Page 23 - Media Expres nr. 6 (268) / iunie 2022
P. 23

BILANȚ
                                          LEGISLAȚIE  SATELIT RADIO  DTH  TV  CABLU  AUTORITĂȚI




           Topul agențiilor de media din România –


           anul 2021





           Afacerile  principalelor  agenții  de  media  au  crescut  în  cursul   cifrei de afaceri față de 2020.
                                                                                    Profitul  net  cumulat  al  celor  14  agenții  s­a
           anului  2021,  o  dovadă  că,  după  șocul  din  2020,  suportat      ridicat  la  19,1  milioane  de  euro,  în  creștere  cu
           onorabil, consumul de publicitate și­a revenit la cote normale, în    23,4% față de anul 2020.
           ciuda  inflației  publicității  din  piața  de  televiziune,  notează    Cel  mai  mare  profit  net  a  fost  raportat  de
           jurnalistul Petre Barbu în forbes.ro la 9 iunie.                      House of Media: 3,4 milioane de euro.
                                                                                    Pe  locul  secund  în  topul  profitabilității  este
                                                                                 colega  sa  de  grup,  agenția  Media  Investment  cu
              Bilanțurile  financiare  ale  agențiilor  de  media  față de 2020:  2,4 milioane de euro.
           din  2021,  recent  apărute  la  Ministerul  Finanțelor,   MediaCom   România   (23,1%),   Media   Cea  de­a  treia  treaptă  a  podiumului  este
           în care afacerile au crescut în majoritate cu două  Investment  (13%),  OMD  (54%),  Wavemaker  ocupată  de  Initiative,  parte  a  grupului  Lowe
           cifre  procentuale,  reprezintă  o  undă  de  optimism  România (24,5%), United Media Services (30%),   România, cu un profit net de 2,06 milioane de
           într­o  vreme  tulburată  de  războiul  din  Ucraina,
           criza prețurilor la energie, stagflație și instabilitate
           geopolitică.
              În  2021,  cele  14  mari  agenții  de  media  din
           România au avut o cifră totală de afaceri de 554
           milioane  de  euro,  cu  23,6%  mai  mare  decât  în
           anul  2020.  Este  o  creștere  importantă  la  nivelul
           pieței  agențiilor  care  administrează  bugetele  de
           media ale clienților publicitari.
              Precizare:  Din  topul  Forbes  România  lipsesc
           agențiile Dentsu România și Carat România care,
           până  la  momentul  redactării  acestui  articol,  nu
           aveau  bilanțurile  actualizate  pentru  anul  2021  pe
           site­ul  Ministerului  Finanțelor.  (Nu  este  primul  an
           în care aceste agenții absentează din top.)
              Pe primul loc în topul cifrelor de afaceri se află
           agenția  MMS  Comunications,  care  a  raportat
           afaceri de 70,04 milioane de euro, în creștere cu
           4,6% față de anul 2020.
              Cifrele au fost calculate la cursul mediu BNR
           din 2019 de 4,92 lei/euro.
              Pe locul secund al clasamentului este Publicis
           Groupe  Media,  cu  o  cifră  de  afaceri  de  64,09
           milioane de euro, mai mare cu 16,7% față de anul
           precedent.  Publicis  Groupe  Media  reunește
           agențiile Starcom, Spark Foundry și toate diviziile
           de  media,  inclusiv  cea  de  performance. Acestea
           nu sunt entități juridice, ci divizii în cadrul structurii
           organizatorice a grupului Publicis în România.
              MMS  Comunications  și  Publicis  Groupe
           Media,  societăți  deținute  de  grupul  internațional
           Publicis,  au  avut  o  cifră  cumulată  de  afaceri  de
           134,1  milioane  de  euro,  reprezentând  24,2%  din
           totalul afacerilor celor 14 agenții monitorizate.
              Pe  locul  al  treilea  a  urcat  agenția  B.V.
           McCann­Erickson,   care   operează   diviziile
           Universal  McCann  –  media  și  McCann/Creative
           Services – creație, cu afaceri de 58,9 milioane de
           euro, în creștere cu 45,2% față de 2020.
              Agențiile  MediaCom  România,  Wavemaker
           România și Mindshare Media, operate de GroupM,
           au obținut afaceri cumulate de 120,8 milioane de
           euro,  fiind  al  doilea  grup  de  media  din  România
           după  Publicis,  cu  o  cotă  de  piață  de  21,8%.
           Mindshare Media este singura agenție de pe piață
           care a raportat o cifră de afaceri la nivelul anului
           2020 (creștere de doar 1,14%).
              Agenția  House  of  Media,  parte  a  holdingului
           românesc  The  Group,  a  înregistrat  o  creștere
           explozivă a cifrei de afaceri față de 2020: 105,7%.
           House  of  Media  împreună  cu  Media  Investment,
           cea mai mare agenție din holdingul The Group, au  Initiative  Media  (11%),  Havas  Media  (23%),  euro.
           avut  afaceri  cumulate  de  79,4  milioane  de  euro,  Omnicom  Media  Group  (12,8%)  și  Media  Tique   Rata profitului calculată pentru cele 14 agenții
           cotă de piață de 14,3%.            (11,8%).                           monitorizate a fost de 3,4% în 2021.
              Afacerile agențiilor de media au crescut astfel   Nicio agenție de media nu a suferit scăderi ale



                                                                                                              23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28