Page 6 - Media Expres nr. 1 (251) / ianuarie 2021
P. 6
CABLU
AUTORITĂȚI CABLU TV DTH RADIO SATELIT LEGISLAȚIE
Serghei Bulgac, DIGI Communications:
„Comunicațiile au trecut în zona
serviciilor de interes strategic”
Jurnalistul și scriitorul Petre Barbu a realizat un interviu cu Serghei nu sunt direct legate de
Bulgac, CEO DIGI Communications N.V., cu întrebări legate de continuitatea businessului.
de
ține
Lecția
principală
bilanțul unui an de pandemie, prestația autorităților din perspectiva monitorizarea constantă a stării
unei companii de comunicații și perspectivele pentru 2021. Prezentăm de sănătate a echipelor și exer
în continuare un extras, cu persmisiunea autorului: sarea capacității de anti cipare.
Contextul sanitar dificil
de anul acesta a schimbat,
// Reporter: Cum apreciați într internet fix (în creștere cu 17%). (acronim din eng. Mobile Virtual practic, paradigma în care a fost
un singur cuvânt evoluția De asemenea, Spania Network Operator) pe piața perceput sectorul teleco mu
grupului pe care îl conduceți în a continuat trendul crescător locală, mizează, în continuare, nicațiilor în ultimii ani. Până în
anul 2020? Acum, la final de accelerat, fiind cel deal doilea pe servicii atractive pentru clienți februarie 2020, nevoile de
an, cum arată realizările în motor al grupului, în segmentul și diversificarea portofoliului. conectivitate și digitalizare
raport cu obiectivele de la serviciilor mobile, cu o rată de păreau a fi niște concepte ușor
începutul anului? Cum a creștere a numărului de RGU de // Reporter: Care au fost cele abstracte, care preocupau mai
influențat pandemia afacerea 28% comparativ cu septembrie mai importante lecții de mult furnizorii de servicii și
pe care o conduceți? Dar sectoarele economice avansate
domeniul în care activați? din punct de vedere tehnologic.
Serghei Bulgac: Nu spunem doar noi asta. Așa
Eficacitate. A fost un an în care arăta și Indicatorul Național al
Grupul Digi și toată industria de Economiei și Societății Digitale –
telecomunicații au dovedit o DESI. România avea servicii de
imensă capacitate de adaptare, internet de mare viteză de foarte
rezistență, repliere. Am arătat că bună calitate, accesibile și ca
suntem cu adevărat un sector proximitate și ca nivel de preț,
strategic la nivel național și am dar prea puțin folosite pentru a
devenit, timp de câteva luni, crea valoare în economie și
coloana vertebrală a economiei comunități.
românești. Odată cu pandemia,
Dacă ne uităm la percepția comunicațiilor
cifrele pe care grupul nostru lea electronice a trecut din zona de
anunțat la finalul trimestrului trei, utilitate în cea a serviciilor de
aș spune că Digi a reconfirmat că interes strategic. Infrastructura
este un lider al eficacității – de telecomunicații și capacitatea
excelență în customer care, acesteia de a trata nevoile în
dinamism în luarea deciziilor de creștere ale societății devin parte
business, echilibru în utilizarea integrantă a strategiei de
resurselor și setarea priorităților. dezvoltare pe termen scurt și
Profilul de creștere puternică pe mediu, atât pentru companii,
care ni lam construit în ultimii pentru diverse domenii de
ani este în continuare valabil, iar activitate, cât și pentru economia
indicatorii financiari ai companiei națională. Este un moment
susțin această viziune. important, un fel de T0 al
Veniturile noastre au societății și economiei digitalizate
crescut constant, în cele nouă spre care aspirăm cu toții și este
luni ale anului, ajungând la 584 vital să nu ratăm acest start.
milioane EUR în România și Iar, nu în ultimul rând,
950,6 milioane EUR la nivel aș menționa lecția loialității și
global, o creștere cu 8,7% față Serghei Bulgac fidelității clienților, rezultate ale
de 30 septembrie 2019. EBITDA așteptărilor confirmate constant
consolidată a crescut cu 8% la de echipele noastre, în cei peste
353 milioane EUR pentru 27 de ani de activitate ai
perioada de nouă luni încheiată 2019. business și la nivel personal companiei. Studiul despre
la 30 septembrie 2020, Cu toate dificultățile pe care leați învățat în excelența în activitățile de
comparativ cu aceeași perioadă din mediul de reglementare, pandemie? customercare, realizat de
a anului 2019. filiala din Ungaria a continuat să Serghei Bulgac: Cred KPMG și în 2020, ne arată că
România a fost un își extindă rețeaua de telefonie că această criză medicală nu șia preocuparea noastră constantă
motor de creștere la nivel de mobilă, ajungând la o acoperire consumat, încă, toate resursele pentru calitate ne menține nu
grup pentru segmentul serviciilor de aproximativ 70% din pedagogice. Trebuie să fim doar în topul preferințelor
fixe, atingând un nivel record al populație, întrun an și jumătate consecvenți în apărarea sănătății clienților, ci și ca lideri ai
majorării numărului de unități de la lansarea serviciilor de angajaților și clienților, în industriei în privința relației cu
generatoare de venituri (RGU) telefonie mobilă. aplicarea regulilor sanitare cu clienții.
pentru serviciul paytv (în Italia, care a împlinit strictețe, în eliminarea costurilor Poziționați pe primul
creștere cu 15%) și serviciile de 10 ani de activitate ca MVNO inutile sau amânarea celor care loc în industrie, pentru al doilea
6 IANUARIE 2021