Page 21 - Media Expres nr.3 (289) / MARTIE 2024
P. 21

LEGISLAȚIE  SATELIT RADIO  DTH  TV  CABLU  AUTORITĂȚI
                                                                                   TV


           Audiențele TV în național și urban ­

           ianuarie 2024



           Într­o  perioadă  în  care,  de  obicei,  consumul  de  televiziune  liniară  (pe   144.860 de telespectatori pe minut. A fost
           telecomandă)  atinge  cele  mai  ridicate  cote  din  timpul  anului,  audiențele   cea  mai  urmărită  televiziune  de  știri  în
           televiziunilor de știri au scăzut în februarie comparativ cu luna precedentă, la   mediul urban.
           nivel național. Televiziunile de știri România TV și Antena 3 CNN au suferit   Antena  3  CNN  a  pierdut  12.790  de
           cele  mai  mari  pierderi  de  audiență,  la  nivel  urban,  în  luna  februarie   persoane  față  de  ianuarie,  având  o
                                                                                 medie  de  93.300  de  telespectatori  pe
           comparativ cu ianuarie 2024. Audiența DigiSport 1 a cunoscut cea mai mare   minut (toată ziua), conform măsurătorilor
           creștere de pe piața TV pentru că au început cupele europene la fotbal și   Kantar Media.
           campionatul intern.                                                       Alte  televiziuni  care  au  suferit
                                                                                 pierderi de audiență în februarie: Kanal D
               Comasarea alegerilor din acest an a  în  topul  audienței  naționale),  în  timp  ce   (­5.020 telespectatori), Realitatea Plus (­
           fost  subiectul  politic  intens  dezbătut  de  Prima News a fost urmărită în medie de   5.820),  Digi24  (­8.570),  TVR  1  (­4.140),
           televiziunile  de  știri,  dar  n­a  reprezentat  2.410 persoane pe minut (locul 71).  Pro Cinema (­8.070) și DIVA (­6.850).
           un  subiect  de  interes  pentru  teles ­  Raportul  de  audiență  oficializat  de   DigiSport 1 a fost televiziunea care a
           pectatori.  Drept  dovadă,  ratingurile  din  Kantar   Media   arată,   în   premieră,   obținut  cea  mai  mare  creștere  de
           luna februarie de pe nișa televiziunilor de  audiența  TVR  Folclor,  televiziunea  lan ­  audiență  în  februarie,  la  nivel  urban:
           știri au fost mai mici decât în prima lună a  sată  în  decembrie  anul  trecut  de   +17.010  față  de  ianuarie.  Meciurile  de
           anului.                            Societatea  Română  de Televiziune. TVR   fotbal  din  cupele  europene  la  fotbal  și
               România  TV  a  pierdut  22.640  de  Folclor  a  avut  o  medie  de  1.860  de   reluarea campionatului intern de fotbal au
           telespectatori  față  de  ianuarie,  la  nivel  telespectatori  pe  minut  la  nivel  național,   constituit  principalele  programe  care  au
           național,  cea  mai  mare  scădere  de  ocupând locul 74 dintr­un total de 87 de   readus microbiștii pe această televiziune.
           audiență de pe piața TV. Totuși, România  televiziuni monitorizate.   DigiSport  1  ocupă  locul  7  în  topul


























                                                                                 audienței urbane, cu o medie de 54.550
           TV  și­a  păstrat  statutul  de  cea  mai   SRTV are în prezent nu mai puțin de   de   telespectatori   pe   minut,   peste
           urmărită  televiziune  de  știri  cu  un  rating  cinci  televiziuni  înscrise  în  Sistemul   Realitatea Plus și TVR 1.
           mediu  de  246.890  de  telespectatori  pe  Național  de  Măsurare  a  Audienței,   Alte  televiziuni  care  au  câștigat
           minut (toată ziua), conform măsurătorilor  patronat  de  ARMADATA  SRL:  TVR  1,   audiență: Pro TV (+3.360 telespectatori),
           Kantar Media.                      TVR  2,  TVR  3,  TVR  Cultural  și  TVR   Antena  1  (11.010),  Happy  Channel
               Audiența Antena 3 CNN a scăzut cu  Folclor.  Cota  de  piață  (de  vizionare)  a   (4.440),  Antena  Stars  (970),  Film  Cafe
           18.940  de  persoane  față  de  ianuarie.  celor  cinci  televiziuni  publice  a  fost  de   (1.270) și Național TV (2.160).
           Ratingul  mediu  s­a  situat  la  157.400  de  2,52%  la  nivel  național,  mai  mică  decât   În top 20 televiziuni cu cele mai mari
           telespectatori  pe  minut  (toată  ziua),  al  cota  televiziunii  tabloide  Antena  Stars   audiențe la nivel urban se numără nu mai
           doilea ca valoare pe nișa televiziunilor de  (2,73%)  și  ceva  mai  mare  decât  a   puțin  de  cinci  televiziuni  de  filme  și
           știri.                             televiziunii DigiSport 1 (2,28%).  seriale.
               Realitatea  Plus  și­a  consolidat  po ­  Televiziuni care au câștigat audiență   Prima TV a ieșit din top 15 televiziuni
           ziția la nivel național față de Digi24, deși  în   februarie   comparativ   cu   luna   cu cele mai mari audiență, ocupând locul
           a pierdut 12.290 de telespectatori, având  precedentă:  Pro  TV  (+9.330  teles pec ­  16,  cu  o  medie  de  22.550  telespectatori
           un  rating  mediu  de  71.080  de  persoane  tatori),  Antena  1  (10.510  teles pectatori),   pe minut.
           pe minut (toată ziua).             Happy  Channel  (4.930),  DigiSport  1   Cele  trei  mari  televiziuni  comerciale
               Digi24  a  coborât  la  o  medie  de  (29.780), Film Cafe (500) și AMC (970).  – Pro TV, Antena 1 și Kanal D – au avut o
           50.770  telespectatori  pe  minut  (toată   Televiziuni  care  au  pierdut  audiență   cotă cumulată de piață (de vizionare) de
           ziua),  mai  mică  cu  14.560  de  persoane  în februarie comparativ cu ianuarie 2024:   41%  dintr­un  total  de  88  de  televiziuni
           față de ianuarie.                  Kanal  D  (­17.950  telespectatori), Antena   măsurate  de  Kantar  Media.  Altfel  spus,
               Televiziunea B1 TV ocupă locul 24 în  Stars  (­1.230),  Pro  Cinema  (­11.440),   41%  dintre  telespectatorii  din  mediul
           topul  audienței  naționale,  cu  un  rating  TVR 1 (­7.460) și Prima TV (­5.770).  urban  care  s­au  uitat  la  televizor,  în
           mediu de 21.790 telespectatori pe minut.  În februarie, la nivel urban, România   cursul  lunii  februarie,  au  urmărit  unul
               TVR  Info  a  realizat  un  rating  mediu  TV a pierdut 13.200 de persoane față de   dintre cele trei programe.
           de 7.110 telespectatori pe minut (locul 51  ianuarie, ajungând la un rating mediu de



                                                                                                              21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24