Page 29 - Media Expres nr. 4 (266) / aprilie 2022
P. 29
LEGISLAȚIE SATELIT RADIO DTH TV CABLU AUTORITĂȚI
TV
Topul televiziunilor în NAȚIONAL și
URBAN în martie 2022
În martie, prima lună a războiului din Ucraina, televiziunile de știri Antena 3 și Digi24 au înregistrat
creșteri importante de audiență la nivel național față de luna precedentă, în timp ce televiziunile
comerciale de divertisment Pro TV, Antena 1 și Kanal D au suferit pierderi generate de încălzirea vremii
(consumul sezonier pe telecomandă). Consumul de programe TV la nivel urban a crescut pe nișa
televiziunilor de știri.
În național, În prima lună a Realitatea Plus și B1 TV – au avut o un rating mediu de 64.000 de știri – Antena 3, România TV, Digi
războiului din Ucraina, Antena 3 a cotă de piață (de vizionare) de telespectatori pe minut. 24, Realitatea Plus și B1 TV – a
reușit performanța de a atrage 21,81%, adică 21,81% dintre românii Televiziunile care au câștigat atins o valoare lunară record:
61.000 de telespectatori în plus față care sau uitat la televizor în cursul audiență față de februarie: Antena 24,06%. Adică, aproape un sfert
de februarie, cea mai mare creștere lunii martie au urmărit unul dintre Stars (7.000), Happy Channel dintre orășenii care sau uitat la
de audiență de pe piața TV. Astfel, aceste programe. În februarie, cota (7.000) și Național TV (2.000). televizor în martie au urmărit una
dintre aceste televiziuni. În februarie,
Antena 3 a fost a treia cotat de piață a știrilor TV fost de
televiziune în topul urban, 21,29%. TVR 1, principala
devansând România TV și Kanal D. televiziune a Societății Române de
Televiziunea publică TVR 1 a ocupat Televiziune (SRTV), a avut un rating
locul 12 în topul urban cu o audiență mediu de 32.000 de telespectatori pe
mai mică de 11,3 ori față de Pro TV, minut, ocupând locul 12 în topul
liderul pieței TV. Antena 3 și audienței urbane. Televiziuni care au
România TV au ocupat locurile 3, suferit pierderi de telespectatori față
respectiv 4 în topul audienței urbane de februarie: Pro TV (28.000),
din luna martie. Antena 3 a câștigat Antena 1 (17.000), Kanal D (
audiența medie a Antenei 3 a atins de piață a fost de 18,87%. Așadar,
300.000 de telespectatori pe minut cota de piață pe nișa televiziunilor de
(toată ziua), ocupând a patra poziție știri sa majorat cu aproape 3 puncte
în topul audienței naționale, conform procentuale.
măsurătorilor Kantar Media. La mică Încălzirea vremii a contribuit la
distanță sa situat România TV, cu scăderea audiențelor celor trei mari
un rating mediu de 288.000 de televiziuni Pro TV, Antena 1 și Kanal
telespectatori pe minut (toată ziua), D. Pro TV a pierdut 63.000 de
dar în scădere cu 13.000 de telespectatori față de februarie, în
persoane față de februarie. timp ce Antena 1 și Kanal D a suferit
Digi24 a urcat pe locul 6 în topul scăderi de 37.000, respectiv 41.000.
audienței naționale, cu un rating În ciuda pierderilor importante, cele
mediu de 114.000 de telespectatori trei televiziuni șiau conservat
pe minut (toată ziua). Televiziunea pozițiile în topul național de
grupului DIGI a câștigat 27.000 de audiență.
persoane față de luna precedentă. Alte televiziuni care au suferit 24.000 de orășeni, în timp ce 7.000), DigiSport (5.000), Prima TV
Realitatea Plus (locul 8) a câștigat pierderi de audiență: Prima TV ( România TV a pierdut 7.000 de (2.000), TVR 1 (5.000) și Pro
6.000 de telespectatori, iar B1 TV 2.000 de telespectatori), TVR 1 ( persoane față de februarie. O Cinema (3.000). Televiziuni care au
(locul 15) șia adăugat 5.000 de 10.000), DigiSport 1 (10.000) și Pro creștere substanțială a înregistrat câștigat audiență: Antena Stars
persoane față de luna februarie. Cinema (6.000). Digi24: plus 21.000 de persoane (5.000), Realitatea Plus (1.000),
Cele cinci televiziuni de știri – Televiziunea publică TVR 1 a comparativ cu luna precedentă. Cota Happy Channel (1.000), Național TV
Antena 3, România TV, Digi24, ocupat locul 12 în topul național cu de piață a celor cinci televiziuni de (1.000) și DIVA (4.000).
29