Page 16 - Media Expres nr. 2 (276) / februarie 2023
P. 16
AUTORITĂȚI CABLU TV DTH RADIO SATELIT LEGISLAȚIE
Topul numărului de reclame difuzate în
2022 este condus de Nat Geo Wild
În 2022, televiziunile care au difuzat cele mai multe reclame comerciale au fost televiziunile cu ratinguri mici, pentru că acestea
trebuie să difuzeze de mai multe ori spoturile pentru a livra volumul stabilit de GRPuri ca să atingă bugetele angajate cu clienții
publicitari, potrivit unui articol publicat de analistul media Petre Barbu, în forbes.ro.
Primele cinci locuri ale această categorie intră și reclamele O scădere a vizibilității a Sugestivă este și ierarhia
topului din anul 2022 sunt ocupate pentru casele de pariuri sportive și suferit și categoria „cosmetice & subcategoriilor cu cele mai mari
de televiziunile: National Geo gra jocuri de noroc). parfumerie”. Numărul de spoturi sa volume de spoturi difuzate. Avem
phic Wild (o durată totală de 73 de Spoturile difuzate pentru micșorat cu 11% față de 2021. În următoarea ierarhie: medicamente
zile), Warner TV (cu o durată de 72 categoria „Farma
de zile), Național TV (71 de zile) și ceutice & servicii
Comedy Central (71 de zile). de sănătate” repre
Potrivit analizei, piața TV zintă 28% din volu
din România a difuzat peste 16 mul total de recla
milioane de reclame în anul 2022, me difuzate în
cele 83 de stații măsurate au cursul anului 2022.
difuzat mai exact 16.297.973 de Altfel spus, una din
reclame comerciale, conform patru reclame TV a
monitorizărilor Kantar Media, cu 3% fost fie pentru un
mai multe decât în 2021. medicament OTC
Durata totală a celor 16,2 (eliberare fără rețe
milioane de reclame difuzate în tă), fie pentru o
2022, la o medie de 20 de secunde clinică medicală
pe spot, se ridică la 10 ani. Un sau un serviciu de
deceniu de reclame întrun singur sănătate. Difuzările
an! de reclame pentru
Reclamele care iau această categorie
bombardat pe români au provenit, au crescut cu
în principal, din patru mari categorii/ 16,2% față de anul
domenii: Farmaceutice & servicii de 2021.
sănătate – 4,55 milioane de În cazul
difuzări; Produse alimentare categoriei „Produ
(mâncare) – 1,92 milioane de se alimentare”, numărul de inserții schimb, expunerea categoriei (eliberate fără prescripție,
difuzări; Magazine (retail) – 1,81 difuze în 2022 este mai mic cu 13% „Retail” a crescut cu 31,4%. Marile suplimente alimentare, dispozitive
milioane de difuzări; (sunt incluse și față de anul anterior. Scăderea lanțuri de supermarketuri și medicale), retail general, dulciuri și
magazinele de electrocasnice și reflectă contracția vânzărilor de hipermarketuri au urmărit săși pariuri, loterii, jocuri de noroc.
IT&C, platformele de retail); alimente pe fondul creșterii inflației fidelizeze clienții și săi convingă că De departe, reclamele
Divertisment & media/timp liber – și a scăderii puterii de cumpărare a inflația a fost învinsă. pentru medicamente, suplimente
1,22 milioane de difuzări (în românilor. alimentare și dispozitive medicale
au reprezentat grosul publicității,
având o cotă de piață de 25% din
totalul reclamelor difuzate de piața
TV. Volumul a fost mai mare cu
15% față de anul 2021.
Aflată pe locul patru,
subcategoria „Pariuri, loterii și jocuri
de noroc” reprezintă doar 3,6% din
volumul total de spoturi TV din
2022. Mai mult, numărul de reclame
difuzate pentru această categorie a
fost mai mic cu 4% față de 2021,
culmea!, întrun an cu aceleași
competiții sportive și în plus
Campionatul Mondial de fotbal din
Qatar. Scăderea se explică prin
Dr. Death © AXN
absența unor case de pariuri din
calupurile de publicitate.
În topul subcategoriilor cu
cele mai multe reclame TV difuzate
în 2022 se mai află „Băuturile
alcoolice” (513.874 inserții), în
scădere cu 18% față de 2021 și
„Detergenții pentru rufe” (414.303
Sursa tabele: Kantar Media, prelucrare forbes.ro inserții).
16 FEBRUARIE 2023