Page 21 - Media Expres nr.6 (292) / IUNIE 2024
P. 21
LEGISLAȚIE SATELIT RADIO DTH TV CABLU AUTORITĂȚI
TV
Audiențele TV în național și urban
în mai 2024
Luna mai a adus schimbări semnificative în peisajul audiovizual românesc, cu fluctuații notabile în audiența
televiziunilor. În timp ce unele au înregistrat creșteri impresionante, altele sau confruntat cu scăderi, iar două
televiziuni noi șiau făcut intrarea în top.
Ca poziție în clasamentul general, Cinemaraton a sărit • Happy Channel Scădere de la 99,08 la 98,56
uimitor șase locuri, trecând de la locul 23 la locul 17, indicând • DigiSport 1 Scădere de la 94,13 la 64,71
un interes crescând pentru conținutul cinematografic românesc. • Antena Stars Scădere de la 79,01 la 75,22
• Film Cafe Scădere de la 55,84 la 51,66
Cartoon Network, care atrage un public mai tânăr, a urcat • Pro Cinema Scădere de la 50,78 la 50
patru locuri, de la 26 la 22. • Digi 24 Scădere de la 53,31 la 49,76
Kanal D2, a doua televiziune de divertisment general a Analizând datele furnizate de ARMA și pentru mediul
grupului Dogan, a urcat patru poziții, ajungând pe locul 24 de la urban, iată câteva dintre televiziunile care au înregistrat creșteri
locul 28 anterior. și scăderi în audiența urbană (+g) în luna mai, față de luna
aprilie:
O televiziune favorită printre tineri, Disney, a urcat și ea
patru locuri, asigurânduși poziția 26 față de 30, cea anterioară. Televiziuni cu creșteri de audiență în urbană (+g):
Mai spre frunte, Antena Stars, televiziunea axată pe un • Romania TV: de la 113,17 la 120,67
anumit tip de celebrități locale, a urcat un loc, de la 8 la 7. • AMC: de la 16,73 la 18,96
• Cinemaraton: de la 13,17 la 17,27
Mai jos, în clasament, TVR Folclor a crescut 13 poziții, • TVR 2: de la 15,85 la 16,26
ajungând pe locul 58 față de locul 71 anterior. • Discovery: de la 6,34 la 7,18
Două televiziuni noi șiau făcut debutul în ratinguri cu Televiziuni cu scăderi de audiență urbană (+g):
destul succes: Film Mania, lansată de AMC cu filme vechi, dar
tocmai bune pentru nostalgici, a intrat direct pe locul 63 din 93, • Pro TV: de la 323,77 la 297,01
iar BBC Earth, televiziunea britanică de documentare, a ocupat • Antena 1: de la 228,06 la 218,6
locul 65. • Kanal D: de la 158,7 la 140,81
• Antena 3 CNN: de la 87,13 la 84,4
Publicitatea pentru Film Mania, dar și pentru BBC Earth în • Happy Channel: de la 58,89 la 54,15
România, este vândută de Thematic Channels, care este
reprezentantul exclusiv de vânzări pentru 26 de stații TV. Chiar dacă unele dintre ele au o variație în plus foarte mică
față de aprilie, iată lista completă a televiziunilor care au avut
Întrun top al creșterilor în Audiența Națională (+g) din mai, mai mulți telespectatori în mai în urban, chiar dacă poziția lor în
doar 8 televiziuni au avut mai mulți telespectatori față de aprilie clasamentul general a scăzut sau a rămas constantă:
(rating x 1000):
• Romania TV
• Romania TV Creștere de la 197,5 la 206,42 • Realitatea Plus
• Cinemaraton Creștere de la 24 la 31,78 • Cinemaraton
• Realitatea Plus Creștere de la 52,98 la 56,46 • Disney
• AMC Creștere de la 30,75 la 36,5 • Bollywood Clasic
• TVR 2 Creștere de la 27,19 la 30,02 • Warner TV
• AXN Creștere de la 25,19 la 26,08 • Discovery
• Kanal D2 Creștere de la 18,67 la 21,32 • AXN Black
• Disney Creștere de la 17,08 la 19,1 • Comedy Central
• Film Mania
În topul scăderilor pe audiența Națională (+g) am inclus și • BBC Earth
fruntea clasamentului: • TVR Cultural
• National Geographic
• Pro TV Scădere de la 619,96 la 580,48 • TeenNick
• Antena 1 Scădere de la 395,64 la 379,23 • Duck TV
• Kanal D Scădere de la 329,23 la 295,48
• Antena 3 CNN Scădere de la 143,43 la 135,87
21