Page 21 - Media Expres nr.7 (293) / IULIE 2024
P. 21

LEGISLAȚIE  SATELIT RADIO  DTH  TV  CABLU  AUTORITĂȚI
                                                                                   TV


           TVR Sport și BBC First au intrat în

           măsurarea audiențelor din iunie




           TVR Sport și BBC First, nou­veniții în topul audiențelor TV din România, înregistrează primele rezultate ­ în timp ce
           TVR Sport depășește competitori comerciali importanți, BB C First se clasează abia în top... 60 din totalul de 95
           măsurate.

              Două  noi  televiziuni  și­au  făcut  sau  Orange  Sport.  Performanța  nu  mai  pentru a maximiza veniturile.
           intrarea  în  clasamentul  audiențelor  TV  este chiar atât de remarcabilă dacă ținem   BBC  First,  prezent  în  România  din
           din   România,   aducând   schimbări  cont  că  TVR  Sport  beneficiază  de  toamna  anului  2022,  s­a  clasat  pe  locul
           semnificative în peisajul media autohton.  distribuție obligatorie la toți cabliștii, spre  59 în topul general al televiziunilor, cu o
           TVR  Sport,  noul  canal  sportiv  al  deosebire de televiziunile comerciale.  medie  de  8.000  de  telespectatori  în
           televiziunii   publice,   și   BBC   First,   În  mediul  urban,  TVR  Sport  a  prime­time.  Grila  sa  bogată  în  seriale
           televiziunea  britanică  specializată  în  înregistrat  o  medie  de  1.670  de  britanice  de  succes  va  atrage  cel  mai
           seriale, au înregistrat primele rezultate în  telespectatori   în   prime­time,  probabil  un  public  fidel,  spre  bucuria
           luna iunie.                        demonstrând  un  interes  solid  din  partea  agenției  de  vânzare  de  publicitate
              TVR Sport, deși abia lansat, a atras  publicului  țintă.  Vânzarea  de  publicitate  Thematic  Channels,  o  companie  cu
           în medie 4.150 de telespectatori pe seară  pentru  TVR  Sport  este  gestionată  intern  experiență în reprezentarea televiziunilor
           în  prime­time,  depășind  competitori  de  Televiziunea  Română,  care  își  internaționale  pe  piața  locală  care
           precum  Digi  Sport  4,  Prima  Sport  2  și  3  folosește  propriile  resurse  și  expertiză  plasează reclame locale și pe BBC Earth.


           Pro TV a atins un  record istoric de

           audiență cu meciul România ­ Olanda


           Aproape cinci milioane de români au urmărit în fiecare minut meciul din optimile EURO 2024, pierdut de naționala
           României cu 3­0 în fața Olandei. Pro TV a înregistrat un record istoric pe publicul comercial, cu peste 80% cotă
           de piață, cea mai mare valoare înregistrată vreodată pentru un program TV în România.


              Cifrele   impresionante   reflectă
           interesul masiv al publicului român pentru
           echipa națională de fotbal. Pe segmentul
           comercial,  reprezentând  două  milioane
           de români cu vârste între 21 și 54 de ani,
           opt  din  zece  telespectatori  au  ales  Pro
           TV. Audiența  totală  a  meciului  a  fost  de
           4,9  milioane  de  români  în  fiecare  minut,
           depășind  cu  mult  performanța  altor
           posturi  TV.  Kanal  D,  ocupantul  locului
           secund  în  topul  audiențelor,  a  avut  o
           audiență  de  15  ori  mai  mică  decât  Pro
           TV.
              Performanța Pro TV a fost remarcată
           și  de  alte  publicații  din  presa  româ ­
           nească. Paginademedia.ro a subliniat că
           audiența  meciului  România  ­  Olanda  a
           fost cu aproape un milion de români mai
           mare decât cea a meciului cu Slovacia, o   Golazo.ro  a  punctat  că  Pro  TV  și­a  publicului  național,  cu  vârsta  cuprinsă
           altă partidă cu cifre semnificative.  surclasat  rivalii  în  intervalul  orar  19:00  ­  între  21  și  54  de  ani,  din  categoriile
              Știrile Pro TV au relatat că în minutul   21:00,  în  care  a  transmis  meciul  ESOMAR  ABCD,  Pro  TV  având  30,7
           de vârf, la ora 20:21, peste 5,3 milioane   România  ­  Olanda.  Potrivit  sursei  citate,  puncte de rating și 81,6% cotă de piață.
           de români urmăreau meciul. Publicația a   încasările  Pro  TV  din  publicitate  au  fost   Performanța  remarcabilă  a  Pro  TV
           evidențiat și faptul că Pro TV a fost lider   estimate  între  950.000  și  1.200.000  de  demonstrează  puterea  fotbalului  de  a
           absolut  de  audiență  și  în  mediul  urban,   euro, datorită audienței record.  atrage românii în fața micilor ecrane și de
           cu o cotă de piață de 20 de ori mai mare   Ziare.com  a  menționat  că  meciul  a  a  genera  audiențe  impresionante  pentru
           decât  a  următoarelor  posturi  clasate,   fost lider absolut de audiență și în rândul  televiziuni.
           Kanal D și Antena 1.


                                                                                                              21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24