Page 29 - Media Expres nr. 5 (267) / mai 2022
P. 29
LEGISLAȚIE SATELIT RADIO DTH TV CABLU AUTORITĂȚI
TV
Topul televiziunilor în URBAN și
NAȚIONAL aprilie 2022
În aprilie, la nivel urban, ratingurile generale ale televiziunilor au continuat să scadă, influențate de
încălzirea vremii și de preocupările orășenilor pentru sărbătorile pascale. Televiziunea Kanal D a revenit
pe poziția a treia în topul urban, după ce în luna martie fusese devansată de televiziunile de știri Antena 3
și România TV. În național, a doua lună a primăverii a adus o reducere drastică a audiențelor principalelor
televiziuni. Războiul din Ucraina, în a doua lună, nu a mai reținut așa de mult atenția publicului, astfel
încât și televiziunile de știri au suferit scăderi ale audiențelor.
URBAN: Cele trei mari tele conform măsurătorilor Kantar telespectatori față de martie. Și în un public preponderent feminin, a
i
viziuni comerciale de divert sment au Media. cazul acestora, pozițiile din fruntea ajuns pe locul 6 în topul audienței
pierdut telespectatori în aprilie față Singura televiziune care a topului nu sunt amenințate. În fapt, naționale (scădere de doar 7.000 de
de luna precedentă, la nivel urban: crescut în aprilie a fost DigiSport 1 toate televiziuni din TOP 15 au persoane), fiind urmată de Antena
Pro TV (37.000), Antena 1 (4.000) (+3.000 de orășeni). Alte televiziuni pierdut telespectatori, cu excepția Stars (16.000). Ambele televiziuni
și Kanal D (5.000). Pierderile nu care au înregistrat pierderi de DigiSport 1, care a câștigat 8.000 de sunt deținute de Intact Media Group
persoane față de martie. Sezonul (familia Dan Voiculescu).
sportiv (fotbal, tenis,) a atins Televiziunea publică TVR 1
maximul de interes în luna aprilie, iar continuă să se mențină pe o poziție
creșterea DigiSport 1 este justifi mediocră în top, locul 12, cu o medie
cată. de 61.000 de telespectatori pe minut,
Televiziunile de știri au suferit în scădere cu 3.000 de persoane
pierderi de audiență, grozăviile față de martie.
războiului din Ucraina, criza TVR 2, a doua televiziunea
economică și efectele pandemiei publică, a pierdut 2.000 de
sunt de natură să le amenințe audiență față de martie: Happy
pozițiile în topul audienței. Channel (2.000), Antena Stars (
Cota totală de piață a celor trei 5.000), Prima TV (3.000), Național
televiziuni a fost de 38,3%, adică TV (2.000), DIVA (4.000), Pro
peste o treime din orășenii care sau Cinema (4.000).
uitat la televizor (pe telecomandă) au
urmărit una dintre cele trei televiziuni NAȚIONAL: Românii se
dintrun total de 77 de stații pregătesc de vacanță. Pro TV, liderul
monitorizate. pieței de televiziune din România, a
Scăderi mai accentuate sau suferit cea mai mare scădere de
înregistrat pe nișa televiziunilor de audiență la nivel național față de
știri: România TV (22.000), Antena luna precedentă: 105.000 de teles
3 (37.000), Digi24 (26.000), pectatori. Își păstrează poziția intrând în rutină. Astfel, scăderea de telespectatori, având o medie de
Realitatea TV (11.000) și B1 TV ( confortabilă, având un rating mediu audiență sa simțit pregnant pe nișa 42.000 de persoane pe minut (locul
5.000). Cu o pierdere de 2.000 de de 661.000 de persoane pe minut, știrilor TV: România TV (59.000 de 15).
telespectatori față de martie, conform măsurătorilor Kantar telespectatori), Antena 3 (79.000), Alte televiziuni care au pierdut
televiziunea publică TVR 1 ocupă Media. Digi24 (35.000), Realitatea Plus ( audiență față de martie: Național TV
locul 12 în topul urban, cu o medie Antena 1 și Kanal D au pierdut 30.000) și B1 TV (15.000). (3.000), Prima TV (10.000) și Pro
de 30.000 de orășeni pe minut, 38.000, respectiv 25.000 de Televiziunea Happy Channel, cu Cinema (1.000).
29