Page 29 - Media Expres nr. 8 / august 2021
P. 29

LEGISLAȚIE  SATELIT RADIO  DTH  TV  CABLU  AUTORITĂȚI
                                                                                   TV

           Topul audienței televiziunilor în

           NAȚIONAL și URBAN ­  iulie 2021


           Luna iulie a fost foarte bogată în evenimente: finalul turneului de fotbal EURO 2020, începutul
           Jocurilor  Olimpice  de  la  Tokyo,  temperaturi  ridicate  cu  disconfort  termic  și,  firește,  vacanțele
           programate, în țară sau străinătate. În aceste condiții, consumul de televiziune la nivel național a
           înregistrat scăderi importante la cele trei mari televiziuni comerciale: Pro TV, Antena 1 și Kanal D.
           Cele mai mari pierderi de audiență la nivel urban le­au înregistrat marile televiziuni comerciale:
           Pro TV, Antena 1 și Kanal D, notează Petre Barbu în forbes.ro.

              Efectele   sezonalității   asupra  lansarea  noii  grile,  ratingul Antenei  1
           audiențelor  TV  au  fost  evidente  în  își va reveni.
           cazul  celor  trei  mari  televiziuni  care   Kanal  D  a  profitat  de  scăderea
           domină  topul  audienței  naționale.  În  masivă  a  audienței  Antenei  1  și  a
           ciuda  unor  evenimente  sportive  de  urcat pe poziția a doua a topului, cu o
           mare interes, românii au stat departe  medie  de  394.000  de  telespectatori
           de micile ecrane în luna iulie.    pe  minut  (toată  ziua),  conform
              Pro  TV  și­a  menținut  poziția  de  măsurătorilor  Kantar  Media.  Deși  a
           lider,  dar  a  pierdut  57.000  de  urcat  pe  locul  secund,  Kanal  D  n­a
           telespectatori la nivel național față de  fost  ferit  de  scăderea  audienței.  A
           luna  iunie.  Antena  1  a  pierdut  pierdut  67.000  de  persoane  față  de
           123.000 de telespectatori față de luna  iunie.
                                                              Deși   au   pierdut
                                                           audiență, cele trei mari
                                                           televiziuni  au  avut  o
                                                           cotă  de  piață  (de
                                                           vizionare)  de  42,57%,
                                                           adică        aproape
                                                           jumătate dintre românii
                                                           care  s­au  uitat  (pe
                                                           telecomandă)       la
                                                           televizor  au  urmărit
                                                           unul  dintre  cele  trei
                                                           programe  (din  72  de
                                                           televiziuni  monitorizate
                                                           de  Kantar  Media).  Au
                                                           câștigat  audiență  față
                                                           de  iunie:  România  TV
                                                           (+12.000          de
                                                           persoane),  DigiSport  1
                                                           (30.000),   Realitatea
                                                           Plus  (7.000)  și  TVR  2
                                                           (4.000).
                                                              Au  suferit  scăderi  persoane față de iunie, având o medie de 171.000
                                                           ale  ratingului  general  de  persoane  pe  minut.  Acestea  sunt  scăderi
                                                           față  de  luna  iunie:  normale  pentru  această  lună  de  vacanțe  și
                                                           Antena   3   (­4.000),  concedii.
                                                           TVR 1 (­5.000), Happy    Happy Channel, televiziune din grupul Intact,
                                                           Channel      (­4.000),  orientată  către  publicul  feminin,  a  fost  cea  de­a
                                                           Național  TV  (­3.000),  șasea televiziune în topul audienței urbane, cu un
                                                           Prima  TV  (­16.000),  rating de 41.000 de telespectatori pe minut, peste
                                                           Digi  24  (­5.000)  și  Pro  TVR  1  (33.000),  Digi24  (36.000)  și  DigiSport  1
                                                           2 (­2.000).           (35.000).
                                                              Audiența   urbană   a   Într­o  lună  cu  audiențe  în  scădere,  grupul
                                                           televiziunii  Pro  TV  a  coborât  Intact  (Antena  1, Antena  3, Antena  Stars,  Happy
                                                           sub  300.000  de  telespectatori  Channel  și  ZU  TV)  a  avut  o  cotă  de  piață  (de
                                                           pe  minut,  în  mediul  urban,  vizionare) de 23%. Grupul Pro TV (Pro TV, Pro 2,
                                                           ajungând  la  o  medie  de  Pro Cinema, Pro Gold și Pro X) a avut o cotă de
                                                           284.000,  potrivit  măsurătorilor  piață  de  20,2%.  Televiziuni  care  au  câștigat
                                                           Kantar Media. Liderul a pierdut  telespectatori  față  de  luna  iunie:  România  TV
                                                           34.000  de  persoane  în  urban  (10.000),  DigiSport  1  (19.000),  DIVA  (2.000),
                                                           față de iunie.        Realitatea  Plus  (3.000)  și  TVR  2  (2.000).
           anterioară,  coborând  pe  poziția  a   Audiența  Antena  1  a  pierdut  66.000  de  Televiziuni  care  au  pierdut  audiență: Antena  3  (­
           treia în clasamentul general. Este cea  orășeni, dar televiziunea grupului Intact și­a păstrat  7.000),  Happy  Channel  (­1.000),  Digi24  (­3.000),
           mai mare pierdere de audiență de pe  a  doua  poziție  în  topul  urban,  cu  o  medie  de  Antena Stars (­1.000) și Prima TV (­7.000). TVR1
           piața TV, dar este un regres sezonier,  200.000 de telespectatori pe minut (toată ziua).   și Național TV și­au conservat audiențele din luna
           pentru  că  în  toamnă,  odată  cu    Audiența  Kanal  D  a  scăzut  cu  33.000  de  iunie.


                                                                                                              29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32