Page 29 - Media Expres nr. 3 (277) / martie 2023
P. 29

TV
                                          LEGISLAȚIE  SATELIT RADIO  DTH  TV  CABLU  AUTORITĂȚI


           Audiențele TV ­ național și urban ­ în luna

           februarie 2023





           În ultima lună a iernii, consumul de televiziune a scăzut pe Pro TV, Antena 1
           și România TV și a crescut ușor pe Kanal D și Antena 3 CNN. A intrat în   persoane, atingând o medie de 178.000 de
           sondajele de audiență televiziunea TVR Cultural: 1.000 de telespectatori pe   telespectatori pe minut.
           minut  la  nivel  național.  Majoritatea  televiziunilor  au  înregistrat  creșteri  de
           audiență la nivel urban, în luna februarie. Doar Kanal D și România TV au   Patru  din  cele  cinci  televiziuni  ale
           suferit pierderi ușoare.                                              grupului  Intact  Media  se  află  pe  poziții
                                                                                 fruntașe în top 10 audiență națională: Antena
                                                                                 1,  Antena  3  CNN,  Antena  Stars  și  Happy
              Pro  TV,  liderul  pieței  TV,  a  suferit  o  21.000  de  telespectatori,  dar  își  păstrează   Channel.
           scădere ușoară a ratingului național de 4.000  poziția  de  cea  mai  urmărită  televiziune  de
           de persoane în luna februarie comparativ cu                               Televiziunea  publică  TVR  1  a  pierdut
           luna  precedentă,  ajungând  la  o  medie  de                         8.000  de  persoane  față  de  luna  ianuarie,
           761.000 de telespectatori pe minut.                                   ajungând pe locul 15 cu o medie de 44.000
                                                                                 de telespectatori pe minut.
              Pro  TV  s­a  distanțat  de  Antena  1  în
           topul audienței naționale. Antena 1 a avut o                              După  ce  a  fost  lansat  în  decembrie
           medie de 471.000 de persoane pe minut, în                             2022,  TVR  Cultural  a  intrat  februarie  în
           scădere cu 17.000 față de ianuarie.                                   măsurătorile  Kantar  Media  cu  un  rating  de
                                                                                 1.000 de persoane pe minut (toată ziua).
              Kanal  D  a  câștigat  7.000  de
           telespectatori,  ajungând  la  un  rating  de                             Televiziuni care au câștigat audiență în
                                                                                 februarie  comparativ  cu  luna  precedentă:
                                                                                 Rea itatea  Plus  (+1.000),  Digi  24  (7.000)  și
                                                                                    l
                                                                                 DigiSport 1 (27.000).
                                                                                     Televiziuni care au suferit pierderi de au ­
                                                                                 diență:  Antena  Stars  (­1.000),  Film  Cafe  (­
                                                                                 5.000),  Pro  Cinema  (­9.000),  Prima  TV  (­
                                                                                 5.000) și Național TV (­11.000).

                                                                                     Pe targetul urban, Pro TV și Antena 1 au
                                                                                 câștigat  10.000,  respectiv  7.000  de
                                                                                 telespectatori în februarie comparativ cu luna
                                                                                 precedentă.  Kanal  D  a  pierdut  4.000  de
                                                                                 orășeni,  în  timp  ce  România  TV,  a  patra
                                                                                 televiziune  din  urban,  a  pierdut  7.000  de
                                                                                 persoane.

                                                                                     Primele  cinci  televiziuni  care  domină
                                                                                 topul  audienței  urbane  au  avut  o  cotă  de
                                                                                 piață  de  53,64%  la  nivel  urban,  (Pro  TV,
                                                                                 Antena 1, Kanal D, România TV și Antena 3
                                                                                 CNN).  Asta  înseamnă  că  mai  mult  de
                                                                                 jumătate  dintre  orășenii  care  s­au  uitat  la
                                                                                 televizor, în cursul lunii februarie, au urmărit
                                                                                 una dintre cele cinci televiziunii dintr­un total
                                                                                 de  86  de  stații  monitorizate  de  Kantar
                                                                                 Media.

                                                                                     Televiziuni  care  au  suferit  pierderi  de
                                                                                 audiență  în  februarie  față  de  luna
                                                                                 precedentă:  Happy  Channel  (­1.000  de
                                                                                 persoane), Prima TV (­2.000), Național TV (­
                                                                                 4.000),  Pro  Cinema  (­3.000)  și  TVR  1  (­
                                                                                 5.000).
                                                                                     Televiziuni  care  au  câștigat  audiență:
                                                                                 Digi  24  (5.000  orășeni),  Antena  Stars
           439.000 de persoane pe minut. Televiziunea                            (2.000),  DigiSport  1  (11.000)  și  Film  Cafe
           grupului  Dogan  pare  că  se  apropie  de                            (2.000).
           Antena 1, punându­i în pericol a doua poziție  știri, cu o medie de 243.000 de telespectatori   .
           din  top.  În  februarie,  România TV  a  pierdut  pe minut. Antena 3 CNN a câștigat 5.000 de


                                                                                                              29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32