Page 20 - Media Expres nr. 3 / martie 2021
P. 20

CAMPANIE COVID­19
            AUTORITĂȚI  CABLU  TV  DTH  RADIO  SATELIT  LEGISLAȚIE





                                                                                         interes  naţional”,  se  arată  într­un
                                                                                         comunicat.
                                                                                                BRAT  (Biroul  Român  de
                                                                                         Audit  Transmedia)  a  iniţiat,  în  urmă
                                                                                         cu exact un an,  la cererea membrilor
                                                                                         săi, un demers comun de identificare
                                                                                         a  unui  set  de  măsuri  pentru
                                                                                         sprijinirea presei în contextul stării de
                                                                                         urgenţă  generate  de  COVID­19  şi  a
                                                                                         blocării  bugetelor  de  comunicare  ­
                                                                                         fapt  care  a  afectat  grav  companiile
                                                                                         din  cadrul  organizaţiei  –  peste  150
                                                                                         de  editori,  agenţii  de  publicitate  şi
                                                                                         companii din industria media.
                                                                                                Demersul iniţiat de BRAT,
                                                                                         la  care  s­au  adăugat  alte  asociaţii
                                                                                         profesionale,  s­a  concretizat  sub
                                                                                         forma  campaniei  de  informare  pu ­
                                                                                         blică derulată de Guvernul României
                                                                                         în  conformitate  cu  preve derile  OUG
                                                                                         nr. 63/2020, modificată şi completată
          principiul   corectitudinii   şi   al  pendente,  recunoscute  de  industria   „Considerăm  că  aceste  prin  OUG  nr.  86/2020  şi  prin  Legea

          obiectivităţii;           de  profil,  ce  realizează  o  măsurare  prin cipii  reprezintă  fundamentul  ori ­ nr. 165/2020.
          ­  Asigurarea  accesului  neîngrădit  şi  standardizată, obiectivă, transparentă  cărei  campanii  de  informare  publică   Pentru  a  sprijini  imple ­
          echitabil la fondurile guvernamentale  şi  unitară  pentru  toate  produsele  ce ar putea fi organizată în viitor pe   mentarea campaniei de informare în
          pentru  toate  entităţile  juridice  cu
          activitate  curentă  în  cadrul  unui
          mediu  şi  care  respectă  standardele
          industriei  de  profil,  respectându­se,
          astfel,  principiul  tratamentului  egal  şi
          al  nediscriminării  şi  eliminându­se
          riscul de fraudare a fondurilor publice
          şi  de  alocare  a  acestora  pe  criterii
          eronate;
          ­ Fixarea de către autoritatea publică
          a  unor  preţuri  realiste  şi  corecte,
          ancorate  în  practica  comercială
          uzuală de zi cu zi a pieţei de profil şi
          echilibrate  în  funcţie  de  categoriile
          specifice  de  produse  media  par ­
          ticipante  şi,  nu  în  ultimul  rând,  în
          funcţie  de  performanţele  reale  şi
          demonstrabile  ale  acestora,  res ­
          pectându­se, astfel, principiul propor ­
          ţionalităţii  şi  încurajând  concurenţa
          loială  între  participanţii  în  cadrul
          campaniei,   eliminând   totodată
          criteriile subiective de evaluare;
          ­  Cerinţa  autorităţii  publice  de  media,  respectându­se,  astfel,  prin ­ baza  unor  fonduri  publice,  astfel  că   conformitate  cu  prevederile  legale  şi
          monitorizare  şi  evaluare  a  perfor ­ cipiul transparenţei şi corectitudinii şi  recomandăm  păstrarea,  pe  cât  ţinând  cont  de  statutul  asociaţiei  de
          manţelor  obiective  ale  produselor  asigurându­se  garanţia  îndeplinirii  posibil, a unui model similar de orga ­ organism  independent,  standardizat
          media  participante  la  campanie,  prin  obiectivelor  de  livrare  asumate  de  nizare  şi  reglementare  a  unei  şi  transpa rent,  BRAT  a  încheiat,  la
          colaborarea  cu  organisme  inde ­ către beneficiarii Campaniei.  eventuale  viitoare  campanii  de  solicitarea Guvernului, un protocol de
                                                                                         cola borare  cu  Autoritatea  pentru
                                                                                             l
                                                                                         Digita izarea   României   (ADR),
                                                                                         autoritate  a  statului  responsabilă  cu
                                                                                         imple mentarea  campaniei,  protocol
                                                                                         în  baza  căruia  a  furnizat  periodic
                                                                                         rapoarte  independente  de  monito ­
                                                                                         rizare a difuzării mesajelor campaniei
                                                                                         în  presa  scrisă,  radio  (staţii  naţio ­
                                                                                         nale), online şi outdoor.
                                                                                                BRAT  ­  Biroul  Român  de
                                                                                         Audit  Transmedia  ­  este  asociaţia
                                                                                         profesională a industriei de media ce
                                                                                         reprezintă de peste 20 de ani peste
                                                                                         150  de  companii:  75  de  editori  de
                                                                                         presă scrisă şi digital (care editează
                                                                                         peste 350 de produse media), 20 de
                                                                                         companii  din  domeniul  publicităţii
                                                                                         stradale, 55 de agenţii de publicitate
                                                                                         şi alte companii din domeniu.




           20                                                                                  MARTIE 2021
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25