Page 20 - Media Expres nr. 6 / iunie 2021
P. 20
CABLU
AUTORITĂȚI CABLU TV DTH RADIO SATELIT LEGISLAȚIE
TELEKOM a pierdut abonați la TV până
la 1,1 milioane, dar vinde Smart TV Stick
Telekom are mai puțini abonați TV în cifre absolute față de timp, sunt fericit că putem să ne surprindem
primul trimestru 2020, ajungând în prezent la 1,1 milioane, dar clienții. Produsele noastre inovatoare, Smart WiFi
noul produs Smart TV Stick a crescut cu 47% față de sfârșitul și Smart TV Stick, continuă să atragă noi abonați,
permițând tot mai multor clienți să beneficieze de
anului 2020, dispozitivul permițând transformarea televizorului serviciile noastre, fără a fi nevoie de instalări sau
obișnuit întrunul inteligent, fără alte intervenții tehnice, potrivit echipamente scumpe. În același timp, un număr tot
ultimului raport financiar al companiei. mai mare de clienți de servicii de telefonie mobilă
decid să se alăture Telekom, pentru a beneficia de
serviciile companiei, care înregistrează cel mai
Compania a înregistrat o creștere a de succes și cuprinzător de transformare a mare ritm de creștere a abonaților de mobil din
EBITDA ajustată după IFRS16 cu 2%, față de costurilor, care a fost început în a doua jumătate a România”.
aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 34,5
milioane de euro în T1 2021. Rezultatul arată o
creștere continuă, în ciuda efectelor de lungă
durată ale pandemiei COVID19 asupra economiei
românești.
Fluxul de numerar liber ajustat a rămas
pozitiv în primul trimestru al anului 2021, pentru al
optulea trimestru consecutiv. Creșterea EBITDA
are loc în ciuda veniturilor mai mici înregistrate,
comparativ cu aceeași perioadă din 2020, de 210
milioane de euro în primul trimestru al anului 2021,
reflectând în mare măsură baza de comparație
ridicată din primul trimestru al anului trecut, datorită
etapizării proiectelor ICT și a efectelor negative
generate de pandemie.
Veniturile din activitatea tradițională de
voce fixă au scăzut la 12,1 milioane de euro în
primul trimestru al anului 2021, rămânând însă la
un nivel similar cu trimestrul anterior, continuând să
încetinească tendințele de scădere. Veniturile din
internet fix se situează la 16,9 milioane de euro,
înregistrând o scădere în comparație cu nivelurile
prepandemice, însă o creștere de 4% față de T4 anului 2018 și care continuă să genereze „Produsele noastre inovatoare, creșterea
2020. îmbunătățiri semnificative în baza de costuri a numărului de abonați în segmente cheie ale
În ceea ce privește activitatea de Telekom Romania. Comparativ cu aceeași afacerii și efortul de digitalizare a serviciilor
telefonie mobilă, numărul de contracte postpaid de perioadă a anului precedent, compania șia redus noastre, împreună cu programul continuu de
telefonie mobilă a continuat să crească, ajungând costurile indirecte cu 9%, ca urmare a transformare a costurilor, ne permit să ne
la 1,66 milioane, o creștere de 8% față de aceeași îmbunătățirilor structurale din toate categoriile. consolidăm în continuare situația financiară, chiar
perioadă a anului precedent, marcând al patrulea „Ca parte a transformării noastre și în fața provocărilor externe semnificative,
trimestru consecutiv de creștere a numărului de strategice din ultimii ani, am lucrat pentru a crea o precum continuarea pandemiei COVID19.
abonați. bază financiară solidă pentru compania noastră și Strategia noastră de afaceri rămâne aceeași și
În același timp, a continuat să crească și pentru a fi mai rezistenți în fața presiunilor pieței vom continua să o implementăm, pentru a ne
numărul abonaților în cadrul segmentului de externe. Rezultatele din primul trimestru arată că asigura că atât compania de servicii fixe, cât și cea
servicii convergente fixmobil (FMC), ajungând la acest efort a reprezentat direcția strategică potrivită de servicii mobile continuă performanța financiară
924.000 de clienți, cu 8% mai mult de la an la an. și dă roade, întrucât am reușit să creștem în solidă, în timp ce vom depune toate eforturile
Realizările înregistrate în ceea ce privește continuare EBITDA de la an la an, în ciuda unui pentru a ne servi clienții la cele mai înalte
abonamentele de telefonie mobilă fac din Telekom piețe dificile, după un an de pandemie și chiar standarde”, a conchis Nicolas MAHLER.
Romania furnizorul cu cea mai rapidă creștere a compensând efectele unice sezoniere din trecut”, a
abonaților de pe piața din România, potrivit unui declarat Nicolas MAHLER, Director Executiv
studiu de piață independent*. Financiar Telekom Romania. *„Studiul de măsurare a cotelor de piață
Veniturile din telefonia mobilă au scăzut „Un ingredient cheie pentru succesul ale furnizorilor de servicii mobile pentru persoane
cu 3% de la un an la altul, până la 93,7 milioane de nostru financiar constă în concentrarea riguroasă fizice”, realizat de Institutul de Marketing Mia, pe
euro, fiind afectate de o reducere a traficului de pe gestionarea fluxurilor de numerar și eforturile un eșantion reprezentativ național, în ianuarie
interconectare, precum și de restricțiile impuse, ca concertate de revizuire structurală a bazei de februarie 2021 (6.000 de respondenți).
urmare a pandemiei COVID19. Baza totală de costuri. Prin programul Cash for Growth, am *
clienți mobili era de 3,55 milioane la sfârșitul implementat aproape 200 de inițiative începând din Brandul Telekom aparţine Deutsche
primului trimestru al anului 2021. 2018 și continuăm să ne optimizăm activitatea, Telekom, una dintre companiile lider global de
Telekom arată că un factor important pentru a supracompensa orice efect al pandemiei telecomunicații integrate.
care a determinat creșterea susținută a EBITDA și asupra rezultatelor noastre.”
a fluxului de numerar al companiei este programul Nicolas MAHLER a continuat: „În același
20 IUNIE 2021