Page 12 - Media Expres nr.6 (292) / IUNIE 2024
P. 12
AUTORITĂȚI CABLU TV DTH RADIO SATELIT LEGISLAȚIE
"Etica în influencer marketing: prezent
și perspective"
Consiliul Român pentru Publicitate (RAC), organizație profesională
independentă care are ca scop autoreglementarea în publicitate, a organizat
pe 15 mai conferința „Etica în Influencer Marketing – Prezent și Perspective”.
Evenimentul a fost dedicat importanței eticii și promovării conținutului
responsabil, ca principii esențiale ale comunicării de marketing prin
intermediul influencerilor. Conferința a avut loc la Hotel Novotel din București,
oferind celor peste 100 de participanți informații esențiale privind
autoreglementarea, reglementarea, codurile folosite în industria de influencer
marketing și monitorizare.
„Tacticile de influencer marketing sunt astăzi Atât reprezentanții CNA, cât și ai ANPC, au
aproape nelipsite din strategiile de marketing și explicat că, în acest moment, piața are posibilitatea de
comunicare ale companiilor. Popularitatea acestora a se autoreglementa, dialogul fiind deschis cu părțile
crește nevoia de evidențiere a bunelor practici cu privire implicate, iar RAC este un partener stabil al celor două
la conținutul comercial. Conferința RAC șia propus să organisme de reglementare.
aducă în prim plan nevoia unei comunicări corecte, Orsolya Borsos, CNA: „Autoreglementarea este
legale și decente, evenimentul dovedinduse a fi un foarte importantă, pentru că este o responsabilitate și o
amplu mediu de exprimare pentru experții din România, educare a influencerilor și a publicului. Suntem deschiși
precum și un schimb valoros de experiență între să lucrăm împreună în acest sens.” Ea a remarcat că
specialiștii locali și reputați experți internaționali în acest „Nu vânăm influenceri, dar avem teme precum protecția
Sursa foto și mai multe detalii despre conferință: https://rac.ro/ro/news/comunicatdepresaconferintaanuala
domeniu”, precizează Oana Cociașu, Președinte RAC. minorilor, de care ne ocupăm foarte serios.”
RAC este o organizație profesională nonprofit, Și Gabriel Pătru, Președinte IAB România, a
independentă, reprezentativă pentru industria de punctat importanța dialogului constructiv în industrie și
marketing și comunicare. Activitatea principală a formarea unor grupuri de lucru prin care să fie
Consiliului este autoreglementarea în publicitate, actualizate recomandările de bune practici.
activând în baza Codului de Practică în Comunicarea Dintro altă perspectivă, influencerii și
Comercială. Acesta reprezintă un set de bune practici în reprezentanții agențiilor de talente au remarcat că este
domeniul publicității, adoptat cu scopul de a oferi un importantă păstrarea autenticității și au fost de acord că
standard pentru o comunicare comercială corectă și autoreglementarea este o opțiune dezirabilă pentru
cinstită față de consumator. piață, punctând însă limitele de responsabilitate care
Dezbaterea a adus în discuție necesitatea pot fi asumate de creatorii de conținut și agențiile cola
autoreglementării și a reglementării, asumarea boratoare.
responsabilității de către toți actorii implicați, precum și
măsuri pentru protecția minorilor și a publicului Romanian Advertising Council (RAC) este o
vulnerabil sau monitorizarea activă a unor domenii organizație nonprofit care promovează
sensibile, precum jocuri de noroc sau tutun. autoreglementarea și etica în publicitate în România.
.
12 IUNIE 2024