Page 25 - Media Expres nr.9 (295) / SEPTEMBRIE 2024
P. 25

LEGISLAȚIE  SATELIT RADIO  DTH  TV  CABLU  AUTORITĂȚI
                                                                                   TV


           Sportul a urcat audiențele în luna

           "marelui abandon" al micilor ecrane




           August,  luna  cu  cel  mai  scăzut  consum  de  televiziune  (pe  telecomandă)
           dintr­un  an,  a  fost,  în  această  vară,  bogată  în  competiții  sportive.  Dacă
           ratingurile  televiziunilor  generaliste  comerciale  au  scăzut  (cu  excepția
           Antenei 1, salvată de „Insula iubirii”!), nișa de sport a beneficiat de avantajul
           difuzării unor competiții de anvergură, notează Petre Barbu într­un articol în
           Libertatea.



                TVR   și   Eurosport   au   avut  ciclism  și  primele  runde  din  turneul  de
           drepturile  pentru  Jocurile  Olimpice  de  la  tenis de Grand Slam US Open.  Cea de­
           Paris (11 zile din august), iar Digi Sport și  a treia televiziune în ierarhia nișei a fost
           Prima  Sport  au  profitat  de  partidele  din  Prima  Sport  1,  cu  o  audiență  medie  de
           Superligă  și  de  începerea  celor  mai  tari  18.790  de  telespectatori  pe  minut,  în
           campionate de fotbal din Europa (Anglia,  creștere  cu  5.080  de  persoane.  Prima
           Spania, Italia).                   Sport  1  este  deținută  de  grupul  Clever
                                              Media.   Alte  trei  televiziuni  au  performat
                Așa încât, în august, 10 din cele 11  în  august:    Pro  Arena  –  10.650  de
           televiziuni de sport, cuprinse în sondajele  telespectatori,  creștere  de  920  de
           de  audiență  Kantar  Media,  au  crescut  persoane  față  de  iulie;  Digi  Sport  2  –  mare  cotă  procentuală  a  publicului
           puternic  în  audiență  față  de  luna  10.630  de  telespectatori  pe  minut,  feminin: 42%. De asemenea, Pro Arena,
           precedentă.   Spre   deosebire   de  +2.810 persoane; TVR Sport – 9.680 de  televiziunea  grupului  Pro  TV,  care
           televiziunile  de  știri,  care  și­au  temperat  telespectatori  pe  minut,  +3.270  de  difuzează  și  programe  de  divertisment
           pierderile  de  telespectatori  cu  Breaking  persoane.               (filme  și  reality­show),  a  atras  o  cotă
           News  și  News Alert  pe  seama  anchetei                             feminină de 40%.
           de  la  Spitalul  Sf.  Pantelimon  și  a   Jocurile  Olimpice  de  la  Paris  au
           abuzurilor sexuale de la SNSPA, nișa de  reprezentat  pentru  TVR  Sport  ocazia  să   Televiziunile  de  sport  suferă  de
           sport a crescut... natural și curat. Cele 11  scoată  capul  din  anonimat  și  să  urce  în  aceeași  „boală”  ce  afectează  întreaga
           televiziuni  de  sport  au  avut  o  cotă  sondajele   de   audiență.   Pe   acest  piață  TV:  bătrânețea.  Tinerii  consumă
           cumulată de piață de 6,4%, mai mare cu  segment, TVR Sport a ocupat locul 6 din  digitalul.  La  cele  11  televiziuni  analizate,
           1,5 puncte procentuale față de iulie (dintr­ 11  televiziuni,  dar  va  fi  imposibil  să­și  publicul  majoritar  (peste  50%)  este
           un total de 92 de televiziuni). Adică, 6,4%  conserve  poziția  în  următoarele  luni,  format  din  persoane  cu  vârste  de  peste
           dintre românii care s­au uitat la televizor,  difuzând  doar  reluări  de  la  Jocurile  55 de ani.
           în  august,  au  urmărit  cel  puțin  un  Olimpice și meciuri de fotbal din anii '70­
           program  al  acestor  stații  TV.  Creșterea  '80.                         Cele  mai  mari  procente  se
           procentuală   (1,5   puncte)   poate   fi                             înregistrează  la  TVR  Sport  (72,8%),
           considerată   minoră,   dar   pentru   o   Eurosport   2   a   fost   singura  Eurosport 1 și 2 (68%), Pro Arena (61%)
           categorie de canale de nișă reprezintă un  televiziune  care  a  suferit  pierderi  în  și  Prima  Sport  1  (58,5%).  Cel  mai  mic

