Page 29 - Media Expres nr. 3 / martie 2021
P. 29

LEGISLAȚIE  SATELIT RADIO  DTH  TV  CABLU  AUTORITĂȚI
                                                                                   TV

           Topul audienței televiziunilor ­

           FEBRUARIE 2021



           În  februarie,  cele  trei  mari  televiziuni  comerciale,  Pro  TV, Antena  1  și   comerciale  –  Pro  TV,  Antena  1  și
                                                                                          Kanal D – au avut în total o cotă de
           Kanal D, au înregistrat cele mai mari creșteri de audiență la nivel urban      piață  (de  vizionare)  de  45,76%,  în
           față de luna precedentă. La nivel național, în ultima lună a iernii, Kanal D   creștere cu 3 puncte procentuale față
           s­a apropiat de audiența Antenei 1 iar Pro TV și Kanal D au înregistrat        de luna precedentă. Se poate spune
                                                                                          că  atenția  a  jumătate  dintre  români
           cele mai mari creșteri de audiență față de luna precedentă.                    (45,76%)  a  fost  captată  de  cele  trei
                                                                                          televiziuni dintr­un număr total de 71
                  În urban, Pro TV, Antena 1  audienței  în  urban.  Televiziunile  de
           și Kanal D au avut în total o cotă de  știri au pierdut audiență în urban față
           piață (de vizionare) de 41,36% din 71  de  luna  precedentă:  România  TV  (­
           de  televiziuni  monitorizate,  față  de  22.000 persoane), Antena 3 (­4.000),
           38,35%  în  ianuarie.  Programele  de  Digi24  (­11.000),  Realitatea  Plus  (­
           divertisment au fost la putere.  7.000)  și  B1  TV  (­5.000).  Alte
                  Audiența  generală  a  Pro  televiziuni care au suferit pierderi de
           TV   a   câștigat   22.000   de  audiență:  TVR  1  (­8.000),  Prima  TV
           telespectatori  în  urban  față  de  luna  (­5.000),  Antena  Stars  (­2.000),
           ianuarie,  ajungând  la  o  medie  de  Național  TV  (­9.000)  și  TVR  2  (­
           375.000  de  orășeni  pe  minut,  7.000). Televiziuni care au înregistrat
           conform  măsurătorilor  Kantar  Media.  creșteri  de  audiență:  DigiSport  1
           Nici  Antena  1  și  Kanal  D  nu  s­au  (10.000),  Happy  Channel  (1.000)  și
           lăsat  mai  prejos  și  au  câștigat  DIVA (2.000).


























                                                                național  față  de  luna  precedentă,  o   de stații măsurate de Kantar Media.
                                                                dovadă că noua grilă a fost construită   Cea mai drastică scădere
                                                                eficient  și  a  funcționat.  „Vârful  de   de  audiență  generală  a  înregistrat­o
                                                                lance”  al  programelor  Pro TV  a  fost   România  TV,  care  a  pierdut  45.000
                                                                „Românii au talent”. Pro TV a avut în   de  telespectatori,  dar  ratingul  său
                                                                plus  față  de Antena  1  circa  200.000   general  nu  este  amenințat  de
                                                                de  telespectatori,  un  ecart  foarte   concurență, televiziunea păstrându­și
                                                                mare, ajungând la un rating mediu de   a patra poziție la nivel național.
                                                                795.000  de  telespectatori  pe  minut   De  altfel,  televiziunile  de
                                                                (toată  ziua),  conform  măsurătorilor   știri au pierdut audiență în februarie:
                                                                Kantar  Media.  Lupta  pentru  locul  al   România TV (­45.000 de persoane),
                                                                doilea în topul audienței generale s­a   Antena 3 (­10.000), Digi24 (­14.000),
                                                                întețit  în  februarie,  Antena  1  fiind   Realitatea  Plus  (­8.000)  și  B1 TV  (­
                                                                aproape egalată de Kanal D. Antena   9.000).  Sunt  scăderi  importante,
                                                                1  a  avut  o  medie  de  606.000  de   explicate  prin  absența  unor  eveni ­
                                                                persoane pe minut, cu o creștere de   mente  majore  și  prin  plictiseala  ro ­
                                                                doar  3.000  de  persoane  față  de   mânilor față de pandemia COVID­19.
                                                                ianuarie,  în  timp  ce  Kanal  D  a   Alte  televiziuni  care  au
           18.000,   respectiv   11.000   de   LA  NIVEL  NAȚIONAL,  în  înregistrat  600.000  de  telespectatori,   suferit  pierderi  de  audiență  față  de
           persoane din mediul urban. Cele trei   februarie,  multe  televiziuni  au  suferit  majorându­și  ratingul  cu  34.000  față   ianuarie: TVR 1 (­21.000), Prima TV
           mari  televiziuni  au  avut  o  cotă  de   pierderi  de  audiență,  mai  cu  seamă  ianuarie.  Este  cea  de­a  doua   (­10.000), Național TV (­17.000), Pro
           piață de 41,36%, în creștere cu 3,01   cele de știri. S­au plictisit românii de  creștere de audiență de pe piața TV,   Cinema  (­5.000),  Antena  Stars  (­
           puncte  procentuale  față  de  ianuarie.   știri  despre  pandemie?  În  februarie,  după  Pro  TV.  În  cazul  Kanal  D,   17.000) și TVR 2 (­17.000).
           Acest  lucru  înseamnă  că  noile  grile   audiența  generală  a  Pro  TV,  liderul  „vârful  de  lance”  a  fost  programul   Televiziuni  care  au  avut
           ale celor trei mari jucători (grilele de   pieței  TV  din  România,  a  câștigat  „Survivor România”.  creșteri  de  audiență:  DigiSport  1
           primăvară)  au  condus  la  creșterea   50.000  de  telespectatori  la  nivel   Cele  trei  mari  televiziuni   (19.000) și Happy Channel (2.000).



                                                                                                              29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32