Page 5 - Media Expres nr. 1 (251) / ianuarie 2021
P. 5

LEGISLAȚIE  SATELIT RADIO  DTH  TV  CABLU  AUTORITĂȚI
                                                                                                 AUTORITĂȚI





           Audiența și sumele cheltuite în campania

           COVID­19 de Guvern



            Primele  detalii  despre  audiența  campaniilor  de  informare       Antena  1  și  Kanal  D.  PRO  TV  –  1,2
            publică  derulate  în  pandemia  COVID­19  au  apărut  într­un       milioane de lei, Antena 1 – 1,06 milioane
            articol  publicat  în  primele  zile  din  decembrie  2020  de  către   de lei, Kanal D  – 947.000 lei, România
                                                                                 TV – 675.000 lei, Antena 3 – 350.000 lei,
            jurnalistul Petre Barbu, citând „surse independente”. La o lună,     Național  TV  –  166.000  lei,  Realitatea
            în  primele  zile  din  ianuarie  2021  a  apărut  și  suma  totală   Plus – 149.000 lei.
            angajată de Guvern, 76 de milioane de lei, în urma unei cereri              La 4 ianuarie 2021, în prima zi
            adresate de G4Media.ro în baza legii accesului la informațiile       lucrătoare a noului an, G4Media.ro a pu ­
            de interes public.                                                   blicat  un  bilanț  al  cam paniei  de  infor ­
                                                                                 mare comunicat de Guvern la o cerere a
                   Potrivit  Legii  nr.  164/2020   SUMELE ANGAJATE ÎN CAMPANIA COVID­19 (lei)
           privind aprobarea Ordonanței de urgență
           a  Guvernului  nr.  63/2020,    Secretariatul
           General  al  Guvernului  ar  fi  trebuit  să   Antena TV Group SA                         9.300.000
           publice  LUNAR  sumele  alocate  fiecărui   Dogan Media Inernational SA (Kanal D)         7.500.000
           participant  la  campanie  și  condițiile
           contractuale, conform art. 7, alineatul 5:   A.G. Radio Holding (Kiss FM, Magic FM si Rock FM)  4.100.000
           “La  sfârșitul  fiecărei  luni  calendaristice,   Antena 3 SA                             3.400.000
           în baza datelor comunicate de solicitanți,   Pro TV SRL                                   3.400.000
           Secretariatul  General  al  Guvernului
           publică  pe  pagina  de  internet  raportul   Europe Developpement International­R SA (Europa FM) 2.700.000
           generat prin aplicația web gestionată de   Radio ZU (Grupul Media Camina SRL)             2.000.000
           Autoritatea   pentru   Digitalizarea   România TV (Ridzone Computers)                     2.000.000
           României  cu  cererile  va idate,  sumele
                                l
           alocate  fiecărui  par icipant  la  campanie,   RCS & RDS SA                              1.700.000
                           t
           condițiile  contrac uale  de  derulare  a   Ringier Romania SRL                           1.100.000
                          t
           campaniei”.                         Getica OOH (Panotaj)                                     797.000
                   În perioada 15 mai – 19 noiem ­
           brie  2020,  conform  unor  rapoarte  inde ­  Euromedia (Companie de panotaj)                791.000
           pen dente  de  monitorizare  publicate  în   Agenția de publicitate DBV Media House SRL      712.000
           decembrie de Libertatea sub semnă ura   Web Editing Development (Prosport)                   704.000
                                         t
           lui Petre Barbu, campaniile de informare
           publică  în  pandemie  au  acumulat   Adevărul Holding                                       649.000
           106.779  difuzări  de  spoturi  pe  tele vi ­  B1 TV Channel                                 594.000
           ziunile  private,  în  valoare  de  44,5   Fanatik online                                    503.000
           milioane de lei (aproximativ 9,2 milioane
