Page 21 - Media Expres nr.5 (291) / MAI 2024
P. 21

TV
                                          LEGISLAȚIE  SATELIT RADIO  DTH  TV  CABLU  AUTORITĂȚI


           Audiențele TV în național și urban ­

           aprilie 2024






           Măsurătorile  de  audiență  TV  pentru  aprilie  s­au  comportat  precum  un
           termometru,  arătând  o  scădere  importantă  a  ratingului  față  de  luna  martie.
           Legătura este directă: cresc temperaturile din termometre, scad audiențele TV
           în sondaje, notează Petre Barbu într­un articol publicat în Libertatea la 5 mai.



              Cele  91  de  televiziuni  cuprinse  în  măsurătorile  Un  subiect  ratat  de
           Kantar Media au avut un rating mediu de 16,9% la nivel  televiziunile  de  știri
           național  (toată  ziua),  în  cursul  luni  aprilie,  mai  mic  cu  ai  căror  moderatori
           10,2% față de martie. Este o pierdere consistentă de la o  din   buricul
           lună la alta.                                        Bucureștiului   cred
                                                                că  tot  ce  pun  ei  pe
              Principala  cauză  a  acestei  scăderi  severe  a  fost…  sticlă  face  rating
           vremea   frumoasă.   Pentru   a   confirma   această  național.
           dependență între vreme și consumul de televiziune, am
           consultat  audiențele  lunare  din  martie  și  aprilie  2023.   Audiența
           Scăderea  de  la  o  lună  la  alta  a  fost  de  numai  0,5%.  națională   a
           Consultând  „presa  vremii”,  aprilie  2023  a  fost  o  lună  televiziunii  România
           friguroasă  cu  ploi,  astfel  că  românii  au  stat  mai  mult  în  TV  a  scăzut  în
           case.                                                aprilie cu 12,3%, reprezentând o pierdere de 27.630 de
                                                                persoane  față  de  luna  martie.  România TV  și­a  păstrat
              Dar  în  aprilie  2022,  când  temperaturile  au  fost  prima  poziție  pe  nișa  știrilor  cu  o  medie  de  197.500
           ridicate,  audiența  a  fost  mai  mică  cu  11%  față  de  luna  telespectatori pe minut (toată ziua).
           anterioară.  Dacă audiența generală a pieței TV a scăzut
           cu  10,2%  în  luna  abia  încheiată,  în  cazul  marilor   Pierderea  de  audiență  la Antena  3  CNN  a  fost  mai
           televiziuni  comerciale  scăderile  au  fost  mai  accentuate.  redusă:  –  4,6%  (6.910  de  persoane).  Televiziunea
           Asta în ciuda faptului că grilele de programe au cuprins  familiei Dan Voiculescu a rămas pe a doua poziție a nișei
           emisiuni de divertisment populare: „Românii au talent” și  cu un rating de 143.430 de telespectatori pe minut (toată
           „Las  Fierbinți”  la  Pro  TV,  „Chefi  la  cuțite”  și  „iUmor”  la  ziua).
           Antena 1, „Insula de 1 milion” și seriale turcești la Kanal
           D.  Oferta  a  fost  bogată,  numai  că  cererea  a  fost  mai   Digi24  a  reușit  să­și  conserve  ratingul  din  martie,
           scăzută… din cauza vremii frumoase.                  devenind  a  treia  televiziune  pe  nișa  știrilor,  cu  o  medie
                                                                de 53.310 de persoane pe minut, în timp ce Realitatea
              În aprilie, audiența Pro TV, liderul pieței TV, a scăzut  Plus a pierdut 15,6% din audiența avută în martie, fiind
           cu  17,5%  față  de  luna  precedentă,  pierderea  urmărită de 52.980 de persoane, conform Kantar Media.
           reprezentând 131.870 de persoane la nivel național, cea
           mai mare de pe piața TV.                                B1  TV  a  profitat  de  pierderile  marilor  jucători,
                                                                câștigând doar 1.500 de persoane și a ajuns la un rating
              Pierderi  procentuale  semnificative  au  înregistrat  mediu  de  23.610  telespectatori  pe  minut,  departe  de
           Antena  1  (­11,5%,  reprezentând  51.320  telespectatori),  pretenția  de  a  face  „jocurile”…  pardon!,  ratinguri  pe
           Kanal  D  (­19,5%,  79.610  telespectatori)  și  Prima  TV  (­ această nișă.
           23,5%).  Până  și  televiziunea  tabloidă  Antena  Stars  a
           suferit o scădere de audiență: ­14,2%.                  Televiziunile  de  știri  mici  și  foarte  mici  de  pe  nișa
                                                                știrilor  au  rămas  la  locurile  lor:    TVR  Info:  7.000
              În ciuda acestor pierderi, televiziunile comerciale și­ telespectatori pe minut (toată ziua);  Prima News: 2.560
           au păstrat pozițiile dominante pe piață:  Pro TV: rating de  telespectatori  pe  minut;  EuroNews:  2.370  telespectatori
           619.960  telespectatori  pe  minut  (toată  ziua); Antena  1:  pe minut;
           395.640  telespectatori  pe  minut;  Kanal  D:  329.230
           telespectatori pe minut.                                Aleph  News:  680  telespectatori  pe  minut.  Cota
                                                                cumulată  de  piață  a  celor  9  televiziuni  de  știri,  la  nivel
              Nici  televiziunile  de  știri  n­au  scăpat  de  efectele…  național,  a  fost  de  15,4%,  adică  15,4%  dintre  românii
           „schimbărilor   climatice”.   Deși   au   beneficiat   de  care s­au uitat la televizor în cursul lunii aprilie au urmărit
           „telenovela Cătălin Cîrstoiu”, care a rulat mai bine de trei  unul dintre aceste programe.
           săptămâni,  interesul  telespectatorilor  pentru  sondajele
           cu candidații la Primăria Capitalei și pentru trăncăneala   Audiențele  televiziunilor  de  știri  din  luna  mai  vor
           analiștilor,  sociologilor  și  comentatorilor  politici  din  reprezenta un barometru al interesului românilor pentru
           studiouri a fost redus.                              alegerile locale și europarlamentare din 9 iunie. Va fi o
                                                                măsurătoare  mai  credibilă  decât  mulțimea  de  sondaje
              În  fapt,  de  ce  i­ar  fi  interesat  pe  telespectatorii  din  electorale  cu  care  ne  vor  intoxica  până  atunci
           Tulcea  sau  Arad,  de  exemplu,  sforăriile  și  „urzeala  televiziunile  de  știri.  Indiferent  de  temperaturile  din
           sondajelor” din jurul Primăriei Generale a Bucureștiului?  termometre…



                                                                                                              21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24