Page 5 - Media Expres nr. 6 (268) / iunie 2022
P. 5
CABLU
LEGISLAȚIE SATELIT RADIO DTH TV CABLU AUTORITĂȚI
Digi a ajuns la aproape 5,2 milioane de
abonați la cablu și DTH, potrivit bilanțului
pe primul trimestru
Digi a raportat la 31 martie venituri din România de 243,4
milioane euro, o creștere de 13,4% comparativ cu 214,6 Alte venituri includ în principal vânzările
milioane euro pentru perioada de trei luni încheiată la aceeași de echipamente și veniturile din publicitate, dar
compania nu a specificat ponderea celor două
dată a anului trecut. din totalul categoriei. Vânzările de echipamente
includ în principal telefoane mobile și alte
echipamente.
Singurul loc de scădere a fost telefonia
În bilanțul publicat la 17 mai, Digi pune o creștere de aproximativ 6,5%, iar abonații la fixă, de la aproximativ 1,027 milioane de abonați
sporirea veniturilor în România în principal ca internet și date fixe au crescut de la aproximativ la 31 martie 2021 ajungând la aproximativ
rezultat al creșterii serviciilor de telecomunicații 3,440 milioane la 31 martie 2021 la aproximativ 969.000 la 31 martie 2022, o reducere de
mobile, TV prin cablu și internet fix și al 3,875 milioane la 31 martie 2022, o creștere de aproximativ 5,6%, ca urmare a tendinței
abonaților de date în primul trimestru, ca urmare aproximativ 12,6%. generale de transziție de la telefonia fixă către
a creșterii organice. mobil.
Venitul mediu pe abonat (ARPU) din Aceste creșteri au fost obținute atât Cheltuielile de exploatare în România
România a fost afectat de deprecierea monedei organic, în primul rând datorită investițiilor în pentru perioada de trei luni încheiată la 31
din primul trimestru (cursul de schimb RON/EUR extinderea rețelei fixe de fibră optică, cât și a martie 2022 au crescut la 137,3 milioane de
a crescut cu 1,4% în T1 2022 față de T1 2021), pachetelor atractive de internet fix și de date, euro, comparativ cu 113,1 milioane pentru
precum și de mixul de pachete vândute în ace explică Digi în bilanț. perioada de trei luni încheiată la 31 martie 2021,
astă perioadă. o creștere de 21,4%. Aceasta se datorează în
Abonații la serviciile de telecomunicații principal creșterii cheltuielilor cu utilitățile și
Televiziunea cu plată (TV prin cablu și mobile au crescut de la aproximativ 3,796 întreținerea rețelei pe parcursul perioadei, dar
DTH) a crescut de la aproximativ 4,870 milioane milioane la 31 martie 2021 la aproximativ 4,348 Digi notează că "în general, cheltuielile de
de abonați la 31 martie 2021 la aproximativ milioane la 31 martie 2022, o creștere de exploatare sunt în concordanță cu creșterea
5,185 milioane la 31 martie 2022, reprezentând aproximativ 14,5%. afacerii".
5