Page 25 - Media Expres nr. 11 / noiembrie 2021
P. 25
LEGISLAȚIE SATELIT RADIO DTH TV CABLU AUTORITĂȚI
TV
Topul audienței televiziunilor în URBAN și
NAȚIONAL octombrie 2021
Cele cinci televiziuni din fruntea topului audienței în urban – Pro TV, Antena 1, Kanal D, România TV și Antena 3 – au
avut o cotă cumulată de piață de 54% la nivel urban, în luna octombrie. Astfel, mai mult de jumătate din consumul de
televiziune liniară (pe telecomandă) sa îndreptat către una dintre aceste televiziuni, în timp ce alte 68 de stații sau
luptat pe o cotă de piață de 46%. Luna octombrie a adus creșteri semnificative ale consumului de televiziune liniară
(pe telecomandă) la nivel național. Practic, toate stațiile TV au câștigat telespectatori față de luna precedentă.
Realitatea Plus a urcat pe locul 6 în topul audienței naționale, dar la mare distanță de plutonul fruntaș al celor cinci
mari televiziuni, notează jurnalistul Petre Barbu în forbes.ro.
Pro TV și Antena 1 au câștigat telespectatori pe minut (toată ziua),
cei mai mulți telespectatori din mediul ocupând locul 17 în topul urban.
urban în octombrie comparativ cu De asemenea, Prima TV, în
luna precedentă: 36.000, respectiv ciuda investițiilor din ultimele luni, a
33.000. înregistrat un rating mediu de 30.000
Audiența Kanal D a crescut cu de persoane, în creștere cu doar
11.000 de orășeni, ajungând la o 2.000 față de septembrie. A ocupat
medie de 168.000 de persoane pe locul 14 în topul urban.
minut (toată ziua), conform Alte televiziuni care au crescut în
măsurătorilor Kantar Media. A treia audiență: Antena 3 (18.000), Digi24
poziție ocupată de Kanal D este (7.000), Realitatea Plus (6.000),
amenințată de România TV, cu o DIVA (10.000), Antena Stars (2.000),
medie de 153.000 de orășeni pe Național TV (3.000) și Pro Cinema
Intrarea la „turație maximă” a pe minut (toată ziua), Realitatea Plus
noilor grile de programe și aplicarea a ocupat locul 6 în top. Totuși,
unor noi restricții impuse de audiența sa rămâne mică în
pandemia COVID19, la care se comparație cu televiziunea de pe
adaugă și temperaturile scăzute din locul 5, Antena 3, cu un rating de
octombrie, au contribuit la creșterea 217.000 de telespectatori pe minut.
numărului de telespectatori. De În octombrie, TVR 1 șia lansat
această situație au profitat și Antena noua grilă de programe, fapt care sa
1 și Kanal D, care au câștigat 57.000, concretizat întro creștere cu 9.000
minut. Televiziunea de știri a câștigat (7.000). respectiv 41.000 de telespectatori de persoane, având un rating
24.000 de persoane în octombrie. Happy Channel a pierdut 2.000 față de luna precedentă. național de 71.000 de telespectatori
Televiziunea publică TVR 1 a de orășeni, dar sa menținut pe locul Criza guvernamentală a crescut pe minut (toată ziua), locul 9 în topul
ocupat locul 11 în topul audienței 7, cu o medie de 46.000 de interesul românilor pentru audienței.
urbane, cu o medie de 32.000 de telespectatori pe minut. programele televiziunilor de știri. Alte televiziuni care au obținut
persoane pe minut (toată ziua), sub La nivel NAȚIONAL, Pro TV a Astfel, România TV a câștigat 41.000 creșteri de audiență în octombrie față
televiziunea de filme DIVA, care șia câștigat cei mai mulți telespectatori de telespectatori, în timp ce Antena de luna precedentă: DigiSport 1
inaugurat sezonul de filme specifice de pe piața TV comparativ cu luna 3, 23.000. (7.000), Happy Channel (1.000), Digi
Sărbătorilor de Iarnă (34.000). septembrie: 80.000. A avut o medie Un salt spectaculos în topul 24 (12.000), Național TV (13.000),
În top 15 nu se mai află, ca în de 655.000 de telespectatori pe audienței la înregistrat Realitatea Antena Stars (7.000), Prima TV
alte luni, televiziunea de știri B1 TV. minut (toată ziua), conform Plus: 12.000 de persoane. Cu un (8.000), Pro Cinema (14.000) și DIVA
Aceasta a avut o medie de 20.000 de măsurătorilor Kantar Media. rating mediu de 80.000 de persoane (17.000).
25