Page 25 - Media Expres nr.9 (295) / SEPTEMBRIE 2024
P. 25
LEGISLAȚIE SATELIT RADIO DTH TV CABLU AUTORITĂȚI
TV
Sportul a urcat audiențele în luna
"marelui abandon" al micilor ecrane
August, luna cu cel mai scăzut consum de televiziune (pe telecomandă)
dintrun an, a fost, în această vară, bogată în competiții sportive. Dacă
ratingurile televiziunilor generaliste comerciale au scăzut (cu excepția
Antenei 1, salvată de „Insula iubirii”!), nișa de sport a beneficiat de avantajul
difuzării unor competiții de anvergură, notează Petre Barbu întrun articol în
Libertatea.
TVR și Eurosport au avut ciclism și primele runde din turneul de
drepturile pentru Jocurile Olimpice de la tenis de Grand Slam US Open. Cea de
Paris (11 zile din august), iar Digi Sport și a treia televiziune în ierarhia nișei a fost
Prima Sport au profitat de partidele din Prima Sport 1, cu o audiență medie de
Superligă și de începerea celor mai tari 18.790 de telespectatori pe minut, în
campionate de fotbal din Europa (Anglia, creștere cu 5.080 de persoane. Prima
Spania, Italia). Sport 1 este deținută de grupul Clever
Media. Alte trei televiziuni au performat
Așa încât, în august, 10 din cele 11 în august: Pro Arena – 10.650 de
televiziuni de sport, cuprinse în sondajele telespectatori, creștere de 920 de
de audiență Kantar Media, au crescut persoane față de iulie; Digi Sport 2 – mare cotă procentuală a publicului
puternic în audiență față de luna 10.630 de telespectatori pe minut, feminin: 42%. De asemenea, Pro Arena,
precedentă. Spre deosebire de +2.810 persoane; TVR Sport – 9.680 de televiziunea grupului Pro TV, care
televiziunile de știri, care șiau temperat telespectatori pe minut, +3.270 de difuzează și programe de divertisment
pierderile de telespectatori cu Breaking persoane. (filme și realityshow), a atras o cotă
News și News Alert pe seama anchetei feminină de 40%.
de la Spitalul Sf. Pantelimon și a Jocurile Olimpice de la Paris au
abuzurilor sexuale de la SNSPA, nișa de reprezentat pentru TVR Sport ocazia să Televiziunile de sport suferă de
sport a crescut... natural și curat. Cele 11 scoată capul din anonimat și să urce în aceeași „boală” ce afectează întreaga
televiziuni de sport au avut o cotă sondajele de audiență. Pe acest piață TV: bătrânețea. Tinerii consumă
cumulată de piață de 6,4%, mai mare cu segment, TVR Sport a ocupat locul 6 din digitalul. La cele 11 televiziuni analizate,
1,5 puncte procentuale față de iulie (dintr 11 televiziuni, dar va fi imposibil săși publicul majoritar (peste 50%) este
un total de 92 de televiziuni). Adică, 6,4% conserve poziția în următoarele luni, format din persoane cu vârste de peste
dintre românii care sau uitat la televizor, difuzând doar reluări de la Jocurile 55 de ani.
în august, au urmărit cel puțin un Olimpice și meciuri de fotbal din anii '70
program al acestor stații TV. Creșterea '80. Cele mai mari procente se
procentuală (1,5 puncte) poate fi înregistrează la TVR Sport (72,8%),
considerată minoră, dar pentru o Eurosport 2 a fost singura Eurosport 1 și 2 (68%), Pro Arena (61%)
categorie de canale de nișă reprezintă un televiziune care a suferit pierderi în și Prima Sport 1 (58,5%). Cel mai mic
câștig foarte important. august: 3.280 de persoane față de iulie. procent al seniorilor se află la Prima
Grupul DIGI, care deține televiziunile Digi Sport 2 (51%). Telespectatorii cu studii
Digi Sport 1, liderul detașat al nișei Sport 1, 2, 3, 4, a avut o cotă de piață medii sunt majoritari pe nișa de sport TV.
de sport TV, a avut un rating mediu de cumulată de 3,8%, mai mult de jumătate Aceștia reprezintă 66,2% din audiența
88.220 de telespectatori pe minut la nivel din audiența nișei de sport. Clever Media Digi Sport 1. Eurosport 2, o televiziune cu
național, potrivit Kantar Media, mai mare (Prima Sport 1 și 2) a avut o cotă de un rating mediu de 9.450 de persoane pe
cu 24.560 de persoane față de iulie. Este 0,8%, în timp ce Warner Bros. Discovery minut, are cea mai mare pondere a
cea mai mare creștere de audiență de pe (Eurosport 1 și 2) a obținut o cotă de telespectatorilor cu studii superioare:
piața TV în luna august. De exemplu, Pro 1,1%. Sportul pe TV este controlat de 44,6%.
TV a pierdut 86.230 de telespectatori, iar grupul DIGI, care deține cel mai mare
ratingul Kanal D a scăzut cu 12.430 de număr de abonați pe cablu TV. Alte televiziuni cu „studii
persoane. Digi Sport 1 a ocupat locul 7 în superioare”: Eurosport 1 (44%), TVR
topul audienței naționale, înaintea Dar cine se uită la televiziunile de Sport (30,4%) și Prima Sport 1 (33%).
televiziunilor Realitatea Plus, Digi 24 și sport? Televiziunile cu cele mai mari ponderi cu
TVR 1. studii primare sunt Pro Arena (16,6%) și
Bărbații sunt majoritari în Prima Sport 2 (14%). Din păcate, toți
La mare distanță de Digi Sport 1 s audiențele programelor de sport. În acești telespectatori (indiferent de sexe,
a plasat Eurosport 1, televiziune deținută august, în intervalul orar 7.00 – 24.00, vârste și educație) sunt bombardați cu
de grupul american Warner Bros. publicul masculin a avut o cotă de 77,5% reclamele sufocante, enervante și
Discovery, cu un rating mediu de 21.390 din audiențele Digi Sport 1 și Prima Sport caraghioase ale caselor de pariuri
de telespectatori pe minut, mai mare cu 2. Este cea mai mare cotă a bărbaților de sportive și jocuri de noroc. Din această
3.090 de persoane față de luna pe această nișă, pentru că nucleul dur al perspectivă, televiziunile de sport sunt
precedentă. Principalele evenimente acestor televiziuni este fotbalul intern și dea dreptul antipatice, oricâte „sacrificii
transmise de Eurosport 1 au fost Jocurile internațional. TVR Sport, care a difuzat financiare” ar face pentru cumpărarea
Olimpice de la Paris, Turul Spaniei la întrecerile de la JO Paris, a avut cea mai drepturilor TV ale competițiilor sportive.
25