Page 8 - Media Expres nr. 4 / aprilie 2021
P. 8
AUTORITĂȚI CABLU TV DTH RADIO SATELIT LEGISLAȚIE
TV
Dezastru la încrederea în știrile TV
(urmare din p. 4)
acțiuni de propagandă și demografice: bărbații, persoanele educație mai ridicat, utilizatorii de mai în vârstă, cu un nivel de
dezinformare în România în foarte cu vârsta între 30 și 44 de ani și cei rețele sociale au o încredere mai educație mai scăzut, locuitori din
mare și mare măsură, iar 32,2% că peste 60 de ani, locuitorii din ridicată în paginile de internet ale București sau din urbanul mare,
acest lucru se întâmplă în mică București și din urbanul mare. canalelor massmedia decât persoane care nu utilizează rețele
măsură sau foarte mică măsură, iar Încrederea în diverse celelalte categorii. Tind să nu aibă sociale. Tind să nu aibă încredere
4,8% deloc. Nu știu sau nu răspund surse de știri încredere în informațiile de pe în informațiile difuzate la radio mai
4,7%. Chestionați cu privire la paginile de internet ale canalelor ales: bărbații, tinerii, cei cu educație
Analiza socio încrederea în diverse surse de știri, massmedia: persoanele sub 44 de mai ridicată.
demografică: Sunt de părere că 36,3% dintre români declară că ani, locuitorii din regiunea Nord DATE
unele state susțin acțiuni de sunt înclinați mai degrabă să aibă Vest. METODOLOGICE
propagandă și dezinformare în încredere în informațiile difuzate de 15,8% spun că au mai Sondajul de opinie ”Neîncrederea
România în foarte mare și mare televiziuni, 60,7% mai degrabă să degrabă încredere în informații citite publică: Vest vs. Est, ascensiunea
măsură mai ales persoanele cu nu aibă încredere în astfel de sau primite pe rețele sociale curentului naționalist în era
vârsta sub 44 de ani, cei cu informații, iar 3% nu știu sau nu (Facebook, Instagram, Youtube, dezinformării și fenomenului știrilor
educație mai ridicată, gulerele albe, răspund. TikTok), 74,1% că au mai degrabă false” a fost realizat de INSCOP
locuitorii din București sau din Analiza socio neîncredere în astfel de informații, Research în parteneriat cu Verifield
urbanul mare, cei care utilizează demografică: Cei care au încredere iar 10,1% nu știu sau nu răspund. la comanda thinktankului
rețele sociale. în informațiile difuzate de posturile Analiza socio STRATEGIC Thinking Group
Țări care susțin TV sunt cu precădere persoane mai demografică: Încrederea în (www.strategicthinking.ro) în cadrul
propaganda în vârstă, cu un nivel de educație informațiile primite pe rețele sociale unui proiect de cercetare sprijinit de
În viziunea a 24% dintre români, mai scăzut, inactivi pasivi, care nu este, în medie, mai mare în rândul The German Marshal Fund of the
Rusia este principala țara care utilizează rețele sociale, cei care următoarelor categorii: cei cu vârsta United States și finanțat de Black
susține acțiuni de propagandă, apreciază că veniturile le ajung între 45 și 59 de ani, locuitori din Sea Trust for Regional Cooperation
dezinformează și răspândește știri numai pentru strictul necesar. Sunt urbanul mic. Sunt neîncrezători în prin True Story Project
false în România. Uniunea neîncrezători în informațiile difuzate informațiile primite pe rețele sociale (www.truestoryproject.ro).
Europeană se clasează pe locul doi de televiziuni în special tinerii, cei mai ales: tinerii, cei cu educație Datele au fost culese în
în acest clasament cu 18,5% dintre cu un nivel de educație mai ridicat, superioară și cu un venit mai ridicat, perioada 1 12 martie 2021 prin
răspunsuri, urmată de China activi sau potențial activi, utilizatori locuitori din București și din urbanul metoda CATI (interviuri telefonice).
(14,8%), Ungaria (9,2%), SUA de rețele sociale. mare, utilizatorii de rețele sociale. Volumul eșantionului multistadial
(9,2%) și Germania (3,3%). 1,6% În informațiile de pe În informațiile difuzate stratificat a fost de 1100 de
dintre cei chestionați consideră că paginile de internet ale canalelor de la radio au mai degrabă persoane, reprezentativ pe
altă țară susține astfel de acțiuni în massmedia au mai degrabă încredere 40,6% dintre cei categoriile sociodemografice
România, iar 19,4% nu știu sau nu încredere 21,8% dintre cei intervievați, iar 44,9% au mai semnificative (sex, vârstă, ocupație)
răspund. intervievați, iar 67,6% au mai degrabă neîncredere. Nu știu sau pentru populația neinstituționalizată
Analiza socio degrabă neîncredere. Ponderea nu răspund 14,5%. a României, cu vârsta de 18 ani și
demografică: Rusia este principala nonrăspunsurilor este de 10,7%. Analiza socio peste.
țară care susține acțiuni de Analiza socio demografică: Cei care au încredere Eroarea maximă admisă
propagandă cu precădere în opinia demografică: Bărbații, cei cu vârsta în informațiile difuzate la radio sunt a datelor este de ± 2,95% la un
următoarelor categorii socio sub 60 de ani, cei cu un nivel de cu precădere: bărbați, persoane grad de încredere de 95%.
8 APRILIE 2021