Page 21 - Media Expres nr.3 (289) / MARTIE 2024
P. 21
LEGISLAȚIE SATELIT RADIO DTH TV CABLU AUTORITĂȚI
TV
Audiențele TV în național și urban
ianuarie 2024
Întro perioadă în care, de obicei, consumul de televiziune liniară (pe 144.860 de telespectatori pe minut. A fost
telecomandă) atinge cele mai ridicate cote din timpul anului, audiențele cea mai urmărită televiziune de știri în
televiziunilor de știri au scăzut în februarie comparativ cu luna precedentă, la mediul urban.
nivel național. Televiziunile de știri România TV și Antena 3 CNN au suferit Antena 3 CNN a pierdut 12.790 de
cele mai mari pierderi de audiență, la nivel urban, în luna februarie persoane față de ianuarie, având o
medie de 93.300 de telespectatori pe
comparativ cu ianuarie 2024. Audiența DigiSport 1 a cunoscut cea mai mare minut (toată ziua), conform măsurătorilor
creștere de pe piața TV pentru că au început cupele europene la fotbal și Kantar Media.
campionatul intern. Alte televiziuni care au suferit
pierderi de audiență în februarie: Kanal D
Comasarea alegerilor din acest an a în topul audienței naționale), în timp ce (5.020 telespectatori), Realitatea Plus (
fost subiectul politic intens dezbătut de Prima News a fost urmărită în medie de 5.820), Digi24 (8.570), TVR 1 (4.140),
televiziunile de știri, dar na reprezentat 2.410 persoane pe minut (locul 71). Pro Cinema (8.070) și DIVA (6.850).
un subiect de interes pentru teles Raportul de audiență oficializat de DigiSport 1 a fost televiziunea care a
pectatori. Drept dovadă, ratingurile din Kantar Media arată, în premieră, obținut cea mai mare creștere de
luna februarie de pe nișa televiziunilor de audiența TVR Folclor, televiziunea lan audiență în februarie, la nivel urban:
știri au fost mai mici decât în prima lună a sată în decembrie anul trecut de +17.010 față de ianuarie. Meciurile de
anului. Societatea Română de Televiziune. TVR fotbal din cupele europene la fotbal și
România TV a pierdut 22.640 de Folclor a avut o medie de 1.860 de reluarea campionatului intern de fotbal au
telespectatori față de ianuarie, la nivel telespectatori pe minut la nivel național, constituit principalele programe care au
național, cea mai mare scădere de ocupând locul 74 dintrun total de 87 de readus microbiștii pe această televiziune.
audiență de pe piața TV. Totuși, România televiziuni monitorizate. DigiSport 1 ocupă locul 7 în topul
audienței urbane, cu o medie de 54.550
TV șia păstrat statutul de cea mai SRTV are în prezent nu mai puțin de de telespectatori pe minut, peste
urmărită televiziune de știri cu un rating cinci televiziuni înscrise în Sistemul Realitatea Plus și TVR 1.
mediu de 246.890 de telespectatori pe Național de Măsurare a Audienței, Alte televiziuni care au câștigat
minut (toată ziua), conform măsurătorilor patronat de ARMADATA SRL: TVR 1, audiență: Pro TV (+3.360 telespectatori),
Kantar Media. TVR 2, TVR 3, TVR Cultural și TVR Antena 1 (11.010), Happy Channel
Audiența Antena 3 CNN a scăzut cu Folclor. Cota de piață (de vizionare) a (4.440), Antena Stars (970), Film Cafe
18.940 de persoane față de ianuarie. celor cinci televiziuni publice a fost de (1.270) și Național TV (2.160).
Ratingul mediu sa situat la 157.400 de 2,52% la nivel național, mai mică decât În top 20 televiziuni cu cele mai mari
telespectatori pe minut (toată ziua), al cota televiziunii tabloide Antena Stars audiențe la nivel urban se numără nu mai
doilea ca valoare pe nișa televiziunilor de (2,73%) și ceva mai mare decât a puțin de cinci televiziuni de filme și
știri. televiziunii DigiSport 1 (2,28%). seriale.
Realitatea Plus șia consolidat po Televiziuni care au câștigat audiență Prima TV a ieșit din top 15 televiziuni
ziția la nivel național față de Digi24, deși în februarie comparativ cu luna cu cele mai mari audiență, ocupând locul
a pierdut 12.290 de telespectatori, având precedentă: Pro TV (+9.330 teles pec 16, cu o medie de 22.550 telespectatori
un rating mediu de 71.080 de persoane tatori), Antena 1 (10.510 teles pectatori), pe minut.
pe minut (toată ziua). Happy Channel (4.930), DigiSport 1 Cele trei mari televiziuni comerciale
Digi24 a coborât la o medie de (29.780), Film Cafe (500) și AMC (970). – Pro TV, Antena 1 și Kanal D – au avut o
50.770 telespectatori pe minut (toată Televiziuni care au pierdut audiență cotă cumulată de piață (de vizionare) de
ziua), mai mică cu 14.560 de persoane în februarie comparativ cu ianuarie 2024: 41% dintrun total de 88 de televiziuni
față de ianuarie. Kanal D (17.950 telespectatori), Antena măsurate de Kantar Media. Altfel spus,
Televiziunea B1 TV ocupă locul 24 în Stars (1.230), Pro Cinema (11.440), 41% dintre telespectatorii din mediul
topul audienței naționale, cu un rating TVR 1 (7.460) și Prima TV (5.770). urban care sau uitat la televizor, în
mediu de 21.790 telespectatori pe minut. În februarie, la nivel urban, România cursul lunii februarie, au urmărit unul
TVR Info a realizat un rating mediu TV a pierdut 13.200 de persoane față de dintre cele trei programe.
de 7.110 telespectatori pe minut (locul 51 ianuarie, ajungând la un rating mediu de
21