Page 10 - Media Expres nr.1 (287) / IANUARIE 2024
P. 10

AUTORITĂȚI  CABLU  TV  DTH  RADIO  SATELIT  LEGISLAȚIE




            Audiența televiziunilor în anul 2023



            de Mihai Pavelescu

            Ca de obicei, în luna ianuarie a fiecărui an, prezentăm audiența televiziunilor lineare pe nișe la nivelul întregului an. De data
            aceasta am păstrat neschimbată structura articolului și componența nișelor de televiziune cu Știrile pe primul loc, Copii, Filme,
            Documentare, Femei (unde am inclus și Bărbați), Muzică, Sport și Generaliste. Anul 2023 nu a înregistrat evenimente majore în
            televiziunea lineară la vârful ierarhiilor. Am remarcat doar ieșirea din măsurătoare a două televiziuni de muzică deținute de gru­
            pul Digi și apariția în tabelul generalistelor a Kanal D2. Ca de obicei, am folosit ca sursă pentru grafice audiențele lunare furniza­
            te de Kantar Media Audiences, Copyright: ARMADATA  SRL. Indicatorul folosit Rtg(000) este media numărului de persoane care
            urmăresc în fiecare minut programele unei televiziuni, înmulțit cu 1.000.





                  Anul acesta în capitolul au­
            diența televiziunilor de știri Antena 3
            CNN  nu  a  mai  reușit  să  ajungă  în
            nicio  lună  liderul  România TV,  cum
            făcea în 2022. Plutonul al doilea cu
            Digi 24 și Realitatea Plus a înregis­
            trat  mai  multe  luni  ­  4  ­  de  supre­
            mație  a  televiziunii  Realitatea  sau
            egalitate între cele două.
                  Urmează  oarecum  solitar
            B1  TV  și  apoi  plutonul  final  indis­
            tinct  din  care  încearcă  să  scoată
            capul,  totuși, TVR  Info,  fapt  remar­
            cat pe finalul anului și de comenta­
            torul Petre Barbu într­un articol din
            Libertatea  https://www.libertatea.ro.
            Pe  primul  loc  în  național  și  urban,
            pe  toată  durata  anului,  a  fost
            România  TV  și  pe  locul  al  doilea
            Antena  3  CNN.  În  urban  se  vede
            totuși  o  preferință  crescută  pentru
            Antena  3  CNN  dar  nu  suficient  cât
            să detroneze liderul și o superiorita­
            te totală în eșalonul al doilea a Digi
            24  în  toate  cele  12  luni.  După
            apariția TVR Info și EuroNews spre
                                                                                           sfârșitul  anului  2021  avem  acum
                                                                                           prima imagine anuală a celor două
                                                                                           noi venite în nișa de știri.
                                                                                                Audiența  generală  a  nișei
                                                                                           de  știri  a  scăzut,  lucru  vizibil  de
                                                                                           exemplu în cazul România TV, care
                                                                                           abia dacă a mai depășit în două luni
                                                                                           ­ ianuarie și decembrie ­ pragul de
                                                                                           250.000 de telespectatori în medie.

                                                                                                Audiența  televiziunilor  pen­
                                                                                           tru copii a rămas la fel de disputată
                                                                                           ca  și  în  urmă  cu  un  an,  cu  și  mai
                                                                                           multe, șase sau chiar șapte față de
                                                                                           patru  cu  un  an  înainte,  care  și­au
                                                                                           tot schimbat primele locuri în prefe­
                                                                                           rințele celor mici, de­a lungul între­
                                                                                           gului   an:   Cartoon   Network,
                                                                                           Cartoonito,  Nickelodeon,  Boome­
                                                                                           rang, Disney Junior și Disney, plus
                                                                                           Minimax.
                                                                                                După  lansarea  în  2022,
                                                                                           TraLaLa  TV  a  reuși  să  se  apropie
                                                                                           de plutonul din frunte spre sfârșitul
                                                                                           anului 2023, la nivel național.
                                                                                                Faptul  este  cu  atât  mai



           10                                                                                IANUARIE 2024
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15