Page 21 - Media Expres nr.6 (292) / IUNIE 2024
P. 21

LEGISLAȚIE  SATELIT RADIO  DTH  TV  CABLU  AUTORITĂȚI
                                                                                   TV


           Audiențele TV în național și urban

           în mai 2024






           Luna  mai  a  adus  schimbări  semnificative  în  peisajul  audiovizual  românesc,  cu  fluctuații  notabile  în  audiența
           televiziunilor. În timp ce unele au înregistrat creșteri impresionante, altele s­au confruntat cu scăderi, iar două
           televiziuni noi și­au făcut intrarea în top.




              Ca  poziție  în  clasamentul  general,  Cinemaraton  a  sărit   •   Happy Channel ­ Scădere de la 99,08 la 98,56
           uimitor șase locuri, trecând de la locul 23 la locul 17, indicând   •   DigiSport 1 ­ Scădere de la 94,13 la 64,71
           un interes crescând pentru conținutul cinematografic românesc.  •   Antena Stars ­ Scădere de la 79,01 la 75,22
                                                                   •   Film Cafe ­ Scădere de la 55,84 la 51,66
              Cartoon Network, care atrage un public mai tânăr, a urcat   •   Pro Cinema ­ Scădere de la 50,78 la 50
           patru locuri, de la 26 la 22.                           •   Digi 24 ­ Scădere de la 53,31 la 49,76
              Kanal  D2,  a  doua  televiziune  de  divertisment  general  a   Analizând  datele  furnizate  de  ARMA  și  pentru  mediul
           grupului Dogan, a urcat patru poziții, ajungând pe locul 24 de la  urban, iată câteva dintre televiziunile care au înregistrat creșteri
           locul 28 anterior.                                   și  scăderi  în  audiența  urbană  (+g)  în  luna  mai,  față  de  luna
                                                                aprilie:
              O  televiziune  favorită  printre  tineri,  Disney,  a  urcat  și  ea
           patru locuri, asigurându­și poziția 26 față de 30, cea anterioară.  Televiziuni cu creșteri de audiență în urbană (+g):

              Mai  spre  frunte,  Antena  Stars,  televiziunea  axată  pe  un   •   Romania TV: de la 113,17 la 120,67
           anumit tip de celebrități locale, a urcat un loc, de la 8 la 7.  •   AMC: de la 16,73 la 18,96
                                                                   •   Cinemaraton: de la 13,17 la 17,27
              Mai  jos,  în  clasament,  TVR  Folclor  a  crescut  13  poziții,   •   TVR 2: de la 15,85 la 16,26
           ajungând pe locul 58 față de locul 71 anterior.         •   Discovery: de la 6,34 la 7,18
              Două  televiziuni  noi  și­au  făcut  debutul  în  ratinguri  cu   Televiziuni cu scăderi de audiență urbană (+g):
           destul succes: Film Mania, lansată de AMC cu filme vechi, dar
           tocmai bune pentru nostalgici, a intrat direct pe locul 63 din 93,   •   Pro TV: de la 323,77 la 297,01
           iar BBC Earth, televiziunea britanică de documentare, a ocupat   •   Antena 1: de la 228,06 la 218,6
           locul 65.                                               •   Kanal D: de la 158,7 la 140,81
                                                                   •   Antena 3 CNN: de la 87,13 la 84,4
              Publicitatea pentru Film Mania, dar și pentru BBC Earth în   •   Happy Channel: de la 58,89 la 54,15
           România,  este  vândută  de  Thematic  Channels,  care  este
           reprezentantul exclusiv de vânzări pentru 26 de stații TV.  Chiar dacă unele dintre ele au o variație în plus foarte mică
                                                                față de aprilie, iată lista completă a televiziunilor care au avut
              Într­un top al creșterilor în Audiența Națională (+g) din mai,  mai mulți telespectatori în mai în urban, chiar dacă poziția lor în
           doar 8 televiziuni au avut mai mulți telespectatori față de aprilie  clasamentul general a scăzut sau a rămas constantă:
           (rating x 1000):
                                                                   •   Romania TV
              •   Romania TV ­ Creștere de la 197,5 la 206,42      •   Realitatea Plus
              •   Cinemaraton ­ Creștere de la 24 la 31,78         •   Cinemaraton
              •   Realitatea Plus ­ Creștere de la 52,98 la 56,46  •   Disney
              •   AMC ­ Creștere de la 30,75 la 36,5               •   Bollywood Clasic
              •   TVR 2 ­ Creștere de la 27,19 la 30,02            •   Warner TV
              •   AXN ­ Creștere de la 25,19 la 26,08              •   Discovery
              •   Kanal D2 ­ Creștere de la 18,67 la 21,32         •   AXN Black
              •   Disney ­ Creștere de la 17,08 la 19,1            •   Comedy Central
                                                                   •   Film Mania
              În topul scăderilor pe audiența Națională (+g) am inclus și   •   BBC Earth
           fruntea clasamentului:                                  •   TVR Cultural
                                                                   •   National Geographic
              •   Pro TV ­ Scădere de la 619,96 la 580,48          •   TeenNick
              •   Antena 1 ­ Scădere de la 395,64 la 379,23        •   Duck TV
              •   Kanal D ­ Scădere de la 329,23 la 295,48
              •   Antena 3 CNN ­ Scădere de la 143,43 la 135,87



                                                                                                              21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24