           de  euro).    Cele  44,5  milioane  de  lei   Editura Evenimentul și Capital SRL (Evz.ro)     434.000
           reprezintă  valoarea  totală  a  spoturilor
           difuzate, calculată pe baza punctelor de  mari  audiențe  au  fost  furnizate  de  PRO   redacției: 76 de milioane de lei cheltuite
           audiență  obținute  de  difuzări  la  nivel  TV,  Antena  1  și  Kanal  D.  Au  rezultat   de  guvernul  Orban  pentru  campania  de
           național (Gross Rating Point – GRP) și a  următoarele  bugete:  PRO  TV  –  1,5   informare  anti­Covid,  publicația  electro ­
           tarifului  de  570  lei  pe  GRP,  stabilit  de  milioane de lei, Antena 1 – 1,2 milioane   nică  indicând  trustul  media  fondat  de
           PSD în Legea 164/2020.             de  lei,  Kanal  D  –  896.000  lei,  România   Dan Voiculescu ca principalul beneficiar,
                   Campania   video   „Poartă  TV – 688.000 lei, Antena 3 – 340.000 lei,   cu 14,7 milioane de lei pentru Antena 1,
           mască!” (iunie – septembrie) s­a derulat  Național  TV  –  164.000  lei,  Realitatea   Antena 3 și Radio Zu.
           pe  17  televiziuni  private  și,  conform  Plus  –  146.000  lei.  În  total,  au  fost  18   Al  doilea  mare  beneficiar  al
           calculelor  pe  baza  GRP­urilor,  a  avut  o  televiziuni care au beneficiat de această   sumelor  guvernamentale  este  Kanal  D
           valoare  de  16,5  milioane  de  lei  (3,4  comandă,   printre   care   televiziunile   (Dogan Media International SA) – cu 7,5
           milioane de euro). Printre televiziunile cu  DigiSport, Look Plus și N24 Plus.  milioane  de  lei,  în  timp  ce  Pro  TV  a
           cele mai mari bugete atrase din această   Campania  „Rămânem  o  echi ­  primit 3,4 milioane lei.
           campanie se numără: Antena 1, Kanal D  pă!  Păstrăm  viitorul!”  (septembrie  –   România TV  (Ridzone  Compu ­
           și  PRO TV,  televiziunile  care  furnizează  noiem brie)  a  fost  calculată  la  6,2   ters),  televiziunea  fondată  de  Sebastian
           cele  mai  mari  audiențe. Antena  1  –  3,3  milioane  de  lei  (circa  1,3  milioane  de   Ghiță, fugit în Serbia, a primit 2 milioane
           milioane  de  lei,  Kanal  D  –  3,1  milioane  euro),  fiind  difuzată  pe  17  televiziuni   de  lei,  iar  trustul  Digi24  a  primit  de  la
           de  lei,  PRO  TV  –  2,8  milioane  de  lei,  private.  Bugetele  cele  mai  mari  au   guvern 1,7 milioane de lei.
           România  TV  –  2,6  milioane  de  lei,  revenit  televiziunilor:  Pro  TV  (1,7  mili ­  Potrivit  site­ului  citat,  cele  mai
           Antena 3 – 1,4 milioane de lei, Național  oane  de  lei), Antena  1  (1,2  milioane  de   mari sume plătite de guvern în perioada
           TV  –  814.000  lei,  B1 TV  –  551.000  lei,  lei),  Kanal  D  (1,1  milioane  de  lei),   1 iunie – 24 decembrie 2020 au fost cele
           Realitatea  Plus  –  417.000  lei,  Grupul  România  TV  (850.000  lei),  Antena  3   prezentate în tabel.
           Digi  (Digi24  și  cele  patru  televiziuni  (416.000  lei),  Realitatea  Plus  (164.000   Lista  completă  a  be neficiarilor
           DigiSport) – 414.000 lei.          lei),  B1  TV  (152.000  lei),  Digi  (91.000   obținută  de  ziariștii  G4Media.ro  putea  fi
                   Campania   „Echipă   pentru  lei).                            descărcată la data publicării articolului în
           viață” (spot 30 de secunde), derulată în   Campania  „Împreună  punem   format  PDF  de  la  adresa:  https://
           perioada mai – noiembrie 2020, a avut o  viru sul  în  izolare”  (august  –  noiembrie),   cdn.g4media.ro/wp­content/uploads/
           expunere  în  valoare  de  5,4  milioane  de  cu un buget calculat de 5 milioane de lei   2021/01/DOC003.pdf.
           lei (circa 1,1 milioane de euro). Cele mai  (1,05  milioane  de  euro):  PRO  TV,


                                                                                                              5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10