys, în 2023, Huawei a ajuns la o cotă de 16% din piața chineză de smartphone-uri, depășind gigantul american Apple.
https://www.forbes.ro/huawei-depaseste-sanctiunile-americane-si-inregistreaza-venituri-record-de-peste-118-mld-dolari-in-2024-430062

După 17 ani, gigantul Deutsche Telekom e aproape de vânzarea completă a fostului grup Telekom România. Consiliul Concurenţei: Am putea aviza tranzacţia de vânzare a Telekom România Mobile în primul semestru

„Într-o lume ideală am fi vrut să fie patru jucători (pe piaţa de telecom - n. red.). Bun. Nu se poate să rămână patru. După doi ani de încercări ne resemnăm, ajungem la trei jucători“. Gigantul german Deutsche Telekom este la un pas să primească, după 17 ani de la intrarea în acţionariatul fostelor Romtelecom şi Cosmote, avizul pentru vânzarea operaţiunilor sale de telefonie mobilă către rivalii Vodafone şi Digi, tranzacţie care va marca vânzarea completă de către germani a acţiunilor la fostul grup Telekom România, care sperase în urmă cu un deceniu că poate deveni liderul pieţei. „Din punctul de vedere al concentrărilor economice, decizia mare în acest an va fi legată de dispariţia Telekom. Deci (Deutsche) Telekom, care a cumpărat vechiul RomTelecom, vrea să iasă din România, ştiţi că încearcă de doi ani să iasă. La a treia încercare au venit cu cumpărători Vodafone şi Digi. Această operaţiune are şanse mari să fie aprobată“, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, în cadrul unei conferinţe de presă. „Desigur, Telekom de 2 ani ne spune că se grăbeşte, că vrea să încheie operaţiunea foarte repede. După doi ani de grabă acum, desigur, ar vrea să terminăm foarte repede, până în Paşti. Undeva în primul semestru, o să terminăm. Acum nu ştiu dacă o să reuşim până la Paşti, cum şi-ar dori ei, nu putem garanta“.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/dupa-17-ani-gigantul-deutsche-telekom-e-aproape-vanzarea-completa-22683483

Studiu Fundaţia Vodafone: 70% dintre elevii din România sunt de părere ca IA va juca un rol semnificativ în viaţa lor profesională şi doar 54% consideră că şcoala îi pregăteşte pentru a utiliza această tehnologie

Aproximativ 70% dintre elevii din România sunt de părere că inteligenţă artificială (IA) va juca un rol semnificativ în viaţa lor profesională, în timp ce doar puţin peste jumătate (54%) simt că sunt pregătiţi de către şcoală pentru a utiliza această tehnologie, potrivit unui studiu al Fundaţiei Vodafone. Doar 40% dintre aceştia consideră că profesorii lor sunt competenţi în utilizarea IA, în timp ce peste 70% dintre elevi susţin că au învăţat despre această tehnologie de la colegii lor. „În timp ce elevii români recunosc că inteligenţa artificială joacă un rol vital în succesul lor şcolar, lipsa competenţelor digitale şi a pregătirii profesorilor face că această tehnologie să fie neglijată în multe şcoli. Totuşi, utilizarea IA fără o înţelegere critică a modului în care funcţionează şi fără respectarea unor principii etice poate amplifică riscurile”, a spus Angela Galeţa, Director Fundaţia Vodafone România. Fundaţia Vodafone a identificat un nou „decalaj de competenţe” în domeniul inteligenţei artificiale (IA) prin studiul “Inteligenţă artificială (IA) în şcolile europene, potrivit reprezentanţilor fundaţiei. Rezultatele arată că integrarea IA şi a instrumentelor digitale în şcoli se află acum într-un moment critic şi confirmă că, deşi potenţialul imens al inteligenţei artificiale este recunoscut pe scară largă de sectorul educaţional, nu există încă resurse complete sau echitabile în sălile de clasa.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/studiu-fundatia-vodafone-70-dintre-elevii-romania-parere-ia-juca-rol-22683255

AUDIENŢE. Românii au talent domină seara de vineri: vârfuri de peste 2,5 milioane pe minut.

