Page 12 - Media Expres nr. 12 (274) / decembrie 2022
P. 12

AUTORITĂȚI  CABLU  TV  DTH  RADIO  SATELIT  LEGISLAȚIE




           Google: Știrile sunt principalul conținut

           în limba română pentru diaspora – 81%




            Milioane  de  români  din  diaspora  folosesc  Google,  știrile  fiind   dedicate  de  mesagerie.  57%  dintre
            principalul  conținut  în  limba  română  pe  care  aceștia  îl  caută,   respondenții studiului comunică zilnic cu
                                                                                 cei de acasă pe apeluri voce și text prin
            potrivit  unui  studiu  publicat  de  compania  americană  de  ziua   astfel  de  aplicații,  iar  51%  au  apeluri
            României, la 1 decembrie.                                            video  zilnice  cu  cei  din  țară.  Apelurile
                                                                                 telefonice clasice pe număr sunt folosite
              Potrivit  comunicatului  care  prezintă  de  fizică  Cristian  Presură,  (peste   zilnic de 3 din 10 respondenți ­ 11% nu
            studiul,  indiferent  de  țara  unde  se  află,  160.000 de abonați) este urmărit într­un   folosesc deloc apelurile celulare pentru a
            românii  din  diaspora  sunt  în  continuare  procent  de  25%  de  românii  din   suna  în  țară,  iar  numai  2  din  10  trimit
            în contact cu cei dragi și cu România, fie  străinătate, un sfert dintre vizualizările pe   zilnic  mesaje  SMS.  Google  Maps  este
            căutând  pe  Google  în  limba  română,  rețetele  Jamilei  vin  de  la  românii  de   principala aplicație de orientare pe care
            citind știri din țară sau urmărind video­uri  peste  graniță,  iar  muzica  lui  Smiley,  de   românii din diaspora spun că o folosesc,
            cu  conținut  în  limba  maternă  pe  pe  canalul  lui  de  YouTube  (aproape  1   conform  studiului,  cu  80%  dintre
            YouTube.                          milion  de    abonați),  este  ascultată  în   răspunsurile celor participanți. În jur de o
              Cu   ocazia   Zilei   Naționale   a  proporție  de  mai  mult  de  30%  din   treime spun că utilizează Waze, în timp
            României,   Google   a   prezentat  străinătate.                     ce  1  din  10  respondenți  nu  folosesc
            concluziile  unui  studiu  despre  modul  în   Și  căutările  lor  pe  internet,  pe   aplicații de navigație.
            care  românii  din  diaspora  folosesc  motorul   de   căutare   Google,   se   „[...]  Fie  că  urmăresc  pe  YouTube
            tehnologia pentru a rămâne conectați cu  desfășoară  în  special  în  limba  română.   video­uri românești cu rețete, podcasturi
            țara.  Și,  ca  în  fiecare  an  cu  această  Studiul  arată  că  70%  dintre  respondenți   sau  emisiunile  TV  preferate,  caută  pe
            ocazie,  pagina  de  start  www.google.ro  caută  pe  Google  mai  ales  în  limba   Google  în  limba  română    sau  citesc
            și­a  schimbat  logo­ul  pentru  a  celebra  maternă.  Știrile  sunt  principalul  conținut   presa  din  ţară,  milioane  de  români  din
            ziua  de  1  decembrie  cu  un  doodle                               străinătate  sunt  în  orice  moment  în
            tricolor.
              Studiul Google arată că pentru 9 din
            10 români din diaspora este important să
            rămână  conectați  cu  România  prin
            conținut media din țară/în limba română.
            Peste  70%  dintre  ei  urmăresc  conținut
            românesc  frecvent  (de  cel  puțin  2­3  ori
            pe săptămână).
              Ce  surse  de  conținut  românesc
            folosesc  românii  din  diaspora?  Ascultă
            muzică  românească  (57%),  stau  pe
            rețele  de  socializare  (56%),  urmăresc
            televiziuni  din  România  ­  pe  cablu  sau
            pe  platforme  online  (53%),  citesc
            publicațiile  online  din  România  (51%)
            sau  ascultă  radiouri  românești  (26%).
            YouTube  este  una  dintre  platformele  de
            conținut  video  cele  mai  utilizate  de
            românii  din  diaspora  pentru  a  urmări
            conținut  în  limba  română. Aproape  90%
            dintre  respondenții  studiului  spun  că  se
            uită  cel  puțin  o  dată  pe  săptămână  la
            video­uri în limba română pe YouTube.
              Conținutul românesc este preferat de
            cei  mai  mulți  dintre  ei:  74%  dintre
            românii  din  diaspora  care  folosesc
            YouTube  spun  că  urmăresc  prepon ­
            derent video­uri în limba română.
              Muzica  românească  este  pe  primul  consumat  în  limba  română  de  către
            loc  când  vine  vorba  despre  conținutul  diaspora ­ 81%, urmat de divertisment ­   contact  cu  România,  cu  ajutorul  teh no ­
                                                                                                               f
            vizionat  pe  YouTube  (63%),  urmată  de  51%, chestiuni practice (tutoriale, rețete,   logiei.    Ne  dorim  ca  toți  românii,  indi e ­
            știri (46%) și divertisment (45%), filme și  etc)  ­  46%,  sport  ­  32%,  cultură  ­  28%,   rent  unde  se  află  pe  glob,  să  sărbă ­
            seriale  românești  (38%),  emisiuni  TV  dezvoltare  personală  ­  26%  și  conținut   torească  ziua  națională  și  sperăm  că
            (37%) și rețete culinare (32%). Interesul  pentru copii ­ 21%.       tehnologia îi va ajuta să fie mai aproape
            diasporei   românești   se   vede   în   Potrivit  datelor  Google,  cele  mai   de  cei  dragi  și  de  România”,  a  declarat
            vizualizările  canalelor  de  YouTube  în  căutate  subiecte  în  limba  română  ale   Elisabeta  Moraru,  Country  Director
            limba română.                     diasporei  sunt  legate  de  instrumente  de   Google România.
              De  exemplu,  una  din  trei  vizualizări  traducere  ­  în  special  pentru  limba  ger ­  Studiul  a  fost  realizat  de  către
            de pe canalul de YouTube TraLaLa (5,5  mană  (și  mai  puțin  pentru  franceză,   agenția de cercetare de piață IZI data pe
            milioane  de  abonați),  cu  animație  și  engleză  și  spaniolă),  televiziuni  din  Ro ­  un  eșantion  de  392  chestionare  online
            cântece  pentru  copii,  vin  de  la  românii  mânia  pe  care  să  le  urmărească  online   autoadministrate,  pe  o  populație  de
            din străinătate. În cazul canalului Atenție,  (precum Pro TV sau TVR), filme online și   români,  femei  și  bărbați  peste  18  ani,
            cad  mere!  (1,12  milioane  de  abonați),  radio­uri din România (precum Radio Zu   rezidenți  în  Germania,  Spania,  Italia  și
                                                                   l
            care prezintă realități interesante despre  sau Radio România Actua ități).   Marea  Britanie,  utilizatori  de  internet.
            viață  și  lumea,  aproape  30%  din   Conexiunea  diasporei  cu  cei  dragi   Perioada de colectare a datelor: 11 ­ 16
            vizualizări  sunt  din  diaspora.  Profesorul  din țară se face în special prin aplicațiile   noiembrie 2022.


           12                                                                               DECEMBRIE 2022
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17