Page 21 - Media Expres nr.7 (293) / IULIE 2024
P. 21
LEGISLAȚIE SATELIT RADIO DTH TV CABLU AUTORITĂȚI
TV
TVR Sport și BBC First au intrat în
măsurarea audiențelor din iunie
TVR Sport și BBC First, nouveniții în topul audiențelor TV din România, înregistrează primele rezultate în timp ce
TVR Sport depășește competitori comerciali importanți, BB C First se clasează abia în top... 60 din totalul de 95
măsurate.
Două noi televiziuni șiau făcut sau Orange Sport. Performanța nu mai pentru a maximiza veniturile.
intrarea în clasamentul audiențelor TV este chiar atât de remarcabilă dacă ținem BBC First, prezent în România din
din România, aducând schimbări cont că TVR Sport beneficiază de toamna anului 2022, sa clasat pe locul
semnificative în peisajul media autohton. distribuție obligatorie la toți cabliștii, spre 59 în topul general al televiziunilor, cu o
TVR Sport, noul canal sportiv al deosebire de televiziunile comerciale. medie de 8.000 de telespectatori în
televiziunii publice, și BBC First, În mediul urban, TVR Sport a primetime. Grila sa bogată în seriale
televiziunea britanică specializată în înregistrat o medie de 1.670 de britanice de succes va atrage cel mai
seriale, au înregistrat primele rezultate în telespectatori în primetime, probabil un public fidel, spre bucuria
luna iunie. demonstrând un interes solid din partea agenției de vânzare de publicitate
TVR Sport, deși abia lansat, a atras publicului țintă. Vânzarea de publicitate Thematic Channels, o companie cu
în medie 4.150 de telespectatori pe seară pentru TVR Sport este gestionată intern experiență în reprezentarea televiziunilor
în primetime, depășind competitori de Televiziunea Română, care își internaționale pe piața locală care
precum Digi Sport 4, Prima Sport 2 și 3 folosește propriile resurse și expertiză plasează reclame locale și pe BBC Earth.
Pro TV a atins un record istoric de
audiență cu meciul România Olanda
Aproape cinci milioane de români au urmărit în fiecare minut meciul din optimile EURO 2024, pierdut de naționala
României cu 30 în fața Olandei. Pro TV a înregistrat un record istoric pe publicul comercial, cu peste 80% cotă
de piață, cea mai mare valoare înregistrată vreodată pentru un program TV în România.
Cifrele impresionante reflectă
interesul masiv al publicului român pentru
echipa națională de fotbal. Pe segmentul
comercial, reprezentând două milioane
de români cu vârste între 21 și 54 de ani,
opt din zece telespectatori au ales Pro
TV. Audiența totală a meciului a fost de
4,9 milioane de români în fiecare minut,
depășind cu mult performanța altor
posturi TV. Kanal D, ocupantul locului
secund în topul audiențelor, a avut o
audiență de 15 ori mai mică decât Pro
TV.
Performanța Pro TV a fost remarcată
și de alte publicații din presa româ
nească. Paginademedia.ro a subliniat că
audiența meciului România Olanda a
fost cu aproape un milion de români mai
mare decât cea a meciului cu Slovacia, o Golazo.ro a punctat că Pro TV șia publicului național, cu vârsta cuprinsă
altă partidă cu cifre semnificative. surclasat rivalii în intervalul orar 19:00 între 21 și 54 de ani, din categoriile
Știrile Pro TV au relatat că în minutul 21:00, în care a transmis meciul ESOMAR ABCD, Pro TV având 30,7
de vârf, la ora 20:21, peste 5,3 milioane România Olanda. Potrivit sursei citate, puncte de rating și 81,6% cotă de piață.
de români urmăreau meciul. Publicația a încasările Pro TV din publicitate au fost Performanța remarcabilă a Pro TV
evidențiat și faptul că Pro TV a fost lider estimate între 950.000 și 1.200.000 de demonstrează puterea fotbalului de a
absolut de audiență și în mediul urban, euro, datorită audienței record. atrage românii în fața micilor ecrane și de
cu o cotă de piață de 20 de ori mai mare Ziare.com a menționat că meciul a a genera audiențe impresionante pentru
decât a următoarelor posturi clasate, fost lider absolut de audiență și în rândul televiziuni.
Kanal D și Antena 1.
21