Page 8 - Media Expres nr. 4 (278) / aprilie 2023
P. 8
AUTORITĂȚI CABLU TV DTH RADIO SATELIT LEGISLAȚIE
Google a publicat Google Ads Safety
Report 2022
Google a anunțat că a blocat peste 5 miliarde de reclame compania are un istoric lung în care a blocat
targetarea și personalizarea anunțurilor pentru
înșelătoare în 2022, potrivit raportului anual privind siguranța în copiii mici, filtrând totodată anunțurile destinate
publicitatea online Google Ads Safety Report 2022 și Centrului persoanelor mature, precum conținutul sexual
de transparență a anunțurilor, un nou instrument prin care explicit și cele pentru jocuri de noroc, alcool și
medicamente. Ulterior Google a extins protecția
utilizatorii pot verifica advertiserii. și la adolescenți, iar în 2022 a finalizat
implementarea protecțiilor la nivel global pentru
Raportul anual privind siguranța în le oferi utilizatorilor informații fiabile despre toți utilizatorii sub 18 ani, prin care blochează
publicitatea online care arată ce măsuri a luat anunțurile electorale de pe platformele sale și intenția de a targeta reclamele în funcție de
compania pentru a preveni publicitatea posibilitatea de a vedea cine a plătit pentru ele. vârstă, sex sau interese și împiedică difuzarea
înșelătoare asigură un ecosistem sigur pentru Aceste date sunt disponibile și în Raportul de unor categorii de reclame sensibile. În plus,
oameni, afaceri și instituții media, potrivit Google. transparență privind publicitatea politică pe Google nu permite reclamele care promovează
Anul trecut, Google a adăugat sau actualizat Google. În urma acestor politici, compania a lucruri precum aplicații de întâlniri, concursuri și
aproape 30 de politici pentru advertiseri și blocat peste 2,6 milioane de anunțuri electorale tombole și produse de slăbit pentru persoanele
publicații. A fost extinsă protecția pentru ale advertiserilor care nu au finalizat procesul de sub 18 ani.
adolescenți și consolidate politicile pentru verificare necesar.
anunțurile electorale. Mai mult, în 2022 Google a Mai mult control al reclamelor pentru
lansat și Centrul meu de anunțuri, prin care Poziție față de războiul din Ucraina utilizatori
utilizatorii pot săși personalizeze experiența Google a acționat rapid după ce a început Centrul de transparență a anunțurilor este
publicitară și să afle mai multe informații despre războiul din Ucraina, interzicând reclamele care un nou instrument de transparență al Google, o
advertiseri și reclamele pe care le văd online.
În completarea acestui instrument,
compania a anunțat la 29 martie 2023 lansarea
Centrului de transparență a anunțurilor, o arhivă
în care utilizatorii pot căuta informații despre toți
advertiserii verificați de Google.
În 2022, Google a eliminat peste 5,2
miliarde de reclame, în creștere cu 2 miliarde
față de 2021, a restricționat alte peste 4,3
miliarde și suspendat 6,7 milioane de conturi ale
advertiserilor. De asemenea, a blocat sau
restricționat rularea reclamelor pentru mai mult
de 1,5 miliarde de pagini și a luat măsuri mai
ample în cazul a 143.000 de siteuri care nu
respectau politicile companiei privind publicitatea
online.
Raportul poate fi citit la acest link https://
services.google.com/fh/files/misc/
2022_google_ads_safety_report.pdf.
Blocarea conținutului nociv și
combaterea dezinformării
În ultimii ani, Google a luat măsuri extinse exploatează, neagă sau tolerează războiul. arhivă în care pot fi căutați toți advertiserii
pentru a combate dezinformarea și afirmațiile Aceasta se adaugă politicilor generale ale verificați de pe toate platformele companiei,
neverificate în ecosistemul său de publicitate. Google care interzic monetizarea conținutului ce inclusiv Căutare, Afișare și Videoclipuri. Acesta
Acestea includ politicile Google împotriva incită la violență sau neagă apariția unor vine în completarea Centrului meu de anunțuri
afirmațiilor dăunătoare asupra sănătății, evenimente tragice. lansat de companie în octombrie 2022, prin care
afirmațiile false ce subminează încrederea în De asemenea, Google șia întrerupt utilizatorii pot să controleze tipurile de reclame
procesul electoral și afirmațiile neverificate ce majoritatea activităților comerciale din Rusia pe care le văd pe Google în Căutare, YouTube și
neagă consensul științific acceptat privind pentru produsele sale, inclusiv afișarea Discover, să vadă mai multe informații despre
pericolul schimbărilor climatice. reclamelor în această țară, a reclamelor de la acestea și săși personalizeze experiența
În 2022, Google a blocat difuzarea advertiserii din Rusia și a monetizării reclamelor publicitară. În primele trei luni de la lansare,
reclamelor în peste 300.000 de pagini ale din massmedia rusești finanțate de stat pe Centrul meu de anunțuri a înregistrat peste 70
publisherilor și rularea a peste 24 de milioane de platformele sale. Astfel, în conformitate cu de milioane de vizite la nivel global, iar utilizatorii
reclame care au încălcat aceste politici. În plus, politica sa privind evenimentele sensibile, șiau ajustat preferințele publicitare pentru mai
a blocat și eliminat peste 51,2 milioane de Google a blocat în 2022 peste 17 milioane de mult de 20% dintre aceste vizite.
reclame pentru conținut neadecvat, inclusiv anunțuri legate de războiul din Ucraina și a În 2022, Google șia extins la nivel global
discurs instigator la ură, violență și afirmații eliminat anunțurile din peste 275 de siteuri programul pagini pentru advertiseri, prin care
dăunătoare pentru sănătate și 20,6 milioane de media finanțate de stat prin platformele sale. utilizatorii pot vedea informații de bază despre un
reclame pentru produse sau servicii periculoase, advertiser verificat, cum ar fi locul în care se află,
cum ar fi arme și explozivi. Siguranța copiilor ce tip de afacere oferă și alte reclame pe care le
Mai mult, Google șia extins programul de Una dintre prioritățile Google este să a rulat recent. Momentan, Google verifică
verificare și transparență pentru anunțurile asigure siguranța copiilor și adolescenților din identitatea advertiserilor în peste 240 de țări și
electorale, inclusiv pentru cele din UE, pentru a întreaga lume prin politicile sale. Astfel, regiuni.
8 APRILIE 2023