Page 20 - Media Expres nr. 6 / iunie 2021
P. 20

CABLU
            AUTORITĂȚI  CABLU  TV  DTH  RADIO  SATELIT  LEGISLAȚIE



         TELEKOM a pierdut abonați la TV până


         la 1,1 milioane, dar vinde Smart TV Stick





          Telekom  are  mai  puțini  abonați  TV  în  cifre  absolute  față  de   timp,  sunt  fericit  că  putem  să  ne  surprindem
          primul trimestru 2020, ajungând în prezent la 1,1 milioane, dar       clienții. Produsele noastre inovatoare, Smart WiFi
          noul produs Smart TV Stick a crescut cu 47% față de sfârșitul         și Smart TV Stick, continuă să atragă noi abonați,
                                                                                permițând tot mai multor clienți să beneficieze de
          anului  2020,  dispozitivul  permițând  transformarea  televizorului   serviciile noastre, fără a fi nevoie de instalări sau
          obișnuit  într­unul  inteligent,  fără  alte  intervenții  tehnice,  potrivit   echipamente scumpe. În același timp, un număr tot
          ultimului raport financiar al companiei.                              mai mare de clienți de servicii de telefonie mobilă
                                                                                decid să se alăture Telekom, pentru a beneficia de
                                                                                serviciile  companiei,  care  înregistrează  cel  mai
                Compania  a  înregistrat  o  creștere  a  de  succes  și  cuprinzător  de  transformare  a   mare  ritm  de  creștere  a  abonaților  de  mobil  din
          EBITDA  ajustată  după  IFRS­16  cu  2%,  față  de  costurilor, care a fost început în a doua jumătate a   România”.
          aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 34,5
          milioane  de  euro  în  T1  2021.  Rezultatul  arată  o
          creștere  continuă,  în  ciuda  efectelor  de  lungă
          durată ale pandemiei COVID­19 asupra economiei
          românești.
                Fluxul  de  numerar  liber  ajustat  a  rămas
          pozitiv în primul trimestru al anului 2021, pentru al
          optulea  trimestru  consecutiv.  Creșterea  EBITDA
          are  loc  în  ciuda  veniturilor  mai  mici  înregistrate,
          comparativ cu aceeași perioadă din 2020, de 210
          milioane de euro în primul trimestru al anului 2021,
          reflectând  în  mare  măsură  baza  de  comparație
          ridicată din primul trimestru al anului trecut, datorită
          etapizării  proiectelor  ICT  și  a  efectelor  negative
          generate de pandemie.
                Veniturile  din  activitatea  tradițională  de
          voce  fixă  au  scăzut  la  12,1  milioane  de  euro  în
          primul trimestru al anului 2021, rămânând însă la
          un nivel similar cu trimestrul anterior, continuând să
          încetinească  tendințele  de  scădere.  Veniturile  din
          internet  fix  se  situează  la  16,9  milioane  de  euro,
          înregistrând o scădere în comparație cu nivelurile
          prepandemice, însă o creștere de 4% față de T4  anului  2018  și  care  continuă  să  genereze   „Produsele noastre inovatoare, creșterea
          2020.                              îmbunătățiri  semnificative  în  baza  de  costuri  a   numărului  de  abonați  în  segmente  cheie  ale
                În  ceea  ce  privește  activitatea  de  Telekom  Romania.  Comparativ  cu  aceeași   afacerii  și  efortul  de  digitalizare  a  serviciilor
          telefonie mobilă, numărul de contracte postpaid de  perioadă a anului precedent, compania și­a redus   noastre,  împreună  cu  programul  continuu  de
          telefonie mobilă a continuat să crească, ajungând  costurile  indirecte  cu  9%,  ca  urmare  a   transformare  a  costurilor,  ne  permit  să  ne
          la 1,66 milioane, o creștere de 8% față de aceeași  îmbunătățirilor structurale din toate categoriile.  consolidăm în continuare situația financiară, chiar
          perioadă a anului precedent, marcând al patrulea   „Ca  parte  a  transformării  noastre   și  în  fața  provocărilor  externe  semnificative,
          trimestru  consecutiv  de  creștere  a  numărului  de  strategice din ultimii ani, am lucrat pentru a crea o   precum   continuarea   pandemiei   COVID­19.
          abonați.                           bază financiară solidă pentru compania noastră și   Strategia  noastră  de  afaceri  rămâne  aceeași  și
                În același timp, a continuat să crească și  pentru  a  fi  mai  rezistenți  în  fața  presiunilor  pieței   vom  continua  să  o  implementăm,  pentru  a  ne
          numărul  abonaților  în  cadrul  segmentului  de  externe.  Rezultatele  din  primul  trimestru  arată  că   asigura că atât compania de servicii fixe, cât și cea
          servicii  convergente  fix­mobil  (FMC),  ajungând  la  acest efort a reprezentat direcția strategică potrivită   de servicii mobile continuă performanța financiară
          924.000 de clienți, cu 8% mai mult de la an la an.  și  dă  roade,  întrucât  am  reușit  să  creștem  în   solidă,  în  timp  ce  vom  depune  toate  eforturile
          Realizările  înregistrate  în  ceea  ce  privește  continuare  EBITDA de  la  an  la  an,  în  ciuda  unui   pentru  a  ne  servi  clienții  la  cele  mai  înalte
          abonamentele de telefonie mobilă fac din Telekom  piețe  dificile,  după  un  an  de  pandemie  și  chiar   standarde”, a conchis Nicolas MAHLER.
          Romania  furnizorul  cu  cea  mai  rapidă  creștere  a  compensând efectele unice sezoniere din trecut”, a
          abonaților  de  pe  piața  din  România,  potrivit  unui  declarat  Nicolas  MAHLER,  Director  Executiv
          studiu de piață independent*.      Financiar Telekom Romania.                *„Studiul de măsurare a cotelor de piață
                Veniturile  din  telefonia  mobilă  au  scăzut   „Un  ingredient  cheie  pentru  succesul   ale furnizorilor de servicii mobile pentru persoane
          cu 3% de la un an la altul, până la 93,7 milioane de  nostru  financiar  constă  în  concentrarea  riguroasă   fizice”,  realizat  de  Institutul  de  Marketing  Mia,  pe
          euro,  fiind  afectate  de  o  reducere  a  traficului  de  pe  gestionarea  fluxurilor  de  numerar  și  eforturile   un  eșantion  reprezentativ  național,  în  ianuarie­
          interconectare, precum și de restricțiile impuse, ca  concertate  de  revizuire  structurală  a  bazei  de   februarie 2021 (6.000 de respondenți).
          urmare  a  pandemiei  COVID­19.  Baza  totală  de  costuri.  Prin  programul  Cash  for  Growth,  am   *
          clienți  mobili  era  de  3,55  milioane  la  sfârșitul  implementat aproape 200 de inițiative începând din   Brandul  Telekom  aparţine  Deutsche
          primului trimestru al anului 2021.   2018  și  continuăm  să  ne  optimizăm  activitatea,   Telekom,  una  dintre  companiile  lider  global  de
                Telekom  arată  că  un  factor  important  pentru a supracompensa orice efect al pandemiei   telecomunicații integrate.
          care a determinat creșterea susținută a EBITDA și  asupra rezultatelor noastre.”
          a fluxului de numerar al companiei este programul   Nicolas MAHLER a continuat: „În același



           20                                                                                   IUNIE 2021
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25