AUDIENŢE. Românii au talent şi-a ţinut publicul în faţa televizoarelor şi la cea de-a doua ediţie din acest sezon. Cifrele showului de pe Pro TV au fost de câteva ori mai mare decât posturile de pe locurile următoare. Cifrele de audienţă ale emisiunii cu Pavel Bartoş şi Smiley au fost apropiate de cele de la debutul de pe 31 ianuarie. Potrivit datelor Pro TV, "în minutul de aur, la ora 20:53, peste 2,5 milioane de telespectatori trăiau cu emoţie spectacolul talentului". Care a fost distanţa de celelalte staţii? Paginademedia.ro prezintă în continuare audienţele de vineri seara (7 februarie), pe intervalul Românii au talent: NAŢIONAL. S-au uitat în fiecare minut aproape 2,1 milioane de români la emisiunea cu Andra, Andi Moisescu, Dragoş Bucur şi Mihai Bobonete. Locul al doilea pentru Antena 1, cu 820.000 de români la serialul Iubire cu parfum de lavandă, produs de Ruxandra Ion. Kanal D, cu serial turcesc, completează podiumul. Cel mai vizionat post de ştiri a fost România TV (pe locul patru la general). De notat egalitatea dintre Realitatea (post de ştiri poziţionat de câteva luni pro Călin Georgescu) şi DigiSport, cu un meci de Liga I, FC Botoşani - Dinamo.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/audiente-romanii-au-talent-7-februarie-21928156

AUDIENŢE. Ana, mi-ai fost scrisă în ADN, produs de Ruxandra Ion, a câştigat seara de joi în audienţe. Câţi români au urmărit serialul

Antena 1 a fost liderul serii de joi pe toate targeturile cu serialul Ana, mi-ai fost scris, produs de Ruxandra Ion. Peste 1,1 milioane de telespectatori au urmărit serialul, cifre peste media obişnuită a postului. A fost o seară în care Pro TV a pus la bătaie o reluare din Las Fierbinţi, urmată de filmul Liga Asasinilor, iar Kanal D a avut serialul turcesc Aziz. Digi Sport 1 este nelipsit din top cinci audienţe, având în vedere că a fost seară de meci. Postul a difuzat, alături de Prima Sport, meciul FC Petrolul Ploieşti - FCSB. NAŢIONAL. Serialul Ana, mi-ai fost scrisă în ADN a fost urmărit pe Antena 1 de 1,1 milioane de telespectatori din întreaga ţară. Cifrele sunt peste media din prime-time, în condiţiile în care postul a avut în ianuarie o medie de 786.000 de telespectatori pe segmentul de mare audienţă (19.00 - 23.00). Pro TV, de pe poziţia secundă, a avut pe acelaşi interval 940.000 de telespectatori. Al treilea pe podium a fost Kanal D cu 851.000 de persoane. În top a fost şi Digi Sport 1, cu aproape jumătate de milion de telespectatori. Postul a avut, ca de obicei, meci: FC Petrolul Ploieşti - FCSB.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/audiente-serial-ana-mi-ai-fost-scrisa-in-adn-21926748

FRF lansează mini-seria „Generaţia de Suflet”. Pe ce platformă va intra?

După lansarea documentarului În inima Naţionalei - Din vestiar până în Germania, Federaţia Română de Fotbal se pregăteşte pentru un nou proiect video. Astfel, FRF va lansa mini-seria Generaţia de Suflet, un documentar în trei episoade. Producţia va fi disponibilă în luna martie pe o platformă de streaming, anunţă FRF, fără a da detalii despre ce platformă este vorba. Potrivit informaţiilor Paginademedia, mini-seria Generaţia de Suflet va fi disponibilă pe Voyo. Generaţia de Suflet aduce în prim-plan imagini cu tricolorii din cantonament, momente de tensiune şi bucurie, dar şi interviuri cu jucătorii, staff-ul tehnic şi jurnaliştii care au fost prezenţi alături de ei la EURO 2024 şi în Liga Naţiunilor.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/frf-lanseaza-generatia-de-suflet-21926622

