Page 29 - Media Expres nr. 4 (278) / aprilie 2023
P. 29

TV
                                          LEGISLAȚIE  SATELIT RADIO  DTH  TV  CABLU  AUTORITĂȚI


           Audiențele TV ­ național și urban ­

           în luna martie 2023





           În prima lună a primăverii, consumul de televiziune liniară (pe telecomandă)
           a scăzut simțitor la nivel național. Nicio televiziune din Top 15 n­a reușit să­i
           oprească pe români să plece din fața micilor ecrane. În urban, doar Antena
           1  a  reușit  să­și  crească  numărul  de  telespectatori  comparativ  cu  luna
           precedentă. Alte trei televiziuni – TVR 1, Pro Cinema și DigiSport 1 – și­au
           conservat  ratingul  din  februarie.  În  rest,  audiențele  au  scăzut.  (Articol
           realizat după două articolele publicate de Petre Barbu în forbes.ro).


              În  martie,  la  nivel  național,  audiența  câștigătoarea  lunii  pentru  că,  practic,  și­a
           generală  a  Pro  TV  a  pierdut  91.000  de  menținut  ratingul  din  februarie.  Dar  distanța
           telespectatori față de februarie, cea mai mare  de  Pro  TV  este  în  continuare  foarte  mare.
           pierdere  de  pe  piața  TV.  Dar  Pro  TV  își  Kanal  D  a  pierdut  39.000  de  persoane  față
                                              de  februarie  și  a  avut  un  rating  de  400.000
                                              de telespectatori pe minut (toată ziua), dublu
                                              față de următoarea televiziune, România TV.
                                                  Ierarhia  televiziunilor  cu  cele  mai  mari
                                              audiențe  nu  s­a  schimbat  în  martie  față  de
                                              februarie,  cu  excepția  DigiSport  1  care  a
                                              urcat,  dar  toate  televiziunile  au  pierdut
                                              telespectatori.

                                                  Pierderile punctuale se prezintă astfel:
                                                  România  TV  (scădere  cu  43.000  de
                                              telespectatori  față  de  februarie),  Antena  3
                                              CNN  (­24.000),  Antena  Stars  (­18.000),
                                              Happy  Channel  (­3.000),  DigiSport  1  (­
                                              2.000),  Realitatea  Plus  (­13.000),  Film  Cafe
                                              (­8.000),  Digi  24  (­15.000),  Pro  Cinema  (­
                                              9.000),  Prima  TV  (­6.000),  Național  TV  (­
                                              4.000) și TVR 1 (­1.000).
                                                  În  URBAN,  Pro  TV,  liderul  pieței  de
                                              televiziune,   a   pierdut   18.000   de
                                              telespectatori față februarie, dar ratingul său
                                              general  la  nivel  urban  nu  este  amenințat:
                                              333.000  persoane  pe  minut  (toată  ziua),
                                              conform   măsurătorilor   Kantar   Media.
                                              Audiența  Antenei  1  a  crescut  în  urban  cu
                                              9.000 de telespectatori, ajungând la o medie
                                              de  245.000  de  persoane  pe  minut  (toată
                                              ziua).  Este  singura  televiziune  a  cărei
                                              audiență  a  crescut  simțitor  în  prima  lună  a
                                              primăverii. DigiSport 1, Pro Cinema și TVR 1
                                              și­au conservat audiențele din februarie.

                                                  Televiziuni care au pierdut audiență față
                                              de februarie: România TV (­18.000), Antena
                                              3  CNN  (­14.000),  Antena  Stars  (­5.000),
                                              Happy  Channel  (­1.000),  Digi  24  (­9.000),
                                              Realitatea  Plus  (­8.000),  Film  Cafe  (­3.000),
                                              Prima TV (­1.000) și Național TV (­1.000).
                                                  Alte  ratinguri  ale  unor  televiziuni  cu
           păstrează  fără  emoții  poziția  de  lider  cu  un  pretenții de știri: TVRInfo 2.000 telespectatori
           rating mediu de 670.000 de telespectatori pe  pe  minut;  Aleph  News  1.000  telespectatori
           minut  (toată  ziua),  conform  măsurătorilor  pe minut;  Prima News  2.000 telespectatori
           Kantar  Media.  Antena  1  a  încheiat  luna  pe minut; Euronews  2.000 telespectatori pe
           martie  cu  o  pierdere  de  2.000  de  persoane  minut.
           față de luna anterioară. În fapt, Antena 1 este



                                                                                                              29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32