           câștig foarte important.           august: ­3.280 de persoane față de iulie.  procent  al  seniorilor  se  află  la  Prima
                                              Grupul DIGI, care deține televiziunile Digi  Sport  2  (51%).  Telespectatorii  cu  studii
                Digi Sport 1, liderul detașat al nișei  Sport  1,  2,  3,  4,  a  avut  o  cotă  de  piață  medii sunt majoritari pe nișa de sport TV.
           de  sport  TV,  a  avut  un  rating  mediu  de  cumulată de 3,8%, mai mult de jumătate  Aceștia  reprezintă  66,2%  din  audiența
           88.220 de telespectatori pe minut la nivel  din audiența nișei de sport. Clever Media  Digi Sport 1. Eurosport 2, o televiziune cu
           național, potrivit Kantar Media, mai mare  (Prima  Sport  1  și  2)  a  avut  o  cotă  de  un rating mediu de 9.450 de persoane pe
           cu 24.560 de persoane față de iulie. Este  0,8%, în timp ce Warner Bros. Discovery  minut,  are  cea  mai  mare  pondere  a
           cea mai mare creștere de audiență de pe  (Eurosport  1  și  2)  a  obținut  o  cotă  de  telespectatorilor  cu  studii  superioare:
           piața TV în luna august. De exemplu, Pro  1,1%.  Sportul  pe  TV  este  controlat  de  44,6%.
           TV a pierdut 86.230 de telespectatori, iar  grupul  DIGI,  care  deține  cel  mai  mare
           ratingul  Kanal  D  a  scăzut  cu  12.430  de  număr de abonați pe cablu TV.  Alte   televiziuni   cu   „studii
           persoane. Digi Sport 1 a ocupat locul 7 în                            superioare”:  Eurosport  1  (44%),  TVR
           topul   audienței   naționale,   înaintea   Dar cine se uită la televiziunile de  Sport  (30,4%)  și  Prima  Sport  1  (33%).
           televiziunilor  Realitatea  Plus,  Digi  24  și  sport?               Televiziunile cu cele mai mari ponderi cu
           TVR 1.                                                                studii primare sunt Pro Arena (16,6%) și
                                                   Bărbații   sunt   majoritari   în  Prima  Sport  2  (14%).    Din  păcate,  toți
                La mare distanță de Digi Sport 1 s­ audiențele  programelor  de  sport.  În  acești  telespectatori  (indiferent  de  sexe,
           a plasat Eurosport 1, televiziune deținută  august,  în  intervalul  orar  7.00  –  24.00,  vârste  și  educație)  sunt  bombardați  cu
           de  grupul  american  Warner  Bros.  publicul masculin a avut o cotă de 77,5%  reclamele   sufocante,   enervante   și
           Discovery, cu un rating mediu de 21.390  din audiențele Digi Sport 1 și Prima Sport  caraghioase  ale  caselor  de  pariuri
           de  telespectatori  pe  minut,  mai  mare  cu  2. Este cea mai mare cotă a bărbaților de  sportive  și  jocuri  de  noroc.  Din  această
           3.090  de  persoane  față  de  luna  pe această nișă, pentru că nucleul dur al  perspectivă,  televiziunile  de  sport  sunt
           precedentă.   Principalele   evenimente  acestor  televiziuni  este  fotbalul  intern  și  de­a  dreptul  antipatice,  oricâte  „sacrificii
           transmise de Eurosport 1 au fost Jocurile  internațional.  TVR  Sport,  care  a  difuzat  financiare”  ar  face  pentru  cumpărarea
           Olimpice  de  la  Paris,  Turul  Spaniei  la  întrecerile de la JO Paris, a avut cea mai  drepturilor TV ale competițiilor sportive.


                                                                                                              25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28