Page 29 - Media Expres nr. 5 (279) / mai 2023
P. 29
LEGISLAȚIE SATELIT RADIO DTH TV CABLU AUTORITĂȚI
TV
Audiențele TV național și urban
în luna aprilie 2023
În luna aprilie, cele mai mari pierderi de audiență, la nivel național, față de precedentă, ajungând la o medie de 166.000
luna precedentă au fost înregistrate de televiziunile Pro TV și Kanal D. de telespectatori pe minut (toată ziua).
Antena 1 a reușit săși conserve ratingul general. Variațiile de audiență la Kanal D2, noua televiziune lansată de
nivel urban, în luna aprilie, au fost mai temperate decât cele din targetul Dogan Media Internațional, care deține și
național. Multe televiziuni șiau conservat audiențele din martie, deși aprilie Kanal D, a realizat din prima lună de
a fost luna Sărbătorilor Pascale. funcționare un rating mediu de 12.000 de
telespectatori pe minut la nivel urban. Se află
Noua televiziune Kanal D2 (sora mai 43% dintrun total de 87 de televiziuni pe locul 24 în topul audienței urbane,
mică a televiziunii Kanal D), deținută de înscrise în studiul național de audiență TV înaintea televiziunilor History, Cinemaraton,
grupul Dogan (Turcia), a intrat în forță în deținut de ARMADATA. Adică, 43% dintre B1 TV și Eurosport 1.
sondajele de audiență cu o medie națională românii care sau uitat la televizor, în cursul Televiziunile care au crescut în audiență
de 20.000 de telespectatori pe minut, locul lunii aprilie, au urmărit una dintre cele trei comparativ cu martie: DigiSport 1 (+11.000
27 în topul general. Pro TV a pierdut 40.000 televiziuni generaliste. telespectatori), Happy Channel (+4.000), Pro
de telespectatori la nivel național față de luna Un salt important în audiență la realizat Cinema (+4.000) și TVR 1 (+2.000).
anterioară, dar continuă să fie liderul detașat DigiSport 1, care a beneficiat de Televiziuni care șiau conservat fiecare
în topul audienței TV, cu un rating general de transmisiunile meciurilor de fotbal din indicele de audiență din martie: Digi 24,
630.000 de persoane pe minut (toată ziua). campionatul intern și din competițiile Realitatea Plus, Antena Stars și Film Cafe.
Antena 1 a înregistrat un rating general de internaționale. Televiziuni care au suferit scăderi de
470.000 de persoane pe minut, cu 1.000 de DigiSport 1 a câștigat 14.000 de rating față de martie: România TV (2.000),
telespectatori mai mult decât în martie. telespectatori față de martie, situânduse pe Antena 3 CNN (2.000) și Prima TV (3.000).
Audiența generală a televiziunii Kanal D a locul 7 în topul audienței generale cu un
suferit o scădere de 37.000 de telespectatori rating de 81.000 de persoane pe minut.
față de cea din martie. În aprilie, România TV, cea mai urmărită
Ratingul Kanal D sa situat la 363.000 televiziune de știri, șia conservat ratingul din
de persoane pe minut, conform măsurătorilor martie: 200.000 de telespectatori pe minut.
Kanal D2, televiziunea grupului Dogan
Media Internațional (Turcia), recent lansată
pe piață, a avut un rating general de 20.000
de telespectatori pe minut, ocupând locul 27
în ierarhia generală, în spatele B1 TV
(22.000) și în fața televiziunilor AXN și
History.
Televiziunile care au câștigat audiență
față de luna martie: Antena 3 CNN (+2.000
de telespectatori pe minut), Film Cafe
(+2.000), Digi24 (+5.000), Pro Cinema
(+8.000), Național TV (6.000) și TVR 1
(+4.000).
TVR 1 continuă să ocupe locul 15 în
topul audienței naționale.
Televiziunile care au suferit pierderi de
audiență comparativ cu martie: Antena Stars
(6.000 de telespectatori), Happy Channel (
1.000), Realitatea Plus (3.000) și Prima TV
(2.000).
Alte televiziuni de știri au înregistrat
următoarele ratinguri:
TVR Info – 6.000 de telespectatori
Prima News – 2.000 de telespectatori
pe minut
Aleph News – 1.000 de telespectatori
pe minut.
În aprilie, în urban, audiența Pro TV sa
diminuat cu 24.000 de telespectatori față de
martie, televiziunea având un rating de
309.000 de telespectatori pe minut (toată
ziua).
Antena 1 a avut un rating mediu la nivel
urban de 250.000 de telespectatori pe minut,
Kantar Media. Cele trei mari televiziuni au în creștere cu 5.000 față de martie. Kanal D
acumulat o cotă de piață (de vizionare) de a pierdut 5.000 de persoane față de luna
29