Page 29 - Media Expres nr. 4 (266) / aprilie 2022
P. 29

LEGISLAȚIE  SATELIT RADIO  DTH  TV  CABLU  AUTORITĂȚI
                                                                                   TV


           Topul televiziunilor în NAȚIONAL și


           URBAN în martie 2022

           În  martie,  prima  lună  a  războiului  din  Ucraina,  televiziunile  de  știri  Antena  3  și  Digi24  au  înregistrat
           creșteri  importante  de  audiență  la  nivel  național  față  de  luna  precedentă,  în  timp  ce  televiziunile
           comerciale de divertisment Pro TV, Antena 1 și Kanal D au suferit pierderi generate de încălzirea vremii
           (consumul  sezonier  pe  telecomandă).  Consumul  de  programe  TV  la  nivel  urban  a  crescut  pe  nișa
           televiziunilor de știri.
              În  național,  În  prima  lună  a  Realitatea Plus și B1 TV – au avut o  un  rating  mediu  de  64.000  de  știri  –  Antena  3,  România  TV,  Digi
           războiului  din  Ucraina,  Antena  3  a  cotă  de  piață  (de  vizionare)  de  telespectatori pe minut.  24,  Realitatea  Plus  și  B1  TV  –  a
           reușit  performanța  de  a  atrage  21,81%, adică 21,81% dintre românii   Televiziunile  care  au  câștigat  atins  o  valoare  lunară  record:
           61.000 de telespectatori în plus față  care  s­au  uitat  la  televizor  în  cursul  audiență  față  de  februarie:  Antena  24,06%.  Adică,  aproape  un  sfert
           de februarie, cea mai mare creștere  lunii  martie  au  urmărit  unul  dintre  Stars  (7.000),  Happy  Channel  dintre  orășenii  care  s­au  uitat  la
           de  audiență  de  pe  piața  TV. Astfel,  aceste  programe.  În  februarie,  cota  (7.000) și Național TV (2.000).  televizor  în  martie  au  urmărit  una
                                                                                          dintre aceste televiziuni. În februarie,
                                                                  Antena  3  a  fost  a  treia  cotat  de  piață  a  știrilor  TV  fost  de
                                                                televiziune   în   topul   urban,  21,29%.   TVR   1,   principala
                                                                devansând România TV și Kanal D.  televiziune  a  Societății  Române  de
                                                                Televiziunea publică TVR 1 a ocupat  Televiziune (SRTV), a avut un rating
                                                                locul 12 în topul urban cu o audiență  mediu de 32.000 de telespectatori pe
                                                                mai mică de 11,3 ori față de Pro TV,  minut,  ocupând  locul  12  în  topul
                                                                liderul  pieței  TV.  Antena  3  și  audienței urbane. Televiziuni care au
                                                                România  TV  au  ocupat  locurile  3,  suferit pierderi de telespectatori față
                                                                respectiv 4 în topul audienței urbane  de  februarie:  Pro  TV  (­28.000),
                                                                din luna martie. Antena 3 a câștigat  Antena  1  (­17.000),  Kanal  D  (­





























           audiența  medie  a Antenei  3  a  atins  de  piață  a  fost  de  18,87%. Așadar,
           300.000  de  telespectatori  pe  minut  cota de piață pe nișa televiziunilor de
           (toată ziua), ocupând a patra poziție  știri s­a majorat cu aproape 3 puncte
           în topul audienței naționale, conform  procentuale.
           măsurătorilor Kantar Media. La mică   Încălzirea  vremii  a  contribuit  la
           distanță  s­a  situat  România  TV,  cu  scăderea  audiențelor  celor  trei  mari
           un  rating  mediu  de  288.000  de  televiziuni Pro TV, Antena 1 și Kanal
           telespectatori  pe  minut  (toată  ziua),  D.  Pro  TV  a  pierdut  63.000  de
           dar  în  scădere  cu  13.000  de  telespectatori  față  de  februarie,  în
           persoane față de februarie.   timp ce Antena 1 și Kanal D a suferit
              Digi24 a urcat pe locul 6 în topul  scăderi de 37.000, respectiv 41.000.
           audienței  naționale,  cu  un  rating  În  ciuda  pierderilor  importante,  cele
           mediu  de  114.000  de  telespectatori  trei  televiziuni  și­au  conservat
           pe  minut  (toată  ziua).  Televiziunea  pozițiile  în  topul  național  de
           grupului  DIGI  a  câștigat  27.000  de  audiență.
           persoane  față  de  luna  precedentă.   Alte  televiziuni  care  au  suferit  24.000  de  orășeni,  în  timp  ce  7.000), DigiSport (­5.000), Prima TV
           Realitatea  Plus  (locul  8)  a  câștigat  pierderi  de  audiență:  Prima  TV  (­ România  TV  a  pierdut  7.000  de  (­2.000),  TVR  1  (­5.000)  și  Pro
           6.000  de  telespectatori,  iar  B1  TV  2.000  de  telespectatori),  TVR  1  (­ persoane  față  de  februarie.  O  Cinema (­3.000). Televiziuni care au
           (locul  15)  și­a  adăugat  5.000  de  10.000), DigiSport 1 (­10.000) și Pro  creștere  substanțială  a  înregistrat  câștigat  audiență:  Antena  Stars
           persoane față de luna februarie.   Cinema (­6.000).  Digi24:  plus  21.000  de  persoane  (5.000),  Realitatea  Plus  (1.000),
              Cele  cinci  televiziuni  de  știri  –   Televiziunea  publică  TVR  1  a  comparativ cu luna precedentă. Cota  Happy Channel (1.000), Național TV
           Antena  3,  România  TV,  Digi24,  ocupat  locul  12  în  topul  național  cu  de  piață  a  celor  cinci  televiziuni  de  (1.000) și DIVA (4.000).


                                                                                                              29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32