Page 3 - ANUARUL MEDIA EXPRES 2023
P. 3
3
CUVÎNTUL EDITORULUI
Avantajul Anuarului Media Expres este că pune in perspec
tivă distribuția de televiziune și de conținut, atunci când te uiți
la cine intră și cine iese de pe piață, și la cifre. Eu aș merge
până acolo încât să numesc acest an "al virtualizării distribuției
TV". De ce? Pentru că CNA a început să acorde avize de re
transmisie unor distribuitori virtuali de televiziune lineară, adică
firme care nu dețin fibră și cablu coaxial în rețele proprii. A fost
șocant pentru mine să văd în lista de avize SWEET TV GROUP
RO SRL cu capul de rețea la... Bratislava? În Slovacia!?!
În capitolul, destinat avizelor de distribuție TV prin cablu,
satelit și internet, avem acum doar 87 de companii față de 103
în 2022, și cu 60% mai puține față de anul 2017 când erau peste
220. Cifra de afaceri pe piață în 2022 a fost de 3,7 miliarde în
2021, revenind la valoarea din anul 2019.
În topul profiturilor RCS & RDS a depășit Orange, Vodafone rostogolește în continuare
datoriile preluate de la UPC, ORANGE ROMANIA COMMUNICATIONS SA, fosta Telekom
Romania Communications SA, a reușit să reducă la jumătate pierderile de aproape 73.4 cu
care a fost cumpărată. Plutonul independenților este condus de MEDIA SAT SRL, INES
GROUP SRL, GMB COMPUTERS SRL și TV SAT 2002 SRL. Excelent!
Modificarea Legii audiovizualului despre care credeam că va declanșa o explozie a
notificărilor serviciilor de conținut online, încă nu a adus cozi la biroul de licențe al CNA.
Deocamdată au crescut doar numărul plângerilor împotriva unora și altora care nu respectă
protecția minorilor și demnitatea persoanei, pe YouTube mai ales.
Cifra de afaceri a companiilor de televiziune a ajuns la 558 milioane de euro anul trecut,
după sincopa postpandemică din 2021, de 486,4 de milioane de euro. Per total companiile
de televiziune au obținut profituri de 87 milioane de euro în 2022, cu campioana minusului
Aleph Media SRL, 7,9 milioane. Doar 126 de companii din 189 care dețin licențe de televizi
une sunt pe plus, cum se spune. Top 10 profituri în 2022 arată după cum urmează:
PRO TV SRL €45.519.960
ANTENA TV GROUP SA €27.803.826
DOGAN MEDIA INTERNATIONAL SA €12.590.530
CAMPUS MEDIA TV SRL €4.035.077
SOCIETATEA ROMÂNĂ DE TELEVIZIUNE €990.779
CLEVER MEDIA NETWORK SRL €737.638
TRALALA STUDIO SRL €676.087
ASOCIAȚIA CENTRUL MEDIA ADVENTIST €613.868
CLEVER BUSINESS TRANSILVANIA SRL €550.089
ANTENA 3 SA €456.621
Nu vă mai spun prea multe aici ca să răsfoiți întreg Anuarul. Doar atât vă mai spun, că
virtualizarea de la distribuția de programe are și un corespondent în vânzarea de publici
tate. Am scris un articol separat dedicat expansiunii digitale a regiei Thematic Channels
care vindea doar pentru AMC, Bollywood, Diva, Disney, National Geographic, Minimax, TV
Paprika, History, etc. Vedeți voi, la pagina 41 și următoarele: multe cifre din advertising.
Drept pentru care vă doresc o lectură (digitală) plăcută!
Mihai Pavelescu, Editor MEDIA EXPRES
PS păstrați cardul cadou de la Convenția ACeR din 23 noiembrie 2023 în portofel pentru
ca, oricând și oriunde, să scanați codul QR cu telefonul mobil. Cu cardul "Media Expres
Yearbook Digital Edition" nu scoți bani de la bancomat, dar numeri câți bani scot ceilalți!
Anuarul 20232024