Page 29 - Media Expres nr. 8 / august 2021
P. 29
LEGISLAȚIE SATELIT RADIO DTH TV CABLU AUTORITĂȚI
TV
Topul audienței televiziunilor în
NAȚIONAL și URBAN iulie 2021
Luna iulie a fost foarte bogată în evenimente: finalul turneului de fotbal EURO 2020, începutul
Jocurilor Olimpice de la Tokyo, temperaturi ridicate cu disconfort termic și, firește, vacanțele
programate, în țară sau străinătate. În aceste condiții, consumul de televiziune la nivel național a
înregistrat scăderi importante la cele trei mari televiziuni comerciale: Pro TV, Antena 1 și Kanal D.
Cele mai mari pierderi de audiență la nivel urban leau înregistrat marile televiziuni comerciale:
Pro TV, Antena 1 și Kanal D, notează Petre Barbu în forbes.ro.
Efectele sezonalității asupra lansarea noii grile, ratingul Antenei 1
audiențelor TV au fost evidente în își va reveni.
cazul celor trei mari televiziuni care Kanal D a profitat de scăderea
domină topul audienței naționale. În masivă a audienței Antenei 1 și a
ciuda unor evenimente sportive de urcat pe poziția a doua a topului, cu o
mare interes, românii au stat departe medie de 394.000 de telespectatori
de micile ecrane în luna iulie. pe minut (toată ziua), conform
Pro TV șia menținut poziția de măsurătorilor Kantar Media. Deși a
lider, dar a pierdut 57.000 de urcat pe locul secund, Kanal D na
telespectatori la nivel național față de fost ferit de scăderea audienței. A
luna iunie. Antena 1 a pierdut pierdut 67.000 de persoane față de
123.000 de telespectatori față de luna iunie.
Deși au pierdut
audiență, cele trei mari
televiziuni au avut o
cotă de piață (de
vizionare) de 42,57%,
adică aproape
jumătate dintre românii
care sau uitat (pe
telecomandă) la
televizor au urmărit
unul dintre cele trei
programe (din 72 de
televiziuni monitorizate
de Kantar Media). Au
câștigat audiență față
de iunie: România TV
(+12.000 de
persoane), DigiSport 1
(30.000), Realitatea
Plus (7.000) și TVR 2
(4.000).
Au suferit scăderi persoane față de iunie, având o medie de 171.000
ale ratingului general de persoane pe minut. Acestea sunt scăderi
față de luna iunie: normale pentru această lună de vacanțe și
Antena 3 (4.000), concedii.
TVR 1 (5.000), Happy Happy Channel, televiziune din grupul Intact,
Channel (4.000), orientată către publicul feminin, a fost cea dea
Național TV (3.000), șasea televiziune în topul audienței urbane, cu un
Prima TV (16.000), rating de 41.000 de telespectatori pe minut, peste
Digi 24 (5.000) și Pro TVR 1 (33.000), Digi24 (36.000) și DigiSport 1
2 (2.000). (35.000).
Audiența urbană a Întro lună cu audiențe în scădere, grupul
televiziunii Pro TV a coborât Intact (Antena 1, Antena 3, Antena Stars, Happy
sub 300.000 de telespectatori Channel și ZU TV) a avut o cotă de piață (de
pe minut, în mediul urban, vizionare) de 23%. Grupul Pro TV (Pro TV, Pro 2,
ajungând la o medie de Pro Cinema, Pro Gold și Pro X) a avut o cotă de
284.000, potrivit măsurătorilor piață de 20,2%. Televiziuni care au câștigat
Kantar Media. Liderul a pierdut telespectatori față de luna iunie: România TV
34.000 de persoane în urban (10.000), DigiSport 1 (19.000), DIVA (2.000),
față de iunie. Realitatea Plus (3.000) și TVR 2 (2.000).
anterioară, coborând pe poziția a Audiența Antena 1 a pierdut 66.000 de Televiziuni care au pierdut audiență: Antena 3 (
treia în clasamentul general. Este cea orășeni, dar televiziunea grupului Intact șia păstrat 7.000), Happy Channel (1.000), Digi24 (3.000),
mai mare pierdere de audiență de pe a doua poziție în topul urban, cu o medie de Antena Stars (1.000) și Prima TV (7.000). TVR1
piața TV, dar este un regres sezonier, 200.000 de telespectatori pe minut (toată ziua). și Național TV șiau conservat audiențele din luna
pentru că în toamnă, odată cu Audiența Kanal D a scăzut cu 33.000 de iunie.
29