Page 23 - Media Expres nr. 4 (266) / aprilie 2022
P. 23

LEGISLAȚIE  SATELIT RADIO  DTH  TV  CABLU  AUTORITĂȚI
                                                                                       CABLU



           CNA a desemnat membrii care vor participa


           în comisia de licitație pentru audiența TV





           Consiliul  Național  al  Audiovizualului  (CNA)  a  desemnat  la  16   audiențe  selectat  –  Kantar  Media  Audiences  –
           martie  membrii  autorității  care  vor  face  parte  din  Comisia    este 1 ianuarie 2020 – 31 decembrie 2023.
           Paritară  (Compar)  pentru  stabilirea  furnizorului  de  audiențe       În trecut, audiențele au mai fost furnizate de
           pentru  televiziune,  fapt  care  marchează  începutul  licitației    către  Kantar  Media Audiences  pentru  anii  2012­
           organizată de Asociația Română pentru Măsurarea Audiențelor           2019,  GfK  România  pentru  anii  2008  ­2011  și
                                                                                 TNS­AGB International în perioada 2005 – 2007..
           (ARMA).
              În  urma  unor  discuții  informale  între  membrii
           Consiliului  au  fost  propuși  Răsvan  Popescu,
           Cristina  Pocora,  Mircea  Toma,  Dorina  Rusu  și
           Monica  Gubernat,  a  anunțat  în  ședința  din  16
           martie aceasta din urmă.
              Măsurarea  audiențelor  TV  din  România  este
           gestionată  de  o  asociație  care  are  ca  membri
           televiziunile și agențiile de publicitate – ARMA ­ și
           aceasta  desfășoară  din  patru  în  patru  ani  licitații
           pentru  selectarea  companiei  de  sondaje  care
           măsoară efectiv audiența.
              Potrivit  legii,  CNA  beneficiază  de  audiențele
           ARMA  pentru  stabilirea  listei  must­carry  dar  și  la
           cerere, cu alte ocazii, și autoritatea participă cu 5
           membri la licitațiile pentru desemnarea furnizorului
           de audiențe.
              Ultima licitație organizată de ARMA a avut loc
           în  2018  și  perioada  acoperită  de  furnizorul  de

          RAC a lansat spotul de promovare pentru

          Marca Etică


           Consiliul    Român       pentru     Publicitate,    organism      de   publicității,  constituit  în  scopul  promovării  unei
           autoreglementare  a  publicității  din  România,  a  lansat  primul    publicități  etice,  legale,  decente  și  oneste  în
           instrument  de  validare  a  comportamentului  etic  în  publicitate:   România. Fondat în 1999 și membru al asociațiilor
                                                                                  internaționale  European  Advertising  Standards
           Marca Etică ­ un sigiliu care atestă respectarea principiilor etice,   Alliance  (EASA),  și  International  Council  for  Ad
           a bunelor practici, de către companiile care își fac publicitate din   Selfregulation (ICAS), RAC reprezintă peste 90%
           România.                                                               din  piața  de  publicitate  națională,  prin  cei  82  de
                                                                                  membri:  companii,  agenții  de  publicitate,
                                                                                  radiodifuzori și asociații profesionale..
              În acest mod ne propunem să protejăm și să
            educăm în același timp consumatorii prin validarea
            unei  conduite  publicitare  oneste,  transparente  și
            decente  și  prin  promovarea  bunelor  practici  în
            comunicarea  brandurilor,  se  arată  într­un
            comunicat difuzat de RAC.
              Prin  utilizarea  Mărcii  Etice  se  confirmă  de
            către  experții  din  industrie  faptul  că  respectiva
            comunicare  comercială  este  în  acord  cu
            prevederile şi în spiritul Codului de Practică pentru
            Publicitate al RAC: www.rac.ro.
              Marca  Etică  va  contribui  la  creșterea
            încrederii  consumatorilor  în  publicitate  și  în
            branduri și se atribuie la solicitarea companiilor.
              Spotul  de  prezentare  a  Mărcii  Etice  poate  fi
            difuzat  de  televiziuni  în  regim  de  campanie  de
            interes public, având aprobarea CNA și putând fi
            preluat din pagina marca­etica.rac.ro.
              Consiliul Român pentru Publicitate (RAC) este
            singurul  organism  de  autoreglementare  a




                                                                                                              23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28