Page 29 - Media Expres nr. 11 (273) / noiembrie 2022
P. 29

TV
                                          LEGISLAȚIE  SATELIT RADIO  DTH  TV  CABLU  AUTORITĂȚI


           Topul televiziunilor în URBAN și

           NAȚIONAL ­ octombrie 2022


           Cele  mai  mari  creșteri  de  audiență  la  nivel  urban,  în  octombrie,  au  fost  înregistrate  de  televiziunile Antena  1,
           DigiSport  1  și  DIVA.  Fiecare  a  câștigat  câte  7.000  de  telespectatori  față  de  luna  precedentă.  Vremea  caldă  din
           octombrie i­a ținut încă departe pe români de micile ecrane și la nivel național. Reorganizarea grilei de programe
           TV  declanșată  de  RCS  &  RDS,  la  începutul  lunii,  n­a  influențat  audiențele  principalelor  televiziuni,  nici  lansarea
           parteneriatului Antena 3 – CNN n­a produs o creștere importantă a audienței televiziunii Antena 3 CNN.
              Antena  3  CNN  a  câștigat  persoane  pe  minut  (toată  grilei  de  programe,  Antena  3  a pierdut 3.000 de persoane.
           doar  2.000  de  persoane,  la  ziua),  mult  în  fața  televiziunii  CNN   (lansată   la   27   A  doua  cea  mai  mare
           nivel  urban,  în  octombrie,  Kanal  D  (342.000),  care  a  septembrie  2022  a  câștigat  creștere  de  audiență  de  pe
           prima lună plină în care a rulat                                               piața   TV   a   înregistrat­o
           sub   parteneriatul   rețelei                                                  televiziunea de filme și seriale
           americane  CNN.  Ocupă  locul                                                  DIVA:   cu   16.000   de
           5 în topul audienței urbane, cu                                                telespectatori  mai  mult  decât
           o   medie   de   90.000   de                                                   în  septembrie.  Majorarea  se
           telespectatori pe minut.                                                       explică   prin   lansarea   la
              România TV își păstrează                                                    mijlocul  lunii  a  „maratonului
           locul  4  în  top,  fiind  cea  mai                                            filmelor  de  Crăciun”,  asta
           urmărită televiziune de știri, cu                                              după  ce,  la  începutul  lunii,  a
           o  medie  de  114.000  de  teles ­                                             programat  filme  romantice.
           pectatori pe minut, în scădere                                                 Astfel,  DIVA  a  ajuns  la  o
           cu  6.000  față  de  septembrie,                                               medie  de  45.000  de  teles ­
                         t
           conform  măsură orilor  Kantar                                                 pectatori pe minut (toată ziua),
           Media.                                                                         conform  măsurătorilor  Kantar
              Televiziunea  publică  TVR                                                  Media, cu puțin peste ratingul
           1  a  ajuns  la  un  rating  mediu                                             televiziunii publice TVR 1 cu o
           de 22.000 de orășeni pe minut                                                  medie de 43.000 de persoane
                                                                                                        t
           (toată ziua), ocupând locul 14                                                 pe minut, în creș ere cu 2.000
           în  clasamentul  urban.  A  fost                                               de persoane.
           depășită  de  televiziunea  de                                                    De  altfel,  TVR  1  ocupă
           filme  DIVA  care  a  început  să                                              locul  15  în  clasamentul  au ­
                                                                                             ț
           difuzeze  filme  de  Crăciun  de                                               dien ei naționale. Tele viziunea
           la  mijlocul  lunii.  DIVA  are  o                                             TVR  3  a  înregistrat  o  medie
           audiență  medie  de  28.000  de                                                de  5.000  de  persoane  pe
           persoane pe minut.                                                             minut,  în  timp  ce  TVR  Info  a
              Au  crescut  și  audiențele                                                 atins  3.000  de  telespectatori,
           Antena  1  și  DigiSport  1  cu                                                în  scădere  cu  1.000  față  de
           câte  7.000  de  persoane. TVR                                                 septembrie.
           Info,  televiziunea  de  știri  a                                                 Cele  patru  televiziuni  ale
           SRTV,  a  realizat  o  medie  de                                               Societății  Române  de  Tele ­
           2.000 de orășeni pe minut, în                                                  viziune – TVR 1, TVR 2, TVR
           timp  ce  Aleph  News,  stația                                                 3  și  TVR  Info  –  au  avut  în
           deținută  de  Adrian  Sârbu,  a                                                octombrie  o  cotă  de  piață  de
           avut  1.000  de  telespectatori                                                doar   2,82%   din   82   de
           pe  minut.  Televiziuni  care  au                                              televiziuni  monitorizate.  Asta
           câștigat  audiență  în  octom ­                                                înseamnă  că  doar  2,82%
           brie: Pro TV (+5.000 de teles ­                                                dintre  românii  care  s­au  uitat
           pectatori),  Kanal  D  (5.000),                                                la  televizor  (pe  telecomandă)
           Antena Stars (3.000), Național                                                 în  octombrie  au  urmărit  una
           TV  (2.000)  și  Pro  Cinema                                                   dintre cele trei televiziuni.
           (1.000).                                                                          Aleph  News,  televiziunea
              Televiziuni  cu  audiențe  în                                               deținută  de  Adrian  Sârbu,  a
           scădere:   Digi24   (­3.000),                                                  realizat  o  medie  de  1.000  de
           Happy Channel (­1.000), Rea ­                                                  telespectatori pe minut, în pri ­
           litatea  Plus  (­1.000)  și  Prima                                             ma lună în care RCS&RDS a
           TV (­1.000).                                                                   pornit să­și reorganizeze grila.
              LA  NIVEL  NAȚIONAL,                                                        Același  rating  l­a  avut  și
           Pro  TV,  liderul  pieței  de                                                  înainte  de  această  reor ga ­
           televiziune,  a  suferit  o  ușoară                                            nizare.
           erodare  a  audienței  la  nivel                                                  Televiziuni   care   au
           național  pierzând  3.000  de                                                  câștigat audiență față de sep ­
           persoane   față   de   luna                                                    tembrie:  DigiSport  1  (+10.000
           septembrie.  Cu  un  rating  me ­                                              de  persoane),  Antena  Stars
           diu  de  554.000  de  teles ­                                                  (11.000),  Prima  TV  (2.000),
           pectatori pe minut (toată ziua),                                               Național  TV  (4.000),  Pro
           Pro  TV  nu  are  emoții  în                                                   Cinema  (1.000)  și  B1  TV
           păstrarea poziției de lider.                                                   (3.000).
              Antena  1  a  câștigat  cei                                                    Televiziuni care au pierdut
           mai  mulți  telespectatori  la  câștigat  8.000  de  teles pec ­ doar  5.000  de  telespectatori,  audiență:  Happy  Channel  (­
           nivel  național  față  de  luna  tatori.             păstrându­și  locul  5  în  topul  2.000 de persoane), Digi 24 (­
           precedentă: 19.000. A atins un   În   prima   lună   de  audienței naționale, în spatele  4.000)  și  Realitatea  Plus  (­
           rating   de   431.000   de  rebranding  și  reorganizare  a  televiziunii  România  TV,  care  1.000).


                                                                                                              29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32