Page 19 - Media Expres nr. 3 / martie 2021
P. 19
CAMPANIE COVID19
LEGISLAȚIE SATELIT RADIO DTH TV CABLU AUTORITĂȚI
BRAT felicită Guvernul pentru succesul
campaniei de informare COVID19
Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) a transmis la 9 martie aproximativ 1.500 fețe suport ale
Guvernului României un raport de execuţie pentru şase luni de panourilor publicitare incluse în
campanie, 27% în București, 30% în
desfăşurare, în presa tipărită, mediul online, radio naţional şi panotaj orașe cu peste 200.000 de locuitori și
stradal, a campaniei de informare privind COVID19. BRAT consideră că 43% în restul orașelor. Campania a
modelul campaniei este un exemplu de bună practică privind atins, lunar, în 11 dintre cele mai mari
orașe din România, peste 2,3
transparenţa şi respectarea standardelor profesionale ale industriei, milioane de persoane cu vârste între
având la bază criterii corecte de alocare a bugetelor de comunicare, fiind 14 și 74 de ani, acoperind toate
drept urmare un model ce poate fi urmat în orice acţiune similară categoriile de gen, vârstă sau statut
social și, în special, persoanele
derulată de stat. tinere, între 14 și 24 ani și
persoanele cu statut social înalt.
Potrivit BRAT, campania În mediul online, persoane cu vârste între 14 și 74 de În cadrul stațiilor de radio
de informare publică a Guvernului a campania sa desfășurat în perioada ani, acoperind uniform toate cate naționale, campania sa desfășurat
atins prin mesajele din presa scrisă 12 iunie 31 decembrie 2020, prin goriile de gen, vârstă sau statut în perioada 7 iunie 31 decembrie
2020 prin difuzarea de aproximativ
30.000 de ori a spoturilor aferente
Campaniei, la 10 stații radio
naționale. Campania a cumulat
aproximativ 30.000 GRPuri în
perioada de difuzare.
BRAT consideră că,
dincolo de îmbunătăţirile ce pot fi
aduse atât din punct de vedere al
unor mai bune criterii de alocare a
sumelor, cât şi al procedurilor de
derulare sau privind conţinutul efectiv
al comunicării, sa creat un cadru
legal şi un precedent exemplar, prin
care astfel de campanii ar putea fi
derulate cu succes şi în viitor, prin
implementarea unor principii de
obiectivitate şi transparenţă, cum ar
fi:
Criterii de eligibilitate a beneficiarilor
campaniei pe baza comporta
mentului responsabil faţă de
societate, manifestat prin plata
constantă a taxelor şi impozitelor şi
mediul online și panotaj un număr de afișarea de peste 3,14 miliarde de ori social. menţinerea unui climat de afaceri
aproximativ 12,7 milioane de a bannerelor Campaniei, în aproxi Pentru panotaj, campania sănătos, prin încurajarea valorilor
persoane cu vârsta între 14 și 74 de mativ 300 de siteuri. Campania a sa desfășurat în perioada 3 iulie 31 reale şi a investiţiilor etice în
ani, adică aproximativ 82% din atins lunar peste 7,9 milioane de decembrie 2020, prin decorarea a publicitate, respectânduse, astfel,
populația între 14 și 74 de ani a
României. Profilul celor care au fost
expuși mesajelor campaniei este
similar profilului general al populației.
Frecvența de expunere este foarte
ridicată, aceasta fiind de ordinul
zecilor la nivelul unei luni.
În presa tipărită (scrisă),
campania sa desfășurat în perioada
17 iunie 31 decembrie 2020 prin
publicarea a aproximativ 9.000 de
machete în aproximativ 200 de
publicații, fie locale sau naționale,
cea mai mare proporție a machetelor
fiind difuzată în cotidiene locale.
Campania a atins peste 5,4 milioane
de persoane cu vârste între 14 și 74
de ani, acoperind toate categoriile de
gen, vârstă sau statut social și, în
special, persoanele adulte de peste
45 de ani și persoanele cu statut
social înalt.
19