Page 15 - Media Expres nr. 3 (265) / martie 2022
P. 15
LEGISLAȚIE SATELIT RADIO DTH TV CABLU AUTORITĂȚI
TV
Audiențele televiziunilor de știri au
„explodat” în prima săptămână de război
În prima săptămână de la invazia trupelor rusești în Ucraina (24 atingă obiectivele de marketing ale
februarie – 2 martie), audiențele televiziunilor de știri au „explodat”. De companiilor.
asemenea, volumul de audiență furnizat de principalele televiziuni Ba dimpotrivă, reclamele săi
pentru reclamele difuzate a crescut comparativ cu săptămâna enerveze pe telespectatori. Oricum,
anterioară, potrivit unui articol publicat de forbes.ro sub semnătura lui economia trebuie să funcționeze, iar
Petre Barbu.
În săptămâna 24 februarie – 2 urmărită televiziune pe piața TV, cu
martie 2022, audiența medie a un rating 947.000 de telespectatori
televiziunii Antena 3 a fost de pe minut, în scădere cu 10.000 de
472.000 de telespectatori pe minut, persoane.
la nivel național, conform
măsurătorilor Kantar Media. Ratingul Antena 1 sa situat pe locul
este mai mare cu 244.000 de secund în topul audienței, cu o
persoane față de cel înregistrat cu o medie de 564.000 de persoane pe
săptămână în urmă (17 – 23 minut, în scădere cu 17.000 față de
februarie). Practic, Antena 3 șia săptămâna precedentă.
dublat audiența în prima săptămână
de război și a fost cea mai urmărită Audiența totală a celor 9
televiziune de știri la nivel național. televiziuni analizate mai sus a
câștigat 67.000 de persoane în
România TV a câștigat 115.000 săptămâna în care Rusia a invadat
de persoane, ajungând la un rating Ucraina.
mediu de 438.000 de telespectatori
pe minut (toată ziua). A fost a doua Creșterile explozive de audiență
televiziune de știri cea mai urmărită au condus direct la majorarea
(consumul pe telecomandă). volumelor de audiență furnizate de
televiziuni pentru reclamele difuzate
Digi24 șia triplat audiența în în pauzele publicitare.
decursul primei săptămâni de război,
ating o medie de 241.000 de În săptămâna analizată, Digi24
telespectatori pe minut (toată ziua), a livrat 5.426 de puncte de audiență
mai mare cu 172.000 față de media pe targetul comercial (Gross Rating
înregistrată în săptămâna Point – GRP, urban, 18 – 49 de ani),
premergătoare războiului. în creștere cu 325% față de
săptămâna precedentă. Este cel mai
Realitatea Plus și B1 TV au mare volum de audiență pentru
câștigat audiență, 70.000, respectiv publicitatea difuzată pe nișa Totuși, Pro TV a fost prezența reclamelor în calupurile
36.000 de telespectatori. Realitatea televiziunilor de știri. televiziunea cu cel mai mare volum publicitare este un semn de
Plus a avut un rating mediu de de GRPuri: 12.458 de puncte pe normalitate.
161.000 de telespectatori pe minut, Creșterile volumelor de GRPuri targetul comercial, în scădere cu
în timp ce B1 TV a înregistrat sau înregistrat și la celelalte 4,8% față de săptămâna 17 23
76.000. televiziuni de știri: februarie. Notă: Punctele de
audiență (Gross Rating Points
Audiența televiziunii publice Antena 3 – 230% Antena 1 a livrat 8.289 GRP’30 – GPR) obținute de reclamele
TVR 1 a crescut de la 74.000 de target comercial, în creștere cu difuzate de televiziuni sunt
telespectatori pe minut, în România TV – 93% 8,4%, în timp ce volumul de audiență cumpărate de clienții
săptămână 17 – 23 februarie, la de la Kanal D a scăzut cu 13% publicitari la prețuri (Cost per
107.000 în perioada de război. Realitatea Plus – 141% (3.056 GRP target comercial). Point – CPP) care sunt
negociate, în prealabil, între
Antena 3 și România TV au B1 TV – 59% Creșterea audiențelor pentru cele două părți. Publicitatea
depășit audiența televiziunii reclamele difuzate nu înseamnă TV se vinde de către
comerciale de divertisment Kanal D Majorarea procentuală a neapărat că este încurajat televiziuni pe baza punctelor
(429.000 telespectatori pe minut). audienței la publicitatea difuzată de consumul. Este foarte posibil ca de audiență (GRP) pe care le
Kanal D a suferit o scădere de TVR 1 a fost de 31%, cu precizarea reclamele difuzate în această a obținut difuzarea unei
39.000 de persoane în prima că televiziunea publică are 8 minute perioadă tensionată, în care reclame. Un GRP înseamnă
săptămână de război. de publicitate pe oră spre deosebire telespectatorii sunt stresați și cu 41.000 de telespectatori pe
de televiziunile comerciale, cu 12 energii negative transmise de targetul comercial (urban, 18
Pro TV a rămas cea mai minute. programele de război, să nuși – 49 de ani).
15