Page 29 - Media Expres nr. 4 (278) / aprilie 2023
P. 29
TV
LEGISLAȚIE SATELIT RADIO DTH TV CABLU AUTORITĂȚI
Audiențele TV național și urban
în luna martie 2023
În prima lună a primăverii, consumul de televiziune liniară (pe telecomandă)
a scăzut simțitor la nivel național. Nicio televiziune din Top 15 na reușit săi
oprească pe români să plece din fața micilor ecrane. În urban, doar Antena
1 a reușit săși crească numărul de telespectatori comparativ cu luna
precedentă. Alte trei televiziuni – TVR 1, Pro Cinema și DigiSport 1 – șiau
conservat ratingul din februarie. În rest, audiențele au scăzut. (Articol
realizat după două articolele publicate de Petre Barbu în forbes.ro).
În martie, la nivel național, audiența câștigătoarea lunii pentru că, practic, șia
generală a Pro TV a pierdut 91.000 de menținut ratingul din februarie. Dar distanța
telespectatori față de februarie, cea mai mare de Pro TV este în continuare foarte mare.
pierdere de pe piața TV. Dar Pro TV își Kanal D a pierdut 39.000 de persoane față
de februarie și a avut un rating de 400.000
de telespectatori pe minut (toată ziua), dublu
față de următoarea televiziune, România TV.
Ierarhia televiziunilor cu cele mai mari
audiențe nu sa schimbat în martie față de
februarie, cu excepția DigiSport 1 care a
urcat, dar toate televiziunile au pierdut
telespectatori.
Pierderile punctuale se prezintă astfel:
România TV (scădere cu 43.000 de
telespectatori față de februarie), Antena 3
CNN (24.000), Antena Stars (18.000),
Happy Channel (3.000), DigiSport 1 (
2.000), Realitatea Plus (13.000), Film Cafe
(8.000), Digi 24 (15.000), Pro Cinema (
9.000), Prima TV (6.000), Național TV (
4.000) și TVR 1 (1.000).
În URBAN, Pro TV, liderul pieței de
televiziune, a pierdut 18.000 de
telespectatori față februarie, dar ratingul său
general la nivel urban nu este amenințat:
333.000 persoane pe minut (toată ziua),
conform măsurătorilor Kantar Media.
Audiența Antenei 1 a crescut în urban cu
9.000 de telespectatori, ajungând la o medie
de 245.000 de persoane pe minut (toată
ziua). Este singura televiziune a cărei
audiență a crescut simțitor în prima lună a
primăverii. DigiSport 1, Pro Cinema și TVR 1
șiau conservat audiențele din februarie.
Televiziuni care au pierdut audiență față
de februarie: România TV (18.000), Antena
3 CNN (14.000), Antena Stars (5.000),
Happy Channel (1.000), Digi 24 (9.000),
Realitatea Plus (8.000), Film Cafe (3.000),
Prima TV (1.000) și Național TV (1.000).
Alte ratinguri ale unor televiziuni cu
păstrează fără emoții poziția de lider cu un pretenții de știri: TVRInfo 2.000 telespectatori
rating mediu de 670.000 de telespectatori pe pe minut; Aleph News 1.000 telespectatori
minut (toată ziua), conform măsurătorilor pe minut; Prima News 2.000 telespectatori
Kantar Media. Antena 1 a încheiat luna pe minut; Euronews 2.000 telespectatori pe
martie cu o pierdere de 2.000 de persoane minut.
față de luna anterioară. În fapt, Antena 1 este
29