Page 5 - Media Expres nr. 1 (251) / ianuarie 2021
P. 5
LEGISLAȚIE SATELIT RADIO DTH TV CABLU AUTORITĂȚI
AUTORITĂȚI
Audiența și sumele cheltuite în campania
COVID19 de Guvern
Primele detalii despre audiența campaniilor de informare Antena 1 și Kanal D. PRO TV – 1,2
publică derulate în pandemia COVID19 au apărut întrun milioane de lei, Antena 1 – 1,06 milioane
articol publicat în primele zile din decembrie 2020 de către de lei, Kanal D – 947.000 lei, România
TV – 675.000 lei, Antena 3 – 350.000 lei,
jurnalistul Petre Barbu, citând „surse independente”. La o lună, Național TV – 166.000 lei, Realitatea
în primele zile din ianuarie 2021 a apărut și suma totală Plus – 149.000 lei.
angajată de Guvern, 76 de milioane de lei, în urma unei cereri La 4 ianuarie 2021, în prima zi
adresate de G4Media.ro în baza legii accesului la informațiile lucrătoare a noului an, G4Media.ro a pu
de interes public. blicat un bilanț al cam paniei de infor
mare comunicat de Guvern la o cerere a
Potrivit Legii nr. 164/2020 SUMELE ANGAJATE ÎN CAMPANIA COVID19 (lei)
privind aprobarea Ordonanței de urgență
a Guvernului nr. 63/2020, Secretariatul
General al Guvernului ar fi trebuit să Antena TV Group SA 9.300.000
publice LUNAR sumele alocate fiecărui Dogan Media Inernational SA (Kanal D) 7.500.000
participant la campanie și condițiile
contractuale, conform art. 7, alineatul 5: A.G. Radio Holding (Kiss FM, Magic FM si Rock FM) 4.100.000
“La sfârșitul fiecărei luni calendaristice, Antena 3 SA 3.400.000
în baza datelor comunicate de solicitanți, Pro TV SRL 3.400.000
Secretariatul General al Guvernului
publică pe pagina de internet raportul Europe Developpement InternationalR SA (Europa FM) 2.700.000
generat prin aplicația web gestionată de Radio ZU (Grupul Media Camina SRL) 2.000.000
Autoritatea pentru Digitalizarea România TV (Ridzone Computers) 2.000.000
României cu cererile va idate, sumele
l
alocate fiecărui par icipant la campanie, RCS & RDS SA 1.700.000
t
condițiile contrac uale de derulare a Ringier Romania SRL 1.100.000
t
campaniei”. Getica OOH (Panotaj) 797.000
În perioada 15 mai – 19 noiem
brie 2020, conform unor rapoarte inde Euromedia (Companie de panotaj) 791.000
pen dente de monitorizare publicate în Agenția de publicitate DBV Media House SRL 712.000
decembrie de Libertatea sub semnă ura Web Editing Development (Prosport) 704.000
t
lui Petre Barbu, campaniile de informare
publică în pandemie au acumulat Adevărul Holding 649.000
106.779 difuzări de spoturi pe tele vi B1 TV Channel 594.000
ziunile private, în valoare de 44,5 Fanatik online 503.000
milioane de lei (aproximativ 9,2 milioane
de euro). Cele 44,5 milioane de lei Editura Evenimentul și Capital SRL (Evz.ro) 434.000
reprezintă valoarea totală a spoturilor
difuzate, calculată pe baza punctelor de mari audiențe au fost furnizate de PRO redacției: 76 de milioane de lei cheltuite
audiență obținute de difuzări la nivel TV, Antena 1 și Kanal D. Au rezultat de guvernul Orban pentru campania de
național (Gross Rating Point – GRP) și a următoarele bugete: PRO TV – 1,5 informare antiCovid, publicația electro
tarifului de 570 lei pe GRP, stabilit de milioane de lei, Antena 1 – 1,2 milioane nică indicând trustul media fondat de
PSD în Legea 164/2020. de lei, Kanal D – 896.000 lei, România Dan Voiculescu ca principalul beneficiar,
Campania video „Poartă TV – 688.000 lei, Antena 3 – 340.000 lei, cu 14,7 milioane de lei pentru Antena 1,
mască!” (iunie – septembrie) sa derulat Național TV – 164.000 lei, Realitatea Antena 3 și Radio Zu.
pe 17 televiziuni private și, conform Plus – 146.000 lei. În total, au fost 18 Al doilea mare beneficiar al
calculelor pe baza GRPurilor, a avut o televiziuni care au beneficiat de această sumelor guvernamentale este Kanal D
valoare de 16,5 milioane de lei (3,4 comandă, printre care televiziunile (Dogan Media International SA) – cu 7,5
milioane de euro). Printre televiziunile cu DigiSport, Look Plus și N24 Plus. milioane de lei, în timp ce Pro TV a
cele mai mari bugete atrase din această Campania „Rămânem o echi primit 3,4 milioane lei.
campanie se numără: Antena 1, Kanal D pă! Păstrăm viitorul!” (septembrie – România TV (Ridzone Compu
și PRO TV, televiziunile care furnizează noiem brie) a fost calculată la 6,2 ters), televiziunea fondată de Sebastian
cele mai mari audiențe. Antena 1 – 3,3 milioane de lei (circa 1,3 milioane de Ghiță, fugit în Serbia, a primit 2 milioane
milioane de lei, Kanal D – 3,1 milioane euro), fiind difuzată pe 17 televiziuni de lei, iar trustul Digi24 a primit de la
de lei, PRO TV – 2,8 milioane de lei, private. Bugetele cele mai mari au guvern 1,7 milioane de lei.
România TV – 2,6 milioane de lei, revenit televiziunilor: Pro TV (1,7 mili Potrivit siteului citat, cele mai
Antena 3 – 1,4 milioane de lei, Național oane de lei), Antena 1 (1,2 milioane de mari sume plătite de guvern în perioada
TV – 814.000 lei, B1 TV – 551.000 lei, lei), Kanal D (1,1 milioane de lei), 1 iunie – 24 decembrie 2020 au fost cele
Realitatea Plus – 417.000 lei, Grupul România TV (850.000 lei), Antena 3 prezentate în tabel.
Digi (Digi24 și cele patru televiziuni (416.000 lei), Realitatea Plus (164.000 Lista completă a be neficiarilor
DigiSport) – 414.000 lei. lei), B1 TV (152.000 lei), Digi (91.000 obținută de ziariștii G4Media.ro putea fi
Campania „Echipă pentru lei). descărcată la data publicării articolului în
viață” (spot 30 de secunde), derulată în Campania „Împreună punem format PDF de la adresa: https://
perioada mai – noiembrie 2020, a avut o viru sul în izolare” (august – noiembrie), cdn.g4media.ro/wpcontent/uploads/
expunere în valoare de 5,4 milioane de cu un buget calculat de 5 milioane de lei 2021/01/DOC003.pdf.
lei (circa 1,1 milioane de euro). Cele mai (1,05 milioane de euro): PRO TV,
5