Page 29 - Media Expres nr. 3 / martie 2021
P. 29
LEGISLAȚIE SATELIT RADIO DTH TV CABLU AUTORITĂȚI
TV
Topul audienței televiziunilor
FEBRUARIE 2021
În februarie, cele trei mari televiziuni comerciale, Pro TV, Antena 1 și comerciale – Pro TV, Antena 1 și
Kanal D – au avut în total o cotă de
Kanal D, au înregistrat cele mai mari creșteri de audiență la nivel urban piață (de vizionare) de 45,76%, în
față de luna precedentă. La nivel național, în ultima lună a iernii, Kanal D creștere cu 3 puncte procentuale față
sa apropiat de audiența Antenei 1 iar Pro TV și Kanal D au înregistrat de luna precedentă. Se poate spune
că atenția a jumătate dintre români
cele mai mari creșteri de audiență față de luna precedentă. (45,76%) a fost captată de cele trei
televiziuni dintrun număr total de 71
În urban, Pro TV, Antena 1 audienței în urban. Televiziunile de
și Kanal D au avut în total o cotă de știri au pierdut audiență în urban față
piață (de vizionare) de 41,36% din 71 de luna precedentă: România TV (
de televiziuni monitorizate, față de 22.000 persoane), Antena 3 (4.000),
38,35% în ianuarie. Programele de Digi24 (11.000), Realitatea Plus (
divertisment au fost la putere. 7.000) și B1 TV (5.000). Alte
Audiența generală a Pro televiziuni care au suferit pierderi de
TV a câștigat 22.000 de audiență: TVR 1 (8.000), Prima TV
telespectatori în urban față de luna (5.000), Antena Stars (2.000),
ianuarie, ajungând la o medie de Național TV (9.000) și TVR 2 (
375.000 de orășeni pe minut, 7.000). Televiziuni care au înregistrat
conform măsurătorilor Kantar Media. creșteri de audiență: DigiSport 1
Nici Antena 1 și Kanal D nu sau (10.000), Happy Channel (1.000) și
lăsat mai prejos și au câștigat DIVA (2.000).
național față de luna precedentă, o de stații măsurate de Kantar Media.
dovadă că noua grilă a fost construită Cea mai drastică scădere
eficient și a funcționat. „Vârful de de audiență generală a înregistrato
lance” al programelor Pro TV a fost România TV, care a pierdut 45.000
„Românii au talent”. Pro TV a avut în de telespectatori, dar ratingul său
plus față de Antena 1 circa 200.000 general nu este amenințat de
de telespectatori, un ecart foarte concurență, televiziunea păstrânduși
mare, ajungând la un rating mediu de a patra poziție la nivel național.
795.000 de telespectatori pe minut De altfel, televiziunile de
(toată ziua), conform măsurătorilor știri au pierdut audiență în februarie:
Kantar Media. Lupta pentru locul al România TV (45.000 de persoane),
doilea în topul audienței generale sa Antena 3 (10.000), Digi24 (14.000),
întețit în februarie, Antena 1 fiind Realitatea Plus (8.000) și B1 TV (
aproape egalată de Kanal D. Antena 9.000). Sunt scăderi importante,
1 a avut o medie de 606.000 de explicate prin absența unor eveni
persoane pe minut, cu o creștere de mente majore și prin plictiseala ro
doar 3.000 de persoane față de mânilor față de pandemia COVID19.
ianuarie, în timp ce Kanal D a Alte televiziuni care au
18.000, respectiv 11.000 de LA NIVEL NAȚIONAL, în înregistrat 600.000 de telespectatori, suferit pierderi de audiență față de
persoane din mediul urban. Cele trei februarie, multe televiziuni au suferit majorânduși ratingul cu 34.000 față ianuarie: TVR 1 (21.000), Prima TV
mari televiziuni au avut o cotă de pierderi de audiență, mai cu seamă ianuarie. Este cea dea doua (10.000), Național TV (17.000), Pro
piață de 41,36%, în creștere cu 3,01 cele de știri. Sau plictisit românii de creștere de audiență de pe piața TV, Cinema (5.000), Antena Stars (
puncte procentuale față de ianuarie. știri despre pandemie? În februarie, după Pro TV. În cazul Kanal D, 17.000) și TVR 2 (17.000).
Acest lucru înseamnă că noile grile audiența generală a Pro TV, liderul „vârful de lance” a fost programul Televiziuni care au avut
ale celor trei mari jucători (grilele de pieței TV din România, a câștigat „Survivor România”. creșteri de audiență: DigiSport 1
primăvară) au condus la creșterea 50.000 de telespectatori la nivel Cele trei mari televiziuni (19.000) și Happy Channel (2.000).
29