Page 12 - Media Expres nr.6 (292) / IUNIE 2024
P. 12

AUTORITĂȚI  CABLU  TV  DTH  RADIO  SATELIT  LEGISLAȚIE




           "Etica în influencer marketing: prezent

           și perspective"



                                      Consiliul  Român  pentru  Publicitate  (RAC),  organizație  profesională
                                      independentă care are ca scop autoreglementarea în publicitate, a organizat
                                      pe 15 mai conferința „Etica în Influencer Marketing – Prezent și Perspective”.
                                      Evenimentul  a  fost  dedicat  importanței  eticii  și  promovării  conținutului
                                      responsabil,  ca  principii  esențiale  ale  comunicării  de  marketing  prin
                                      intermediul influencerilor. Conferința a avut loc la Hotel Novotel din București,
                                      oferind  celor  peste  100  de  participanți  informații  esențiale  privind
                                      autoreglementarea, reglementarea, codurile folosite în industria de influencer
                                      marketing și monitorizare.
                                            „Tacticile  de  influencer  marketing  sunt  astăzi   Atât  reprezentanții  CNA,  cât  și  ai  ANPC,  au
                                       aproape  nelipsite  din  strategiile  de  marketing  și   explicat că, în acest moment, piața are posibilitatea de
                                       comunicare  ale  companiilor.  Popularitatea  acestora   a  se  autoreglementa,  dialogul  fiind  deschis  cu  părțile
                                       crește nevoia de evidențiere a bunelor practici cu privire   implicate, iar RAC este un partener stabil al celor două
                                       la conținutul comercial. Conferința RAC și­a propus să   organisme de reglementare.
                                       aducă  în  prim  plan  nevoia  unei  comunicări  corecte,   Orsolya Borsos, CNA: „Autoreglementarea este
                                       legale  și  decente,  evenimentul  dovedindu­se  a  fi  un   foarte importantă, pentru că este o responsabilitate și o
                                       amplu mediu de exprimare pentru experții din România,   educare a influencerilor și a publicului. Suntem deschiși
                                       precum  și  un  schimb  valoros  de  experiență  între   să lucrăm împreună în acest sens.” Ea a remarcat că
                                       specialiștii locali și reputați experți internaționali în acest   „Nu vânăm influenceri, dar avem teme precum protecția



























                           Sursa foto și mai multe detalii despre conferință: https://rac.ro/ro/news/comunicat­de­presa­conferinta­anuala

                                       domeniu”, precizează Oana Cociașu, Președinte RAC.  minorilor, de care ne ocupăm foarte serios.”
                                            RAC este o organizație profesională non­profit,   Și  Gabriel  Pătru,  Președinte  IAB  România,  a
                                       independentă,  reprezentativă  pentru  industria  de   punctat importanța dialogului constructiv în industrie și
                                       marketing  și  comunicare.  Activitatea  principală  a   formarea  unor  grupuri  de  lucru  prin  care  să  fie
                                       Consiliului  este  autoreglementarea  în  publicitate,   actualizate recomandările de bune practici.
                                       activând  în  baza  Codului  de  Practică  în  Comunicarea   Dintr­o  altă  perspectivă,  influencerii  și
                                       Comercială. Acesta reprezintă un set de bune practici în   reprezentanții agențiilor de talente au remarcat că este
                                       domeniul  publicității,  adoptat  cu  scopul  de  a  oferi  un   importantă păstrarea autenticității și au fost de acord că
                                       standard  pentru  o  comunicare  comercială  corectă  și   autoreglementarea  este  o  opțiune  dezirabilă  pentru
                                       cinstită față de consumator.           piață,  punctând  însă  limitele  de  responsabilitate  care
                                            Dezbaterea  a  adus  în  discuție  necesitatea   pot fi asumate de creatorii de conținut și agențiile cola­
                                       autoreglementării  și  a  reglementării,  asumarea   boratoare.
                                       responsabilității de către toți actorii implicați, precum și
                                       măsuri  pentru  protecția  minorilor  și  a  publicului   Romanian  Advertising  Council  (RAC)  este  o
                                       vulnerabil  sau  monitorizarea  activă  a  unor  domenii   organizație   non­profit   care   promovează
                                       sensibile, precum jocuri de noroc sau tutun.  autoreglementarea și etica în publicitate în România.
                                                                                   .



           12                                                                                   IUNIE 2024
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17