Nostalgia TV aduce filme romantice în februarie. Şi doză dublă din telenovela-fenomen Sclava Isaura

În februarie, luna iubirii, Nostalgia TV a pregătit poveşti de dragoste, într-o selecţie de filme şi seriale clasice. În săptămâna dedicată iubirii, între 10 şi 16 februarie, pasionaţii de cinematografie şi nostalgici ai marilor poveşti de iubire vor descoperi o colecţie de producţii ce au marcat istoria filmului. De la eleganţa lui Audrey Hepburn şi Cary Grant în Şarada, la pasiunea complicată dintre Gérard Depardieu şi Catherine Deneuve în Ultimul Metrou. Din această săptămână telespectatorii vor primi şi doză dublă din telenovela-fenomen favorită! Din 10 februarie, pasionaţii de seriale se pot bucura de două episoade din Sclava Isaura, difuzate de luni până vineri, de la ora 19:30.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/filme-romantice-in-februarie-la-nostalgia-21926564

Alex Dima deschide noul sezon România, te iubesc!

Pro TV aduce un nou sezon al emisiunii România, te iubesc!. Jurnalistul Alex Dima va deschide noul sezon cu o anchetă despre una dintre cele mai mari probleme ale sistemului medical: transplantul de organe.Duminică, 9 februarie, de la ora 18.00, la Pro TV şi pe platforma Voyo, cei de acasă pot viziona materialul realizat de Alex Dima. Echipa rămâne neschimbată, la fel ca în sezoanele anterioare: Paula Herlo, Alex Dima, Cosmin Savu, Cristian Leonte, Paul Angelescu şi Rareş Năstase.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/romania-te-iubesc-sezon-nou-la-protv-21926303

Warner Bros. Discovery înființează un joint venture pentru administrarea muzicii din filme și seriale. Compania a început să ofere filme complete pe YouTube.

Warner Bros. Discovery (WBD) a anunțat un acord prin care își va transfera drepturile muzicale din filme și seriale într-o nouă societate mixtă, generând astfel aproximativ 1 miliard de dolari (aproximativ 980 de milioane de euro). Noua entitate va fi dezvoltată în parteneriat cu Cutting Edge Group, un finanțator și editor de muzică din Marea Britanie, care va investi în achiziția unei părți din portofoliu și va gestiona activele. De asemenea, managerul german de active DWS va co-investi în această tranzacție. Cutting Edge Group va avea rolul de a asigura plata redevențelor la nivel global și de a exploata comercial muzica prin acorduri de licențiere. Veniturile din portofoliu, care cuprinde peste 400.000 de compoziții și melodii, vor proveni în principal din drepturile de interpretare publică, fiind generate de fiecare difuzare a filmelor și serialelor ce conțin aceste creații muzicale. Această inițiativă reprezintă una dintre cele mai importante tranzacții din industria drepturilor muzicale. În ciuda transferului drepturilor, WBD va păstra controlul creativ și operațional asupra muzicii.
https://www.hdsatelit.com/2025/02/warner-bros-discovery-infiinteaza-un.html

Februarie la BBC Earth: Natură spectaculoasă, aventuri extreme și lecții de supraviețuire

Luna februarie vine cu un program captivant la BBC Earth, unde natura, aventura și rezistența umană sunt în centrul atenției. De la soluții inovatoare pentru protejarea mediului până la povești despre supraviețuirea în sălbăticie și călătorii pe trasee periculoase, grila de programe aduce documentare impresionante care te vor ține cu sufletul la gură, conform unui comunicat remis de BBC Earth către HD Satelit România. Începând cu 9 februarie, BBC Earth prezintă „Natura în viitor” (Future of Nature), un serial care explorează modul în care natura poate contribui la combaterea schimbărilor climatice și la restaurarea echilibrului ecologic. Realizatorii călătoresc în întreaga lume pentru a descoperi inițiative menite să reducă impactul negativ al omului asupra mediului. Printre temele abordate se numără protejarea oceanelor, refacerea pajiștilor și conservarea pădurilor amenințate. Fiecare episod oferă perspective optimiste asupra viitorului, demonstrând că oamenii și natura pot colabora pentru un mediu mai sănătos.
https://www.hdsatelit.com/2025/02/februarie-la-bbc-earth-natura.html

