Page 29 - Media Expres nr. 7 / iulie 2021
P. 29
TV
LEGISLAȚIE SATELIT RADIO DTH TV CABLU AUTORITĂȚI
Topul audienței televiziunilor în
NAȚIONAL și URBAN IUNIE 2021
În prima lună a verii 2021, consumul de televiziune liniară (pe 56,84% dintre românii din mediul
urban, care au urmărit un program
telecomandă) șia menținut tendința de scădere. Pro TV a beneficiat de TV în luna iunie, sau uitat la una
difuzarea meciurilor de fotbal din prima parte a turneului EURO 2020, dintre cele cinci televiziuni amintite.
conservânduși ratingul la nivel național.
Antena 3 și România TV de persoane față de luna
șiau crescut audiențele față de luna precedentă. Happy Channel,
mai. În iunie, Pro TV a câștigat 9.000 televiziune ale cărei programe
de telespectatori la nivel național, vizează publicul feminin, șia păstrat
ajungând la o medie de 617.000 de locul 7 în topul celor mai vizionate
telespectatori pe minut (toată ziua), posturi TV în luna iunie, la nivel
conform măsurătorilor Kantar Media. național, cu un rating de 72.000 de
Nu este un câștig mare, în ciuda persoane pe minut (toată ziua).
difuzării partidelor de fotbal de la Intact Media Group, care
EURO 2020. Totuși, Pro TV șia deține televiziunile Antena 1, Antena
consolidat poziția de lider în topul 3, Happy Channel, ZU TV și Antena
audienței naționale. Antena 1 a Stars, a avut o cotă de piață (de
pierdut 8.000 de telespectatori, în vizionare) de 24,34%.
timp ce Kanal D, 30.000 față de luna Grupul rival, Pro TV, cu
mai. Sunt pierderi obișnuite pentru televiziunile Pro TV, Pro X, Pro 2 și
Grupul Intact (Antena 1, Antena 3,
mai: TVR 1 (6.000 de telespectatori), Antena Stars, Happy Channel și ZU
Prima TV (3.000), Antena Stars TV) a avut o cotă de piață, în urban,
(3.000), Pro 2 (5.000) și TVR 2 de 25,2%. Grupul Pro TV (Pro TV,
(1.000). Pro 2, Pro X și Pro Cinema) a
Televiziuni care au pierdut înregistrat o cotă de piață de 20,3%.
telespectatori în iunie comparativ cu Televiziunea Metropola TV, care a
mai: Național TV (1.000), Digi24 ( intrat de curând în sondajele de
1.000), Realitatea Plus (4.000) și audiență Kantar Media, a avut în
Pro Cinema (2.000), DigiSport 1 ( urban sub 1.000 de telespectatori pe
50.000). minut. Aleph News, televiziunea de
Pro TV este singura știri deținută de Adrian Sârbu, a
televiziune a cărei audiență urbană a înregistrat 2.000 de telespectatori pe
crescut consistent în iunie, minut. Televiziuni care au pierdut
comparativ cu luna precedentă, audiență în iunie comparativ cu luna
pentru că a difuzat meciurile de fotbal mai: Antena 1 (10.000 telespec
de la EURO 2020. tatori), Kanal D (12.000), România
Consumul de televiziune TV (2.000), Digi 24 (2.000), DIVA (
la nivel urban a continuat să scadă. 2.000) și Realitatea Plus (4.000).
Primele cinci televiziuni din topul Televiziuni care au
audienței urbane – Pro TV, Antena 1, câștigat audiență față de luna mai:
începutul verii, perioada cu cel mai Pro Cinema, a înregistrat o cotă de Kanal D, România TV și Antena 3 – Pro TV (+13.000 de orășeni), Antena
scăzut consum de televiziune. Pe piață de 21,07%. au deținut o cotă de piață de 56,84% 3 (7.000), Happy Channel (1.000),
nișa de știri, România TV și Antena 3 Televiziuni care au la nivel urban, conform măsurătorilor TVR 1 (3.000), Prima TV (1.000) și
au câștigat 3.000, respectiv 13.000 câștigat audiență în iunie față de luna Kantar Media. Cu alte cuvinte, Antena Stars (3.000).
29