Page 29 - Media Expres nr. 10 / octombrie2021
P. 29
LEGISLAȚIE SATELIT RADIO DTH TV CABLU AUTORITĂȚI
TV
Topul audienței televiziunilor în URBAN și
NAȚIONAL septembrie 2021
Orășenii au revenit în fața micilor ecrane, în luna septembrie, după o „binemeritată relaxare” de la
consumul de televiziune în cursul verii. Televiziunea publică TVR 1 a ajuns la un rating mediu de
28.000 de telespectatori pe minut, ocupând locul 11 în topul audienței urbane, fiind depășită și de
Antena Stars (29.000). Majoritatea televiziunilor importante au înregistrat creșteri de audiență și la
nivel național, în prima lună de toamnă. Telespectatorii au revenit la programele favorite ale
televiziunilor Pro TV, Antena 1 și Kanal D, notează Petre Barbu în forbes.ro.
Cele mai importante televiziuni la televizor (consum pe
au cunoscut creșteri de audiențe la telecomandă), în luna septembrie, au
nivel urban, în prima lună de toamnă, urmărit programele uneia dintre
un lucru firesc pentru că sezonul televiziunile grupului Intact. Grupul
estival sa încheiat. Pro TV a câștigat Pro TV, care cuprinde televiziunile
29.000 de orășeni față de august, în Pro TV, Pro Cinema, Pro 2, Pro X și
timp ce Antena 1 și Kanal D au atras Pro Gold, a avut o cotă de piață de
în plus 20.000, respectiv 22.000 de 19,34%. Aleph News, televiziunea de
persoane. Primele cinci televiziuni din știri lansată de Adrian Sârbu în urmă
clasamentul audienței – Pro TV, cu un an, a avut în septembrie un
Antena 1, Kanal D, România TV și rating mediu de 2.000 de
Antena 3 – au avut o cotă totală de telespectatori pe minut (toată ziua),
(2.000) și Național TV (1.000). creșteri spectaculoase de audiență,
Televiziuni care au pierdut audiență deși au fost evenimente importante,
față de august: România TV (2.000), criza guvernamentală și începerea
TVR 2 (4.000) și DIVA (6.000). valului patru al pandemiei. Audiența
În NAȚIONAL în septembrie, Pro Realitatea Plus a crescut cu 12.000
TV a recuperat pierderile de audiență de persoane, cea mai mare creștere
suferite în cursul lunilor de vară. A de pe nișa știrilor, și a urcat pe locul
câștigat 58.000 de telespectatori față 8, cu un rating mediu de 68.000 de
de luna august, ajungând la un rating persoane, peste TVR 1 (62.000).
mediu de 575.000 de persoane pe Happy Channel, televiziune cu
minut (toată ziua), conform Kantar format feminin, a câștigat 3.000 de
Media. Antena 1 a avut o medie de telespectatori la nivel național,
430.000 de telespectatori pe minut plasânduse pe locul 6 în topul celor
(toată ziua), în creștere cu 24.000 mai mari audiențe.
față de luna precedentă. Audiența Alte televiziuni care au creșteri
Kanal D a crescut cu 19.000 de de audiență față de august: Antena 3
persoane față de august, având o (+6.000 de telespectatori), TVR 1
piață de 54,26% din 72 de stații ocupând locul 61 în topul audienței medie de 334.000 de telespectatori (3.000), Digi24 (6.000), Antena Stars
măsurate de Kantar Media. Grupul generale. Au câștigat audiență în pe minut. Cele trei mari televiziuni au (6.000) și Pro Cinema (7.000).
Intact, format din Antena 1, Antena 3, septembrie față de august: Antena 3 avut o cotă cumulată de piață (de Au suferit pierderi de audiență
Happy Channel, Antena Stars și ZU (+7.000 persoane), Happy Channel vizionare) de 42,16% la nivel față de august: România TV (8.000
TV, a avut o cotă de piață de 25,18%, (5.000), DigiSport 1 (5.000), Digi 24 național, dintrun total de 72 de persoane), DigiSport 1 (8.000),
cea mai mare la nivel urban. Adică, (5.000), Realitatea Plus (9.000), monitorizate de Kantar Media. Național TV (4.000) și TVR 2 (
un sfert dintre orășenii care sau uitat Antena Stars (6.000), Prima TV Televiziunile de știri nu au obținut 8.000).
29