Page 29 - Media Expres nr. 3 (277) / martie 2023
P. 29
TV
LEGISLAȚIE SATELIT RADIO DTH TV CABLU AUTORITĂȚI
Audiențele TV național și urban în luna
februarie 2023
În ultima lună a iernii, consumul de televiziune a scăzut pe Pro TV, Antena 1
și România TV și a crescut ușor pe Kanal D și Antena 3 CNN. A intrat în persoane, atingând o medie de 178.000 de
sondajele de audiență televiziunea TVR Cultural: 1.000 de telespectatori pe telespectatori pe minut.
minut la nivel național. Majoritatea televiziunilor au înregistrat creșteri de
audiență la nivel urban, în luna februarie. Doar Kanal D și România TV au Patru din cele cinci televiziuni ale
suferit pierderi ușoare. grupului Intact Media se află pe poziții
fruntașe în top 10 audiență națională: Antena
1, Antena 3 CNN, Antena Stars și Happy
Pro TV, liderul pieței TV, a suferit o 21.000 de telespectatori, dar își păstrează Channel.
scădere ușoară a ratingului național de 4.000 poziția de cea mai urmărită televiziune de
de persoane în luna februarie comparativ cu Televiziunea publică TVR 1 a pierdut
luna precedentă, ajungând la o medie de 8.000 de persoane față de luna ianuarie,
761.000 de telespectatori pe minut. ajungând pe locul 15 cu o medie de 44.000
de telespectatori pe minut.
Pro TV sa distanțat de Antena 1 în
topul audienței naționale. Antena 1 a avut o După ce a fost lansat în decembrie
medie de 471.000 de persoane pe minut, în 2022, TVR Cultural a intrat februarie în
scădere cu 17.000 față de ianuarie. măsurătorile Kantar Media cu un rating de
1.000 de persoane pe minut (toată ziua).
Kanal D a câștigat 7.000 de
telespectatori, ajungând la un rating de Televiziuni care au câștigat audiență în
februarie comparativ cu luna precedentă:
Rea itatea Plus (+1.000), Digi 24 (7.000) și
l
DigiSport 1 (27.000).
Televiziuni care au suferit pierderi de au
diență: Antena Stars (1.000), Film Cafe (
5.000), Pro Cinema (9.000), Prima TV (
5.000) și Național TV (11.000).
Pe targetul urban, Pro TV și Antena 1 au
câștigat 10.000, respectiv 7.000 de
telespectatori în februarie comparativ cu luna
precedentă. Kanal D a pierdut 4.000 de
orășeni, în timp ce România TV, a patra
televiziune din urban, a pierdut 7.000 de
persoane.
Primele cinci televiziuni care domină
topul audienței urbane au avut o cotă de
piață de 53,64% la nivel urban, (Pro TV,
Antena 1, Kanal D, România TV și Antena 3
CNN). Asta înseamnă că mai mult de
jumătate dintre orășenii care sau uitat la
televizor, în cursul lunii februarie, au urmărit
una dintre cele cinci televiziunii dintrun total
de 86 de stații monitorizate de Kantar
Media.
Televiziuni care au suferit pierderi de
audiență în februarie față de luna
precedentă: Happy Channel (1.000 de
persoane), Prima TV (2.000), Național TV (
4.000), Pro Cinema (3.000) și TVR 1 (
5.000).
Televiziuni care au câștigat audiență:
Digi 24 (5.000 orășeni), Antena Stars
439.000 de persoane pe minut. Televiziunea (2.000), DigiSport 1 (11.000) și Film Cafe
grupului Dogan pare că se apropie de (2.000).
Antena 1, punândui în pericol a doua poziție știri, cu o medie de 243.000 de telespectatori .
din top. În februarie, România TV a pierdut pe minut. Antena 3 CNN a câștigat 5.000 de
29