Page 4 - Media Expres nr. 4 / aprilie 2021
P. 4
AUTORITĂȚI CABLU TV DTH RADIO SATELIT LEGISLAȚIE
TV
Dezastru la încrederea în știrile TV întrun
sondaj de opinie
Peste 60% dintre români nu au încredere în știrile TV și 55% sunt de Expunerea la știri false
părere că în ultimele luni au fost expuși la știri false și dezinformări, 55% dintre respondenți apreciază
că în ultimele luni au fost expuși la
potrivit sondajului de opinie intitulat ”Neîncrederea publică: Vest vs. știri false sau dezinformări în foarte
Est, ascensiunea curentului naționalist în era dezinformării și mare și mare măsură, iar 42,6% că
fenomenului știrilor false”, Capitolul 4, dedicat percepției populației cu au fost expuși în mică măsură sau
foarte mică măsură/deloc. 2,5% nu
privire la expunerea la știrile false și încrederii în sursele de știu sau nu răspund la această
informație. întrebare.
Analiza socio
demografică: Procente mai ridicate
Sondajul a fost realizat wpcontent/uploads/ spus că ”Procentul mare de ale celor care sunt de părere că au
de INSCOP Research în 2021/03/31.03.21Sondaj persoane care nu percep natura fost expuși în mare și foarte mare
parteneriat cu Verifield la comanda INSCOPSTGTSP.Capitolul4 intereselor propagării știrilor false, măsură în ultimele luni la știri false
thinktankului STRATEGIC 2.pdf precum și procentul mare de tineri se regăsesc în rândul persoanelor
Thinking Group Remus Ștefureac, cu studii primare și medii, sub 44 de ani, cu un nivel de
(www.strategicthinking.ro) în cadrul președinte Strategic Thinking preponderent din zonele rurale, educație mai ridicat și cu un venit
unui proiect de cercetare sprijinit Group, a declarat că „O pondere care cred că UE dezinformează, care le asigură mai mult decât un
de The German Marshal Fund of importantă dintre respondenții din accentuează necesitatea unui plan trai decent. Consideră că au fost
the United States și finanțat de toate categoriile sociodemografice de măsuri convergente din zona expuși în mică măsură sau foarte
Black Sea Trust for Regional conștientizează faptul că sunt guvernamentală, a societății civile, mică măsură/deloc la știri false în
Cooperation prin True Story expuși la știri false și dezinformări. a asociațiilor profesionale și media special persoanele peste 45 de
Project (www.truestoryproject.ro). Dincolo de amploarea acestui pentru reducerea acestei ani, cei cu un nivel de educație mai
fenomen subversiv pentru orice vulnerabilități societale. În lipsa scăzut, cu un venit redus,
Sondajul de opinie, realizat în societate, conștientizarea sa de unui astfel de plan, pe termen lung persoane care nu folosesc rețele
perioada 1 – 12 martie 2021, este către populație poate facilita aceste tendințe pot regresa sociale.
împărțit în patru capitole, cel deal procesele de contracarare a celor preferințele electorale către Acțiuni de propagandă
patrulea capitol fiind dedicat mai flagrante narative autocrație și distanțarea față de și dezinformare susținute de alte
percepției populației cu privire la propagandistice disruptive, sub vest în concordanță cu trendul țări
expunerea la știrile false, respectiv condiția existenței unor strategii și actual din Ungaria, Polonia sau 58,3% dintre cei chestionați
încrederii românilor în sursele de platforme coerente și credibile de Serbia”. consideră că unele state susțin
informație. Prezentarea grafică a răspuns”.
acestui capitol poate fi descărcată Dan Andronache, vice ANALIZA EXTINSĂ A DATELOR continuare în pag. 8
la https://www.strategicthinking.ro/ președinte True Story Project, a
4 APRILIE 2021