Page 23 - Media Expres nr. 7 / iulie 2021
P. 23

PREVIZIUNI
                                          LEGISLAȚIE  SATELIT RADIO  DTH  TV  CABLU  AUTORITĂȚI




           Valoarea pieței media din România va

           depăși 500 milioane de euro







           Deși piața de media a înregistrat, din cauza pandemiei, o contracție de         și optimizare avansate.
           3,8% în 2020 vs 2019, ajungând la valoarea de 462 de milioane de euro,                Stațiile   radio   s­au
           aceasta a înregistrat o revenire puternică în a doua parte a anului 2020,       adaptat  rapid  în  noul  context
           arată forbes.ro, citând noul raport Media Fact Book.                            digital   și   au   integrat
                                                                                           programele  lor  în  platformele
                                                                                           sociale,   pe   website­urile
                  Trendul  se  păstrează  mai  însemnat  (+1.1pp).  De   Anul  2020  a  fost   proprii  și  prin  noi  aplicații
           și  pe  tot  parcursul  lui  2021,  asemenea,  se  observă  o  caracterizat  de  foarte  multe   dedicate.
           când  piața  de  media  va  mutare  a  audiențelor  către  lucruri,  unul  dintre  ele  fiind
           continua  să  crească  și  va  intervalul  off  prime  time  și  o  explozia folosirii de dispozitive   Asociația   pentru
           depăși  o  jumătate  de  miliard  creștere   a   timpului   de  mobile  –  pentru  că  lumea   Radio  Audiență  a  schimbat
           de  euro  (514  milioane  de  vizionare  cu  6%,  comparativ  exterioară a fost în mare parte   modul   de   măsurare   a
           euro),  cu  11%  mai  mult  decât  cu 2020.          inaccesibilă fizic.        audiențelor,  eșantionul  folosit
           în anul 2020 și cu 7% mai mult                                                  fiind diferit față de anii anteriori
           decât în anul 2019.                                                             și   luând   în   considerare
                  Alexandra   Olteanu,                                                     fenomenul   de   emigrație.
           Managing  Director  Initiative                                                  Astfel,  s­a  ținut  cont  de
           România: „Industria noastră se                                                  structura   populației   care
           recuperează  rapid  după  un  an                                                trăiește  efectiv  în  România,
           de  suferință  și  revenirea  este                                              însă,  în  urma  pandemiei  și
           așa  de  spectaculoasă  încât  ne                                               exceptând   noul   val   de
           face să uităm cât de greu ne­a                                                  audiență,  veniturile  au  scăzut
           fost în 2020. Sunt 13 ani de la                                                 în  acest  sector  cu  20%,
           criza  din  2008­2009  și  abia                                                 cumparativ cu 2019.
           acum  putem  să  spunem  că                                                           Pentru   2021   se
           depășim  ca  volume  de  media                                                  estimează  o  creștere  de  10%
           maximul  istoric  al  pieței  din                                               a  volumelor  de  publicitate
           2008.  Vedem  că  ecosistemul                                                   radio,   pe   fondul   relaxării
           media din România s­a adaptat                                                   restricțiilor și revenirii la o viață
           foarte repede la provocările pe                                                 normală.  Stațiile  de  radio  vor
           care  carantina  și  restricțiile  le­                                          compensa   pierderile   din
           au  adus  și  a  folosit  la  maxim                                             vânzările   tradiționale   cu
           oportunitățile  pe  care  această                                               venituri  obținute  în  zona  de
           criză  le­a  deschis  –  vedem  o                                               online  streaming,  accesibil  pe
           creștere   spectaculoasă   a                                                    mai multe dispozitive.
           canalelor digitale, o explozie de                                                     În  ceea  ce  privește
           noi  advertiseri  în  piață,  pe                                                publicitatea OOH, pandemia a
           categorii  care  sunt  relaționate                                              reușit  să  șteargă  în  12  luni
           cu  serviciile  digitale  –  ceea  ce                                           aproape  cinci  ani  de  creștere.
           creează  teritorii  noi  pentru                                                 Pe  15  aprilie  2021,  BRAT  a
           industria   comunicării   în                                                    lansat  Studiul  de  Audiență
           România. Aș spune că după un                                                    OOH (SAO), un pas important
           2020  cu  un  declin  temperat  al                                              pentru  industria  de  media,
           industriei  media,  aceasta  și­a                                               întrucât  acest  segment  era
           reluat    cursul   normal,                                                      singurul  mediu  necuantificat
           ascendent,   cu   care   ne­a    Bugetele TV au scăzut      Astfel  s­a  înregistrat:   din  punct  de  vedere  al
           obișnuit în ultimii 6 ani”.  în   2020   cu   2%,   dar  4%  creștere  pentru  aplicațiile   audienței   și   al   eficienței
                  2020  a  fost  primul  an  înregistrează o creștere de 9%  de  mesagerie,  11%  creștere   expunerii.   Studiul   acoperă
           în  care  audiențele  TV  au  în  2021,  dublate  de  o  inflație  pentru  plățile  online  și  15%   7.200   de   suporturi   din
           crescut  cu  3%  în  rândul  de preț de două cifre.  creștere  pentru  aplicațiile  de   București  și  alte  10  orașe  din
           targetului   18­54   ani,   din   Bugetele  de  media  online banking.          țară  (Bacău,  Brașov,  Cluj,
           mediul urban.              digitală  au  crescut  cu  6%  în   Pentru  2021,  jucătorii   Constanța,   Craiova,   Iași,
                  Raportul  Media  Fact  2020,  față  de  2019,  principalii  locali și globali vor continua să   Oradea,  Ploiești  și  Sibiu,
           Book arată faptul că un număr  beneficiari   fiind   Google,  dezvolte  noi  formate,  cât  mai   urmând  să  fie  adăugat  și
           mai  mare  de  telespectatori  cu  Facebook și Programmatic, iar  adaptate  pentru  dispozitivele   Pitești).  În  2021,  raportul
           educație  medie  și  înaltă  au  pe  măsură  ce  înaintăm  în  mobile,  și  vor  căuta  soluții   Media Fact Book estimează o
           urmărit  programe  TV  anul  2021,  se  poate  observa  o  pentru   viitoarea   lume   creștere  de  12%  a  investițiilor
           trecut  (+3.1pp),  iar,  din  rândul  creștere puternică (estimată la  „cookieless”,  astfel  încât  să   în   publicitatea   OOH,
           acestora, publicul feminin este  +19%) și în acest an.  ofere  posibilități  de  targetare   comparativ cu 2020.



                                                                                                              23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28