Page 3 - Media Expres nr. 8 / august 2021
P. 3

EDITORIAL
                                          LEGISLAȚIE  SATELIT RADIO  DTH  TV  CABLU  AUTORITĂȚI


           Telekom în scădere la distribuția TV.

           Va inversa Orange tendința după

           achiziție?



            // de Mihai Pavelescu //
           Telekom  România  a  raportat  la  jumătatea  anului  o  scădere  a
           abonaților  serviciilor  de  televiziune  până  la  1,07  milioane,  dar  a
           înregistrat în schimb o creștere semnificativă a serviciului Smart TV
           Stick, care permite recepția TV pe televizoarele inteligente, cu 24%
           față de trimestrul I 2021.

               Printr­o  frază  scurtă,  Telekom  dă  controlului   costurilor.   Veniturile,   în
           vina  pe  tendința  globală  actuală  de  valoare  de  216,8  milioane  de  euro,  au
           scădere  a  utilizării  „tehnologiilor  TV  scăzut  ușor  comparativ  cu  aceeași
           vechi”,  dar  nu  menționează  competiția  perioadă  din  2020,  datorită  redresării
           dură  din  acest  domeniu  dominat  de  mai  lente  a  economiei  românești  în
           către  grupul  RCS  &  RDS  ­  Digi  atât  urma impactului negativ al pandemiei.
           printr­o politică agresivă de prețuri, cât și   Veniturile  din  activitatea  de  voce
           prin  oferta  de  televiziuni  retransmise.  fixă au fost de 11,3 milioane de euro în
           Telekom  România  nu  oferă  în  grila  de  T2  2021,  ușor  în  spatele  trimestrului
           cablu,  de  exemplu,  pachetul  Discovery­  anterior.  Veniturile  din  internet  fix  au
           Eurosport.                         ajuns  la  16,7  milioane  de  euro,  în
               Raportul  economic  la  jumătatea  ușoară scădere comparativ cu nivelurile
           anului  este  semnificativ  în  zona  de  pre­pandemice.
           servicii fixe TV, după ce, la 28 iulie 2021,   În ceea ce privește telefonia mobilă,  adoptat  direcția  strategică  corectă,  care
           Comisia  Europeană  (CE)  a  aprobat  compania  a  continuat  să  atragă  noi  dă  rezultate,  deoarece  am  reușit  să
                                        i
           condiționat  acordul  anunțat  la  9  no em ­  abonați. Trimestrul al doilea s­a încheiat  creștem EBITDA în fiecare an, în ciuda
           brie 2020 între OTE și Orange România,  cu  1,7  milioane  de  abonați  postpaid,  unui mediu economic dificil, după un an
           pentru  vânzarea  pachetului  de  acțiuni  reprezentând  o  creștere  de  7,8%  de  la  cu  pandemie  și  chiar  compensând
           de  54%,  pe  care  OTE  îl  deține  în  an  la  an  pe  acest  segment  vital  de  efectele sezoniere din trecut”, a declarat
           Telekom Romania Communications SA.   clienți, fiind al 5­lea trimestru consecutiv  Nicolas  MAHLER,  Director  Financiar  al
               În  mod  specific,  aprobarea  este  de creștere.                 Telekom Romania.
           condiționată  de  vânzarea  de  către TKR   De   asemenea,   pe   segmentul   „Suntem,  de  asemenea,  foarte
           a  participației  sale  de  30%  din Telekom  convergent  fix­mobil  (FMC),  baza  de  mândri  să  vedem  că  eforturile  noastre
           Romania  Mobile  Communications  S.A.  abonați  continuă  să  crească,  ajungând  de  eficientizare  energetică  dau  roade,
           (TKRM).  În  prezent,  OTE  deține  70%,  la 916.000 de clienți, cu 4% mai mult de  deoarece  ne  străduim  să  devenim  mai
           iar TKR deține 30%. OTE intenționează  la an la an. Veniturile totale din serviciile  sustenabili  în  fiecare  zi.  Prin  urmare,
           să  achiziționeze  pachetul  de  acțiuni  de  mobile  obținute  în  T2  se  ridică  la  97,8  continuăm   să   investim   în   surse
           30% de la TKR, ajungând astfel la 100%  milioane  de  euro,  ceea  ce  reprezintă  o  alternative  de  energie,  cum  ar  fi
           din   acțiunile  TKRM,   sub   rezerva  reducere  cu  4,9%  față  de  aceeași  panourile solare, ajungând în prezent la
