Page 9 - Media Expres nr.1 (287) / IANUARIE 2024
P. 9
LEGISLAȚIE SATELIT RADIO DTH TV CABLU AUTORITĂȚI
Antena 3 CNN vinde cea mai
multă publicitate comercială
Anul trecut, cele nouă televiziuni de știri, membre în sistemul național de
măsurare a audienței TV, au livrat clienților publicitari un volum total de
audiență de 252.297 GRP’30 pe targetul comercial All 21 – 54 de ani, ABCD
Național, în scădere cu 18,2% față de 2022, aflăm dintrun articol publicat în
forbes.ro de către jurnalistul specializat în media și publicitate Petre Barbu.
Patru televiziuni nau contat această nișă: 33%. Televiziunea a față de 2022.
în livrările de puncte de audiență livrat 10.064 puncte de audiență pe
pentru reclamele difuzate: Prima targetul All 21 – 54 de ani, ABCD Cele nouă televiziuni de pe
News (640 GRP’30), Aleph News Național. nișa știrilor au avut o cotă cumulată
(394 GRP’30), TVR Info (241 de piață de 11,7%, față de 13,2% în
GRP’30) și EuroNews România Se contată că toate cele 2022. Adică, 11,7% din totalul
(286 GRP’30). cinci televiziuni care contează în bugetului de audiență livrat de piața
businessul de publicitate au suferit TV (90 de televiziuni), în 2023, a
Antena 3 CNN a furnizat pierderi procentuale de două cifre fost furnizat de segmentul de știri.
83.137 GRP’30 All 21 – 54 de ani,
ABCD Național, în scădere cu 11%
față de volumul din anul anterior.
Este televiziunea cu cel mai mare
buget de audiență de pe nișa știrilor
TV.
Precizare: În această analiză
sa folosit targetul de populație
Național 21 – 54 de ani, grade
ESOMAR ABCD, pentru că, în
2022, multe televiziuni au renunțat
la vânzarea pe targetul comercial
tradițional: 18 – 49 ani, urban.
Un GRP’30 pe targetul
Național 21 – 54 de ani, grade
ESOMAR ABCD reprezintă 65.000
de persoane.
Punctele de audiență (GRP)
obținute de reclamele difuzate de
televiziuni sunt cumpărate de
clienții publicitari la prețuri (Cost per
Point – CPP) care sunt negociate,
în prealabil, între cele două părți.
România TV a furnizat
investitorilor publicitari un volum de
audiență de 73.986 GRP’30 All 21 –
54 de ani, ABCD Național, în
scădere cu 25% față de anul 2022,
conform Kantar Media.
Digi24 a suferit o scădere a
audienței de 14%, având un volum
de 63.037 GRP’30 pe targetul
analizat.
Audiența livrată clienților
publicitari de Realitatea Plus a
scăzut cu 27% față de anul 2022,
obținând un buget de 20.512
GRP’30 All 21 – 54 de ani, ABCD
Național.
B1 TV a înregistrat cea mai
mare scădere procentuală de pe
Sursa: Kantar Media, prelucrare Petre Barbu
9