Page 19 - Media Expres nr. 3 / martie 2021
P. 19

CAMPANIE COVID­19
                                          LEGISLAȚIE  SATELIT RADIO  DTH  TV  CABLU  AUTORITĂȚI



         BRAT felicită Guvernul pentru succesul


         campaniei de informare COVID­19




          Biroul  Român  de  Audit  Transmedia  (BRAT)  a  transmis  la  9  martie       aproximativ  1.500  fețe  suport  ale
          Guvernului  României  un  raport  de  execuţie  pentru  şase  luni  de         panourilor  publicitare  incluse  în
                                                                                         campanie, 27% în București, 30% în
          desfăşurare,  în  presa  tipărită,  mediul  online,  radio  naţional  şi  panotaj   orașe cu peste 200.000 de locuitori și
          stradal, a campaniei de informare privind COVID­19. BRAT consideră că          43%  în  restul  orașelor.  Campania  a
          modelul  campaniei  este  un  exemplu  de  bună  practică  privind             atins, lunar, în 11 dintre cele mai mari
                                                                                         orașe  din  România,  peste  2,3
          transparenţa  şi  respectarea  standardelor  profesionale  ale  industriei,    milioane de persoane cu vârste între
          având la bază criterii corecte de alocare a bugetelor de comunicare, fiind     14  și  74  de  ani,  acoperind  toate
          drept  urmare  un  model  ce  poate  fi  urmat  în  orice  acţiune  similară   categoriile  de  gen,  vârstă  sau  statut
                                                                                         social  și,  în  special,  persoanele
          derulată de stat.                                                              tinere,  între  14  și  24  ani  și
                                                                                         persoanele cu statut social înalt.
                 Potrivit  BRAT,  campania   În   mediul   online,  persoane cu vârste între 14 și 74 de   În cadrul stațiilor de radio
          de  informare  publică  a  Guvernului  a  campania s­a desfășurat în perioada  ani,  acoperind  uniform  toate  cate ­ naționale,  campania  s­a  desfășurat
          atins  prin  mesajele  din  presa  scrisă  12  iunie  ­  31  decembrie  2020,  prin  goriile  de  gen,  vârstă  sau  statut  în  perioada  7  iunie  ­  31  decembrie
                                                                                         2020  prin  difuzarea  de  aproximativ
                                                                                         30.000  de  ori  a  spoturilor  aferente
                                                                                         Campaniei,  la  10  stații  radio
                                                                                         naționale.  Campania  a  cumulat
                                                                                         aproximativ  30.000  GRP­uri  în
                                                                                         perioada de difuzare.
                                                                                                BRAT   consideră   că,
                                                                                         dincolo  de  îmbunătăţirile  ce  pot  fi
                                                                                         aduse  atât  din  punct  de  vedere  al
                                                                                         unor  mai  bune  criterii  de  alocare  a
                                                                                         sumelor,  cât  şi  al  procedurilor  de
                                                                                         derulare sau privind conţinutul efectiv
                                                                                         al  comunicării,  s­a  creat  un  cadru
                                                                                         legal  şi  un  precedent  exemplar,  prin
                                                                                         care  astfel  de  campanii  ar  putea  fi
                                                                                         derulate  cu  succes  şi  în  viitor,  prin
                                                                                         implementarea  unor  principii  de
                                                                                         obiectivitate  şi  transparenţă,  cum  ar
                                                                                         fi:
                                                                                         ­ Criterii de eligibilitate a beneficiarilor
                                                                                         campaniei  pe  baza  comporta­
                                                                                         mentului   responsabil   faţă   de
                                                                                         societate,  manifestat  prin  plata
                                                                                         constantă  a  taxelor  şi  impozitelor  şi
          mediul online și panotaj un număr de  afișarea de peste 3,14 miliarde de ori  social.  menţinerea  unui  climat  de  afaceri
          aproximativ   12,7   milioane   de  a  bannerelor  Campaniei,  în  aproxi ­  Pentru  panotaj,  campania  sănătos,  prin  încurajarea  valorilor
          persoane cu vârsta între 14 și 74 de  mativ  300  de  site­uri.  Campania  a  s­a desfășurat în perioada 3 iulie ­ 31  reale  şi  a  investiţiilor  etice  în
          ani,  adică  aproximativ  82%  din  atins  lunar  peste  7,9  milioane  de  decembrie  2020,  prin  decorarea  a  publicitate,  respectându­se,  astfel,
          populația  între  14  și  74  de  ani  a
          României.  Profilul  celor  care  au  fost
          expuși  mesajelor  campaniei  este
          similar profilului general al populației.
          Frecvența  de  expunere  este  foarte
          ridicată,  aceasta  fiind  de  ordinul
          zecilor la nivelul unei luni.
                 În  presa  tipărită  (scrisă),
          campania s­a desfășurat în perioada
          17  iunie  ­  31  decembrie  2020  prin
          publicarea  a  aproximativ  9.000  de
          machete  în  aproximativ  200  de
          publicații,  fie  locale  sau  naționale,
          cea mai mare proporție a machetelor
          fiind  difuzată  în  cotidiene  locale.
          Campania a atins peste 5,4 milioane
          de persoane cu vârste între 14 și 74
          de ani, acoperind toate categoriile de
          gen,  vârstă  sau  statut  social  și,  în
          special,  persoanele  adulte  de  peste
          45  de  ani  și  persoanele  cu  statut
          social înalt.





                                                                                                              19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24