Page 3 - Media Expres nr. 8 / august 2021
P. 3
EDITORIAL
LEGISLAȚIE SATELIT RADIO DTH TV CABLU AUTORITĂȚI
Telekom în scădere la distribuția TV.
Va inversa Orange tendința după
achiziție?
// de Mihai Pavelescu //
Telekom România a raportat la jumătatea anului o scădere a
abonaților serviciilor de televiziune până la 1,07 milioane, dar a
înregistrat în schimb o creștere semnificativă a serviciului Smart TV
Stick, care permite recepția TV pe televizoarele inteligente, cu 24%
față de trimestrul I 2021.
Printro frază scurtă, Telekom dă controlului costurilor. Veniturile, în
vina pe tendința globală actuală de valoare de 216,8 milioane de euro, au
scădere a utilizării „tehnologiilor TV scăzut ușor comparativ cu aceeași
vechi”, dar nu menționează competiția perioadă din 2020, datorită redresării
dură din acest domeniu dominat de mai lente a economiei românești în
către grupul RCS & RDS Digi atât urma impactului negativ al pandemiei.
printro politică agresivă de prețuri, cât și Veniturile din activitatea de voce
prin oferta de televiziuni retransmise. fixă au fost de 11,3 milioane de euro în
Telekom România nu oferă în grila de T2 2021, ușor în spatele trimestrului
cablu, de exemplu, pachetul Discovery anterior. Veniturile din internet fix au
Eurosport. ajuns la 16,7 milioane de euro, în
Raportul economic la jumătatea ușoară scădere comparativ cu nivelurile
anului este semnificativ în zona de prepandemice.
servicii fixe TV, după ce, la 28 iulie 2021, În ceea ce privește telefonia mobilă, adoptat direcția strategică corectă, care
Comisia Europeană (CE) a aprobat compania a continuat să atragă noi dă rezultate, deoarece am reușit să
i
condiționat acordul anunțat la 9 no em abonați. Trimestrul al doilea sa încheiat creștem EBITDA în fiecare an, în ciuda
brie 2020 între OTE și Orange România, cu 1,7 milioane de abonați postpaid, unui mediu economic dificil, după un an
pentru vânzarea pachetului de acțiuni reprezentând o creștere de 7,8% de la cu pandemie și chiar compensând
de 54%, pe care OTE îl deține în an la an pe acest segment vital de efectele sezoniere din trecut”, a declarat
Telekom Romania Communications SA. clienți, fiind al 5lea trimestru consecutiv Nicolas MAHLER, Director Financiar al
În mod specific, aprobarea este de creștere. Telekom Romania.
condiționată de vânzarea de către TKR De asemenea, pe segmentul „Suntem, de asemenea, foarte
a participației sale de 30% din Telekom convergent fixmobil (FMC), baza de mândri să vedem că eforturile noastre
Romania Mobile Communications S.A. abonați continuă să crească, ajungând de eficientizare energetică dau roade,
(TKRM). În prezent, OTE deține 70%, la 916.000 de clienți, cu 4% mai mult de deoarece ne străduim să devenim mai
iar TKR deține 30%. OTE intenționează la an la an. Veniturile totale din serviciile sustenabili în fiecare zi. Prin urmare,
să achiziționeze pachetul de acțiuni de mobile obținute în T2 se ridică la 97,8 continuăm să investim în surse
30% de la TKR, ajungând astfel la 100% milioane de euro, ceea ce reprezintă o alternative de energie, cum ar fi
din acțiunile TKRM, sub rezerva reducere cu 4,9% față de aceeași panourile solare, ajungând în prezent la
aprobărilor necesare. perioadă a anului trecut. Acest fapt se peste 100 de locații dotate cu panouri
După aprobare, finalizarea vânzării datorează scăderii veniturilor din soluții fotovoltaice sau soluții inteligente,
pachetului de 54% deținut în TKR către de sistem și din interconectare, pentru a reduce consumul din
Orange România este așteptată în determinate de diminuarea traficului magazinele noastre. Toate aceste
următoarele câteva luni, odată ce terminat în rețea, în timp ce trecerea inițiative de utilizare a energiei
măsurile CE de remediere au fost strategică de la prepaid la postpaid a regenerabile fac parte dintro misiune
realizate și au fost îndeplinite restul atenuat impactul negativ asupra mai mare, de a transforma Telekom
condițiilor precedente. veniturilor. Baza totală de clienți mobili a Romania întro companie sustenabilă.
După preluarea rețelei de cablu Telekom, fost de 3,54 milioane la sfârșitul Prin aceasta, reducem emisiile de CO2,
este de urmărit dacă Orange România va trimestrului 2 al acestui an. împreună cu minimizarea consumului de
reuși să atragă o creștere a distribuției TV Baza de costuri a Telekom Romania combustibili și gestionarea curată a
prin linii fixe, în ciuda trendului global de continuă să fie parte din programul de deșeurilor”, a adăugat MAHLER.
scădere a televiziunii lineare în contextul transformare a costurilor pe termen Conform Studiului de măsurare a
extinderii distribuției de conținut la cerere lung, început în a doua jumătate a cotelor de piață ale furnizorilor de
prin internet. anului 2018, care generează cu succes servicii mobile pentru persoane fizice,
Raportul Telekom mai notează că, îmbunătățiri operaționale semnificative. realizat de Institutul de Marketing Mia,
în ciuda efectelor de durată ale Acesta reprezintă un factor important al pe un eșantion reprezentativ național, în
pandemiei COVID19 asupra economiei creșterii susținute a EBITDA și a fluxului ianuarie februarie 2021 (6.000
românești, indicatorii financiari au de numerar al companiei, determinând o respondenți), respectiv iulie august
continuat să crească. EBITDA ajustată reducere anuală de 4% a costurilor 2019 (3.500 respondenți), Grupul
după IFRS16 a crescut cu 14,5%, indirecte, comparativ cu trimestrul 2 din Telekom are cel mai mare ritm de
ajungând la 41,4 milioane euro în 2020. creștere a abonaților.
trimestrul 2 al acestui an, în comparație „Ca parte a transformării strategice Telekom Romania este prezentă pe
cu aceeași perioadă a anului trecut, a Telekom din ultimii ani, am depus piața românească din 2014, după
continuând evoluția crescătoare, vizibilă eforturi pentru a crea o bază financiară rebrandingul comun al Romtelecom și
în ultimele trimestre. Fluxul de numerar solidă pentru companie și pentru a COSMOTE Romania. Brandul Telekom
a rămas pozitiv în T2 2021, pentru al 9 deveni mai rezistenți în fața presiunilor aparţine Deutsche Telekom, una dintre
lea trimestru consecutiv, ca urmare a pieței externe. Rezultatele financiare ale companiile lider global de
disciplinei stricte a numerarului și a celui deal doilea trimestru arată că am telecomunicații integrate.
3