           aprobărilor necesare.              perioadă  a  anului  trecut. Acest  fapt  se  peste  100  de  locații  dotate  cu  panouri
               După  aprobare,  finalizarea  vânzării  datorează  scăderii  veniturilor  din  soluții  fotovoltaice   sau   soluții   inteligente,
           pachetului de 54% deținut în TKR către  de   sistem   și   din   interconectare,  pentru   a   reduce   consumul   din
           Orange  România  este  așteptată  în  determinate  de  diminuarea  traficului  magazinele   noastre.  Toate   aceste
           următoarele  câteva  luni,  odată  ce  terminat  în  rețea,  în  timp  ce  trecerea  inițiative   de   utilizare   a   energiei
           măsurile  CE  de  remediere  au  fost  strategică  de  la  prepaid  la  postpaid  a  regenerabile  fac  parte  dintr­o  misiune
           realizate  și  au  fost  îndeplinite  restul  atenuat   impactul   negativ   asupra  mai  mare,  de  a  transforma  Telekom
           condițiilor precedente.            veniturilor. Baza totală de clienți mobili a  Romania  într­o  companie  sustenabilă.
               După preluarea rețelei de cablu Telekom,   fost  de  3,54  milioane  la  sfârșitul  Prin aceasta, reducem emisiile de CO2,
           este  de  urmărit  dacă  Orange  România  va   trimestrului 2 al acestui an.  împreună cu minimizarea consumului de
           reuși  să  atragă  o  creștere  a  distribuției  TV   Baza de costuri a Telekom Romania  combustibili  și  gestionarea  curată  a
           prin  linii  fixe,  în  ciuda  trendului  global  de   continuă  să  fie  parte  din  programul  de  deșeurilor”, a adăugat MAHLER.
           scădere  a  televiziunii  lineare  în  contextul   transformare  a  costurilor  pe  termen   Conform  Studiului  de  măsurare  a
           extinderii  distribuției  de  conținut  la  cerere   lung,  început  în  a  doua  jumătate  a  cotelor  de  piață  ale  furnizorilor  de
           prin internet.                     anului 2018, care generează cu succes  servicii  mobile  pentru  persoane  fizice,
               Raportul  Telekom  mai  notează  că,  îmbunătățiri  operaționale  semnificative.  realizat  de  Institutul  de  Marketing  Mia,
           în  ciuda  efectelor  de  durată  ale  Acesta reprezintă un factor important al  pe un eșantion reprezentativ național, în
           pandemiei  COVID­19  asupra  economiei  creșterii susținute a EBITDA și a fluxului  ianuarie   ­   februarie   2021   (6.000
           românești,   indicatorii   financiari   au  de numerar al companiei, determinând o  respondenți),  respectiv  iulie  ­  august
           continuat  să  crească.  EBITDA  ajustată  reducere  anuală  de  4%  a  costurilor  2019   (3.500   respondenți),   Grupul
           după  IFRS­16  a  crescut  cu  14,5%,  indirecte,  comparativ  cu  trimestrul  2  din  Telekom  are  cel  mai  mare  ritm  de
           ajungând  la  41,4  milioane  euro  în  2020.                         creștere a abonaților.
           trimestrul 2 al acestui an, în comparație   „Ca  parte  a  transformării  strategice   Telekom Romania este prezentă pe
           cu  aceeași  perioadă  a  anului  trecut,  a  Telekom  din  ultimii  ani,  am  depus  piața  românească  din  2014,  după
           continuând  evoluția  crescătoare,  vizibilă  eforturi  pentru  a  crea  o  bază  financiară  rebranding­ul  comun  al  Romtelecom  și
           în  ultimele  trimestre.  Fluxul  de  numerar  solidă  pentru  companie  și  pentru  a  COSMOTE Romania.  Brandul Telekom
           a rămas pozitiv în T2 2021, pentru al 9­  deveni  mai  rezistenți  în  fața  presiunilor  aparţine  Deutsche  Telekom,  una  dintre
           lea  trimestru  consecutiv,  ca  urmare  a  pieței externe. Rezultatele financiare ale  companiile   lider   global   de
           disciplinei  stricte  a  numerarului  și  a  celui  de­al  doilea  trimestru  arată  că  am  telecomunicații integrate.



                                                                                                              3
   1   2   3   4   5   6   7   8