Page 9 - Media Expres nr. 2 / februarie 2021
P. 9

SVOD
                                          LEGISLAȚIE  SATELIT RADIO  DTH  TV  CABLU  AUTORITĂȚI



            NETFLIX a încasat peste 48 de milioane

            de euro din abonamentele din România




            Un studiu al European Audio ­
            vi sual  Observatory,  care  folo ­
            sește  date  furnizate  de  Am ­
            pere  Analysis,  publicat  la  9
            februarie,  arată  că  Netflix  de ­
            ține supremația în România în
            categoria  serviciilor  SVOD
            (video  online  la  cerere  cu
            abonament),  cu  40%  din  nu ­
            mărul de abonați în anul pan ­
            demiei  2020,  urmat  de  Voyo
            (Pro  TV)  –  38%  și  Amazon
            (care  în  România  distribuie
            seriale  și  filme  sub  brandul
            PrimeVideo) – 21%, la un total
            național  de  1,16  mili oane  de
            abonați.

                  Cele  trei  servicii  au  deținut  cumulat                          Foto: CardMapr @ unsplash.com
           99% din piața de abonați la serviciile de conținut
           online  cu  plată  din  România  în  2020,  potrivit
           studiului publicat la 9 februarie.
                  Explicațiile   nu   acoperă   detaliat
           metodologia  folosită,  dar  probabil  că  ține  cont
           doar de abonamentele plătite direct online pentru
           serviciile  de  conținut,  nefiind  de  exemplu  incluși
           abonații  la  serviciile  de  cablu  care  accesează
           HBO  GO  sau  DigiOnline  cu  plata  prin  furnizorul
           clasic de televiziune.
                  Pe  baza  informațiilor  din  studiul  EAO,
           Media  Expres  a  calculat  că  Netflix  ar  fi  putut
           încasa  din  România  anul  trecut  între  3,7  și  5,5
           milioane de euro pe lună, prima cifră fiind obținută
           înmulțind  numărul  de  abonați  la  abonamentul
           minim  de  7,99  euro,  iar  cifra  maximă,  dacă  toți
           abonații  din  România  ar  avea  abonamentul  Pre ­
           mium de la Netflix, care costă 11,99  euro pe lună.
                  Atât  Voyo,  cât  și  PrimeVideo  au  un
           abonament lunar de aproximativ 3 euro, ceea ce
           ar  duce  piața  de  conținut  online  cu  plată  din
           România la aproximativ 6 milioane de euro pe lu­
           nă, peste 70 de milioane de euro pe an.
                  Studiul  realizat  la  nivel  european
           notează  că  furnizorii  americani  domină  piețele
           naționale ale UE în furnizarea de conținut online
           cu plată prin internet. Creșterea veniturilor SVOD
           de la 12 milioane euro în 2010 la 9,7 miliarde euro
           în 2020 a fost determinată de lansări multiple de
           servicii  în  ultimii  10  ani  și  adaptarea  rapidă  a
           consumatorilor  în  Europa,  abonamentele  OTT
           SVOD crescând de la 300.000 în 2010 la peste
           140 de milioane în 2020.
                  Raportul  Observatorului  European  al
           Audiovizualului  se  concentrează  pe  evoluția
           piețelor   Video­on­Demand   cu   abonament
           (SVOD), a cumpărării de filme online (TVOD) și a   audiovizuale tradiționale.   observatoire/industry.
           serviciilor  finanțate  de  publicitate  de  Video­on­  Rapoartele  OEA  pot  fi  descărcate
           Demand (AVOD / BVOD) din Uniunea Europeană   gratuit  la  adresa  https://www.obs.coe.int/en/web/
           (UE28)  și  impactul  acestora  asupra  piețelor


                                                                                                              9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14