Google Maps - 20 de ani

La două decenii de la lansare, Google Maps rămâne un instrument esențial pentru peste 2 miliarde de utilizatori activi lunar. Pe parcursul anilor, aplicația a evoluat constant, integrând tehnologii avansate și funcționalități menite să îmbunătățească experiența de navigare și descoperire a locurilor din întreaga lume. Odată cu integrarea platformei AI Gemini, Google Maps promite să devină și mai intuitiv, oferind sugestii personalizate bazate pe interogări naturale, anunță Google printr-un comunicat remis către HD Satelit România. Lansat inițial pe 8 februarie 2005 ca o aplicație desktop dedicată orientării, Google Maps a cunoscut o expansiune rapidă. În același an, a fost introdus și Google Earth, oferind imagini din satelit detaliate. În 2007, a fost implementat Street View, serviciul care permite explorarea străzilor prin imagini panoramice la 360 de grade. Tot în acel an, Google Maps a devenit disponibil și pe dispozitive mobile, la început pe platformele Blackberry și Palm.
https://www.hdsatelit.com/2025/02/google-maps-20-de-ani.html

Săptămâna iubirii la Nostalgia TV

În februarie, luna iubirii, Nostalgia TV invită telespectatorii să trăiască cele mai frumoase povești de dragoste, într-o selecție rafinată de filme și seriale clasice. În săptămâna dedicată iubirii, între 10 și 16 februarie, pasionații de cinematografie și nostalgici ai marilor povești de iubire vor descoperi o colecție impresionantă de producții ce au marcat istoria filmului. De la eleganța inconfundabilă a lui Audrey Hepburn și Cary Grant în Șarada, la pasiunea complicată dintre Gérard Depardieu și Catherine Deneuve în Ultimul Metrou, dragostea se dezvăluie în toate formele sale.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/media-advertising-csr/saptamana-iubirii-la-nostalgia-tv-21926389

Martin Scorsese se declară impresionat de regizorii români - Care este filmul românesc preferat

Legendarul Martin Scorsese s-a declarat impresionat de filmele românești și de regizorii români și a spus care este preferatul său. În cadrul uniu interviu la Festivalul TCM Classic Film, Martin Scorsese a împărtășit cu publicul filmele care l-au impresionat recent, iar după ce a menționat câteva producții hollywoodiene, Scorsese a surprins audiența afirmând: „Îmi plac foarte mult filmele românești”. Martin Scorsese: "Îmi plac mult filmele româneşti. Da, Mungiu şi Puiu. Pronunţ greşit numele. "Poliţist, adjectiv". Orice de.. "Sieranevada". Şi e acest tip pe nume Radu Jude. Da.. e ceva... În special... "Aferim!". Un film pe care l-a făcut alb-negru şi încă unul denumit... care e... ştii tu, nu pe gustul tuturor, sunt sigur. "Nu te aştepta prea mult de la sfârşitul lumii". Acela şochează. Şi e nevoie de stil şi conţinut politic şi cinema şi moralitate şi lipsă de moralitate, toate pe ecran. Şi le sparge într-o mie de bucăţi şi dintr-odată vezi lumea diferit. Ştii? Iar asta te entuziasmează. Nu spun că aş putea să fac aşa ceva, spun că îţi dă un suflu nou.
https://www.stiripesurse.ro/martin-scorsese-se-declara-impresionat-de-regizorii-romani---care-este-filmul-romanesc-preferat_3576227.html

(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover



Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL