Page 23 - Media Expres nr. 7 / iulie 2021
P. 23
PREVIZIUNI
LEGISLAȚIE SATELIT RADIO DTH TV CABLU AUTORITĂȚI
Valoarea pieței media din România va
depăși 500 milioane de euro
Deși piața de media a înregistrat, din cauza pandemiei, o contracție de și optimizare avansate.
3,8% în 2020 vs 2019, ajungând la valoarea de 462 de milioane de euro, Stațiile radio sau
aceasta a înregistrat o revenire puternică în a doua parte a anului 2020, adaptat rapid în noul context
arată forbes.ro, citând noul raport Media Fact Book. digital și au integrat
programele lor în platformele
sociale, pe websiteurile
Trendul se păstrează mai însemnat (+1.1pp). De Anul 2020 a fost proprii și prin noi aplicații
și pe tot parcursul lui 2021, asemenea, se observă o caracterizat de foarte multe dedicate.
când piața de media va mutare a audiențelor către lucruri, unul dintre ele fiind
continua să crească și va intervalul off prime time și o explozia folosirii de dispozitive Asociația pentru
depăși o jumătate de miliard creștere a timpului de mobile – pentru că lumea Radio Audiență a schimbat
de euro (514 milioane de vizionare cu 6%, comparativ exterioară a fost în mare parte modul de măsurare a
euro), cu 11% mai mult decât cu 2020. inaccesibilă fizic. audiențelor, eșantionul folosit
în anul 2020 și cu 7% mai mult fiind diferit față de anii anteriori
decât în anul 2019. și luând în considerare
Alexandra Olteanu, fenomenul de emigrație.
Managing Director Initiative Astfel, sa ținut cont de
România: „Industria noastră se structura populației care
recuperează rapid după un an trăiește efectiv în România,
de suferință și revenirea este însă, în urma pandemiei și
așa de spectaculoasă încât ne exceptând noul val de
face să uităm cât de greu nea audiență, veniturile au scăzut
fost în 2020. Sunt 13 ani de la în acest sector cu 20%,
criza din 20082009 și abia cumparativ cu 2019.
acum putem să spunem că Pentru 2021 se
depășim ca volume de media estimează o creștere de 10%
maximul istoric al pieței din a volumelor de publicitate
2008. Vedem că ecosistemul radio, pe fondul relaxării
media din România sa adaptat restricțiilor și revenirii la o viață
foarte repede la provocările pe normală. Stațiile de radio vor
care carantina și restricțiile le compensa pierderile din
au adus și a folosit la maxim vânzările tradiționale cu
oportunitățile pe care această venituri obținute în zona de
criză lea deschis – vedem o online streaming, accesibil pe
creștere spectaculoasă a mai multe dispozitive.
canalelor digitale, o explozie de În ceea ce privește
noi advertiseri în piață, pe publicitatea OOH, pandemia a
categorii care sunt relaționate reușit să șteargă în 12 luni
cu serviciile digitale – ceea ce aproape cinci ani de creștere.
creează teritorii noi pentru Pe 15 aprilie 2021, BRAT a
industria comunicării în lansat Studiul de Audiență
România. Aș spune că după un OOH (SAO), un pas important
2020 cu un declin temperat al pentru industria de media,
industriei media, aceasta șia întrucât acest segment era
reluat cursul normal, singurul mediu necuantificat
ascendent, cu care nea Bugetele TV au scăzut Astfel sa înregistrat: din punct de vedere al
obișnuit în ultimii 6 ani”. în 2020 cu 2%, dar 4% creștere pentru aplicațiile audienței și al eficienței
2020 a fost primul an înregistrează o creștere de 9% de mesagerie, 11% creștere expunerii. Studiul acoperă
în care audiențele TV au în 2021, dublate de o inflație pentru plățile online și 15% 7.200 de suporturi din
crescut cu 3% în rândul de preț de două cifre. creștere pentru aplicațiile de București și alte 10 orașe din
targetului 1854 ani, din Bugetele de media online banking. țară (Bacău, Brașov, Cluj,
mediul urban. digitală au crescut cu 6% în Pentru 2021, jucătorii Constanța, Craiova, Iași,
Raportul Media Fact 2020, față de 2019, principalii locali și globali vor continua să Oradea, Ploiești și Sibiu,
Book arată faptul că un număr beneficiari fiind Google, dezvolte noi formate, cât mai urmând să fie adăugat și
mai mare de telespectatori cu Facebook și Programmatic, iar adaptate pentru dispozitivele Pitești). În 2021, raportul
educație medie și înaltă au pe măsură ce înaintăm în mobile, și vor căuta soluții Media Fact Book estimează o
urmărit programe TV anul 2021, se poate observa o pentru viitoarea lume creștere de 12% a investițiilor
trecut (+3.1pp), iar, din rândul creștere puternică (estimată la „cookieless”, astfel încât să în publicitatea OOH,
acestora, publicul feminin este +19%) și în acest an. ofere posibilități de targetare comparativ cu 2020.
23