Page 21 - Media Expres nr.5 (291) / MAI 2024
P. 21
TV
LEGISLAȚIE SATELIT RADIO DTH TV CABLU AUTORITĂȚI
Audiențele TV în național și urban
aprilie 2024
Măsurătorile de audiență TV pentru aprilie sau comportat precum un
termometru, arătând o scădere importantă a ratingului față de luna martie.
Legătura este directă: cresc temperaturile din termometre, scad audiențele TV
în sondaje, notează Petre Barbu întrun articol publicat în Libertatea la 5 mai.
Cele 91 de televiziuni cuprinse în măsurătorile Un subiect ratat de
Kantar Media au avut un rating mediu de 16,9% la nivel televiziunile de știri
național (toată ziua), în cursul luni aprilie, mai mic cu ai căror moderatori
10,2% față de martie. Este o pierdere consistentă de la o din buricul
lună la alta. Bucureștiului cred
că tot ce pun ei pe
Principala cauză a acestei scăderi severe a fost… sticlă face rating
vremea frumoasă. Pentru a confirma această național.
dependență între vreme și consumul de televiziune, am
consultat audiențele lunare din martie și aprilie 2023. Audiența
Scăderea de la o lună la alta a fost de numai 0,5%. națională a
Consultând „presa vremii”, aprilie 2023 a fost o lună televiziunii România
friguroasă cu ploi, astfel că românii au stat mai mult în TV a scăzut în
case. aprilie cu 12,3%, reprezentând o pierdere de 27.630 de
persoane față de luna martie. România TV șia păstrat
Dar în aprilie 2022, când temperaturile au fost prima poziție pe nișa știrilor cu o medie de 197.500
ridicate, audiența a fost mai mică cu 11% față de luna telespectatori pe minut (toată ziua).
anterioară. Dacă audiența generală a pieței TV a scăzut
cu 10,2% în luna abia încheiată, în cazul marilor Pierderea de audiență la Antena 3 CNN a fost mai
televiziuni comerciale scăderile au fost mai accentuate. redusă: – 4,6% (6.910 de persoane). Televiziunea
Asta în ciuda faptului că grilele de programe au cuprins familiei Dan Voiculescu a rămas pe a doua poziție a nișei
emisiuni de divertisment populare: „Românii au talent” și cu un rating de 143.430 de telespectatori pe minut (toată
„Las Fierbinți” la Pro TV, „Chefi la cuțite” și „iUmor” la ziua).
Antena 1, „Insula de 1 milion” și seriale turcești la Kanal
D. Oferta a fost bogată, numai că cererea a fost mai Digi24 a reușit săși conserve ratingul din martie,
scăzută… din cauza vremii frumoase. devenind a treia televiziune pe nișa știrilor, cu o medie
de 53.310 de persoane pe minut, în timp ce Realitatea
În aprilie, audiența Pro TV, liderul pieței TV, a scăzut Plus a pierdut 15,6% din audiența avută în martie, fiind
cu 17,5% față de luna precedentă, pierderea urmărită de 52.980 de persoane, conform Kantar Media.
reprezentând 131.870 de persoane la nivel național, cea
mai mare de pe piața TV. B1 TV a profitat de pierderile marilor jucători,
câștigând doar 1.500 de persoane și a ajuns la un rating
Pierderi procentuale semnificative au înregistrat mediu de 23.610 telespectatori pe minut, departe de
Antena 1 (11,5%, reprezentând 51.320 telespectatori), pretenția de a face „jocurile”… pardon!, ratinguri pe
Kanal D (19,5%, 79.610 telespectatori) și Prima TV ( această nișă.
23,5%). Până și televiziunea tabloidă Antena Stars a
suferit o scădere de audiență: 14,2%. Televiziunile de știri mici și foarte mici de pe nișa
știrilor au rămas la locurile lor: TVR Info: 7.000
În ciuda acestor pierderi, televiziunile comerciale și telespectatori pe minut (toată ziua); Prima News: 2.560
au păstrat pozițiile dominante pe piață: Pro TV: rating de telespectatori pe minut; EuroNews: 2.370 telespectatori
619.960 telespectatori pe minut (toată ziua); Antena 1: pe minut;
395.640 telespectatori pe minut; Kanal D: 329.230
telespectatori pe minut. Aleph News: 680 telespectatori pe minut. Cota
cumulată de piață a celor 9 televiziuni de știri, la nivel
Nici televiziunile de știri nau scăpat de efectele… național, a fost de 15,4%, adică 15,4% dintre românii
„schimbărilor climatice”. Deși au beneficiat de care sau uitat la televizor în cursul lunii aprilie au urmărit
„telenovela Cătălin Cîrstoiu”, care a rulat mai bine de trei unul dintre aceste programe.
săptămâni, interesul telespectatorilor pentru sondajele
cu candidații la Primăria Capitalei și pentru trăncăneala Audiențele televiziunilor de știri din luna mai vor
analiștilor, sociologilor și comentatorilor politici din reprezenta un barometru al interesului românilor pentru
studiouri a fost redus. alegerile locale și europarlamentare din 9 iunie. Va fi o
măsurătoare mai credibilă decât mulțimea de sondaje
În fapt, de ce iar fi interesat pe telespectatorii din electorale cu care ne vor intoxica până atunci
Tulcea sau Arad, de exemplu, sforăriile și „urzeala televiziunile de știri. Indiferent de temperaturile din
sondajelor” din jurul Primăriei Generale a Bucureștiului? termometre…
21