Page 103 - Anuarul Media Expres 2021-2022
P. 103

103

               Top agen]ii de publicitate


                                cifre de afaceri 2020 / EURO
               Cifra total` de afaceri a celor 44 de agen]ii de crea]ie [i strategie de comunicare, monitorizate
             de ANUARUL MEDIA EXPRES, a fost în anul 2020 de 107,01 milioane de euro, în sc`dere cu 18,7%
             fa]` de anul 2019. Profitul net cumulat s-a ridicat la 8,87 milioane de euro, în cre[tere cu 2,6% fa]`
             de anul precedent, conform datelor de bilan].
               Cifrele de afaceri au sc`zut sim]itor la majoritatea marilor agen]ii, comparativ cu 2019.
               Acest segment a dus-o mai prost decåt agen]iile de media [i agen]iile de comunicare digital`, de[i
             multe agen]ii au componenta de media [i digital, [i, pe alocuri, a dus-o [i mai r`u decåt agen]iile de
             PR. Sunt destule agen]ii care au suferit sc`deri ale cifrelor de afaceri mai mari de 50%, lucru care nu
             s-a întåmplat în industria de PR.
               Conform bilan]urilor financiare de la Ministerul Finan]elor, la cursul mediu BNR de 4,83 lei/euro,
             a rezultat o cifr` de afaceri total` de 107,01 milioane de euro, în sc`dere cu 18,7% fa]` de anul
             2019. Este o contrac]ie major` pentru aceast` pia]`. Totu[i, profitul net cumulat a fost de 8.873.376
             euro, consemnånd o cre[tere de 2,6% fa]` de 2019.
               Rata profitului pentru pia]a agen]iilor de publicitate din 2020 a fost de 8,3%.
               În topul celor 44 de companii monitorizate, doar patru au raportat pierderi la finalul anului 2020.
             De asemenea, 20 de agen]ii au raportat cifre de afaceri mai mari de peste un milion de euro.
               Firma Lion Communication Services S.A., de]inut` în Romånia de re]eaua interna]ional` Publicis
             Groupe, a raportat o cifr` de afaceri de 27,2 milioane de euro, în sc`dere cu 10,6% fa]` de 2019.
             Profitul net s-a ridicat la 1,47 milioane euro, mai mare decåt în 2019 (1,16 milioane de euro).
               Lion Communication Services S.A. opereaz` mai multe entit`]i din domeniul comunic`rii, care nu
             au personalitate juridic`: Publicis, Leo Burnett, Saatchi&Saatchi+The Geeks, MSL The Practice (PR) [i
             toate diviziile lor. Toate activit`]ile [i raport`rile acestor divizii se fac pe firma Lion Communication
             Services S.A.
               În top nu a fost inclus` agen]ia full-service B.V. McCann-Erickson, aceasta figurånd în topul
             agen]iilor de media 2020, pentru c` divizia de crea]ie McCann/Creative Services (f`r` personalitate
             juridic`) are o pondere mai redus` în cifra de afaceri decåt divizia de media Universal McCann (f`r`
             personalitate juridic`). B.V. McCann-Erickson a raportat în 2020 o cifr` de afaceri de 41,2 milioane
             de euro (sc`dere de 28,4%) [i un profit net de 954.673 euro.
               Agen]ia Centrade Integrated (cu un business de peste 70% în marketingul digital) a fost inclus`
             în topul agen]iilor de comunicare digital`.
               Cele 44 de agen]ii au avut în total 1.076 de angaja]i.
               Agen]ii care au suferit sc`deri ale cifrelor de afaceri fa]` de 2019: Ogilvy&Mather Advertising
             (13%), Mercury 360 Communications (-17,3%), FCB Bucharest (-27%), Propaganda Creative Services
             (-22,6%), Tonica Group (-17,6%), Cohn&Jansen Advertising (-11,5%), DDB Advertising (-13,6%),
             Mullen Lowe (-30,8%), Vitrina Advertising (-9,8%), Tempo Advertising (-43,4%), Godmother (-70%),
             Friends TBWA (-35,6%), GMP Advertising (-40,2%), GAV (-73%), Brands Talk Communication (-
             77,3%), Minio Studio (-42,2%), AMM Design (-42%), Hello Communication (-48,3%) [i 23
             Communications Ideas (-77,8%).




                               Anuarul MEDIA EXPRES 2021-2022
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108