Page 15 - Media Expres nr. 3 (265) / martie 2022
P. 15

LEGISLAȚIE  SATELIT RADIO  DTH  TV  CABLU  AUTORITĂȚI
                                                                                   TV



           Audiențele televiziunilor de știri au


           „explodat” în prima săptămână de război





            În  prima  săptămână  de  la  invazia  trupelor  rusești  în  Ucraina  (24     atingă  obiectivele  de  marketing  ale
            februarie – 2 martie), audiențele televiziunilor de știri au „explodat”. De    companiilor.
            asemenea,  volumul  de  audiență  furnizat  de  principalele  televiziuni         Ba  dimpotrivă,  reclamele  să­i
            pentru  reclamele  difuzate  a  crescut  comparativ  cu  săptămâna             enerveze  pe  telespectatori.  Oricum,
            anterioară, potrivit unui articol publicat de forbes.ro sub semnătura lui      economia trebuie să funcționeze, iar
            Petre Barbu.

               În  săptămâna  24  februarie  –  2  urmărită  televiziune  pe  piața  TV,  cu
            martie  2022,  audiența  medie  a  un  rating  947.000  de  telespectatori
            televiziunii  Antena  3  a  fost  de  pe  minut,  în  scădere  cu  10.000  de
            472.000  de  telespectatori  pe  minut,  persoane.
            la   nivel   național,   conform
            măsurătorilor Kantar Media. Ratingul   Antena  1  s­a  situat  pe  locul
            este  mai  mare  cu  244.000  de  secund  în  topul  audienței,  cu  o
            persoane față de cel înregistrat cu o  medie  de  564.000  de  persoane  pe
            săptămână  în  urmă  (17  –  23  minut, în scădere cu 17.000 față de
            februarie).  Practic,  Antena  3  și­a  săptămâna precedentă.
            dublat  audiența  în  prima  săptămână
            de război și a fost cea mai urmărită   Audiența  totală  a  celor  9
            televiziune de știri la nivel național.  televiziuni  analizate  mai  sus  a
                                      câștigat  67.000  de  persoane  în
               România TV a câștigat 115.000  săptămâna  în  care  Rusia  a  invadat
            de  persoane,  ajungând  la  un  rating  Ucraina.
            mediu  de  438.000  de  telespectatori
            pe minut (toată ziua). A fost a doua   Creșterile explozive de audiență
            televiziune  de  știri  cea  mai  urmărită  au  condus  direct  la  majorarea
            (consumul pe telecomandă).  volumelor  de  audiență  furnizate  de
                                      televiziuni  pentru  reclamele  difuzate
               Digi24  și­a  triplat  audiența  în  în pauzele publicitare.
            decursul primei săptămâni de război,
            ating  o  medie  de  241.000  de   În  săptămâna  analizată,  Digi24
            telespectatori  pe  minut  (toată  ziua),  a livrat 5.426 de puncte de audiență
            mai mare cu 172.000 față de media  pe  targetul  comercial  (Gross  Rating
            înregistrată   în   săptămâna  Point – GRP, urban, 18 – 49 de ani),
            premergătoare războiului.  în  creștere  cu  325%  față  de
                                      săptămâna precedentă. Este cel mai
               Realitatea  Plus  și  B1  TV  au  mare  volum  de  audiență  pentru
            câștigat  audiență,  70.000,  respectiv  publicitatea   difuzată   pe   nișa   Totuși,   Pro   TV   a   fost  prezența  reclamelor  în  calupurile
            36.000  de  telespectatori.  Realitatea  televiziunilor de știri.  televiziunea  cu  cel  mai  mare  volum  publicitare  este  un  semn  de
            Plus  a  avut  un  rating  mediu  de                de  GRP­uri:  12.458  de  puncte  pe  normalitate.
            161.000  de  telespectatori  pe  minut,   Creșterile volumelor de GRP­uri   targetul  comercial,  în  scădere  cu
            în  timp  ce  B1  TV  a  înregistrat  s­au  înregistrat  și  la  celelalte   4,8%  față  de  săptămâna  17­  23
            76.000.                   televiziuni de știri:     februarie.                    Notă:   Punctele   de
                                                                                           audiență (Gross Rating Points
               Audiența  televiziunii  publice   Antena 3 – 230%    Antena 1 a livrat 8.289 GRP’30  – GPR) obținute de reclamele
            TVR  1  a  crescut  de  la  74.000  de              target  comercial,  în  creștere  cu  difuzate  de  televiziuni  sunt
            telespectatori   pe   minut,   în   România TV – 93%  8,4%, în timp ce volumul de audiență  cumpărate   de   clienții
            săptămână  17  –  23  februarie,  la                de  la  Kanal  D  a  scăzut  cu  13%  publicitari  la  prețuri  (Cost  per
            107.000 în perioada de război.  Realitatea Plus – 141%  (3.056 GRP target comercial).  Point  –  CPP)  care  sunt
                                                                                           negociate,  în  prealabil,  între
               Antena  3  și  România  TV  au   B1 TV – 59%         Creșterea  audiențelor  pentru  cele  două  părți.  Publicitatea
            depășit   audiența   televiziunii                   reclamele  difuzate  nu  înseamnă  TV   se   vinde   de   către
            comerciale  de  divertisment  Kanal  D   Majorarea   procentuală   a   neapărat   că   este   încurajat  televiziuni  pe  baza  punctelor
            (429.000  telespectatori  pe  minut).  audienței  la  publicitatea  difuzată  de   consumul.  Este  foarte  posibil  ca  de audiență (GRP) pe care le­
            Kanal  D  a  suferit  o  scădere  de  TVR 1 a fost de 31%, cu precizarea   reclamele   difuzate   în   această  a   obținut   difuzarea   unei
            39.000  de  persoane  în  prima  că televiziunea publică are 8 minute   perioadă   tensionată,   în   care  reclame.  Un  GRP  înseamnă
            săptămână de război.      de publicitate pe oră spre deosebire   telespectatorii  sunt  stresați  și  cu  41.000  de  telespectatori  pe
                                      de  televiziunile  comerciale,  cu  12   energii  negative  transmise  de  targetul  comercial  (urban,  18
               Pro  TV  a  rămas  cea  mai  minute.             programele  de  război,  să  nu­și  – 49 de ani).



                                                                                                              15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20