Page 14 - Media Expres nr. 2 / februarie 2022
P. 14
ONLINE
AUTORITĂȚI CABLU TV DTH RADIO SATELIT LEGISLAȚIE
Digi24.ro se laudă cu peste 1,1
miliarde de afișări în 2021
Site-ul digi24.ro și aplicația mobilă Digi24 au privind presa din România, parte din divizia media a grupului
înregistrat în 2021 peste 1,1 miliarde de afișări Digi24.ro reprezintă cea mai de DIGI | RCS & RDS.
online
încredere
de
Digi24 este favorit pentru
sursă
de pagină, un record absolut pentru un site de informare a românilor. publicul activ comercial din
media, conform Biroului Român de Audit De asemenea, nivelul crescut zonele urbane, având cel mai
Transmedia (BRAT), citat într-un comunicat al privind calitatea informațiilor mare grad ESOMAR A dintre toate
publicate de Digi24.ro a evidențiat televiziunile de știri din România.
Digi. o schimbare majoră în noile Platforma Digi24.ro este cea
obiceiuri de consum al știrilor în mai urmărită platformă de știri din
rândul publicului român. online-ul românesc, având o
Cu o medie lunară de peste 11 lunară de peste 11 milioane de Deși în ultimii doi ani de medie lunară de peste 50 de
milioane de vizitatori unici, site-ul vizitatori unici, fapt care a pandemie atât peisajul media, cât milioane de vizite, în ultimele șase
și aplicația Digi24 au ocupat prima demonstrat că informațiile și preferințele cititorilor au luni.
poziție în rândul site-urilor media furnizate au generat cel mai mare evoluat odată cu nevoia pentru Platforma Digi24.ro deține
din România. impact în rândul cititorilor, digitalizare, platforma Digi24.ro s- recordul absolut de trafic în
Pentru al doilea an consecutiv, poziționând-o astfel în topul a adaptat acestora și a continuat mediul online din România,
Digi24, prin intermediul site-ului și preferințelor. să ofere un conținut relevant și conform măsurătorilor realizate
al aplicației mobile, a reușit să își Potrivit măsurătorilor BRAT, echidistant, reprezentând o sursă de Biroul Român de Audit
mențină poziția de lider pe piața aplicația mobilă Digi24 s-a situat credibilă, în timp ce încrederea în Transmedia: peste 80 de milioane
media online. în topul celor mai accesate social media a fost afectată. de vizite și peste 16 milioane de
Conform datelor publicate de aplicații de știri din România, cu Televiziunea Digi24 și vizitatori unici, raportate la nivelul
Biroul Român de Audit peste 102 milioane de afișări de platforma online Digi24.ro, unei luni.
Transmedia (BRAT), Digi24 și-a pagină. poziționate de publicul român, Grupul mai deține Digi Sport
depășit propriul record înregistrat De asemenea, aceasta este și pentru al patrulea an consecutiv, 1, 2, 3, 4, Digi 4K, Digi Life, Digi
în 2020 și a generat, la nivelul cea mai vizitată aplicație de știri, în top 3 cele mai credibile surse World și Digi Animal World, UTV,
anului 2021, peste 1,1 miliarde de cu peste 22 de milioane de vizite de informare din România Music Channel, Hit Music, Film
afișări de pagină. la nivelul anului 2021. (conform Reuters Institute Digital Now (pay-tv) și radio PROFM, Digi
Concomitent, platforma Conform raportului realizat de News Media Report 2021), fac FM, Dance FM și Chill FM.
Digi24.ro a înregistrat o medie Reuters și Universitatea Oxford
Biroul din România "Europa Creativă"
are un buget de 87.000 de euro
Bugetul total disponibil pentru
Programul anual pe 2022 pentru creativă pentru proiecte comune programul „Europa Creativă”
de inovare care implică mai multe
implementarea directivei "Europa Creativă" sectoare creative, contribuind aferent perioadei 2021-2027 se
ridică la aproximativ 2,4 miliarde
publicat la jumătatea lunii ianuarie, prevede un totodată la noul Bauhaus de euro, o creștere de 63% față de
buget total maximal pentru biroul din România european. Această componentă perioada 2014-2020. Bugetul
va extinde și sprijinul acordat
(Romanian Desk) de 87.000 de euro. mass-mediei de știri prin luarea sporit reflectă angajamentul
Uniunii Europene de a ajuta
de măsuri suplimentare care să sectorul să se refacă și să devină
protejeze libertatea presei. mai rezilient în anii ce urmează.
„Europa Creativă” va viza și
Cu un buget de aproximativ noutăți. Va fi finanțat sprijinul aspecte esențiale legate de Programul are trei componente:
385 de milioane de euro, cu acordat dezvoltării unor jocuri sectoarele culturale și creative. Componenta „Cultură” acoperă
aproape 100 de milioane de euro video și a unor experiențe Proiectele finanțate din toate domeniile sectoarelor
mai mare decât cel din 2021, inovatoare legate de realitatea componenta MEDIA vor trebui să culturale și creative, cu excepția
„Europa Creativă” a crescut în virtuală. O acțiune nouă, „MEDIA implementeze strategii pentru sectorului audiovizual și a celui al
2022 sprijinul acordat partenerilor 360 de grade”, se referă la ecologizare și diversitate, inclusiv mass-mediei de știri; Componenta
din sectoarele creative și principalele foruri din industrie, echilibrul de gen. „MEDIA” oferă sprijin pentru
culturale, ținând seama în mod implicând întreprinderi din lanțul Programul va contribui în sectorul audiovizual și cel
corespunzător de dificultățile valoric audiovizual. Pentru o și mod semnificativ la realizarea cinematografic; Componenta
create de criza provocată de mai mare stimulare a inovării, va fi priorităților politice ale Comisiei transsectorială oferă oportunități
pandemia de COVID-19 și de lansat portalul Media Market, în ceea ce privește de colaborare transsectorială.
concurența tot mai intensă de pe pentru întreprinderile nou- sustenabilitatea și incluziunea și Organismele publice și private
plan mondial, se arată într-un înființate promițătoare. va include inițiative care vizează care își desfășoară activitatea în
anunț publicat pe site-ul Colaborarea dintre festivalurile de priorități suplimentare ale UE, sectoarele creative pot solicita
Reprezentanța Comisiei Europene film va fi consolidată prin cum ar fi contribuția la Strategia finanțare cu ajutorul birourilor
în România. intermediul rețelelor. UE de combatere a „Europa Creativă”, cu sedii în
Componenta MEDIA se Componenta transsectorială antisemitismului și de susținere a toate statele membre ale UE și în
concentrează pe audiovizual, iar va spori finanțarea acordată vieții evreiești, precum și la Anul țări terțe asociate programului.
în 2022 se introduc mai multe Laboratorului pentru inovare european al tineretului.
14 FEBRUARIE 2022